Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 07 Marras 2018, 19:49
- Auto: 320d xDrive GT 2016
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja jopukka » 07 Marras 2018, 22:21
-Tärkein varmistava kysymys: eikö polttoainelämmitin todellakaan saa esilämmittää moottoria?
-hankinko säteilijän, letkulämmityksen pumpulla vai polttoainelämmittimen?
- Aero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1067
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina - Paikkakunta: Janakkala
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Aero » 07 Marras 2018, 22:45
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
- Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Furior » 26 Marras 2018, 10:40
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Asroc » 05 Joulu 2018, 06:20
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
- Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Furior » 23 Tammi 2019, 15:55
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
- Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Furior » 30 Tammi 2019, 16:57
Moottorina siis N47D20C ja lämmitin Calix CVH (16mm) letkulämmitin.
- IMG-20190127-WA0004.jpg (64.03 KiB) Katsottu 4345 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
- Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Furior » 01 Helmi 2019, 11:28
Ei ollut siis mikään väittämä, vaan mietintä. Ajattelin, että jos neste kiertäisi tasaisemmin/paremmin, niin moottori lämpenisi paremmin ja lämpö johtuisi myös öljypohjaan paremmin.
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Heguli31 » 01 Helmi 2019, 18:23
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1094
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: i3 94Ah 2016
- Paikkakunta: Nokia
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Wonderi » 01 Helmi 2019, 19:35
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja wsaarja » 31 Touko 2019, 12:03
Itsellä olisi suunnitelmiassa kans asentaa tuo RE808 omaan F31:een B47 koneella. Tuonhan ei pitäisi myöskään vikavaloja aiheutella?Asroc kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 06:20Hei, BMW X3 2 litran diesel Euro6 2014 rantautui kesällä Ruotsista ilman lämmityshilppeitä. Asentelin siihen muutama viikko sitten lohkon sisään ylävesiputken liitoksesta menevän Calix RE808 vastuksen. Sitä voi hyvällä omalla tunnolla kutsua lohkolämmittimeksi. Muutama viikko käytetty, ei vikavaloja. Siinä hyvä vaihtoehto jos vaan autoon käy. Kaverin pikkubemariin kun sitä mallailtiin niin näytti vähän siltä että letkuyhteen vieressä oleva laturi ois käytännössä estänyt asennuksen kun se vähän tilaa letkun vierestä vaatii. Mukavaa näpertelyä...
Millaisia kokemuksia asennuksesta? Ohjeessa lukee, että tyhjennä jäähdytysjärjestelmä. Eikai sitä kokonaan tarvi tyhjentää? Mistä se muuten kannattaa tyhjätä? Mitenkäs tuon ilmauksen kanssa sitten - onkohan siinä ongelmia tiedossa vai löytyykö jostain ilmausruuvit helposti?
- re808.JPG (208.7 KiB) Katsottu 2670 kertaa
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja wsaarja » 31 Touko 2019, 12:49
wsaarja kirjoitti: ↑31 Touko 2019, 12:03Itsellä olisi suunnitelmiassa kans asentaa tuo RE808 omaan F31:een B47 koneella. Tuonhan ei pitäisi myöskään vikavaloja aiheutella?Asroc kirjoitti: ↑05 Joulu 2018, 06:20Hei, BMW X3 2 litran diesel Euro6 2014 rantautui kesällä Ruotsista ilman lämmityshilppeitä. Asentelin siihen muutama viikko sitten lohkon sisään ylävesiputken liitoksesta menevän Calix RE808 vastuksen. Sitä voi hyvällä omalla tunnolla kutsua lohkolämmittimeksi. Muutama viikko käytetty, ei vikavaloja. Siinä hyvä vaihtoehto jos vaan autoon käy. Kaverin pikkubemariin kun sitä mallailtiin niin näytti vähän siltä että letkuyhteen vieressä oleva laturi ois käytännössä estänyt asennuksen kun se vähän tilaa letkun vierestä vaatii. Mukavaa näpertelyä...
Millaisia kokemuksia asennuksesta? Ohjeessa lukee, että tyhjennä jäähdytysjärjestelmä. Eikai sitä kokonaan tarvi tyhjentää? Mistä se muuten kannattaa tyhjätä? Mitenkäs tuon ilmauksen kanssa sitten - onkohan siinä ongelmia tiedossa vai löytyykö jostain ilmausruuvit helposti?
re808.JPG
Edittiä: innoistuin googlailemaan niin sieltähän niitä vastauksia löytyikin. Mielenkiintoinen tuo ilmausrutiini..
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f31- ... 1VnYQffTiC
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f31- ... 1VnYPcP3MT
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 404
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
- Paikkakunta: LU
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja *Ari* » 31 Touko 2019, 16:43
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 404
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
- Paikkakunta: LU
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja *Ari* » 31 Touko 2019, 20:53
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Popp » 02 Kesä 2019, 10:44
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Huivei » 02 Kesä 2019, 13:33
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja mholappa » 12 Loka 2019, 07:19
Ostin kesällä vuoden 2012 520d:n (jakoremppa onneksi jo tehty ;-)). Kun tosiaan tuo tehtaan webasto alkaa lämmittämään moottoria vasta kun sisätilat ovat lämmenneet, se ei oikein Suomen pakkasille sovellu (jos ei halua tehdä kylmäkäynnistyksiä). Siksi ajatuksena tehdä tuo "vastusmodaus" liikkeessä, joka näitä on tehnyt paljon. Hinta 25 eur vastus + n. tunnin työt eli noin 100 eur yhteensä.tom55 kirjoitti: ↑02 Maalis 2018, 15:19Nyt lämpiää pakkasellakin. Asennettiin rele, joka aukaisee moottorille menevän venttiilin ja nyt lämpiää moottori ja sisätilat. Bemari huolto kertoi kerran, että pitää asentaa toinen Webasto, jotta saa moottorinkin lämpiämääm. Nyt pääsi satasen kustannuksella. Testasin sen verran, että viidessä minuutissa öljyn lämpö nousi 39 asteesta 60 asteeseen ja vesikin 50 asteeseen. Eikä tullut vikakoodia ainakaan näissä lämpötiloissa.
Millaisia kokemuksia tästä on eri pakkasilla? Moottori tuskin voi lämmetä liikaa, mutta riittääkö lämpöä sitten sisätiloihin? Tuota lämmitysaikaa ei ilmeisesti voi säätää näytön kautta, vaan se on aina 30 min? Ja onko viimeiseksi voimaan jätetyllä sisälämpötilan pyynnillä (asetuksella nupista) merkitystä tuohon webaston toimintaan?
Ymmärtääkseni webasto käynnistyy aina automaattisesti, jos auto on käynnissä, ja moottori "liian" kylmä? Tämä on ainakin Volvon Ardicissa ollut karstoittumisongelma, mutta ei ilmeisesti Bemarissa? Volvossa automaattikäynnistyksen sai ohjelmoitua pois, ja käynnisti sitten itse tarpeen mukaan manuaalisesti, kun ajomatka oli "riittävän" pitkä webaston kunnolliselle lämpenemiselle. Mutta BMW:ssä webaston saa pakotettua manuaalisesti käyntiin vain silloin kun auto on sammutettu?
Kuulemma akkuakin ladataan Bemarissa vain "jarrutusenergialla", eli kun auto käy vapaalla tai painetaan jarrua? Ja tämänkin saa muutettua jatkuvaan lataukseen softaamisella, taidan teettää samalla kertaa vastusmodauksen kanssa. Start/stop -automatiikan disabloinnista en viitsi maksaa, sen kun voi aina samalla sormella laittaa offille kun käynnistää auton.
Kiitos kommenteista!
Re: Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer
Viesti Kirjoittaja Lippe » 24 Loka 2019, 21:20
Edit: taas pientä epävarmuutta. Ohjeessa luki 330d xdrive manual..... itellä automaatti... kuulostaa epätodelliselta että vaihteisto vaikuttais vielä....ei kyllä defan sivuilla ollu manuaali automaattin erittelyä...hmm
EDIT: Niin vain kävi , ettei Defa;n säteilylämmitin sopinnut autooni. Kiinnitysmutterin paikka lohkossa oli valettetu umpeen.
Palaa sivulle “Tekniikka ja varusteet”
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 1-sarja [ F40 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut