BMW F(x)-sarjan autojen koodaus
Saako hälytintä pysyvästi pois muuten kuin koodaamalla? Asetusvalikosta en ainakaan löytänyt. Auto on i3, mutta F-sarjalaisen ohjeet toiminee. Tänään vasta huomasin että mun autossa on häly, näköjään vain isompi koira tavaratilassa saa sen laukaistua, pieniä on ollut kontissa usein kauppareissun ajan.
Lukituksen jälkeen 10 sekunnin sisään toinen klikkaus. Hälyn vilkkuvalon pitäisi pysyä pari sekuntia päällä ja sitten taas jatkaa vilkkumista.
Mulla oli aiemmin koodattu autosta peilit kääntymään koria vasten heti lukitsemisen jälkeen. Huomasin laivan autokannella, että se estää tuon osittaisen sensorien poiston. Jätin sitten auton lukitsematta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 01 Elo 2019, 16:40
- Auto: F36 420i GC M-sport
- Paikkakunta: Espoo
Kesällä ymmärrän koska kuuma, tulipalovaaran ymmärrän myös. Kummassakin tilanteessa lasi menee rikki helposti kun painaa oikeaa kohtaa lasista. Mutta todennäköisyys on olematon esim tulipalolle, verrattuna esim narkki tekee jotain jos lukot auki. Mutta olen samaa mieltä asiassa kanssasi, huono tapa.Olihan tästä tosiaan surullinen esimerkki viime kesältä.
Kerrotaas stoori, vaimo meni lasten kans 45 min päähän kylään. Sieltä lähtöä tehdessä auto meni tilttiin kamoja kyytiin pakatessa ja kaikki ovet lukkoon, ei auennu kakesta, ei avaimella, ei millään ja takaluukku kans sama juttu. Onneks ei lapset kerinny sisälle asti. Minä sitten olin salilla kun oli soitellu. Sen jälkeen soittelin ja lähdin toiselta paikkakunnalta ajeleen toisen avaimen kans, josko sillä lykästäis ja kas kummaa sinne päästyäni ovet ei vaimon avaimella säätimellä tai teräkselläkään auennu millään, mutta mun kake toimi. Sitä vaan, että ihan sama juttu voi käydä kelle vaan, ja se on sitten vähän ikävä jos joku vaavi/taapero tms autossa teljettynä kun ei aukee edes teräsavaimella ovi...
Mikälie bitti oli poikittain, sen jälkeen kaikki toiminu.
Mikälie bitti oli poikittain, sen jälkeen kaikki toiminu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 01 Heinä 2019, 10:43
joni_t kirjoitti: ↑16 Helmi 2020, 23:17Moi,ZeBavarian kirjoitti: ↑16 Joulu 2019, 11:28
Hei!!
Tuohon jarrutusenergian talteenoton poistoon tarvitsisin ohjeet!
Perus VO koodaus ohjeet löytyvät kyllä esim: http://blog.uobdii.com/bmw-vo-coding-st ... net-cable/
S1CDA: poistaminen SALAPA listalta ei vaikuttais kovin hankalalta mutta..
Minkä moduulin arvot tuon poistamisen jälkeen pitäisi päivittää? (Step 6 tuossa yo. ohjeessa)
Jatkokysymys: jos haluankin ominaisuuden joskus vielä takaisin, onko prosessi käänteinen?
Jos lisää uuden FA:n listaan niin löytyykö moduulille oikeat arvot automatik vain ajamalla "Activate FA, read SVT, select FRM module then click 'Code' button"? vai täytyykö alkaa tonkimaan jotain aiemmin talteenotettuja .ncd fileitä Beyond Comparen avulla??
Hieman hämmentää tämä BMW:n konfiguraation logiikka millä tavalla FA - FRM riippuvuudet on esitetty/toteutettu.
Sama vaiva on TPMS:n kanssa.
Jos jollakulla olisi linkkiä heittää kunnon mummo ohjeeseen, olisin oikein onnellinen!
VO-koodaus on juurikin noin simppeliä. Poista haluttu varuste listalta ja tallenna muutettu varusteluettelo autoon. Sitten aktivoit FA:n uusiksi ja painat juuren alusta "code". Älä pidä autoa käynnissä, tämä koodaa kaikki moduulit vakio-arvoihin ja auto sammuu kun tulee ECUn vuoro. Sama operaatio jos lisäät varusteen luetteloon. Googleta "simple VO coding", sillä löydät noi stepit.
Muista koodausten jälkeen palauttaa varustelistalle takaisin oikeat varusteet ja tallenna se autoon. Muuten tulee ongelmia vikakoodien luvussa ja dealerilla ei auton päivitys onnistu.
Mutta, E-sys softassa on myös osio mikä näyttää että mitkä moduulit tarvitsevat koodausta, ettei kaikkia tarvitse palauttaa oletusarvoihin. Tästä on aikaa sen verran etten nyt lonkalta muista miten tuo tehtiin. Käytin tätä kun koodasin autoon 2TB eli sport automaatin. Näytti suoraan ne 3-4 moduulia punaisena, mitkä erosivat valmistenumeron mukaisesta varusteluettelosta.
Kai käytät Tokenmasterin maksullista launcheria? en ole muita versioita kokeillut edes. Se ainakin koodaa moduulit läpi todella nopeasti.
Vaikka viestistäsi on aikaa, niin laita viestiä jos on vielä ajankohtaista, voin sitten kaivella muistiinpanoja ja antaa tarkempia ohjeita.
Kiitoksia vinkeistä!
En ole kylläkään operaatioita vielä tehnyt.
Käytän ilmaisversiota Launcherista, tähän mennessä pikku koodailut menneet hyvin tälläkin. Täytyy hommata maksullinen versio, kun nykyinen taitaa mennä vanhaksi huhtikuussa.
Tuo varustelistojen kanssa pelaaminen on aika jännää. Löysin tosiaan TPMS poisto-ohjeen jossa mainittiin että FA listan takaisinkirjoittaminen autoon koodauksen jälkeen ei ole täysin pakollista. Tosin jos tuota ei tee ja myöhemmin säätää jotain muuta niin saattaa tulla pieniä ongelmia muistaa mitä onkaan tehty autoon ja mitä jätetty pois...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
F31:ssä ei ole erillistä purkkia paineenvalvonnalle. Sitä hoitaa kaukosäätimem vastaanotin...älä irrota sitä, tai joudut avaamaan ovet mekaanisella avoimella
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Ok, jos tpms:n koodaa pois niin alkaako joku paskamyrsky vikakoodeissa/varoitusvaloissa? Onko F30 sama juttu? Vai kaikissa EU malleissa?
Googlailin asiaa, niin jäin siihen käsitykseen että auton alla on asialle oma moduli mikä kommunikoi renkaidenkanssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
F10 ja ainakin F25 on oma vastaanotin rengaspaineantureille, F30:lla ja vastaaville ei, kuten kirjoitin aiemmin.
Auto koodataan rengaspainevalvonnan osalta "wanhemmaksi", ja auto on kuin ei mitään aktiivista rengaspanevalvontaa olisi koskaan ollutkaan. Ihan niin kuin wanhemmat F30:t ja vastaavat.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 01 Elo 2020, 11:46
Morjesta.
Käytetyssä autossa F11 alkanut tulemaan hieman ongelmia mihin oma ymmärrys ei riitä.
Saatujen tietojen mukaan auto ohjelmoitu sekä hiukkassuodatin on poistettu. Puuhapajalla sanottiin että EGR todennäköisesti ei ole tästä autosta koodattu pois ja sanoi että ota yhteyttä paikkaan missä ohjelmoitu..
Sanoi että vikakoodi antoi viitteitä EGR ja että mahdollinen vuoto? - Sanoi myös että on mahdollista että vain likainen / joku letku irti jonka seurauksena moottorinvikakoodi syttyi palamaan.
Mitä minun kannattaisi seuraavaksi teidän mielestä tehdä? Olisiko järkevää koittaa löytää uudeltamaalta joku ystävällinen henkilö joka rahaa vastaa koodaisi EGR pois käytöstä vai etsiä asiantunteva korjaamo ja vaihtaa / puhdistaa kyseinen kapistus autosta.
Kiitos jo etukäteen mahdollisista vinkeistä ja ohjeista.
Ps. Kävin motoautomaatilla ja sieltä sain tiedoksi virhekoodin: P046C (korjaamolta en vikakoodeja saanut itselleni)
Käytetyssä autossa F11 alkanut tulemaan hieman ongelmia mihin oma ymmärrys ei riitä.
Saatujen tietojen mukaan auto ohjelmoitu sekä hiukkassuodatin on poistettu. Puuhapajalla sanottiin että EGR todennäköisesti ei ole tästä autosta koodattu pois ja sanoi että ota yhteyttä paikkaan missä ohjelmoitu..
Sanoi että vikakoodi antoi viitteitä EGR ja että mahdollinen vuoto? - Sanoi myös että on mahdollista että vain likainen / joku letku irti jonka seurauksena moottorinvikakoodi syttyi palamaan.
Mitä minun kannattaisi seuraavaksi teidän mielestä tehdä? Olisiko järkevää koittaa löytää uudeltamaalta joku ystävällinen henkilö joka rahaa vastaa koodaisi EGR pois käytöstä vai etsiä asiantunteva korjaamo ja vaihtaa / puhdistaa kyseinen kapistus autosta.
Kiitos jo etukäteen mahdollisista vinkeistä ja ohjeista.
Ps. Kävin motoautomaatilla ja sieltä sain tiedoksi virhekoodin: P046C (korjaamolta en vikakoodeja saanut itselleni)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
OBD-loggeri kiinni ja katselemaan ajomatkalta, että mitä ECU pyytää sitä EGR:ää tekemään.
-Jos pyynti pysyy tiiviisti paikallaan nollan tuntumassa, niin se on ohjelmoitu pois ja ehkä vuotaa. Tuon kun tiivistää sokealla laipalla, kadonnee vikailmoitus helpolla.
-Jos taas pyynti seilaa ylös-alas ajotilanteen mukaan, on EGR käytössä. Tällöin käytännön vaihtoehtoina on ohjelmoituttaa se pois ja tulpata linja sokealla laipalla tai korjata vika vaihtamalla tai puhdistamalla EGR.
-Jos pyynti pysyy tiiviisti paikallaan nollan tuntumassa, niin se on ohjelmoitu pois ja ehkä vuotaa. Tuon kun tiivistää sokealla laipalla, kadonnee vikailmoitus helpolla.
-Jos taas pyynti seilaa ylös-alas ajotilanteen mukaan, on EGR käytössä. Tällöin käytännön vaihtoehtoina on ohjelmoituttaa se pois ja tulpata linja sokealla laipalla tai korjata vika vaihtamalla tai puhdistamalla EGR.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence