E90 Business -> Professional?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Finland611
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 06 Huhti 2012, 16:28
Auto: BMW 320D
E90LCI
2011

Siis ilmeisesti ketjun perusteella kyseinen vaihto on mahdollinen. Mikä tulisi olemaan noin hinta, puhutaanko satkuista vai tonneista? Ei tartte olla tarkka arvio kunhan suurinpiirtein
Joni_R
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 09:04
Auto: Audi A6 C7 tdiq
Paikkakunta: Ylivieska

Lainataan aihetta, kun on aika lähelle.

Uutena BMW:n omistajana olen vielä vähän hukassa tämän informaatiotulvan kanssa. Pari päivää olen koettanut etsiä tietoa, mutta sitä on jopa liikaa tai ne ovat risteäviä... ;)

Eli autona E91 LCI -09 (valm. 10/08) business navilla (S606A), ilmeisestikin CCC mutta uudemmalla ohjaimella. Keskikyynärnojassa on AUX, muttei USB:tä. Kaverillani on pari päivää aikaisemmin valmistettu E91, jossa sama navi/radio, mutta USB löytyy.

Vaatiiko tuon USB:n saaminen omaani jotain muutakin kuin pelkän sopivan johdon? Osa viesteistä internetissä viittaa siihen, että pitäisi uusia jopa koko soitin? :conf:
Joni_R
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Heinä 2015, 09:04
Auto: Audi A6 C7 tdiq
Paikkakunta: Ylivieska

Niin ja jos jotain merkitystä, niin molemmissa myös ääniohjaus ja BT sekä puhelinvarustelu.
christofer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 24 Elo 2015, 20:54

moro. ostin bmw 114i f21 koppasen, radiona on business. Mietin että olisiko tuota mahdollista päivittää parempaan, tai saada siihen esim bluetooth yms lisäyksiä ihan pelkällä softapohjaisella hommalla, vai vaatiiko palikoita yms osia myös vaihdettavaksi? mutta se mikä eniten kiinnostaa että onko tuota avainta mahdollisuus koodata niin että esim saisi peilit taittumaan sisään ja takaluukun aukeemaan siitä napista mistä se avaa erikseen takakontin lukon tai onko jotain muita "erikoisuuksia" , mitä avaimen koodauksella saisin autoon. olisi kiva jotain pieniä lisä juttuja saada autoon. kiitos jo ennakkoon avusta.
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Mihin kaikkiin laitteisiin tuo MOST väylä menee? Auto on perus E91 ja professionalRADIO. Ei handsfreetä, ei navia, ei puheentunnistusta, ei CD vaihtajaa... Ilmeisesti soitin toimii CAN-MOST bridgenä ja radio pitää koodata pois jotta voi jälkiasennussoittimen asentaa? Pitääkö MOST väylän radion liittimen päät liittää toisiinsa jollain liittimellä vai jätetäänkö avoimiksi jos ottaa radion pois?

Mitäkautta spoilerissa olevalle antennivahvistimelle menee sähköt? Antennipiuhaa vai takaliittimen 13 pinnistä?

15 pinniin menee +12V joka ilmeisesti katkeaa kun auto menee nukkutilaan? CAN-väylän kauttako radio sammutetaan kun autosta ottaa avaimen pois/sammuttaa?
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

^Minä edellisen kanssa (myös tuo proffaradio ja 676 hifikaiutinsetti) rohkeasti kokeilin vaan nypätä radion irti ja totesin auton toimivan kutakuinkin täysin (muistaakseni parkkitutka oli hiljaa), joten ilman mitään koodauksia törkkäsin johtosarja-adapterin paikoilleen ja pinohiiren soittimen siihen jatkeeksi. Hyvin se toimi, mitään mutinaa auto ei aiheesta antanut ja pinohiiri toimi ihan kiltisti. Johtosarja-adapteri oli pykälää perusnallia hifimpi versio ja siinä tuli mukana oma kaiutin parkkitutkalle - ääniperustaisen suuntauksen tuolla menetti (vakionahan se piipittää siitä kulmasta, mistä anturi varoittaa), mutta muuten ei ollut mitään valittamista. MOSTille en tehnyt mitään, vaan eipä siinä mun autossani vissiin mitään ollutkaan, vaikka radiolle kuitu tuli.

Spoilerin antennivahvarista en osaa sanoa, kun mulla oli E90. Jos siinä on vastaava vahvari, niin johtosarja-adapteri vissiin hoiti sen, kun radio toimi hienosti ilman päänvaivaa.

Tuo Pioneer sammui kiltisti auton sammuttaessa, eli herätevirta katkesi siinä kohtaa - voi olla, että adapteripurkki tulkkasi tuon CANista, en koskaan jaksanut tutkia. Voisihan tuon kyllä siitä johtosarjasta ihan silmälläkin nähdä, voin koettaa vilkaista. Radiolle tuleva jatkuva sähkö tosiaan katkeaa kun auto menee unille, radion muistin pelastamiseksi tein diodikytkennän, jossa auton ollessa nukkumassa muistivirta lainataan keskuslukon kaukosäädön vastaanottimelta ja auton ollessa hereillä radion virallisesta jatkuvasta sähköstä.

BTW, jos tarvit, niin mulla on tuo BMW - Pioneer -adapteri (rattinappienkin pitäisi toimia, mulla niitä ei ollut) ja naamatauluadapteri ylimääräisenä ja eiköhän se diodisettikin ole vielä tallessa - noista voisin varmaan jo luopua.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin