BMW X1 2013 Business navin käyttö

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
reiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Touko 2013, 21:30

Minulla siis juuri hankittu BMW X1 johon hankin Business navigoinnin
mutta vain suomeá osaavana sitä taitaa olla hankala käyttää ja ohjekirja
on onneton!
-muutamia kysymyksiä teille jotka olette päässeet navingointiin sisälle!
-saako siihen suomenkielistä reittiopastusta
-kuinka voisi näyttöä käyttää hyväksi silloin kun ei navi ole kaytössä
-löytyykö mistä selkeä käyttöohje Business navi versioon kun ohjekirjassa
on samoilla sivuilla myös Professional versio,
-kertokaa myös kokemuksia autosta!
Kesä terv,reiska
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Suomenkielistä opastusta ei saa. Ellei Navia käytä niin näytössähän voi näyttää vaikka radiokanavat, Eco-pro juttuja tms.
reiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Touko 2013, 21:30

Heippa!

Kiitos sinulle joka vastasit mutta miten näitä Eco pro juttuja näyttöön löytyy
ja miten ne näkyvät kun ei ole DVD toimintoa! ja olisiko sieltä löydettävissä
yksinkertainen käyttöohje navigaattoriin! kyllä minulla on ollut joka käyttöjärjestelmä
puhelimia ja niiden jokaista navigointi ohjelmaa olen kyllä pystynyt käyttämään
mutta tämän auton navia en osaa kayttää ja ohjekirjassa on ilmeisesti käänös virheitä
kun esimerkiksi viimeisten kohteiden poisto ei onnistu- eikä onnistu osoitteen muokkaaminen
tai poistaminen-ei onnistu reittiopastuksen lopettaminen yksi ongelma on myös ennakoiva tekstinsyöttö se ei toimi suomenkielisellä
alueella-yhdessä kokeilussa laitoin osoitteen mutta kadun numeroita ei navi tunnistanut ja kun
ei saanut kohdetta poistettua niin ei päässyt uusimaan koetta paluumatkalla!
-en myöstään tarvitse että tiedot tallennetaan muuta kuin kotiosoite!
-voisikohan naviin saada yksinkertaisen ohjelman sillä voi olla että tarvitsen navia pari kolme
kertaa vuodessa! auto on ostettu laakkoselta hertsikasta ja luovutushuollossa tasi olla ongelmia
kun se kesti!
-ps.kuinka Usb väylää voi käyttää tällä Businecc versiolla!
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Itselläni oli X1:n parivuotta sitten ja siinä Prof.navi.
Kyllä ainakin silloin käyttöohjekirja oli ajan tasalla ja nuo osoitteiden poistot yms.tomivat samalla lailla Businessissa kuin Proffassa.
USB väylä ei toimi Buss.navilla jos tarkoitat musiikkitiedoston,kartastojen yms.latauksia laitteen kovalevylle.
Kirja käteen uudestaan ja opiskelemaan!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Nimimerkki reiska.Olisiko parasta,että kääntyisit myyjän puoleen siellä Hertsikassa.Myyjän kuuluu opastaa sinua.
Palstalla kyllä saa tietoja mutta ne tiedot tulevat tipottain.Kyllä minä olen aina saanut navit toimimaan ulkomailla kun olen auton vuokrannut,vaikka en kaikkia kieliä osaa.
reiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Touko 2013, 21:30

Moi ystävät!


-tuossa alhaalla on muutama esimerkki perustoiminnoista siis ohjeet
on olevinaan selkeät mutta kun ne vaan eivät toimi!




REITTIOPASTUKSEN KÄYNISTÄMINEN
KOHTEEN SYÖTTÄMINEN JÄLKEEN

1 ACCEPT DESTINATION

2 START GUIDANCE TAI ADD AS ANOTHER DESTINATION -----------------------------------------------------------------------
REITTIOPASTUKSEN LOPETTAMINEN

1 NAVIGATION

2 MAP

3 ( LIPUN KUVA ) GUIDANCE

4 STOP GUIDANCE

---------------------------------------------------------------------------
VIIMEISTEN KOHTEIDEN POISTO

1 NAVIGATION

2 LAST DESTINATIONS

3 MERKITSE KOHDE

4 HAE OPTIONS NÄYTTÖÖN

5 DELETE ENTRY TAI DELETE ALL LAST DESTINATIONS
---------------------------------------------------------------------------

OSOITTEEN MUOKKAAMINEN TAI POISTAMINEN 1 NAVIGATION

2 ADDRES BOOK

3 VALITSE MERKINTÄ

4 HAE OPTIONS NÄYTTÖÖN

5 EDIT IN CONTACTS TAI DELETE ENTRY

-Näitä en kyllä saa toimimaan niikuin niiden tarkoitus on siis ne ei toimi ollenkaan
en saa niistä mitään toimimaan!
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Missä kapungissa asut. Voin tulla ilmaiseksi auttamaan, jos asut Lahti-Hollola-Nastola-alueella. Tuon iDriven ja näytön käyttö on helppoa kuin mikä. Samaten sen navin.

Valitettavasti näytön kieltä ei saa muutettua suomeksi eikä myöskään navigaattorin opastusta.

Kyllä englannin kielen pitäisi tuon verran sujua, jos ei ole ihan pumpulissa kasvanut.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Accept destination (aseta määränpää): tähän asetat navigoitavan (eli määränpääsi) kaupungin nimen, kadun nimen ja talon nron jos tiedät sen. Painamalla pylpyrää hyväksyt ne mitä olet valinnut tai sinne naviin syöttänyt.

Start guidance= aloita navigointi

Stop guidance = lopeta navigointi

Enter new destination= aseta uusi määränpää, eli joku muu kaupunki tai katuosoite kuin mihin viimeksi navigoit/ajoit

Last destinations= näyttää ne paikat/reitit/osoitteet missä olet viimeksi navin avulla käynyt


Eco pro-toiminto ei liity navigointiin millään muotoa, toki sen näkyy haluttaessa samalla näytöllä kuin navikin. Se on vakiovaruste ja liittyy auton ajoelämyskatkaisimesta valittaviin ajotiloihin. Niitä on vakiona kolme comfort (perusasetus), eco pro ja sport. DVD-levy tai levyt ei liity tähän millään muotoa.

Vaintakiekko liikkuu ylös, alas ja vasemmalla ja oikealle. Painamalla kiekkoa hyväksytään komentoja, toimintoja yms. Näytön päävalikot löytyvät pyöreän kiekon ympäriltä olevista nappuloista. Suurimman osan toiminnoista voi tallentaa myös radion numerollisiin pikanäppäimiin, jotka toimivat painamalla ja/tai hipaisemalla. Jotain näytön ja radion yms. toimintoja ja asioita voi käyttää ja ohjata myös ratin nappuloista.
reiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Touko 2013, 21:30

Hei!

Kyllä alkaa navi olla tuttu mutta miten toimii Eco pro-toiminto
tai miten näyttöön saisi ilmettä silloin kun sitä ei navina käydä!
-kulutus on yli 8 luokkaa eli taitaa neliveto verottaa!
edellinen peugeot 3008 oli 5,7

terv,reiska
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

reiska kirjoitti:Hei!

Kyllä alkaa navi olla tuttu mutta miten toimii Eco pro-toiminto
tai miten näyttöön saisi ilmettä silloin kun sitä ei navina käydä!
-kulutus on yli 8 luokkaa eli taitaa neliveto verottaa!
edellinen peugeot 3008 oli 5,7

terv,reiska
Näyttöön ei saa sen kummempaa ilmettä kun navia ei käytetä. Siinä on joko tummalla pohjalla radiokanavien nimiä (jos radio päällä) tai kuunneltavan albumin kappalelista, jos kuuntelet cd-levyä tai muistitikun musiikkia. Tai sitten on puhelinron lista esillä, jos puhelimen bluetooth on päällä ja selaat näytöstä nimi- tai nrovalikkoa. Ei se näyttö ole mikään kovin viihdyttävän näköinen silloin kun värikäs navigaattorin kartta ei ole näkösällä/navi ei ole päällä.

Eco pro menee päälle siinä nappulasta missä lukee eco pro. Tosin eipä ne eco pron jutut siinä näytöllä kauaa ole. Ehkä ne saa siihen pysyvästikin näkyviin, mutta en usko että saa.

Kyllähän se neliveto lisää kulutusta tosin ei noin paljoa mee pelkästään nelivedon piikkiin. Osa on varmasti siitäkin johtuvaa, että autosi on vielä vasta sisäänajossa.

Kyllä mä tiedän yhden yrityksen johtajan joka vaihtoi oman automaattivaihteisen ja nelivetoisen BMW X1:n ihan sen takia pois kun se oli siitä pikkuteillä epämukava alustaltaan ja koska tehtaan lupaamat kulutuslukemat oli kuulemma ihan utopiaa eikä toteutuneet alkuunkaan. Nyt sillä on alla Citikan DS5 hybridi, eli vaihto bemarin siihen.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

On siellä näköjään joku nappi alhaalla kojelaudan keskikonsolissa missä lukee Eco pro. Tuossa ajotilassa säästyy eniten polttoainetta, mutta auto sammuttaa silloin polttoainesäästön nimissä aina itse itsensä tyhjäkäynnillä esim. liikennevaloissa, jos ei ole pakkasta ja akun varaustila on riittävä. Tuo ajotila tekee toisinaan ajamisesta aika siirappimaista. Comfort-ajotila eli vakioasetus on mukavin ja sport on taas ripein ja urheilullisin, mutta siinä palaa eniten polttoainettakin ja siinä tilassa ohjaus on myös raskain ja jäykimmän tuntuinen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:On siellä näköjään joku nappi alhaalla kojelaudan keskikonsolissa missä lukee Eco pro. Tuossa ajotilassa säästyy eniten polttoainetta, mutta auto sammuttaa silloin polttoainesäästön nimissä aina itse itsensä tyhjäkäynnillä esim. liikennevaloissa, jos ei ole pakkasta ja akun varaustila on riittävä. Tuo ajotila tekee toisinaan ajamisesta aika siirappimaista. Comfort-ajotila eli vakioasetus on mukavin ja sport on taas ripein ja urheilullisin, mutta siinä palaa eniten polttoainettakin ja siinä tilassa ohjaus on myös raskain ja jäykimmän tuntuinen.
Start-stop toimii noiden kaikkien kolmen ajomoodien kanssa, poislukien silloin kun keppi on laitettu sport-asentoon (DS) tai jos start-stop on kytketty pois napista. Tällöin se ei sammuta autoa millään ajomoodilla.

EcoPro on käytännöllinen esim. moottoritiellä ja maanrtiellä kun kruiseri on päällä. Muuten pidän sen pois juuri tuon mainitun siirappisuuden takia. Comfort on paras. Sporttitilassa ratti menee liian jäykäksi ja mutkatiellä se jopa aktiivisesti vääntää vastaan. Ei hyvä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
reiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Touko 2013, 21:30

Kesäterve!

Sitten viellä lisää BMW X1 xDrive ominaisuuksista
-kun hain auton laakkosilta niin rengaspaineet oli 2,9 takana
2,6 edessä ja ajo oli kuin kivireki ja pudotin paineet 2,3 edessä
ja 2,5 takana ja ajo ominaisuus parani mutta johtuuko näistä
rikkoutumattomista renkaista niin ei autossa ranskalaisten autojen
hyviä ajo ominaisuuksia ole ja auto menee urien mukaan eli melkoista
heivaamista tuntuu suomen asfalteilla olevan meno ja perässäolevat
varmaa ihmettelevät kovin!
-MITÄ RENGASPAINETTÄ OLETTE KÄYTTÄNEET YKSIN AJETTAESSA ILMAN
KUORMAA! renkaat on 225/50 R17
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Ranskalaisten autojen jousituksen pehmeyttä et X1:stä löydä. Run-Flatin ovat suurin syyllinen tuohon uraherkkyyteen, mutta paineita kokeilemalla voit hyvässä lykyssä saada ongelman pienemmäksi. RF-renkaat eivät ole puhkeamattomat, vaan niissä on jäykemmät kyljet jne. ominaisuuksia, jotka mahdollistavat ajamisen renkaan puhkeamisen jälkeen.
Ex: E60/F10
reiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Touko 2013, 21:30

Terve taas!

Rengaspaineita en ole kummemmin ehtinyt kokeilemaan ja uraherkkyys on tietysti
pahin ja olisin ottanut kapeammat ja korkeammat eli perinteiset renkaat mutta ei niitä
saanut ei ainakaan mainostettu Laakkosilla! kertokaa paineenne!"!
-mutta navin näytöstä viellä saako siihen nämä mittareiden välissäolevat tiedot eli
keskikulutukset- ajomatkat ym ja miten asetukset tapahtuu!

Lämmintä kesää terv,reiska
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

reiska kirjoitti:Terve taas!

Rengaspaineita en ole kummemmin ehtinyt kokeilemaan ja uraherkkyys on tietysti
pahin ja olisin ottanut kapeammat ja korkeammat eli perinteiset renkaat mutta ei niitä
saanut ei ainakaan mainostettu Laakkosilla! kertokaa paineenne!"!
-mutta navin näytöstä viellä saako siihen nämä mittareiden välissäolevat tiedot eli
keskikulutukset- ajomatkat ym ja miten asetukset tapahtuu!

Lämmintä kesää terv,reiska
Saa keskikulutukset, ajomatkat yms. näkymään navinäyttöön ihan sieltä keskinäytön valikosta ja sitä rullaa pyörittämällä löytyy valikko/valikot joista nuokin asiat löytyy. Menisin sinua ihan automyyjäsi juttusille ja vaatisin siltä kunnon opettamisen,jotta osaat käyttää autoasi.

Sulla on kyllä pienin mahdollinen rengaskoko mitä X1:een saa. Tuon pienempää kokoa kuin 225/50R17 ei siihen ole laillisesti olemassa. 225/50R17 on kuitenkin parempi kuin 225/45R17 tai 18- tai 19- tuuman renkaat. 1- ja 3- sarjan bemariin saa kokoa 205/60R16 ja 1-sarjaan vissiin vieläkin pienempää kokoa, mutta X1:n pienin koko on tuo 225/50R17 ja pienempää ei siihen ole.

Nuo tuollaiset jäykkäkylkiset renkaat joilla voi ajaa jonkinmatkaa tyhjänä (rengasrikon sattuessa) nyt vaan on urille herkkiä ja asiasta et pääse kunnolla eroon kuin ostamalla tavalliset renkaat niiden tilalle. Osta ihmeessä edes talvirenkaat tavallisena.

X1:n jousitus on jäykähkö ja sen alusta perustuu edellisen korimallin 3-sarjan farkkuun, jonka ajomukavuus ei ole niin pehmeä kuin uuden 3-sarjan farkun,tosin eipä se uusikaan ole vielä mikään ranskalaistyylinen lulla. Toisaalta jäykällä jousituksella saadaan lähes henkilöautomainen ajettavuus maasturimaiseen koriin ja minimaalinen kallistelu esim. mutkissa, mutta helposti se on sitten pintakova joillakin tiestöillä ja joissakin olosuhteissa. Tottakai myös tuollaiset kovakylkiset renkaat tuo sen kovuuden vielä paremmin esiin.

Kyllä 3-sarjan jousitusmukavuus on selvästi mukavuuspainotteisempi kuin X1:n.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Ihan hyvä keskustelu kundit. :thuup:
Mutta miten päivitykset toimivat OEM Buisness Navissa? Puolivuosittain uusituvissa CD-levyillä vai kuins?
Ja paljonko nämä levyt maksavat ja saako niitä esim takuuajan ilmaiseksi.

Olin tänään liikenteessä pohjois-Vantaalla vanhan Navigonin kanssa ja kyllä se oli melkoista tuskaa. Laite on out of date.
Update maksaa ties mitä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
reiska
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Touko 2013, 21:30

Moikka ystävät ja onko mitään uutta täällä länsirintamalla ja oletteko miten
kokeilleet renkaiden ilmanpaineita eli millä paineilla olisi uraherkkyys vähäisin!
minä olen jonkinverran paineita vaihdellut mutta en ole mitään vaikutusta
havainnut ja kyllä täytyy sanoa että miten autojen ajo ominaisuudet on mennyt
takapakkia ainakin bemarin osalta! joskus kun minulla oli esim saabbi 99 niin ei tarvinnut
ratista pitää kiinni olipa kuinka tahansa uria! nyt pitää bemua pitää rystyset valkeina
molemmilla käsillä pitää ratista kunnolla kiini!
-kuinka sitten saatteko näitä ajotietokoneen tietoja miten navin näyttöön tai mitään muutakaan
näpsäkän näköistä, kun nyt on vaan radioasemien koodit!

terv,reiska
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Itsellä uraherkkyys ja vetely helpottui kun laitoin reilun 0,5 bar (2,8 bar) ylipaineet ja tehtiin nelipyöräsuuntaus. Jos vetelee, kokeile noita vinkkejä.

Bemareissa on 5 tkm / 6 kk takuu pyörän kulmille, joten käy laittamassa takuuseen jos vielä on takuun piirissä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Alan pikkuhiljaa uskoa, että tää Reiskan jutustelu on jotain provoläppää...
Vastaa Viestiin