Moottorinlämmittimet: Defa, Calix, Webasto, Eberspächer

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Avatar
tommiristo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da

Böntti kirjoitti:Dna Äly 0,5M, rajaton määrä dataa, 0,5Mbit/s, 6e/kk. Just sopiva liittymä weban/eberin älypuhelinohjaukseen, mutta ei tekstiviestiohjaukseen. Thermocall taitaa olla tekstaripohjainen, suosittelen harkitsemaan tilalle Remucia. Sitä voi ohjata dataliikenteen välityksellä, niin älypuhelimella kuin myös nettiselaimen kautta.

F25:n kohdalla Fancontrol U2 käynnistää tehdasweban puhallussekvenssin, auto lämpenee mutta ei puhalla tuulilasille.
Eli siis pitääkö edelleen hetkeä ennen auton sammutusta painaa tuulilasin tehopuhallusnappia, jotta puhalluksen saa tuulilasille?

Mikä tuo Remuc ohjaus on? voiko sellaisen ohjelmiston hommata jälkeenpäin vai pitäisikö weban ohjaus menetelmä päättää jo ennen asennusta? Remuc ilmeisesti on datapohjainen ja Thermocall tekstaripohjainen. Olin ajatellut tuota iPhonen appsia Thermocall 3.0

Aiemmassa autossa oli Eberi ja sen puhelin appsi oli ainakain todella surkea. Ohjelmasta kun valitsi käynnistyksen esim seuraavaksi aamuksi, niin se muodosti vain oikeanmuotoisen tekstiviestitekstin, jonka jälkeen se piti kopioida puhelimen tekstaritilaan ja lähettää. Toivottavasti tämä Thermocall olisi fiksumpi.
Olin ajatellut tuota iPhonen appsia Thermocall 3.0
JanneF11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 14:44

Osaiskohan joku sanoa, mikä on oikea sulake joka tulisi ottaa irti, että saisi tehdasasenteisen Webaston toimimasta?
Kyseessä on 520D F11 2011.
Nuo sulakekartan hieroglyfit ei tämmöiselle isolle ja tymälle kerro juurikaan mitään.

Webasto savuttaa niin, että kanssa autoilijoita alkoi liikennevaloissa hirvittämään :blush:
Jos sen sais pois päältä niin olisi "turvallisempi" olo ajella sitä huoltoon...
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

tommiristo kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Dna Äly 0,5M, rajaton määrä dataa, 0,5Mbit/s, 6e/kk. Just sopiva liittymä weban/eberin älypuhelinohjaukseen, mutta ei tekstiviestiohjaukseen. Thermocall taitaa olla tekstaripohjainen, suosittelen harkitsemaan tilalle Remucia. Sitä voi ohjata dataliikenteen välityksellä, niin älypuhelimella kuin myös nettiselaimen kautta.

F25:n kohdalla Fancontrol U2 käynnistää tehdasweban puhallussekvenssin, auto lämpenee mutta ei puhalla tuulilasille.
Eli siis pitääkö edelleen hetkeä ennen auton sammutusta painaa tuulilasin tehopuhallusnappia, jotta puhalluksen saa tuulilasille?

Mikä tuo Remuc ohjaus on? voiko sellaisen ohjelmiston hommata jälkeenpäin vai pitäisikö weban ohjaus menetelmä päättää jo ennen asennusta? Remuc ilmeisesti on datapohjainen ja Thermocall tekstaripohjainen. Olin ajatellut tuota iPhonen appsia Thermocall 3.0

Aiemmassa autossa oli Eberi ja sen puhelin appsi oli ainakain todella surkea. Ohjelmasta kun valitsi käynnistyksen esim seuraavaksi aamuksi, niin se muodosti vain oikeanmuotoisen tekstiviestitekstin, jonka jälkeen se piti kopioida puhelimen tekstaritilaan ja lähettää. Toivottavasti tämä Thermocall olisi fiksumpi.
Olin ajatellut tuota iPhonen appsia Thermocall 3.0
Ei, vaan fancontrol käynnistää tehdaswebaston puhallussekvenssin. Ei siis auta vaikka tanssit sadetanssin ennen auton lukitsemista, siitä huolimatta ilmastointi aloittaa tietyn puhallusohjelman joka ei puhalla tuulilasille.

Remuc on suomalaisvalmisteinen ohjausboksi webastolle ja eberille, pitää siis päättää ennen asennusta. Veikkaisin että on webaston ohjainta halvempi. Toimii dataliikenteellä, thermo call toimii tekstareilla. Remuc osaa myös webaston w-bus protokollan, asennus ei siis tuota ongelmia vaikka joku saattaa muutakin väittää.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Olimme tilaamassa autoon (F11 facelift) webastoa REMUC-ohjauksella Pirkkalan autosähköstä hintaan 2500e. Tampereen autocenteriltä kuitenkin sanottiin, että takuu ei säilyisi (ilmeisesti ilmastoinnin osalta) ja autoon tulee asennuksen myötä vikakoodeja. Heidän kauttaan webaston asennus jollain BMW:n omalla kaukosäätimellä suolaiset 3500e.

Hatanpään Autokeskuksen kanssa joutui viime auton kohdalla tappelemaan webastoa koskien, emmekä jaksaisi samanlaista tappelua enää uudelleen. He olivat sössineet ilmastoinnin huollon yhteydessä webaston pois toiminnasta (joku piuha oli otettu pois eikä kiinnitetty takasin) lisäksi ilmastoinnin lavat oli asennettu väärin. Näistä omista mokistaan päätyivät sitten syyttämään webastoa. Täällä lisää tapauksesta: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... 723#p53950" onclick="window.open(this.href);return false;

Onneksi naapurin Metroautosta sai asiantuntevampaa ja erittäin ystävällistä huoltopalvelua, joka nykyään kyllä lopettanut BMW-huollon. Viime aikoina ollaan käytetty tuota Lielahden Autocenteriä, johon ollaan oltu kyllä todella tyytyväisiä.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
JanneF11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 14:44

Osaiskohan joku sanoa, mikä on oikea sulake joka tulisi ottaa irti, että saisi tehdasasenteisen Webaston toimimasta?
Kyseessä on 520D F11 2011.
Nuo sulakekartan hieroglyfit ei tämmöiselle isolle ja tymälle kerro juurikaan mitään.
Tähänpä ei tullut täällä vastauksia, mutta eipä tullut Tampereen Autosähkössäkään. Näytin sulakehieroglyfikarttaa ja asentaja tuumasi ettei hänkään tuosta osaa sanoa ja voi olla ettei webaston sulake ole edes tuossa mainittu kun ei ole ihan perusvaruste... Mene ja tiedä.
Vikakoodit luettiin (liekkikäynnistysvika) ja polttimen vaihtoa ehdotettiin. Viat nollattiin eikä savutus ole toistunut tuon jälkeen.
Itse voisi epäillä, että kyseessä voisi olla myös tukos esim. polttoaineen syötössä webastolle.
reheat
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Elo 2014, 08:14

[quote="El_Ucca"]Olimme tilaamassa autoon (F11 facelift) webastoa REMUC-ohjauksella Pirkkalan autosähköstä hintaan 2500e. Tampereen autocenteriltä kuitenkin sanottiin, että takuu ei säilyisi (ilmeisesti ilmastoinnin osalta) ja autoon tulee asennuksen myötä vikakoodeja. Heidän kauttaan webaston asennus jollain BMW:n omalla kaukosäätimellä suolaiset 3500e.


Viimeksi tänään varmistin Bmw myyjältä ettei lisälämmittimen asennus vaikuta auton takuuseen, ei vaikka olisi puhallinkytkentäkin. Päättäisivät prkl keskenään vaikuttaako vai ei, maahantuojalta varmaan saisi lopullisen totuuden..
Myyjä sanoi kyllä minulle että kuluttajaviranomaiset ovat määränneet ettei takuuta voi tässä rajoittaa. Tuskin myyjä tollasta ois omin päin keksiny :conf:
Aika samanlainen tapaus jos asentaa Webaston ja Eberin toimimaan Remucin Gms ohjauksella. Täälläpäin pari myyjää on sanonut että maahantuoja sanoutuu silloin irti takuusta. Kiva ois kuulla kuluttajaviranomaisten mielipide siitä ;)
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

reheat kirjoitti:Viimeksi tänään varmistin Bmw myyjältä ettei lisälämmittimen asennus vaikuta auton takuuseen, ei vaikka olisi puhallinkytkentäkin. Päättäisivät prkl keskenään vaikuttaako vai ei, maahantuojalta varmaan saisi lopullisen totuuden..
Myyjä sanoi kyllä minulle että kuluttajaviranomaiset ovat määränneet ettei takuuta voi tässä rajoittaa. Tuskin myyjä tollasta ois omin päin keksiny :conf:
Aika samanlainen tapaus jos asentaa Webaston ja Eberin toimimaan Remucin Gms ohjauksella. Täälläpäin pari myyjää on sanonut että maahantuoja sanoutuu silloin irti takuusta. Kiva ois kuulla kuluttajaviranomaisten mielipide siitä ;)
Ei vaikuta takuuseen / myyjän virhevastuuseen. Jos tulee vikaa, niin jälleenmyyjä vapautuu takuu/virhevastuusta, jos se osoittaa, että vika ei johdu heistä (=vika johtuu webastosta). Jos se näin pystyy osoittamaan, niin sitten viasta vastaa webastomyyjä.

Käytännössä asia menee vähän monimutkaisemmaksi. Jos jälleenmyyjä pystyy osoittamaan, että vika ei johdu autosta, mutta korjaa vian ja vaatii asiakasta maksamaan (tai vaatii tutkimisesta maksun), niin periaatteessa maksuvelvoitteen pitäisi mennä sitten sille webastomyyjälle. He taas voivat sanoa, että eivät maksa, koska heille olisi pitänyt antaa korjausoikeus. Turvallisin tapa on ottaa vian sattuessa yhteyttä molempiin ja kysyä, että miten he haluavat asiassa toimia - haluavatko tutkia autoa vai maksavatko, jos muut tutkivat ja toteavat heidät vastuullisiksi.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Niillä tarvikewebaston aiheuttimilla vikakoodeilla ei ole oikeassa elämässä mitään merkitystä. Relekytkennällä toteutettu puhallusohjaus aiheuttaa vikakoodit kaikilta ilmaläpiltä mutta ei vaikuta käytännössä mihinkään. Lisäksi virrankulutuksesta tulee todennäköisesti valitus tauluun jokaisen lämmityksen jälkeen, minä voin koodata tämän pois. Kuluttaja-asiamies tjsp on tosiaan linjannut että Suomessa autoon saa laittaa lämmittimen ja se ei saa vaikuttaa takuuseen. Mun mielestä tuossa orkkiswebassa ei ole mitään järkeä, tarvikeweba + remuc on huomattavasti parempi käyttää.

ps. 2011 F10 tehdaswebaston (tehdasasenteisen) sulake on takakontin sulakerasiassa, sulake numero 142.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Böntti kirjoitti:Lisäksi virrankulutuksesta tulee todennäköisesti valitus tauluun jokaisen lämmityksen jälkeen, minä voin koodata tämän pois.
Kuulostaa tutulta. Edellisessä autossa oli juuri näin. Olisikohan tässä uudessakin webasto+remuc kombinaatiossa? Tehdäänkö kaikki asennukset tolla relekytkennällä?
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
reheat
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Elo 2014, 08:14

[quote="Böntti"]Niillä tarvikewebaston aiheuttimilla vikakoodeilla ei ole oikeassa elämässä mitään merkitystä. Relekytkennällä toteutettu puhallusohjaus aiheuttaa vikakoodit kaikilta ilmaläpiltä mutta ei vaikuta käytännössä mihinkään. Lisäksi virrankulutuksesta tulee todennäköisesti valitus tauluun jokaisen lämmityksen jälkeen, minä voin koodata tämän pois. Kuluttaja-asiamies tjsp on tosiaan linjannut että Suomessa autoon saa laittaa lämmittimen ja se ei saa vaikuttaa takuuseen. Mun mielestä tuossa orkkiswebassa ei ole mitään järkeä, tarvikeweba + remuc on huomattavasti parempi käyttää.

Kiitokset Böntille jälleen!

Taidanpa ajella töistä Autolifelle Raisioon, siel ois tarjolla Eberin lämmitin Remuc ohjauksella, puhallinkytkentä väylään(kai just U2) ja laturi eikä hintakaan öö ihan törkeä :cools:
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Vielä kysymys tietäjille. Jos prioriteettina on moottorin lämmitys, niin onko parempi ratkaisu lohko- tai letkulämmitin verrattuna Webastoon? Olettaen siis, että Webastolla pystyy moottoriakin lämmittämään.

Kädenvääntö kotona kova: vaimo tykkää enemmän lämpimästä matkustamosta kuin moottorista..

Oma harkintaa ohjaa myös se, että auto usein kadun varrella, johon sähköä ei saa.

Jos on tarvikewebaston valmis asentamaan, niin missä hinnoissa silloin mennään, jos kyseessä on 320 d, e91 xDrive?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Sain vastauksen tutulta BMW-myyjältä Espoon Laakkoselta. Hän sanoo, ettei webaston asennus vaikuta takuuseen.

Mahdollisissa ilmastoinnin ja sähköpuolen vikatilanteissa pitää kuitenki ensijaisesti sulkea webasto pois, sillä ulkopuolisen laitteen diagnosointi ei kuulu takuuseen. Eli ensin auto webaston asennuksen tehneelle liikeelle, sen jälkeen bmw-huoltoon.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

thebluenile kirjoitti:Vielä kysymys tietäjille. Jos prioriteettina on moottorin lämmitys, niin onko parempi ratkaisu lohko- tai letkulämmitin verrattuna Webastoon?
Meillä lähtee toinen auto lähes aina liikkeelle paikasta, jossa on sähköä saatavilla, eli siihen ei olisi ollut mitään järkeä asentaa webastoa. Webasto maksaa 2000-2500e ja lohko+sisälämppäri taitaa maksaa n. 500e, eli hintaero on aika valtava.

Toinen auto taas on paljon työmatka-ajossa, joten siihen sopii vain webasto. Jos sähköä olisi saatavilla, itse en todellakaan edes harkitsisi suuren hintaeron takia webastoa.

Kumman käyttö on muuten edullisempaa esim. 5 vuoden aikavälillä jos unohtaa hintaeron ja lähtee siitä, että webastoon ei tulisi vikaa? Olisko silti sisälämppäri/lohko?
thebluenile kirjoitti:Kädenvääntö kotona kova: vaimo tykkää enemmän lämpimästä matkustamosta kuin moottorista.
En ymmärrä tätä, koska molemmilla voi saavuttaa molemmat. Kai sitä nyt sisälämmitin asennetaan lohkon kaveriksi samalla. 2100W sisälämppärin aijon itse hommata. Omakotitalossa ainakaan ei tule sulakkeen kanssa ongelmaa, kerrostaloissa voi olla eri juttu. Jos ei ole sähköä saatavilla, nii sittenhän lohkolämmittimellä ei tee mitään.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Sauman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 08:55
Auto: F10 530d -10

JanneF11 kirjoitti: Vikakoodit luettiin (liekkikäynnistysvika) ja polttimen vaihtoa ehdotettiin. Viat nollattiin eikä savutus ole toistunut tuon jälkeen.
Itse voisi epäillä, että kyseessä voisi olla myös tukos esim. polttoaineen syötössä webastolle.
Olisitpa kertonut oireet jo ensimmäisessä viestissä :)

Törmäsin nimittäin suossa omassa F10 530:ssä (orkkiswebasto) ilmiöön, että kun polttoainetta on parin viisarin vahvuuden alle 1/4 tankin (tankissa on silloinkin vielä melkein 20l polttoainetta) niin webasto ei saakaan enää välttämättä ainetta. Viime kevättalvella ihmettelin että miksi se savuttaa tuolla lailla kun pistin kaukosäätimestä lämmityksen päälle. Myöhemmin samana päivänä (muutaman km ajon jälkeen) ei webasto enää käynnistynyt kotipihassa ollenkaan ja kun katsoin koodit, niin siellä oli vikakoodeja epäonnistuneesta sytytyksestä.

Kun kävin tankkaamassa auton ja nollasin vikakoodit, webasto lähti käyntiin, ensimmäisellä startilla savutti vähän aikaa ja sen jälkeen toimi normaalisti. Polttoaineen saantiongelma tuli siis siitä huolimatta, vaikka auto seisoi tasamaalla suorassa.
Tuon jälkeen olen tankannut aina kun mittari on painunut 1/4 tankin kohdalle, eikä ole ollut yhtään sytytysongelmaa tai savutusta, ei edes -30 pakkasilla :)
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

No, lähinnä kyse on siitä, mihin ne vähäiset eurot kohdistetaan.

Kaikki webastot ei kai myöskään lähtökohtaisesti lämmitä mooottoria, jos olen ymmärtänyt oikein.

[
thebluenile kirjoitti:Kädenvääntö kotona kova: vaimo tykkää enemmän lämpimästä matkustamosta kuin moottorista.
En ymmärrä tätä, koska molemmilla voi saavuttaa molemmat. Kai sitä nyt sisälämmitin asennetaan lohkon kaveriksi samalla. 2100W sisälämppärin aijon itse hommata. Omakotitalossa ainakaan ei tule sulakkeen kanssa ongelmaa, kerrostaloissa voi olla eri juttu. Jos ei ole sähköä saatavilla, nii sittenhän lohkolämmittimellä ei tee mitään.[/quote]


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

thebluenile kirjoitti:Vielä kysymys tietäjille. Jos prioriteettina on moottorin lämmitys, niin onko parempi ratkaisu lohko- tai letkulämmitin verrattuna Webastoon? Olettaen siis, että Webastolla pystyy moottoriakin lämmittämään.
Yleisesti ottaen Webasto on tehokkaampi (enemmän kilowatteja) eli lyhyempi lämmitys vie koneeseen saman energiamäärän ja kierrättää vettä, jolloin koko moottori (ja lämppärin kenno) lämpiää, ei vain yksi kohta. Sähkölämppärilläkin toki pääsee samaan - vesitilalämppäri ja kiertovesipumppu (en tiedä voiko auton omaa hyödyntää järkevästi, se lie sähköinen myös 320d:ssä) kehiin niin homma rokkaa kattavasti, aikaa vaan menee enempi alemmasta tehosta johtuen. Toisaalta sähkölämmitys ei syö akkua niinkuin Webasto etenkin sisäpuhaltimen kanssa tekee.
thebluenile kirjoitti: Kädenvääntö kotona kova: vaimo tykkää enemmän lämpimästä matkustamosta kuin moottorista..
Niin minäkin, lämmitän silti molemmaṭ. Toisin kuin El_Ucca, olen valinnut pienitehoisen (1200W) sisälämppärin ja pitkän lämmitysajan (3+h), jolloin moottori lämpiää paremmin (mulla on öljypohjan säteilylämmitin, ei vesitilavastusta) ja sisälläkin lämpö ehtii siirtymään ilman lisäksi myös mm. penkkeihin ja rattiin. Bulkkitolpan uhrina toki 2h raja voi olla ehdoton.
thebluenile kirjoitti: Oma harkintaa ohjaa myös se, että auto usein kadun varrella, johon sähköä ei saa.
Kyllähän tuossa tilanteessa öljypoltin puoltaa paikkaansa. Jos seinäsähköä ei tarjolla ole, on sen paha kilpailla polttimen kanssa.
thebluenile kirjoitti: Jos on tarvikewebaston valmis asentamaan, niin missä hinnoissa silloin mennään, jos kyseessä on 320 d, e91 xDrive?
Mun kipinäsytytteisen e90:n paperinipusta löytyi vuodelta 2013 n. 1,6ke kuitti laitteesta asennettuna kellon kanssa, tekijänä Uudenmaan Autovarustelu Helsingin Konalassa, joten noille tonteille uskaltaisin veikata hinnan menevän tänäkin päivänä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

El_Ucca kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Lisäksi virrankulutuksesta tulee todennäköisesti valitus tauluun jokaisen lämmityksen jälkeen, minä voin koodata tämän pois.
Kuulostaa tutulta. Edellisessä autossa oli juuri näin. Olisikohan tässä uudessakin webasto+remuc kombinaatiossa? Tehdäänkö kaikki asennukset tolla relekytkennällä?
Kun kyseessä on F11 niin luultavasti kyllä relekytkennällä tehdään. Tuohon käy myös se fancontrol u2 mutta mun mielestä siitä ei kannata maksaa yli 300e hintaa. Asia on eri jos kyseessä on F2x (ei F25) tai F3x, niissä tuo moduuli osaa ohjata puhalluksen tuulilasille. F1x läppiä se ei osaa ohjata, eli tekee saman työn kuin parin kympin relekytkentä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
ram1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 10:51

Kannattaa miettiä tätä.Ei niitä ikuisuusongelmia Weba/Eber.Toki riippuen missä asuu yms.http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000k ... piva-malli" onclick="window.open(this.href);return false;
thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

ram1 kirjoitti:Kannattaa miettiä tätä.Ei niitä ikuisuusongelmia Weba/Eber.Toki riippuen missä asuu yms.http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000k ... piva-malli" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika hyvä hinta. Onko kellään muulla tästä kokemuksia? Ilmeisesti tämä vastaa esim. Calixin letkulämmitintä?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
ram1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 62
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 10:51

thebluenile kirjoitti:
ram1 kirjoitti:Kannattaa miettiä tätä.Ei niitä ikuisuusongelmia Weba/Eber.Toki riippuen missä asuu yms.http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000k ... piva-malli" onclick="window.open(this.href);return false;
Aika hyvä hinta. Onko kellään muulla tästä kokemuksia? Ilmeisesti tämä vastaa esim. Calixin letkulämmitintä?


Sent from my iPad using Tapatalk HD
En tiedä Calixin letkulämppäristä, mutta onko siinä pumppu?Tai Defa.Nehän lämmittää vain siitä kohtaa.Tämähän kierrättää, joten lämpö jakautuu joka puolelle.
Vastaa Viestiin