BMW Group Innovation Day 2012

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Täältä enemmän tietoo tuosta "tapahtumasta":
- http://www.bmwblog.com/2012/09/13/bmw-g ... -dynamics/" onclick="window.open(this.href);return false;
- https://www.press.bmwgroup.com/pressclu ... node__2368" onclick="window.open(this.href);return false;

Mielenkiintoisia teknisiä ominaisuuksia tulossa,osa jo käytössä jossain muodossa.

-Yksi jota olen jo kaivannut jo jonkin aikaa on tuo rullausominaisuus.Siis onhan tuo jo nyt ollut mahdollista jos vaihteen on laittanut vapaalle,mutta siitäkin on kuulunut juttua jotta tuon käyttäminen särkisi vaihdelaatikon.Onko totta?
Mutta nyt tuo ominaisuus olisi tulossa.Elikkäs ajaessa jalka pois kaasulta,vaihde kytkeytyy vapaalle auton käydessä joutokäyntiä.Auto rullaa vapaalla ja jos haluaakin loppumatkan jarruttaa moottorilla,niin hipaisu jarrupolkimelle niin se on käytössä,jolloin ladataan akkua(kuten nytkin).Tämä Eco ominaisuus olisi kytkettävissä,jos haluaa.

-Sitten oli juttua säteilylämmittimista,jossa lämmitetään niitä paikkoja erikseen jossa istuu matkustaja.
Lämmittimiä olisi oven sisäverhoilussa jne.Erikseen kytkettävissä pois jos muilla penkeillä ei ole matkustajia.
Sekä energiatarve olematon,toiminnassa minuutin päästä lähdetttäessä.Täysin äänetön.
Kait siinä on vielä puhallin ikkunoille :)

-Tuo tuleva uusi moottoriperhe,jonka aloitti juuri osittain esitelty 3-sylinterinen 1,5litrainen mylly.
Elikkäs kaikki 3-4-6syl.moottorit ovat käytännössa "samoja".Jokaisen sylinterin iskutilavuus on 0,5litraa.
Eli 1,5-2,0 ja 3,0.Samaa tilavuutta käytetään myös dieselissä.Moottorin osat sopivat täydelliseti keskenään,jopa bensa/dieselin osista 40% käy yhteen.Saavutettu kustannussäästö on huomattavaa.

Ja olihan siellä paljon muutakin.Kannatta tutustua.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

gestapo kirjoitti:-Yksi jota olen jo kaivannut jo jonkin aikaa on tuo rullausominaisuus.Siis onhan tuo jo nyt ollut mahdollista jos vaihteen on laittanut vapaalle,mutta siitäkin on kuulunut juttua jotta tuon käyttäminen särkisi vaihdelaatikon.Onko totta?
Mutta nyt tuo ominaisuus olisi tulossa.Elikkäs ajaessa jalka pois kaasulta,vaihde kytkeytyy vapaalle auton käydessä joutokäyntiä
No johan tuo toiminto oli mahdollista 96 Saabissa. Eli ei kauhean tuore innovaatio.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

fifty kirjoitti:
No johan tuo toiminto oli mahdollista 96 Saabissa. Eli ei kauhean tuore innovaatio.
Juu..ja polkupyörissä ajat sitten..siis tuo rullaus :)
Melkein kaikkihan on jossainmuodossa jo keksitty,mutta nähtävästi tiukat päästörajat tuovat taas tuonkin asian esille.

Muuten,tietääkö kukaan rikkooko vaihde(käsi/autom.) vapaalla rullaus vaihteiston? Asiasta on monenlaista tietoa,liekkö olemassakaan oikeaa vastausta.
Saabissahan muistaakseen juuri tuo vapaa-vaihdelaatikko oli heikoin lenkki?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

gestapo kirjoitti:Saabissahan muistaakseen juuri tuo vapaa-vaihdelaatikko oli heikoin lenkki?
Joo, ja helvetin vaarallinen toiminto. 34 vuotta sitten meinasin täräyttää elämäni ensimmäisen kolarin kun yllättäen moottorijarrutusta ei tapahtunutkaan.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

gestapo kirjoitti:
fifty kirjoitti:
No johan tuo toiminto oli mahdollista 96 Saabissa. Eli ei kauhean tuore innovaatio.
Juu..ja polkupyörissä ajat sitten..siis tuo rullaus :)
Melkein kaikkihan on jossainmuodossa jo keksitty,mutta nähtävästi tiukat päästörajat tuovat taas tuonkin asian esille.

Muuten,tietääkö kukaan rikkooko vaihde(käsi/autom.) vapaalla rullaus vaihteiston? Asiasta on monenlaista tietoa,liekkö olemassakaan oikeaa vastausta.
Saabissahan muistaakseen juuri tuo vapaa-vaihdelaatikko oli heikoin lenkki?
En täysin ymmärtänyt kysymyksesi, manuaalisessa vaihde kytkeytyy vapaalle jarrutusvaiheessa aika helposti, eikä se mielestäni voi rikkoa laatikkoa.. Tai en ihan ymmärtänyt mitä tarkoitit jos puhut myös manuaalilaatikosta?
- - -
Vastaa Viestiin