Koodaus - esim. kauko-ohjattu lukitus

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
hkarr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli

Omassa bemussa ovien kauko-ohjattu lukitus tai avaaminen toimii, mutta minkäänlaista merkkiä (esim. vilkun välähdys tai äänimerkkii) ei tule.

Onko tällaiset ominaisuuksia mahdollista koodata jälkikäteen?
Jos, niin vaatiiko käynnin merkkihuollossa vai onnistuisiko omatoimisesti jollain BMW diagnostiikkalaitteella / -softalla?
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Pitäisi löytyä ihan auton omista valikoista, eli eikun autoon istumaan ja tutkimaan :) Olikohan, että virrat päälle muttei autoa käyntiin, niin valikoista löytyy kaikenlaista säädettävää.
hkarr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli

Kiitos vinkistä! Kokeilin virtojen kanssa moottori käynnissä ja ilman, mutten löytänyt valikoita :conf:

Navi-ruudulla näkyy vaihtoehtoja mm. Computer, DSP, Set, Navi, ja Monitor Off. "Computer" valikon alta löytyy normaalit ajotietokoneen jutut ja "Set" kautta asetuksia tyyliin pvm/kellonajon formaatti.

Mistähän asetusvalikko voisi löytyä?
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
hkarr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli

...täydennyksenä edelliseen. Autossa (Z4, E85, -03) ei ole iDrive tyyppistä valikkoa, vaan vanhemman sukupolven BMW Navi.
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Lukituksen kuittaussignaali aktivoidaan vilkkuviiksen näppäimillä (jos löytyy): ensin ylös-alas näpykästä avaimen kuva ja SET, paina päädyn painonapista ja sitten taas ylös-alas näpykällä niin monta kertaa, että lukon kuva tulee näkyviin, paina päätynäppäintä, sitten taas näpykällä selataan valosymbooli esiin (vilkut välähtää lukitessa ja avatessa) ja kuitataan päädyn painonapilla toiminta käyttöön.
hkarr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli

Kiitos vinkistä! Varmaankin nyt päästään lähelle, mutta Z4 vilkkuviiksessä ei ole kuin yksi nappi, päässä oleva "BC". Kts. liitteenä olevat kuvat. Eli pitäisikö viiksessä olla myös ylös/alas nappi, joka Z:sta puuttuu?
Liitteet
Z4 turnal signal #2
Z4 turnal signal #2
bmw2.png (32.42 KiB) Katsottu 17460 kertaa
Z4 turnal signal #1
Z4 turnal signal #1
bmw1.png (29.97 KiB) Katsottu 17460 kertaa
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Netistä selaisin tuota Z4:n ohjekirjaa ja siellä mainitaan, että valot voidaan säätää vilkkumaan kun auto lukitaan/avataan. Missään ohjekirjassa ei kuitenkaan ole ohjeita tuon suorittamiseen, joten tulin siihen tulokseen ettei se onnistu kuin huollossa. Ihan sama homma on oman MINIn kanssa. Uudemmassa säätö onnistuu valikoista, vanhemmassa vain huollon testerillä.

Voin toki olla väärässäkin, mutta tällainen mutu jäi itselle tuon ohjekirjan perusteella.
hkarr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 00:13
Auto: Mese (vaihtuu) ja Ooppeli

Näin se varmaankin on, vanhemmissa malleissa ei onnistu auton valikoiden kautta - ei ole iDrivea.

Pitää selvittää merkkihuollon osaaminen ja hinnoittelu koodaamiseen. Hyvä vaihtoehto olisi, jos löytäisi paikallisen "kyläsepän", joka hanskaa koodaukset edullisemmin kuin marmoritiski, esim. tähän tyyliin:
http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic ... 2&p=226741
exät E28, 2xE61, E85, 2xE87, E90, 2xE91, 2xF11
40046132
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 16 Heinä 2010, 21:18
Auto: - VW Transporter 2.0 TDI, R-line, DSG, 4-motion -

Onnistuin (E91 -07) kaukosäätimenpatterin vaihdon yhteydessä nähtävästi hukkaamaan koodin avaimesta, koska nyt ei kaukosäätimestä tapahdu mitään. Onnistuukos sopeuttaminen kotikonstein vai täytyykös okäydä merkkiliikkeessä koodauttamassa avain?
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

40046132 kirjoitti:Onnistuin (E91 -07) kaukosäätimenpatterin vaihdon yhteydessä nähtävästi hukkaamaan koodin avaimesta, koska nyt ei kaukosäätimestä tapahdu mitään. Onnistuukos sopeuttaminen kotikonstein vai täytyykös okäydä merkkiliikkeessä koodauttamassa avain?
Tarviko siihenkin vaihtaa patteri/akku? Eikö enää virtalukossa latautunut/pitänyt lataustaan?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
40046132
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 16 Heinä 2010, 21:18
Auto: - VW Transporter 2.0 TDI, R-line, DSG, 4-motion -

-V- kirjoitti:
40046132 kirjoitti:Onnistuin (E91 -07) kaukosäätimenpatterin vaihdon yhteydessä nähtävästi hukkaamaan koodin avaimesta, koska nyt ei kaukosäätimestä tapahdu mitään. Onnistuukos sopeuttaminen kotikonstein vai täytyykös okäydä merkkiliikkeessä koodauttamassa avain?
Tarviko siihenkin vaihtaa patteri/akku? Eikö enää virtalukossa latautunut/pitänyt lataustaan?

Comfort Access avaimissa on erikseen vaihdettava patteri. Huomiseksi varattu aika huoltoon. Toivotaan, että avaimen saa uudelleen sopeutettua testerin avulla.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

No niinpä tietenkin on CA:n kanssa patteri...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
40046132
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 16 Heinä 2010, 21:18
Auto: - VW Transporter 2.0 TDI, R-line, DSG, 4-motion -

40046132 kirjoitti:Onnistuin (E91 -07) kaukosäätimenpatterin vaihdon yhteydessä nähtävästi hukkaamaan koodin avaimesta, koska nyt ei kaukosäätimestä tapahdu mitään. Onnistuukos sopeuttaminen kotikonstein vai täytyykös okäydä merkkiliikkeessä koodauttamassa avain?

Itse itselleni vastaen:
Elikkäs korjaamolla käynti auttoi ja antenni vahvistin paljastui vian syyksi. Eli vahvistin oli saanut vettä, koska takaluukun päällä olevan muovin sisään pääsee vettä autoa pestessä. Ja näin ollen vahvistin meni oikosulkuun ja kaukokäyttöinen keskuslukitus lopetti toimintansa. Eli patterin vaihdolla ei ollutkaan mitään yhteyttä keskuslukon toimimattomuuteen.
e39m52
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 18 Tammi 2011, 20:04

-V- kirjoitti:
40046132 kirjoitti:Onnistuin (E91 -07) kaukosäätimenpatterin vaihdon yhteydessä nähtävästi hukkaamaan koodin avaimesta, koska nyt ei kaukosäätimestä tapahdu mitään. Onnistuukos sopeuttaminen kotikonstein vai täytyykös okäydä merkkiliikkeessä koodauttamassa avain?
Tarviko siihenkin vaihtaa patteri/akku? Eikö enää virtalukossa latautunut/pitänyt lataustaan?
Jos auton varuisteisiin kuuluu Comfort access, niin silloin kaukosäätimissä on vaihdettava patteri.
Vastaa Viestiin