Onko kokemuksia uuden 320i (f30) lastuttamisesta 328i lastulla? Toimiiko?
http://www.racechip.de/chiptuning/bmw/3 ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko RC: tuotteet hyviä yleensä?
Miten eroa on 320i ja 328i koneissa/ muissa moottorin ohjauslaitteissa tai turbossa?
328i lastulla saisi 300 hp/ 420Nm, olisi halpaa lisä tehoa.
Terveisin Pee
f30 320i chiptunning?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 02 Huhti 2013, 10:00
- Auto: 320i -13, Avencis -09, 911 C4, Hayabusa -12
- Paikkakunta: Barcelona
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=59&t=3776" onclick="window.open(this.href);return false;
Tervetuloa foorumille, mutta hieman voisi käyttää omaa aloitekykyä, kun aiheesta löytyy etusivulta aihe.
Tervetuloa foorumille, mutta hieman voisi käyttää omaa aloitekykyä, kun aiheesta löytyy etusivulta aihe.
Ex: E60/F10
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Voin varmuudella sanoa ettei 320sen lastuttaminen 328n lastulla toimi. Muuten suosittelen haun käyttämistä.PeeBlizzard kirjoitti:Onko kokemuksia uuden 320i (f30) lastuttamisesta 328i lastulla? Toimiiko?
http://www.racechip.de/chiptuning/bmw/3 ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko RC: tuotteet hyviä yleensä?
Miten eroa on 320i ja 328i koneissa/ muissa moottorin ohjauslaitteissa tai turbossa?
328i lastulla saisi 300 hp/ 420Nm, olisi halpaa lisä tehoa.
Terveisin Pee
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 02 Huhti 2013, 10:00
- Auto: 320i -13, Avencis -09, 911 C4, Hayabusa -12
- Paikkakunta: Barcelona
Kiitos erinomaisista vinkeistä ja "vittuiluista"!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16
japi2010 etkös sinä väittänyt tuolla f30 osiossa kiven kovaa että uudemman mallin johdotukset ovat muuttuneet ja siksi boxi ei käy uudempaan ? Ymmärtääkseni tuossa Raceshipissä on kuitenkin samanlaiset liittimet kun Hartgessa.
Minä taas käsitin että RaceChip, TuningKit, ja muut kävisivät kun ne menevät vaan siihen rail-anturiin yhdellä liittimellä, mutta että tuo Hartge ei käy kun se menee usealla eri liittimellä eri paikkoihin, ja että nuo olisivat muuttuneet. Mutta odotellaan vastausta RaceChipiltä, ne ovat yleensä nopeita vastaamaan.xDrive2013 kirjoitti:japi2010 etkös sinä väittänyt tuolla f30 osiossa kiven kovaa että uudemman mallin johdotukset ovat muuttuneet ja siksi boxi ei käy uudempaan ? Ymmärtääkseni tuossa Raceshipissä on kuitenkin samanlaiset liittimet kun Hartgessa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Salmol on oikeassa: Raceship ja Harge on eri boxeja, hartgen kytkennät tulee vähän eri paikkoihin ja raceship paikkaan jossa johdotukset eivät ole muuttuneet.
Olen puhunut Hartgesta ja Raceshipistä jotka ovat kaksi eri asiaa!
Olen puhunut Hartgesta ja Raceshipistä jotka ovat kaksi eri asiaa!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Oonko väittänyt kiven kovaa että raceship ja hartge ovat sama asia?xDrive2013 kirjoitti:japi2010 etkös sinä väittänyt tuolla f30 osiossa kiven kovaa että uudemman mallin johdotukset ovat muuttuneet ja siksi boxi ei käy uudempaan ? Ymmärtääkseni tuossa Raceshipissä on kuitenkin samanlaiset liittimet kun Hartgessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16
japi2010 et ole väittänyt kiven kovaa että molemmat olisivat sama asia enkä yhtään epäile sinun tietämystä asiasta mutta ainakin netistä katsomani videot ovat näyttäneet molemmille boxeille kovin samankaltaisia kytkentöjä ja tästä syystä esitin kysymykseni.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Raceshipissä on kaksi johtoa ja Hartgessa about 10 johtoa, jotka kytketään autoon. Eli jokin hartgen boxissa olevista johdoista ei enää sovikkaan autoon koska jotain johdotuksia BMW on mennyt muuttamaan, en tiedä syytä mutta voihan syynä olla vaikka se että johtojen paikka on vaihtunut, tai ne on yhdistetty toisen johdutuksen kanssa samaan tai sitten vain systeemit ovat muuttuneet jonkin laitteiston kohdalla tyystiin. Ei siellä BMW:llä kuitenkaan mitään ruutia ole keksitty koska auto tehoineen ja muine ominaisuuksineen on sama, jokin järjestelmä vain tomiii paremmin uudella tavalla. Kiusan tekoon en jaksa uskoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
- Auto: BMW M140i xDrive vm.2018
Ihan mielenkiinnosta mitä etua on "boksista" verrattuna ohjelmointiin? Hinta on kuitenkin lähes sama, kun puhutaan laadukkaista "bokseista". Itselle on jotekin jäänyt kuva, että ohjelmoimalla saadaan parempi lopputulos, mutta toisaalta "boksin" irrottminen on helpompaa eikä kosketa alkuperäiseen softaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 02 Huhti 2013, 10:00
- Auto: 320i -13, Avencis -09, 911 C4, Hayabusa -12
- Paikkakunta: Barcelona
Mitä Racechip "boksi" ohjaa? Ahtopainetta, besan syöttöä vai mitä????? Ohjelmoimalla alkuperäinen softa uudelleen olis varmempaa???
Boxista ei ole muuta etua kuin että sen saa pois kun haluaa eikä tarvitse huolloissa jännittää ja boxi on usein halvempi kuin ohjelmointi. Muuten ohjelmointi lienee parempi valinta.laituri kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta mitä etua on "boksista" verrattuna ohjelmointiin? Hinta on kuitenkin lähes sama, kun puhutaan laadukkaista "bokseista". Itselle on jotekin jäänyt kuva, että ohjelmoimalla saadaan parempi lopputulos, mutta toisaalta "boksin" irrottminen on helpompaa eikä kosketa alkuperäiseen softaan?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Boksi ohjaa käsittääkseni vain polttoaineen syöttöpainetta. Ohjelmointi voi olla varmempaa, ainakin jos ottaa maltillisti tehoja ja laatuohjelmalla, mutta ei kai tuosta ole mitään tutkimustietoa olemassa eikä kukaan ole täällä sanonut että boksikaan mitään olisi rikkonut. Joten tämä on tällaista mutu-tietoa ja valistuneita arvauksia.PeeBlizzard kirjoitti:Mitä Racechip "boksi" ohjaa? Ahtopainetta, besan syöttöä vai mitä????? Ohjelmoimalla alkuperäinen softa uudelleen olis varmempaa???
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 02 Huhti 2013, 10:00
- Auto: 320i -13, Avencis -09, 911 C4, Hayabusa -12
- Paikkakunta: Barcelona
En ole vielä saanut tietoa miten eroavat 320i ja 328i koneet. Molemmat ovat samankokoisia 2,0 l, onko turboahtimet erinlaisia, puristussuhde, männät(takomännnät?) vai pelkästään kakunsyöttö??????????
Mitä saa 10.000€ lisähinnalla Suomessa ostamalla 328i ? No veroja (SDP ja Kokoomus) +diilerin bonus suurimman osan ottaa.
Pitää vissiin lähtee Saksaan otta selvää.
Mitä saa 10.000€ lisähinnalla Suomessa ostamalla 328i ? No veroja (SDP ja Kokoomus) +diilerin bonus suurimman osan ottaa.
Pitää vissiin lähtee Saksaan otta selvää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
320i vs 328i - erot pähkinän kuoressa:
328i:ssä
- puristussuhde pienempi joka mahdollistaa suuremman ahtopaineen
- bensalla lisää ruutia
- välityssuhteet eri
- ohjelmointi eri
turbot ja muut systeemit täysin samat. ts. kalliit muutokset mutta lopputulemana 328i parempi koska paukkua enempi, kuka haluaa mistäkin maksaa Suomessa hintaero kuitenkin kohtuuton vs muut fiksummat maat, sama koskee 120d vs 125d...
sakassa erot 320i vs 328i n. 4500 euroa ja täällä hölmölandiassa 11 000 euroa
328i:ssä
- puristussuhde pienempi joka mahdollistaa suuremman ahtopaineen
- bensalla lisää ruutia
- välityssuhteet eri
- ohjelmointi eri
turbot ja muut systeemit täysin samat. ts. kalliit muutokset mutta lopputulemana 328i parempi koska paukkua enempi, kuka haluaa mistäkin maksaa Suomessa hintaero kuitenkin kohtuuton vs muut fiksummat maat, sama koskee 120d vs 125d...
sakassa erot 320i vs 328i n. 4500 euroa ja täällä hölmölandiassa 11 000 euroa