Perus musta?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Moguli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 12 Elo 2010, 08:01
Auto: Numero 43
Paikkakunta: Hki

fifty kirjoitti:"Nyt jäitä hattuun..."
Eli oletko sitä mieltä moguli, että 520 on ainoa Bemu, jonka "huippukuski" (ajajan auto) voi hyväksyä kulkineekseen? Ja ainoat herrasmiehet löytyy VAIN 520 ratin takaa??
Menee aika ohi aiheen, pahoitteluni, mutta itse taisin sohaista kun heitin tuosta X3:sta.

Taisin kirjoittaa että F10 on ajajan (huippukuskin keksit ihan itse) auto, se että itselläni on 520d ei kai tarkoita että se on juuri se paras? Luxissa auton hankkiminen on eri asia kuin täällä kotosuomessa ja itse vaan en koe järkeväksi maksaa Suomessa moottorista kymmeniätuhansia, kun tuo peruskattilakin menee motarilla sen sallitun 120 km/h! Ja kyllä, vaikka autovero täällä kotona olisikin 0%, niin silti ajaisin F10 Bmw:lla (ehkä 535i olisi optimi), sillä 5-sarjan bemari on mielestäni paras auto (hinta/laatusuhteella) ja en millään saa X3:a samalle viivalle jos puhutaan ajamisesta.

Itsekin mietin X5:n ostamista, mutta koeajo moisella karisti ne ajatukset, sillä minulle ja nyt tarkkana, minulle (oma mielipide, ei muiden) auto on ajamiseen ja silloin tuo valinta oli tämä öljypoltin F10.

Miksi on niin yleistä, että juuri SUV kuskit vetää kierrokset itseensä jos heidän autoluokkaansa arvostellaan? Ja tuon olen huomannut menevän kaikissa merkeissä samalla tavalla.

Ja vielä palaan luetun ymmärtämiseen. Kirjoitinko että ainoat herrasmiehet löytyvät, vai että on herrasmiehen auto?

Lopuksi vielä takaisin aiheeseen, perusmusta on hyvä ja hieno väri, on autona sitten F10, X3, tai mikä tahansa muu auto. Minusta pääasia on että viihtyy itse valinnassaan, on auto tai väri mikä tahansa.
Tähän viestiin olisi varmaan kuulunut liittää erilaisia söpöjä hymiöitä, mutta en nyt vaan pysty niitä käyttämään...
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

No nyt ymmärsin viestisi jo huomattavasti paremmin. Kiitokset kun selvensit kantaasi. En itsekään ole fanaattinen SUV mies tai niiden puolesta puhuja vaikka tällä hetkellä sellaisella ajelenkin. Tod.näk. tämä X6 jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi "maasturiksi".
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Onneksi tilasin F11, koska en todellakaan halua olla Herrasmies!!
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Hydrophyte kirjoitti:Onneksi tilasin F11, koska en todellakaan halua olla Herrasmies!!
Mielenkiintoinen ajattelumalli. Ahdistaako hyvä käytös sinua?
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

ssalmela kirjoitti:
Hydrophyte kirjoitti:Onneksi tilasin F11, koska en todellakaan halua olla Herrasmies!!
Mielenkiintoinen ajattelumalli. Ahdistaako hyvä käytös sinua?
Ei, mutta täällä forumilla alkaa päivä päivältä tunutua siltä, että BMW kuskit on paljon parempia kuin muut ja alkavat olemaan myös ainoita Herrasmiehiä, kun taas Toyota kuskit on tuulipukukansaa ja ehkä jopa vähän tarpeettomia kuin BMW kuskit. Ei auto ihmistä paranna, eikä BMW tee herrasmiestä..
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Hydrophyte kirjoitti:
ssalmela kirjoitti:
Hydrophyte kirjoitti:Onneksi tilasin F11, koska en todellakaan halua olla Herrasmies!!
Mielenkiintoinen ajattelumalli. Ahdistaako hyvä käytös sinua?
Ei, mutta täällä forumilla alkaa päivä päivältä tunutua siltä, että BMW kuskit on paljon parempia kuin muut ja alkavat olemaan myös ainoita Herrasmiehiä, kun taas Toyota kuskit on tuulipukukansaa ja ehkä jopa vähän tarpeettomia kuin BMW kuskit. Ei auto ihmistä paranna, eikä BMW tee herrasmiestä..
Ok, eli tulkitsimme sanan vain vähän eri lailla. Minun määritelmässäni herrasmies voi käyttää tuulipukuakin ;)
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Moguli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 12 Elo 2010, 08:01
Auto: Numero 43
Paikkakunta: Hki

Nyt kun näitä F10:ä on alkanut näkyä kaupunkikuvassa, niin ainakin täällä Helsingissä tuntuu että valtaosa on mustia, perus tai metalli! Oman valkoisen lisäksi olen nähnyt myös toisen valkoisen, pari harmaata ja taxissa kultaisen. Eli ilmeisesti tuo musta tulee olemaan suosituin väri tässä mallissa ja varmasti paljon tulee tuota ihan perusmustaa, eli ei pelota sen kesto asiakaskuntaa.

Elokuun alussa totesin Berliinissä että oli sama ilmiö, eli melkolailla mustia F10:ä tuli vastaan sielläkin tuolloin.
Tähän viestiin olisi varmaan kuulunut liittää erilaisia söpöjä hymiöitä, mutta en nyt vaan pysty niitä käyttämään...
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Taitaapa tulla itellekki perusmusta F10. On se vaan niin hyvännäköinen että saa x-drive vielä jäädä kokematta.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Hydrophyte kirjoitti:Ei, mutta täällä forumilla alkaa päivä päivältä tunutua siltä, että BMW kuskit on paljon parempia kuin muut ja alkavat olemaan myös ainoita Herrasmiehiä, kun taas Toyota kuskit on tuulipukukansaa ja ehkä jopa vähän tarpeettomia kuin BMW kuskit. Ei auto ihmistä paranna, eikä BMW tee herrasmiestä..
Minulla on tuulipuvunhousut ja olen jopa ajanut bemarilla ne päällä. Sori, off-topic :lol:
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minulla on nyt metallimusta, mutta en ole ihan vakuuttunut, että tuo lisähinta siitä kannattaa maksaa (uutena). Minullehan tämä tuli hiukan käytettynä.

OT: Tuulipuku jne. kommentteihin sanoisin omana kantanani, että ei BMW miestä tee. Itse ajelen vaatimattomissa vetimissä kaikista mieluiten. Kyllä BMW:n ajonautinnon arvon voi minusta kokea ihan "yhteiskuntaluokkaan" (onko niitä vielä ?) ja vaatteisiin katsomatta. Lähes jokainen työssäkäyvä voi hankkia Bemarin, jos sellaista oikeasti haluaa ja priorisoi auton monen muun asian kustannuksella, kuten itse teen. Pidetään autot autoina tällä palstalla - jos saan toivoa.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Yhdyn täysin ylläolevaan OT kannanottoon.Autothan ovat kuitenkin vain... autoja. Toki hyvällä autolla on ihan kiva ajaa :)
Mitä tulee mustaan väriin autossa, niin itse en valinnut sitä sen yleisimmän syyn vuoksi. Hankala pitää puhtaana. Olisi kyllä sopinut erittäin hyvin nykyiseen autoon ja ilmeisesti juuri siitä syystä kaikki muut näkemäni X6:set tässä "kylässä" ovat olleet mustia. Ei sittenkään. Yksi valkoinen on tullut myös vastaan.
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Perusmusta on varmasti kaikkein haastavin väri autolle. Mustassa värissä näkyy kaikkein selvimmin lika, naarmut ja kaikki muutkin pinnan virheet. Käytännössä väri vaatii moneen muuhun verrattuna moninkertaisen määrän työtä ja huolellisuutta, jotta auto näyttää tyylikkäältä.

Jo auton peseminen - tai tarkemmin kuivaaminen tulee tehdä äärnimäisen huolellisesti, jotta maalipintaan ei jää vesipisaroiden kuivumisjälkiä. Kun auton taas on kerran saanut pestyä, ei se pysy puhtaana - tai puhtaan näköisenä - hetkeä pidempään, sillä pelkästään pöly tekee maalipinnasta likaisen näköisen. Maalipinta naarmuuntuu herkästi ja kaikki naarmut myös näkyvät. Sama koskee parkkipaikkakolhuja. Pienetkin klommot näkyvät mustassa kyljessä erittäin tehokkaasti.

Mikäli kuitenkin jaksaa nähdä vaivaa ja vahata autoaan ahkerasti, on perus musta toki erittäin tyylikkään ja arvokkaan näköinen. IMHO ison sedan bemarin tapauksessa musta auto näyttää kuitenkin joko taksilta tai siltä, että sitä pitäisi ajaa kuljettaja - farmari, anteeksi touring, taas muistuttaa ruumisautoa.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Vastaa Viestiin