Onko F36 LCI:n black panel mittaristoa mahdollista ohjelmoida siten, että pysyy kokoajan "päivämoodissa". Eli valkoisena.
Pirun ärsyttävää, kun tänään kotiin ajaessa 11km pikkutietä, mittaristo vaihtoi väriä 13 kertaa.
BMW F(x)-sarjan autojen koodaus
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 29 Marras 2017, 10:16
- Auto: F22 220i
- Paikkakunta: Pälkäne
Vähän olen harkinnut, josko koodaisin pois f22:sesta tuon jarruenergian talteenoton. Varustelistakoodauksella ilmeisesti helpoin tehdä, mutta varustelistalla ei ole S1CDA Brake Energy Regeneration-riviä. Tälläinen kohta sieltä löytyy: S1CBA CO2 package. Poistaako tuo jarruenergian talteenoton? Vai pitääkö oikea parametri etsiä DME:een alta manuaalisesti ja mikä se mahdollisesti on?
P7ACA Sport Line
S1CBA CO2 package
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S230A Extra package, EU-specific
S248A Steering wheel heater
S249A Multifunction f steering wheel
S258A Tire with run-flat functionality
S2DTA BMW LA wheel, Star Spoke 379
S2PAA Wheel bolt retainer
S2TBA Sport automatic transmission
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S465A Through-loading system
S481A Sports seat
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4AEA Armrest front, retractable
S4DLA Accent strips, black, high-gloss
S4NEA Blow-by heater
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S520A Fog lights
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S563A Light package
EDIT: Teinpä sitten silleen, että poistin IGR:än DME:ltä sekä KOMBI:sta. Nyt latautuu akku täyteen ja mittaristosta on pois turha "akkupalkki".
P7ACA Sport Line
S1CBA CO2 package
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S230A Extra package, EU-specific
S248A Steering wheel heater
S249A Multifunction f steering wheel
S258A Tire with run-flat functionality
S2DTA BMW LA wheel, Star Spoke 379
S2PAA Wheel bolt retainer
S2TBA Sport automatic transmission
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S431A Interior mirror with automatic-dip
S465A Through-loading system
S481A Sports seat
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4ADA Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4AEA Armrest front, retractable
S4DLA Accent strips, black, high-gloss
S4NEA Blow-by heater
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S520A Fog lights
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S563A Light package
EDIT: Teinpä sitten silleen, että poistin IGR:än DME:ltä sekä KOMBI:sta. Nyt latautuu akku täyteen ja mittaristosta on pois turha "akkupalkki".
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Jäi koodailu taannoin kun lakkasi välineet toimimasta. Mutta koodailu näköjään onnistuu taas perinteisin järein menetelmin. Tai on jo onnistunut aika kauankin... Ei tarvitse välttämättä käyttää Carlya eikä BImmerCodea vaan Launcherista sopivan version.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 26 Kesä 2017, 22:22
- Auto: BMW 530da xDrive -13 F11
Onko nyt todellakin niin, että öljynvaihtoväli-ilmoituksen muuttaminen ei ainakaan F11-malliin ole ihan pikku juttu?
Olisin mielelläni muuttanut sen 15 000 km tai 1 vuosi, nykyisen 30 000km sijaan.
ISTAsta kyllä löytyy kyseinen koodausasetus, mutta mitä kaikkea ISTA sitten tekee tätä muuttaessaan?
Eikö siis onnistu E-sysillä pelkästään koodaamalla?
Olisin mielelläni muuttanut sen 15 000 km tai 1 vuosi, nykyisen 30 000km sijaan.
ISTAsta kyllä löytyy kyseinen koodausasetus, mutta mitä kaikkea ISTA sitten tekee tätä muuttaessaan?
Eikö siis onnistu E-sysillä pelkästään koodaamalla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
- Auto: BMW 116iA 09/12
- Paikkakunta: Joensuu
Bimmercode ja penkinlämmittimet.
On näköjään hirveästi vaihtoehtoja niin kysytääs neuvoa että olenko ymmärtänyt oikein.
Eli Seat heating kohdassa löytyy
Rest front - tempeature level1 / 2 / 3
Ja sitten
Seat front - tempeature level 1 / 2 / 3
Eli onkos nyt tuo Rest istuinosa ja seat selkäosio?
Mä ensin pienessä päässä mietin että rest = lepotila mut eihän siinä mitään järkeä ole varsinkin kun asetuksena lepotilassa on isompi asteluku kuin toisessa :D
Jotenkin vaan omaan makuun aivan liian kuumaksi menee jo ykkösellä toi penkki (37astetta). Kolmosella taas suorastaan pelottavan polttavan kuuma (48astetta).
Itsellä löytyy Carly että Bimmercode.
Bimmercode paljon monipuolisempi ja selkeä.
Vikakoodien lukuun taas carly mukavempi mut välillä fiilis että se keksii ihan omia koodeja. Esim. kattoluukusta tuli herja.. Autossa ei ole kattoluukkua
Carlylle vähän risuja muutenkin kun mulla on myös VW sovellus ja ne päivitti sen niin että vanha adapteri ei enää toimi. Tehneet vielä niin kivasti että BMW adapteri ei toimi volkkarissa ja volkkarin ei BMW:ssä.
On näköjään hirveästi vaihtoehtoja niin kysytääs neuvoa että olenko ymmärtänyt oikein.
Eli Seat heating kohdassa löytyy
Rest front - tempeature level1 / 2 / 3
Ja sitten
Seat front - tempeature level 1 / 2 / 3
Eli onkos nyt tuo Rest istuinosa ja seat selkäosio?
Mä ensin pienessä päässä mietin että rest = lepotila mut eihän siinä mitään järkeä ole varsinkin kun asetuksena lepotilassa on isompi asteluku kuin toisessa :D
Jotenkin vaan omaan makuun aivan liian kuumaksi menee jo ykkösellä toi penkki (37astetta). Kolmosella taas suorastaan pelottavan polttavan kuuma (48astetta).
Itsellä löytyy Carly että Bimmercode.
Bimmercode paljon monipuolisempi ja selkeä.
Vikakoodien lukuun taas carly mukavempi mut välillä fiilis että se keksii ihan omia koodeja. Esim. kattoluukusta tuli herja.. Autossa ei ole kattoluukkua
Carlylle vähän risuja muutenkin kun mulla on myös VW sovellus ja ne päivitti sen niin että vanha adapteri ei enää toimi. Tehneet vielä niin kivasti että BMW adapteri ei toimi volkkarissa ja volkkarin ei BMW:ssä.
Keep It Simple
Ei kun toisin päin. Seat = istuin, Rest = selkänoja (tai noja).
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
No nyt lopultakin Carlyssä sivujensa mukaan F15 voi koodata käynnistymään ecopro moodissa. Jo oli aikakin , jääpä yksi napin painallus pois lähtörutiineista.
Samalla pitää koodata blindspotin aktivointinopeus alhaisimpaan arvoonsa , nyt tuntuisi menevän päälle vasta n 30kmh vauhdissa. Mikäköhän järki tossa ylipäätään on , että pitää olla jokin vauhti , josta alkaen vasta kytketyy. Pitäisihän tuon toimia jo paikallaan ollessa ja myös pysäköinnissä.
Samalla pitää koodata blindspotin aktivointinopeus alhaisimpaan arvoonsa , nyt tuntuisi menevän päälle vasta n 30kmh vauhdissa. Mikäköhän järki tossa ylipäätään on , että pitää olla jokin vauhti , josta alkaen vasta kytketyy. Pitäisihän tuon toimia jo paikallaan ollessa ja myös pysäköinnissä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Siinä on ratissa se vibra myös. Eli jos laittaa vilkun päälle niin ratti rupeaa tärisemään kun blindspot aktivoituu. Se varmaan alkaisi häiritsemään pidemmän päälle vaikka liikennevaloissa kun on auto vieressä ja on itse kääntymässä vilkku päällä. Tai vaikka taskuun peruuttaessa kun on vilkku päällä ja peruuttaa väliin. Ja sitten siinä ratin vibrassa on ylikuumenemissuoja joka varmaan laukeaisi kun tärräisi liikaa.melperri kirjoitti: ↑13 Loka 2018, 20:49 Samalla pitää koodata blindspotin aktivointinopeus alhaisimpaan arvoonsa , nyt tuntuisi menevän päälle vasta n 30kmh vauhdissa. Mikäköhän järki tossa ylipäätään on , että pitää olla jokin vauhti , josta alkaen vasta kytketyy. Pitäisihän tuon toimia jo paikallaan ollessa ja myös pysäköinnissä.
Se mitä itse koodasin nopeusriippuvaisista alemmas oli pitkien valojen automatiikan toiminta. Siinä oli mieiestäni aika korkea kynnysnopeus että automatiikka heittää pitkät päälle. Laitoin sen muistaakseni 10km/h joka sopii esim. mökkitielle yms. erätaipaleille paremmin. Kaupungissa tuolla ei niin väliä kun on kuitenkin katuvalot jotka estää pitkien kytkeytymisen.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
No kun on tuo 40e säästömalli , yritän jatkuvasti päästä matalampiin ja matalampiin lukemiin. Lisäksi ilmastoinnin toimina ecoprossa on miellyttävän pehmeää.
"Siinä on ratissa se vibra myös. "
No niinpä tietysti. Pitäisi saada jotenkin koodattua vibra pois ryömintävauhdista ja pakittaessa. Varsinkin pakittaessa tuosta saisi sitten peruutusvaroittimen vähän niin kuin Golfissa esimerkiksi. On varsin hyödyllinen ominaisuus ruudusta pois peruuttaessa.
No niinpä tietysti. Pitäisi saada jotenkin koodattua vibra pois ryömintävauhdista ja pakittaessa. Varsinkin pakittaessa tuosta saisi sitten peruutusvaroittimen vähän niin kuin Golfissa esimerkiksi. On varsin hyödyllinen ominaisuus ruudusta pois peruuttaessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Mikä moduli se on mitä se Carly koittaa muokata? Rajoittavana tekijänä voi olla myös modulin softaversio ja ko. valintaa ei ole olemassa.
Tällaisen löysin intternetistä millä ehkä saisi ajomoodin pidettyä muistissa niin, että käynnistyessään muistaa edellisen tilan. Mutta tämän koodaaminen ei ehkä onnistu Carlylla vaan vaatii E-Sys:n käyttöä. En ole itse tätä tutkinut kun ei moiselle ole tarvetta.
ICM --> FesAllowMode2LastFunction --> aktiv
ICM --> FesAllowMode4LastFunction --> aktiv
ICM --> FesAllowMode7LastFunction --> aktiv
ICM --> FesLastFunctionInterval --> Werte=FF
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kokeiles laittaa se peilinsäädön valintanappi kuskin peilin kohtaan ja laita pakille. Saattaa mennä ihan koodaamattakin...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Uutena BMW-kuskina ihmettelen 330e:n LED-ajovaloja, jotka eivät ole mitenkään huippuhyvät. Onnistuuko LEDien suuntaus vaan huoltoliikkeessä?
Ja toinen asia mikä entisenä volkkari groupin tuotteilla ajanutta ihmetyttää on se, että miksi sumuvaloja ei käytetä nurkkavaloina hitaassa vauhdissa ja kaupunki nopeudessa vilkkua käyttäessä? Voisiko tämän ominaisuuden koodata näin jälkikäteen?
Ja onhan kaistavahtikin vähän torso, kun vaan täristelee rattia, mutta ei osaa kääntää takaisin kaistan suuntaan (vaikka varmasti on sähköinen ohjaustehostus). Mutta kyllä parin viikon ajokokemuksen jälkeen olen erittäin tyytyväinen autooni näistä "puutteista" huolimatta!
Ja toinen asia mikä entisenä volkkari groupin tuotteilla ajanutta ihmetyttää on se, että miksi sumuvaloja ei käytetä nurkkavaloina hitaassa vauhdissa ja kaupunki nopeudessa vilkkua käyttäessä? Voisiko tämän ominaisuuden koodata näin jälkikäteen?
Ja onhan kaistavahtikin vähän torso, kun vaan täristelee rattia, mutta ei osaa kääntää takaisin kaistan suuntaan (vaikka varmasti on sähköinen ohjaustehostus). Mutta kyllä parin viikon ajokokemuksen jälkeen olen erittäin tyytyväinen autooni näistä "puutteista" huolimatta!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
fem_body --> Asp_bordsteinautomatik_delta --> Werte vaikka arvoon 5A
Tuo voi toimia tai sitten ei. Saattaa ilmeisesti riippua auton varusteista. Tässä vähän vinkkiä: https://www.bimmerfest.com/forums/showp ... stcount=19.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend