BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1122
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & E46 325i cab
VW Touareg V8 TDI
Paikkakunta: Kaarina

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja Juha » 17 Tammi 2018, 21:41

Antore kirjoitti:
Kun vaikutat niin kovin säästäväiseltä niin loppukevennyksenä vielä näppäimistön säästövinkki! Ennen pilkkua ei tarvitse rasittaa välilyöntinäppäintä :tong:
Kilpaillaan, kuka tekee eniten kielioppivirheitä. Aloitetaan vaikka tästä:
Antore kirjoitti:
Aika kaukana kyllä valokatkaisijasta mutta toisaalta kuskin paikalta on aika vaikea paikantaa äänenlähdettä ja nämä lukon nupit on kyllä yksi hyvä veikkaus. Mulla molemmat puolet piti todella ikävää ääntä. Tuli kuntoon samalla kun päivitin kaiuttimet ja laitoin lukituskepakoille tuet vaahtomuovin palasista.
Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja melperri » 17 Tammi 2018, 21:47

Antore kirjoitti:
melperri kirjoitti:Mikäpä siinä , saahan sitä vilkutella. Noita vilkuttelijoita on aika paljon keskellä kirkkainta auringonpaistettakin ,silloin , kun ajáa vanhemmalla autolla , jossa on vain kelmeät parkit tai ei mitään valoa päällä. Sitten taas näiden bemarin drl:n kanssa ei ole kertaakaan välähtänyt vielä vastaanotulijan toimesta , sen verran kirkkaat ne on.

Nastojen suhteen olen vielä säästäväisempi kuin valojen kanssa , pohjoismaisilla kitkoilla pärjää kaikkialla , missä ajan.
Kun vaikutat niin kovin säästäväiseltä niin loppukevennyksenä vielä näppäimistön säästövinkki! Ennen pilkkua ei tarvitse rasittaa välilyöntinäppäintä :tong:
Hyvä vinkki, synnynnäisesti köyhänä sitä pyrkii kaikesta säästämään. Eka bemari oli E60 , vaaleat nahat ym. Oli niin hieno , etten oikein raaskinut ajaa sillä , ettei likaantuisi ja kuluisi. Hommasin vuodeksi vm 2000 mallisen Astran ja ihailin bemarin kiiltäviä peltejä pihalla. Sen verran piti ajaa , ettei jarrut jumittuneet ja tiivisteet kuivuneet. Siinä oli sen verran kelmeät enkelit , että valot vilkkui tiuhaan vastaantulijoilla.

Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 634
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja Heguli31 » 18 Tammi 2018, 09:24

Hämmenetään ja kysellään nyt vielä hieman tuosta säästämisestä. Kun tätä foorumia lukee,niin porukoilla on tuoretta kalustoa alla. Ja auto vaihtuu uuteen parin/kolmen vuoden välein. Tässä ajassa ne valot ei käytössä kyllä mihinkään "happane". Joten kenelle te niitä "kalliita" valojanne oikein säästätte? Jälkipolville vai seuraavalle auton omistajalle??? :conf:

Pekumie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Maalis 2014, 15:59
Auto: F30LCI 320iA xDrive

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja Pekumie » 18 Tammi 2018, 11:27

Heguli31 kirjoitti:Joten kenelle te niitä "kalliita" valojanne oikein säästätte? Jälkipolville vai seuraavalle auton omistajalle??? :conf:
Juuri tätä hämmästelin itsekin. Vaikka katuvalot taajamissa yleensä onkin, voi silti jäädä joku pieni kulkija huomaamatta DRL:t päällä pimeällä ajellessa. Itse ajelen aina A-asennolla, kun a) en viitsi rempata valokatkaisijaa, b) A-asento toimii mainiosti.
Viimeksi muokannut Pekumie, 18 Tammi 2018, 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja TomA » 18 Tammi 2018, 11:29

Hommasin Carlyn adapterin ja softan (anroid). Koodasin takavalot ja start ja stop toiminnon. Pelasi loistavasti. Sitten yritin digit. nopeusnäyttöä, niin heitti kojelautaan erilaisia vikailmoituksia, kuten rengaspaine ja luistonesto. Painelin ok ja otin virrat pois niin kaikki taas kunnossa, mutta päivitys ei onnistu. Auto F30 bensa. Osaako joku guru kertoo mikä tökkii. Toisaalta, eipä tuossa muuta koodattavaa tavalaan enää ookkaan.

AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: F10 518da m-sport, -15

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja AjamisenIloa » 18 Tammi 2018, 12:38

TomA kirjoitti:Hommasin Carlyn adapterin ja softan (anroid). Koodasin takavalot ja start ja stop toiminnon. Pelasi loistavasti. Sitten yritin digit. nopeusnäyttöä, niin heitti kojelautaan erilaisia vikailmoituksia, kuten rengaspaine ja luistonesto. Painelin ok ja otin virrat pois niin kaikki taas kunnossa, mutta päivitys ei onnistu. Auto F30 bensa. Osaako joku guru kertoo mikä tökkii. Toisaalta, eipä tuossa muuta koodattavaa tavalaan enää ookkaan.
Itse hankin myös saman Carlyn adapterin ja Pro softan. Tänään koodasin Start/Stop muistin, onnistui hyvin. Seuraavaksi meinasin koodata myös takavalot palamaan päivävalo moodissa. Ilmeisesti tämä on oikea valinta Carlyssa:

Angel eyes + Rear lights (EU) ?

Tuon digitaalisen nopeusnäytön ajattelin koodata myös, mutta enpä taidaa yrittää, jos herjoja alkaa pukkaamaan. Onkohan kukaan saanut toimimaan Carlylla. Auto siis F10.
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15

TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja TomA » 18 Tammi 2018, 12:55

AjamisenIloa kirjoitti:
TomA kirjoitti:Hommasin Carlyn adapterin ja softan (anroid). Koodasin takavalot ja start ja stop toiminnon. Pelasi loistavasti. Sitten yritin digit. nopeusnäyttöä, niin heitti kojelautaan erilaisia vikailmoituksia, kuten rengaspaine ja luistonesto. Painelin ok ja otin virrat pois niin kaikki taas kunnossa, mutta päivitys ei onnistu. Auto F30 bensa. Osaako joku guru kertoo mikä tökkii. Toisaalta, eipä tuossa muuta koodattavaa tavalaan enää ookkaan.
Itse hankin myös saman Carlyn adapterin ja Pro softan. Tänään koodasin Start/Stop muistin, onnistui hyvin. Seuraavaksi meinasin koodata myös takavalot palamaan päivävalo moodissa. Ilmeisesti tämä on oikea valinta Carlyssa:

Angel eyes + Rear lights (EU) ?

Tuon digitaalisen nopeusnäytön ajattelin koodata myös, mutta enpä taidaa yrittää, jos herjoja alkaa pukkaamaan. Onkohan kukaan saanut toimimaan Carlylla. Auto siis F10.

Jep, tosi hyvin toimi nuo kaksi ja yritin vielä iDriven sport display ominaisuutta, johon ostin 15e lisäsoftan, niin sekin heitti vikailmoituksia kojelautaan, mutta katosivat kun painelin, että ok. IDrivessä kun serviceä BMW:lle ilmoitti. Pistin meiliä Carlylle.

AjamisenIloa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 02 Marras 2012, 13:02
Auto: F10 518da m-sport, -15

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja AjamisenIloa » 18 Tammi 2018, 13:12

TomA kirjoitti:
Jep, tosi hyvin toimi nuo kaksi ja yritin vielä iDriven sport display ominaisuutta, johon ostin 15e lisäsoftan, niin sekin heitti vikailmoituksia kojelautaan, mutta katosivat kun painelin, että ok. IDrivessä kun serviceä BMW:lle ilmoitti. Pistin meiliä Carlylle.
Katosivatko nuo kojelaudan vikailmoitukset, kun painoit Carlyssa ok vai auton I-drivessa?
Ex: 520da E60 -07,520da E61 -09, 518da F10 -14, F20 116da -15

TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja TomA » 18 Tammi 2018, 14:00

AjamisenIloa kirjoitti:
TomA kirjoitti:
Jep, tosi hyvin toimi nuo kaksi ja yritin vielä iDriven sport display ominaisuutta, johon ostin 15e lisäsoftan, niin sekin heitti vikailmoituksia kojelautaan, mutta katosivat kun painelin, että ok. IDrivessä kun serviceä BMW:lle ilmoitti. Pistin meiliä Carlylle.
Katosivatko nuo kojelaudan vikailmoitukset, kun painoit Carlyssa ok vai auton I-drivessa?
painoin auton iDrive näytössä. Siinä oli välillä tunkin kuva ja kerran flat tire. Siitä ok. ja virrat pois ja päälle niin katosivat.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja salmol » 18 Tammi 2018, 15:33

AjamisenIloa kirjoitti:
TomA kirjoitti:Tuon digitaalisen nopeusnäytön ajattelin koodata myös, mutta enpä taidaa yrittää, jos herjoja alkaa pukkaamaan. Onkohan kukaan saanut toimimaan Carlylla. Auto siis F10.
Minulla tuli myös F36:lla ongelma tuon mittariston koodaamisessa, jouduin palauttamaan asetukset backupilta, eli meni mittaristo sen verran sekaisin. Nyt minulla kuitenkin on digitaalinen nopeusnäyttö, mutta fontti on niin pientä ettei sillä käytännössä tee mitään.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja melperri » 18 Tammi 2018, 16:22

Minulla tuli myös diginopeuden koodaamisessa ekalla kerralla kaiken maailman vikailmoitukset. Nyt kun vetokoukku päivityksen jälkeen koodasin uudestaan , onnistui laakista. Fontii on tosiaan niin pientä , että eipä tuosta hyötyä ole.

TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja TomA » 18 Tammi 2018, 16:35

melperri kirjoitti:Minulla tuli myös diginopeuden koodaamisessa ekalla kerralla kaiken maailman vikailmoitukset. Nyt kun vetokoukku päivityksen jälkeen koodasin uudestaan , onnistui laakista. Fontii on tosiaan niin pientä , että eipä tuosta hyötyä ole.
Päivitettiinkö vetokoukku BMW:llä ja sait uuden softan autoon siinä yhteydessä?

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja melperri » 18 Tammi 2018, 21:33

TomA kirjoitti:
melperri kirjoitti:Minulla tuli myös diginopeuden koodaamisessa ekalla kerralla kaiken maailman vikailmoitukset. Nyt kun vetokoukku päivityksen jälkeen koodasin uudestaan , onnistui laakista. Fontii on tosiaan niin pientä , että eipä tuosta hyötyä ole.
Päivitettiinkö vetokoukku BMW:llä ja sait uuden softan autoon siinä yhteydessä?
Joo , näin tehtiin , koska auto ei suostunut ymmärtämään vetokoukun olemassa oloa ilman , että koko ohjelmisto päivitettiin. Hommassa meni yksi ylimääräinen päivä , on kuulemma käsittämättömän aikaa vievä prosessi.

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 760
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja phuksi » 19 Tammi 2018, 07:37

Antore kirjoitti:
salmol kirjoitti:Kun valoja ei tarvita, ei tarvita myöskään mittarivaloja. Ja päinvastoin.
On muuten harvinaisen tyhmää, että usean valmistajan autoissa mittarivalot helottaa myös silloin kun päivävalot on kytketty. Tyhmempikin tajuaisi laittaa valot päälle pimeässä jos ei mittaristoa näe.
BINGO :thup: Valitettavasti yllättävän paljon näkee autoja pimeällä, eilenkin moottoritiellä, joissa takavalot pimeänä ja edessä alapuskurissa sumuvalot himmennettyinä päivävaloina. En sano mitä yhteistä kaikilla kuskeilla on ollut ;) mutta varmaan kiinnostus autoihin on aika vähäistä ja auto suorittaa logistista tehtävää. Yllättävän moni ei näytä huomaavan tarkastaa onko valot päällä vai ei kun on totuttu automatiikkaan jonka sitten mies on kääntänyt pois automaattiasennosta syystä tai toisesta.

Mutta tuo ominaisuus, että mittarivalot ei pala jos ajovalot ei ole päällä, on tehty juuri sitä varten, että jostakin indikoisi kuljettajalle että valoissa jotain on pielessä. Parempi tietysti olisi, että antaisi herjan jos hämärätunnistin tunnistaa valoisuuden tason alhaiseksi ja sanoisi kuljettajalle selkeästi että kytke valot päälle. Tunnistin autossa joka tapauksessa on jos kerran on automatiikkakin...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja melperri » 19 Tammi 2018, 09:26

Itse en koskaan käytä automaattiasentoa päiväsaikaan , koska tunnistin räpsii aivan turhaan valoja päälle ja pois jokaisen varjon ja pilven mukaan. Takavaloista olen sitä mieltä , että keskellä kirkasta päivää ne voivat hyvin olla pois päältä , mutta vähän heikomiissa olosuhteissa , esimerkiksi kovemmlla sateella yms ne on syytä napsaista päälle. Itse laitan valokytkimen tarpeen tullen 1 asentoon , jolloin DRL:n kanssa syttyy takavalot. Pimeällä tiellä sitten kytkin A asentoon ja kaukovalo avustin päälle.

TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja TomA » 19 Tammi 2018, 20:09

TomA kirjoitti:
melperri kirjoitti:Minulla tuli myös diginopeuden koodaamisessa ekalla kerralla kaiken maailman vikailmoitukset. Nyt kun vetokoukku päivityksen jälkeen koodasin uudestaan , onnistui laakista. Fontii on tosiaan niin pientä , että eipä tuosta hyötyä ole.
Päivitettiinkö vetokoukku BMW:llä ja sait uuden softan autoon siinä yhteydessä?
Carlyltä tuli ohje irottaa akku 15-20 min ajaksi ja sen jälkeen poistaa vikakoodit ja sitten yrittää uudestaan koodausta. Aiheuttaako irrottaminen mitään lisätöitä autossa kun sen kytkee takaisin?

pumo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Maalis 2017, 18:13

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja pumo » 20 Tammi 2018, 14:46

Mahtaako tuo carlyn bt kalikka toimia bimmercoden kanssa?
http://www.ivini-tech.de/en/adapter/and ... mw/a-1017/

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 760
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja phuksi » 20 Tammi 2018, 16:18

TomA kirjoitti:Carlyltä tuli ohje irottaa akku 15-20 min ajaksi ja sen jälkeen poistaa vikakoodit ja sitten yrittää uudestaan koodausta. Aiheuttaako irrottaminen mitään lisätöitä autossa kun sen kytkee takaisin?
Paha sanoa varmaksi. Toihan oli se perinteinen kylmäbuutti mitä ennen tehtiin kun mikään muu ei auttanut.

Käytännössä akun irroituksen jälkeen edellisessä E83:ssa jouduin opettamaan ikkunat ja kattoluukun uudelleen. Hukkasi ns. referenssitasot ja raja-arvot joka johti siihen että aukaisu- sekä sulkuautomatiikka lakkasi toimimasta. Mutta kun ajoi opetuksen jokaiseen ikkunaan ja kattoon niin opetus tuli tehdyksi ja säädöt kohdalleen ja kaikki toimi taas normaalisti.

Appiukon mersuun kun asennettiin itse vetokoukku niin nappastiin akku irti kytkentöjä tehtäessä. Seuraavassa huollossa kun tiskillä juteltiin totesi huoltoneuvoja, että aika kovia jätkiä kun otettiin akku irti. Olisiko akun irroituksesta sitten joillekin tullut oikeasti jotain ongelmia.

Tietääkö joku tarkemmin? Jännite ja virtapiikkejähän aina varoitellaan myös mutta mitä muuta voi tapahtua?

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

null
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 21 Tammi 2017, 20:18
Auto: e91 320dA

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja null » 20 Tammi 2018, 17:30

phuksi kirjoitti:
TomA kirjoitti: Tietääkö joku tarkemmin? Jännite ja virtapiikkejähän aina varoitellaan myös mutta mitä muuta voi tapahtua?

-p
Nuo virtapiikit siinä juurikin on se juttu.

Tuollaisesta uudesta autosta kun menet nyppäämään akun kengän irti, ennenkuin virran kulutus on tipahtanut lähelle nollaa, niin jotain voi todellakin hajota.

edit: quote meni näköjään hieman ohi.
Viimeksi muokannut null, 20 Tammi 2018, 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Freude am fahren"

TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 121
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Viesti Kirjoittaja TomA » 20 Tammi 2018, 18:33

null kirjoitti:
phuksi kirjoitti:
TomA kirjoitti: Tietääkö joku tarkemmin? Jännite ja virtapiikkejähän aina varoitellaan myös mutta mitä muuta voi tapahtua?

-p
Nuo virtapiikit siinä juurikin on se juttu.

Tuollaisesta uudesta autosta kun menet nyppäämään akun kengän irti, ennenkuin virran kulutus on tipahtanut lähelle nollaa, niin jotain voi todellakin hajota.
Ei tapahtunut mitään yllättävää. Aika ja pvm piti asettaa. 15-20min piti olla irti ja sitten vikakoodit pois kun akku kiinni. Sain ajettua alkuperäiset asetukset iDriveen. Näillä mennään. Start stop deaktivoitu, takavalot palaa päivävalojen kanssa ja digit näyttö toimii :) . Riittäköön tälläerää, ettei mee hermot.

Vastaa Viestiin