Sivu 10/18

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 23 Tammi 2018, 22:10
Kirjoittaja Palomies
Onko kuvaa laittaa siitä digi näytöstä?

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 23 Tammi 2018, 23:54
Kirjoittaja Antore
Palomies kirjoitti:Onko kuvaa laittaa siitä digi näytöstä?
https://www.youtube.com/watch?v=Eecuj-xzCjE

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 15:27
Kirjoittaja melperri
Heguli31 kirjoitti:Hämmenetään ja kysellään nyt vielä hieman tuosta säästämisestä. Kun tätä foorumia lukee,niin porukoilla on tuoretta kalustoa alla. Ja auto vaihtuu uuteen parin/kolmen vuoden välein. Tässä ajassa ne valot ei käytössä kyllä mihinkään "happane". Joten kenelle te niitä "kalliita" valojanne oikein säästätte? Jälkipolville vai seuraavalle auton omistajalle??? :conf:
Niin , järvihän ei soutamalla kulu , mutta ajovalot sen sijaan kyllä. Paljon vuodessa ajavalle kulumisellakin alkaa olla merkitystä. Aika iso ero on ainakin xenonien tehossa 100tkm jälkeen , jos niitä on loimotettu yötä päivää päällä verrattuna käyttöön vain todellisessa tarpeessa. Pahinta lienee auto asennossa pito , kun voi tulla kymmeniä sytytyksiä päivässä.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 19:49
Kirjoittaja *Ari*
Xenoneissa syttyminen kuluttaa polttimoa, ledeissä ei. Ammattikuskeilta kuultua, xenonit alkaa hiipumaan siinä 100tkm kohdalla 200tkm loimutetut xenonit on halogenia vastaavat tuikut. Moni heistä vaihtaa auton elinkaaren (250-350tkm) aikana 1-2x uudet polttimot, aika pieni kuluerä kokonaisuudessa ja taas on valoa keulalla.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 20:18
Kirjoittaja salmol
*Ari* kirjoitti:Xenoneissa syttyminen kuluttaa polttimoa, ledeissä ei. Ammattikuskeilta kuultua, xenonit alkaa hiipumaan siinä 100tkm kohdalla 200tkm loimutetut xenonit on halogenia vastaavat tuikut. Moni heistä vaihtaa auton elinkaaren (250-350tkm) aikana 1-2x uudet polttimot, aika pieni kuluerä kokonaisuudessa ja taas on valoa keulalla.
Itse ajan valot 0-asennossa maaliskuusta syyskuuhun joten polttimot ei kulu.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 21:55
Kirjoittaja Thetic
No jopas. Jätkät ruksii 40+ tuhannen euron autoihin tuhansilla tai kymmenillä tuhansilla varusteita, mutta ei käytä valoja ettei kerran 100tkm aikana tarvitse uusia polttimoita. En ymmärrä.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 25 Tammi 2018, 22:05
Kirjoittaja Juha
Valoisaan aikaan DRL:t riittää mainiosti. Miksi pitää automaattiasentoa päällä, joka sytyttää xenonit autotallissa lähtiessä ja sinne palatessa? Xenonit menee räpsytellessä nopeasti vaihtokuntoon, ja niiden teho hiipuu pikkuhiljaa. Kun niitä käyttää vain tarvittaessa, on täysi valoteho käytössä.

En ymmärrä, miksei järkeä voisi käyttää? Ei se pemarin automatiikka mikään jumalten lahja ole...

Volkkarissa tuli hieman päälle sadassa tonnissa xenonit vaihtokuntoon. Se oli päivän pajalla ja maksoi monta sataa. Ei ole mulle ainakaan mikään pikkujuttu.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 06:20
Kirjoittaja *Ari*
Thetic kirjoitti:No jopas. Jätkät ruksii 40+ tuhannen euron autoihin tuhansilla tai kymmenillä tuhansilla varusteita, mutta ei käytä valoja ettei kerran 100tkm aikana tarvitse uusia polttimoita. En ymmärrä.
Eipä tuohon ole mitään lisättävää.

Mulla oli Golf7 xenoneilla ja automatiikalla joka lähti vaihtoon 130tkm kohdalla. Vaikka siinä huomasi valojen himmentymisen niin siitä huolimatta ne pieksi 6-0 Bemarin ledit jotka muistuttaa enemmän menneiden aikojen halogeneja kun nykyteknologian huippu uutuutta valojen osalta.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 07:16
Kirjoittaja Janlob
*Ari* kirjoitti:Xenonit alkaa hiipumaan siinä 100tkm kohdalla 200tkm loimutetut xenonit on halogenia vastaavat tuikut.
Eri auto kyseessä, mutta tässä on ero 100tkm ajettuun vs uuteen xenoniin:
Kuva

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 13:04
Kirjoittaja k23811
Janlob kirjoitti:
*Ari* kirjoitti:Xenonit alkaa hiipumaan siinä 100tkm kohdalla 200tkm loimutetut xenonit on halogenia vastaavat tuikut.
Eri auto kyseessä, mutta tässä on ero 100tkm ajettuun vs uuteen xenoniin:
Oliko tossa vaihdettu tosiaan vain polttimo eikä mitään muuta?

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 13:13
Kirjoittaja Janlob
Pelkkä polttimo

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 26 Tammi 2018, 19:28
Kirjoittaja *Ari*
On kyllä aika selkeä ero uuden eduksi.
salmol kirjoitti:Itse ajan valot 0-asennossa maaliskuusta syyskuuhun joten polttimot ei kulu.
Tuossa on kyllä pointtia, mulla pelkästään mökkiviikonloppuna tulee 10-14 turhaa syttymistä reitistä riippuen ja siihen parkkihallit ja muut tunnelit päälle.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 28 Tammi 2018, 14:29
Kirjoittaja -sami-
Janlob kirjoitti:
*Ari* kirjoitti:Xenonit alkaa hiipumaan siinä 100tkm kohdalla 200tkm loimutetut xenonit on halogenia vastaavat tuikut.
Eri auto kyseessä, mutta tässä on ero 100tkm ajettuun vs uuteen xenoniin:
Mikä värilämpötila noissa polttimoissa? Yritin etsiä, et mikä on omassa vakiona, mutten löytänyt. Toisilla sivuilla tarjotaa 4300K mutta vaikuttaa keltaiselta. 6000K voi olla jo vähän liikaa...

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 06:19
Kirjoittaja *Ari*
On ollut puhetta että katsastuksessa tulee sanomista jos takavalot on koodattu palamaan päivävaloilla. Onko tämä myytti vai oikeesti totta, onko tästä oikeaa kokemuksia vai perustuuko johonkin yksittäiseen hylkyyn ja siitä levinneeseen nettihysteriaan?

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 06:44
Kirjoittaja Juha
*Ari* kirjoitti: 06 Helmi 2018, 06:19 On ollut puhetta että katsastuksessa tulee sanomista jos takavalot on koodattu palamaan päivävaloilla. Onko tämä myytti vai oikeesti totta, onko tästä oikeaa kokemuksia vai perustuuko johonkin yksittäiseen hylkyyn ja siitä levinneeseen nettihysteriaan?
Huuhaata.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 08:01
Kirjoittaja masaf1
Niin asiahan menee direktiivissä oikeastaan toisin päin, että tietyn vuotisissa autoissa takavalojen ei tarvi palaa päiväajovalojen kanssa. Mutta jos ei satu osumaan ko. vuosimalleihin (eli on vanhempi auto) niin tarvii palaa tai hylky tulee.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 22:42
Kirjoittaja Ivy
F30 Black panel mittaristo. Saako sportin näkymän koodattua niin että näkyisi myös comfortilla? Nopeus numerona miellyttää silmää enempi.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 10 Helmi 2018, 14:08
Kirjoittaja Derby
Onko kellään kokemusta Inpan mukana tulleen kaapelin ja Carlyn yhdistelmästä F-sarjalaisen koodaamisessa?
Olen aikaisemmin itse koodannut tällä yhdistelmällä onnistuneesti -06 E91. Nyt kun vaihdoin -10 F11 ja laitoin Carlyn asetuksiin tämän auton, tuli ilmoitus että ei suositella usb johdolla koodaamista vaan ainoastaan Carlyn omaa bluetooth adapteria. Haiskahtaa mielestäni siltä että yritetään pakkomyydä tota adapteria. Maininta oli että asetuksista saa usb yhteyden käyttöön mutta ongelmia on esiintynyt.

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 21 Helmi 2018, 19:13
Kirjoittaja MattiMan
No niin, pakkaset tulivat ja akkuongelmat alkoivat!

Ilmoittaa perinteisen "charge battery"-herjan ja tänään tuli se toinenkin pitempi ilmoitus.

Tästä suivaantuneena koodasin Böntin esimerkkiä seuraten ensin varustelistasta pois jarrutusenergian talteenoton (1CD), sekä DME:stä igr:n OFF-asentoon.
DME:tä (moottorinohjaus?) ei varmaan ole kyllä tarkoitettu koodattavaksi moottori käynnissä, mutta otin riskin akun vähäisen varauksen takia. Hieman säikäytti puolivälissä, kun moottorin kävi sekunnin huonosti (vai sammuiko peräti), mutta kaikki onnistui kuitenkin hyvin.

Jospa akku nyt sitten latautuu täyteen 100%, eikä enää 80%.

Böntille vielä kysymys, että onko ilmennyt mitää ongelmia poiskoodauksen jälkeen?

Re: BMW F(x)-sarjan autojen koodaus

Lähetetty: 21 Helmi 2018, 20:33
Kirjoittaja Böntti
Eipä ole ongelmia raportoitu.