Näköjään tuon pystyy koodaamaan BimmerCode-ohjelmalla.salmol kirjoitti:Joo, itse haluaisin koodata tämän myös pois, nolostuttaa kun menee vaikka huoltikselle hakemaan nopeasti jotain eikö halua sammuttaa...Galaxy1223 kirjoitti:Mikähän optio kontrolloi tätä: Auto tööttää kun jättää auton käyntiin ja laittaa ovet lukkoon. En kaipaisi tuota tööttiä.
BMW F(x)-sarjan autojen koodaus
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Tuolla nimellä olen muilla foorumeill siihen törmännyt eli se aika kauan ACC odottaa pysähtyneenä aktiivisena jatkamaan matkaa, oletuksena 3s ja nähtävästi sen voi pidentää tietyin pykälin ICM->3000->C_Automatisches_Losfahren_Wartezeit asetuksella, mutta siitä on jonkin verran keskustelua vaikuttaako ja mitenjaki kirjoitti: Mikä muuten on aktiivivakkarin resume timeout?
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Ok, öh, eli, tarkoittaako tuo aikaa kauanko ACC odottaa ennen kuin lähtee liikkeelle edellä menevän perään stopista vai kauanko on stopissa eikä lähde seuraamaan lainkaan?samulis kirjoitti: Tuolla nimellä olen muilla foorumeill siihen törmännyt eli se aika kauan ACC odottaa pysähtyneenä aktiivisena jatkamaan matkaa, oletuksena 3s ja nähtävästi sen voi pidentää tietyin pykälin ICM->3000->C_Automatisches_Losfahren_Wartezeit asetuksella, mutta siitä on jonkin verran keskustelua vaikuttaako ja miten
Itsellä 2011 F11 lähte stopista, jos stoppi on varsin lyhyt, olisiko tuo 3s, en ole varma. Joka tapauksessa, jos stoppi on pidempi, auto ei enää lähde seuraamaan ellei hipaise kaasupoljinta.
Asiasta toiseen: Olen koodannut oletusetäisyydeksi pienimmän. Minusta tuntuu, että softien päivityksen jälkeen tuo lyhin etäisyys olisi lyhentynyt. Paha sanoa, mutta ihan kuivallakin kelillä tuntuu, että kakkosporras olisi parempi.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Tarkoitin/oletan jälkimmäistä eli sitä kun vakkarinvalo vaihtuu vihreästä keltaiseksi kehällä eikä enää liikahda. Tuon arvon toimivuudesta on tosin epävarmuutta ja jossain viitataan TJA:n vaikuttavan asiaan. Olikohan G-sarjassa jo oletuksena pidempi tuo tietyissä tilanteissa.jaki kirjoitti: Ok, öh, eli, tarkoittaako tuo aikaa kauanko ACC odottaa ennen kuin lähtee liikkeelle edellä menevän perään stopista vai kauanko on stopissa eikä lähde seuraamaan lainkaan?
Itsellä 2011 F11 lähte stopista, jos stoppi on varsin lyhyt, olisiko tuo 3s, en ole varma. Joka tapauksessa, jos stoppi on pidempi, auto ei enää lähde seuraamaan ellei hipaise kaasupoljinta.
Asiasta toiseen: Olen koodannut oletusetäisyydeksi pienimmän. Minusta tuntuu, että softien päivityksen jälkeen tuo lyhin etäisyys olisi lyhentynyt. Paha sanoa, mutta ihan kuivallakin kelillä tuntuu, että kakkosporras olisi parempi.
Mä koodasin suosiolla tuon 2. lyhimmän, lyhintä on ok käyttää esim motarilla, mutta normi maantiellä yms niin mun mielestä 2. pykälä on parempi. Nykyinen on 3. ACC:llä varustettu auto (tosin aiemmat E-sarjaa) ja myös mun mielestä jonkin verran lyhimmän etäisyys on pienentynyt. Toisaalta tuo pykälä vaikuttaa myös kuinka voimakkaasti auto reagoi edellä ajavan muutoksiin ja siksikin tykkään möhköllä 2. pykälää käyttää, tietyissä tilanteissa jopa pidempää.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Käytössä ilmeisesti iPhone kun sinulla on tuo Wifi-mokkula?pumo kirjoitti:Kumpi parempi bimmercode vai carly?
Molempiin käynee tuo Vgate iCar Wi-Fi OBD?
Autona f31 320ix 2015 kombi
Itsellä ollut tuo Carly ja kyllä sillä nyt koodaa, mutta on se käytettävyys kyllä huono. Ei tuo Bimmercode nyt varmaan niin kauhean erikoinen ole, mutta kokeilemalla se selviää. Itseäni harmittaa tuossa Carlyssä se että esim. joku toiminto voi olla saatavilla F30:een, mutta ei F34:een tai F36:een vaikka tekniikka on ihan sama. Ei ole tarpeeksi pitkää kokemusta Bimmercodesta, joten en osaa sanoa onko siinä sitten yhtään paremmin tuo hoidettu.
Lataa molemmat softat, siis Carlystä se ilmainen lite-versio ja Bimmercodehan on ilmainen. Sitten katsot kumpi on mieleisempi. Ja Bimmercodea voi ajaa demomoodissa jotta näkee miten se toimii.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Bimmercode on kyllä merkittävästi kattavampi vaikka silläkin osa asioista näkyy kyllä valittavana, mutta ei silti ole täysin koodattavissa vaan joko määriteltylista tai vain jokin oletusarvo kohta vain. Monet kohdat on sen expert mode löytyy napin taka ja normimoodissa vaan perus juttuja. Bimmercodea voi kokeilla mitä se löytää ja toimii ilmaiseksi, mutta itse koodauksen suorittaminen vaatii sitten ostamisen.
Ja tosiaan halvempi hinta ja eikös Carly vaadi oman adapterin? Se adapteri on kyllä ainakin parametrien seurannan suhteen varsin epäluotettava (Android/BT yhteydellä) Toi Vgate icar:n Wifi on luetettavampi vaikka parametrien seurantaa sopivaa softaa en ole Carlyn laajuutta vastaavaa ole löytänyt. DeebOBD:lla pitäis nähdä, mutta jotenkin olen "jumissa" siinä hieman ja ei ole ollut aikaa selvitellä...
Ja tosiaan halvempi hinta ja eikös Carly vaadi oman adapterin? Se adapteri on kyllä ainakin parametrien seurannan suhteen varsin epäluotettava (Android/BT yhteydellä) Toi Vgate icar:n Wifi on luetettavampi vaikka parametrien seurantaa sopivaa softaa en ole Carlyn laajuutta vastaavaa ole löytänyt. DeebOBD:lla pitäis nähdä, mutta jotenkin olen "jumissa" siinä hieman ja ei ole ollut aikaa selvitellä...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Op3 mulla ei toiminu F20LCI lainkaan ja lankomiehellä F30 joten kuten. Vaihda koodauspuhelinta johonkin jossa kunnon bluetooth niin loppuu jumit.pumo kirjoitti:Ei, oneplus3. Tuon pulikan nimen nappasin bimmericoden sivulta.
Pitäisi hommata oikea pulikkakin...
Bimmercodessa oli joku hinta 19 vai 29e carlu oli 55e
Sen puoleen valinta osuu halvenpaan
Eikös se nyt mene näin:wsaarja kirjoitti:No eikö tuo itse mainitsemasi "Vgate iCar Wi-Fi OBD" pulikka olisi hyvä kun sitä juurikin bimmercoden sivulla ehdotetaan?pumo kirjoitti: Onko suosituksia obd palikaksi joka toimii bimmercoden kanssa?
IPhone ja iPad = Wifi-mokkula
Android puhelin ja padi = Bluetooth-mokkula
Ei toimi ristiin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Amazonissa ainakin lukee noinsalmol kirjoitti:Eikös se nyt mene näin:wsaarja kirjoitti:No eikö tuo itse mainitsemasi "Vgate iCar Wi-Fi OBD" pulikka olisi hyvä kun sitä juurikin bimmercoden sivulla ehdotetaan?pumo kirjoitti: Onko suosituksia obd palikaksi joka toimii bimmercoden kanssa?
IPhone ja iPad = Wifi-mokkula
Android puhelin ja padi = Bluetooth-mokkula
Ei toimi ristiin.
The iCar 2 Wi-Fi adapter is a small device that plugged into the vehicle OBD2 connector. It connects to your iOS device(iPhone,iPad) and Android phone/pad via Wi-Fi.
OK, sitten tuo rajoitus on ilmeisesti vain noissa Carly:n adaptereissa.wsaarja kirjoitti:Amazonissa ainakin lukee noin: The iCar 2 Wi-Fi adapter is a small device that plugged into the vehicle OBD2 connector. It connects to your iOS device(iPhone,iPad) and Android phone/pad via Wi-Fi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tai vaan toistapäin, ne bt-murkulat ei siis toimi ompulla. Teknisesti taustalla se, että ne leikkii bt-rs232 -adapteria ennen k/can -adapterointia (=näkyvät puhelimelle/tietokoneelle COM-porttina), eikä iOS tue tätä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Se kieli vaihdetaan ihan sieltä idrivestä, ei tartte koodailla mitään. Päävalikosta Einstellungen -> sprache/einheiten -> sprache.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Kaverin F11 autossa vaihdettu kieli idrive valikosta. Ei vaan tahdo pysyä "asetus" paikoillaan. Aina kun käynnistää uudelleen niin auto "puhuu" saksaa.. Alkaa olemaan tikkuja sormissa kun paljon ollaan raavittu päätä.
Autossa on vikaa siinä tapauksessa. Minulta löytyy erinäisiä keskusyksikötä hyllystä, saan ne koodattua autoon kuin autoon. Eli jos haluat vian kuntoon niin soita tuohon allekirjoituksessa olevaan puhelinnumeroon.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128