BMW Longlife-01 ja 04 öljyt

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

jaki kirjoitti: Tuossa säästyy siis n 60 eur. Mielestäni se on aika paljon rahaa.
Joo epäilemattä. Minä olen kuitenkin autoni aina huollattanut merkkiliikkeessä ja toimin niin jatkossakin. Mielestäni se, että autoon saa aina originaali kamaa ja tehtaan suosittelemaa öljyä on tärkeää. Myös leima huoltokirjaan on hyvä asia. Jälleenmyyntimarkkinoillakin kuitenkin arvostetaan sitä yksilöä josta löytyy täysi merkkiliikkeen huoltokirja.

Joo ja öljy mitä autooni laitettiin ja on aina laitettu on Castrol professional edge BMW-LL-04 0W-30. Ja olisko tuo motti nyt imenyt sitä n. 5-6litraa?
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Mosku kirjoitti:Jälleenmyyntimarkkinoillakin kuitenkin arvostetaan sitä yksilöä josta löytyy täysi merkkiliikkeen huoltokirja.
Jotku arvostaa, jotku ei. Valtaosalle riittää kunhan siinä kirjassa on ne leimat.

Merkkihuoltaminen maksaa n. 50% enemmän kuin muualla huollattaminen, vaikka käyttäisikin merkkiosia
(kunhan niitä ei hae merkkiliikkeestä vaan muuta kanavaa pitkin, esim. KL).

Tuota sijoitusta merkkihuoltoon tuskin saat auton myynti/hyvityshinnassa takaisin...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Major kirjoitti:
Mosku kirjoitti:Tuota sijoitusta merkkihuoltoon tuskin saat auton myynti/hyvityshinnassa takaisin...
Tuskin saankaan enkä sitä kyllä odotakkaan (autot ei ole hyvä sijoitus), mutta joiltain osin se voi jämy-arvoon vaikuttaakin. Myös oman mielenrauhani tähden valintani on merkkiliike.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

jaki kirjoitti: Tilasin öljyt tuolta linkin takaa. Tulee siis BMW -öljyt = Castrol. 9l :lle hinta 70 eur. Lisäksi suodatin ehkä 20 eur jos orggis. Tuleehan tuosta ihan järjettömän iso ero, siis prosenteissa. Vaihto on ilmainen, kun on kerhon tallilla, samalla puuhaa siellä jotain muutakin.
Öljyt tuli. Menikö ihan viikkoakaan. Purkeissa päivämäärä heinäkuulta tältä vuodelta.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

Erzi kirjoitti:Heräteostoksena laitoin 12 litraa tilaukseen. Jos vaikka tekisi ennen talvea väliöljynvaihdon kun näyttää menevän muuten samoilla öljyillä 35tkm ennusteen mukaan.
Tänään tupasahti postiluukusta lappu, että öljyt haettavissa. Nyt vaan jonnekin vaihtamaan uudet öljyt koneeseen!
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

Mosku kirjoitti:
jaki kirjoitti: Tuossa säästyy siis n 60 eur. Mielestäni se on aika paljon rahaa.
Joo epäilemattä. Minä olen kuitenkin autoni aina huollattanut merkkiliikkeessä ja toimin niin jatkossakin. Mielestäni se, että autoon saa aina originaali kamaa ja tehtaan suosittelemaa öljyä on tärkeää. Myös leima huoltokirjaan on hyvä asia. Jälleenmyyntimarkkinoillakin kuitenkin arvostetaan sitä yksilöä josta löytyy täysi merkkiliikkeen huoltokirja.

Joo ja öljy mitä autooni laitettiin ja on aina laitettu on Castrol professional edge BMW-LL-04 0W-30. Ja olisko tuo motti nyt imenyt sitä n. 5-6litraa?
Itse tykkään vaihtaa kohtuu tiheään öljyt. Olen pyrkinyt, että n. 15-20tkm välein viimeistään olisi öljynvaihto. Tämä tarkoittaa minun ajokilometreillä, että n. 4-5 kertaa vuodessa tarvitsee öljyt vaihtaa. Ja jokaisesta kerrasta säästän ~80-100€ vrt. merkkihuollon öljynvaihtoon niin kyllä tämä vuositasolla kannattaa tämmöinen "pihistely", vaikka se ei yhden kerran kohdalla niin tuntuisikaan ja joutuu hieman vaivaa näkemään.

Ja koska vaihdan öljyt niin usein niin vaihdan suodatinpatruunan vain joka toinen kerta. Tässäkin säästyy se 15-20€ / joka toinen kerta. ;)

Se miksi vaihdan öljyt niin usein onkin sitten toinen juttu....
Erzi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 129
Liittynyt: 30 Marras 2011, 21:10

Kannattaako öljynsuodatin muuten vaihtaa jos tekee vain öljynvaihdon varsinaisten huoltojen välissä?
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

FusionWolf kirjoitti: Itse tykkään vaihtaa kohtuu tiheään öljyt. Olen pyrkinyt, että n. 15-20tkm välein viimeistään olisi öljynvaihto.
Miksi, vai ajatko niin paskoilla öljyillä?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

jaki kirjoitti:
FusionWolf kirjoitti: Itse tykkään vaihtaa kohtuu tiheään öljyt. Olen pyrkinyt, että n. 15-20tkm välein viimeistään olisi öljynvaihto.
Miksi, vai ajatko niin paskoilla öljyillä?
Siihen on montakin syytä, mutta ei kait öljyt paskoja ole, jos ne on BMW LL-04 hyväksyttyjä olleet kaikki mitä olen käyttänyt (Neste, Castrol, Mobil, Teboil ja nyt tämä uusin kokeilu Eurol). Vaihtoväleistä saataisiin varmasti aivan oma keskustelu aikaiseksi, jos sitä lähdettäisiin miettimään mikä on hyväksi ja mikä ei, mutta lähtökohtahan on se, että auto tykkää puhtaasta öljystä ja jos olisi varaa sekä resursseja niin vaihtaisin öljyt jokaikisen pysähdyksen aikana, missä vaan öljyt ehtisi vaihdattamaan.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

FusionWolf kirjoitti: Vaihtoväleistä saataisiin varmasti aivan oma keskustelu aikaiseksi, jos sitä lähdettäisiin miettimään mikä on hyväksi ja mikä ei, mutta lähtökohtahan on se, että auto tykkää puhtaasta öljystä
Olet oikeassa, ei ehkä aloiteta kuitenkaan... :)
Aika moni jenkkifoorumeillakin tuota ylihuoltoa vieläkin harrastaa, mitään hyötyähän siitä ei nykyöljyillä ole.
PS auto ei muuten tykkää yhtään mistään. Aut on 100% tunteeton mekaaninen vekotin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Erzi kirjoitti:Kannattaako öljynsuodatin muuten vaihtaa jos tekee vain öljynvaihdon varsinaisten huoltojen välissä?
Öljynsuodatin maksaa muutaman hassun euron, joten ei kannata siinä pihistellä. Uudesta öljystäkään ei ole paljoa iloa jos vanha likainen suodatin pilaa sen.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Mosku kirjoitti:Ei tuo öljyjen vaihattaminen merkki liikkeessä mitään hirveän kallista ole. Vasta käytin paikallisessa merkki liikkeessä ja vaihto oli n. 150€, tosin alennuksien kanssa. Saapahan aina castrolin öljyt ja alkuperäiset suotimet. Eipä tullut kysyttyä paljonko oli tarvikkeiden osuus loppusummasta. Mielestäni tuo ei ollut todellakaan pahan hintainen homma kun tällä huoltokerralla ei tarvinnut muuta autolle tehdä kuin tuo pelkkä öljynvaihto. Olisin toki voinut ostaa öljyt jostain halvalla ja original suotimen ja vaihtanut itse omassa tallissa, jossa myös monttu on, ja säästänyt siinä muutaman kympin. :rolle:
Laakkosella öljyjen vaihto 400-500e, joten ehkä sitä miettii onko se tosiaan tämän arvoista. Materiaali öljyt+suodatin+raikkari/ilmanputsari alle 150e.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

Laakkosella halus parisataa muistaakseni viimekesänä vaihdosta.
22e on orkkis suodatin omaan malliin. Castrol öljyt saksasta n.7e/l kotiin toimitettuna. Alle 60e itse tehtynä.
Reilusti yli satanen säästettynä ja öljyt vaihdan 2x vuodessa.


Onko jengillä nyt pitempiä käyttökokemuksia noista Teboilin LL04 öljyistä? Ei tarttis tilailla ulkomailta asti edes.
Eikös Nesteelläkin ole jotain omia öljyjä jotka kelpaisi?
edit: http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?pro ... g=&type=tt" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/591064/3" onclick="window.open(this.href);return false;
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Kuudensuora kirjoitti:Laakkosella öljyjen vaihto 400-500e, joten ehkä sitä miettii onko se tosiaan tämän arvoista. Materiaali öljyt+suodatin+raikkari/ilmanputsari alle 150e.
No ei todellakaan ole tuon arvoista. Ihme ryöstöhinta Laakkosella pelkästä öljynvaihdosta :dumb: ! Pitääkö tuo edes paikkansa, vai laitoitkos pikkusen eholle? Vain tyhmä maksaa tuommoisia summia öljynvaihdosta, sillä tyhmähän se ei ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Raha ei todellakaan puussa kasva, mutta tuo Wetterillä veloitettu summa pelkästä öljyn vaihdosta ei ole kyllä paha hinta. 150€ töineen tarvikkeineen. Tietenkn sitten kun tarvii vaihtaa jarrunesteitä ym. hinta on luonnollisesti ihan jotain muuta. Raikkarit ja ilmansuotimen ostan originaaleina ja vaihdan ne joka vuosi alkukesästä pahimpien pölykelien väistyttyä. Ehkä liioittelua, mutta tarkka kun olen :) .

Yksi asia pitää kysyä. Onko LL04 0w-30 Edge professional ja LL04 0w-30 SLX professional powerflow öljyissä suurempia eroja? Ja voiko noita käyttää "sekaisin"? Voi olla tyhmä kysymys, mutta jäin asiaa pohtimaan kun hain marmorilta litran purkin öljyä, kun auto ilmoitti tuossa pari kertaa öljynlisäys tarpeesta. Seuraavaan huoltoon n.5tkm. Muistelin, että tuota ensin mainittua öljyä olisivat aina wetterillä autoon laittaneet, mutta nyt varaosamyyjä antoikin tuota jälkimmäistä. Kysyin vielä, että onhan varmasti samaa tavaraa mitä aina huollossakin laittavat. Kuulema oli, mutta jäi vähän mietityttään :conf: .
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Eiköhän niitä voi sekaisinkin käyttää jos kerran uusienkin Bemujen ohjekirjassa sanotaan,että LL98 öljyä voi käyttää lisäykseen jos LL04 öljyä ei saatavilla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Ok, kiitän infosta.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

^^ Itse ainakin sekoittaisin noita öljyjä ihan huoletta. Luultavasti noissa on ihan sama perusöljy ja erot on lisäaineistuksessa. Ja koska valmistajat voivat milloin tahansa muuttaa tuotteidensa reseptiä, niin periaatteessa ei koskaan voi olla varma että öljy on samaa kuin edellisessä purkissa "samaa" tuotetta. Yksi tai kaksi lisäyspurkillista eri ainetta ei varmasti maata kaada.
Vellu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 30 Elo 2013, 07:51

Ostin 5v vanhan, mutta tosi vähän ajetun 525dA:n (3.0). Ensimmäistä kertaa soittelin Laakkoselle huoltoasioissa. Pelkkä öljynvaihto + suodatin ja raitisilmansuodattimet maksaa 480€. Auto menee nyt kyllä Autoasi-liikkeeseen alusta asti huollettavaksi. Öljyksi tulee Mobil 1 ESP 5W-30, joka kuitenkin täyttää BMW LL-04 spesifikaation, joten olettaisin sen olevan OK. Hintaa huollolle tulee n. 300€, joka on sekin tuosta hommasta liikaa, mutta ei sentään niin paljon liikaa kuin Laakkosella. Onko enemmän bemarikokemuksia omaavilla ajatuksia öljyvalinnasta tai huoltopaikan valinnasta? Aiemmin Mazdat kävivät vain maahantuojalla huollossa ja vähitellen käsitin huollon ylihintaisuuden.
pianom73
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Joulu 2012, 22:16
Auto: BMW 525da Lci M-Sport -08

Jos liikut pääkaupunkiseudulla, niin kysyppä tarjous Schmiedmannilta Konalasta. Käyttävät bmw:n omia öljyjä (Castrol ne tekee) ja hinnat ovat huomattavasti edullisempia.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

jaki kirjoitti:
FusionWolf kirjoitti: Vaihtoväleistä saataisiin varmasti aivan oma keskustelu aikaiseksi, jos sitä lähdettäisiin miettimään mikä on hyväksi ja mikä ei, mutta lähtökohtahan on se, että auto tykkää puhtaasta öljystä
Aika moni jenkkifoorumeillakin tuota ylihuoltoa vieläkin harrastaa, mitään hyötyähän siitä ei nykyöljyillä ole.
PS auto ei muuten tykkää yhtään mistään. Aut on 100% tunteeton mekaaninen vekotin.
Kysyin tuota itse BMW huoltopäälliköltä ja hän sanoi että ei ole mitään syytä vaihtaa öljyjä auton ilmoituksesta poikkeavasti. Ja sanoi että ainakaan itse ei vaihtaisi, vaikka ei siitä varsinaisesti haittaakaan ole. Eli nyt olen ajanut 21 tkm ja vielä olisi 13 tkm matkaa vaihtoon...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin