Moi!
Vänkärin käristys -painikkeen vierellä on tollainen [(A) OFF] -painike. Mitähän tapahtuu jos painan sitä?
E90 D '08
t. Juha
Mikä (lisä)varuste kyseessä?
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Automaattinen start/stop poistuu käytöstä.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
Tuoksi epäilinkin mutta... kun painike on kuvan asennossa niin näytössä ei sitä varoitussymbolia näy eikä kyllä ole sammuskellut/käynnistynytkään automaattisesti (no, myönnetään että pari kertaa on sammunut risteyksestä lähtiessä mutta luulenpa että kyse oli mielumminkin bensa-auton jälkeisestä totuttelusta dieselin ala-väännön puuttumiseen) pian 2v ajelun aikana. Eipä tuommosta toimintoa kyllä ole kaivannutkaan mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin testata toimivuuden joten; miten tsekkaan toimiiko järjestelmä ollenkaan (jotain tietoa vaadituista parametreista löysin... ja jossakin väitettiin että defaultti tila olisi OFF (ainakin joissakin uudemmissa malleissa)) ... kun ei ainakaan vikakoodia ole antanut?
Kun moottorin lämmöt, akun varaus, matkustamon lämpötila yms. on ok, s/s on valmiina toimintaan.jutapa kirjoitti:Tuoksi epäilinkin mutta... kun painike on kuvan asennossa niin näytössä ei sitä varoitussymbolia näy eikä kyllä ole sammuskellut/käynnistynytkään automaattisesti (no, myönnetään että pari kertaa on sammunut risteyksestä lähtiessä mutta luulenpa että kyse oli mielumminkin bensa-auton jälkeisestä totuttelusta dieselin ala-väännön puuttumiseen) pian 2v ajelun aikana. Eipä tuommosta toimintoa kyllä ole kaivannutkaan mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin testata toimivuuden joten; miten tsekkaan toimiiko järjestelmä ollenkaan (jotain tietoa vaadituista parametreista löysin... ja jossakin väitettiin että defaultti tila olisi OFF (ainakin joissakin uudemmissa malleissa)) ... kun ei ainakaan vikakoodia ole antanut?
Riippuen kaiketi vuosimallista, myös ulkolämpötila pitää yleensä olla plussan puolella.
Ilmeisesti sulla on manuaali vaihteisto? Moottori sammuu kun vaihde vapaalle ja kytkin ylös.
Käynnistys kun kytkin painetaan pohjaan.
Kyllä oletustila on niin että tuo ledi ei pala ja s/s on siis aktiivisena. Joku on tietenkin voinut koodata sen niin että on oletuksena pois päältä, silloin ledi palaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Mitenkäs tuollainen varuste on -08 mallisessa 320d:ssä? Onko se ollut joku lisähintainen ekstrakilke? Ei meidän -10 mallisessa tommosta onneksi ole...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Ainakin yhdessä tuon ikäsessä (muistaakseni 318d) efficient dynamics -versiossa oli tuo. Muistaakseni e-sarjaan start/stop on ollut tarjolla ainoastaan manuaalivaihteiston yhteydessä. Harvinainen varuste tuo mun mielestä on tuossa ikäluokassa.Juha kirjoitti:Mitenkäs tuollainen varuste on -08 mallisessa 320d:ssä? Onko se ollut joku lisähintainen ekstrakilke? Ei meidän -10 mallisessa tommosta onneksi ole...
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Tänks, kokeilenpa tuota proseduuria jonain päivänä.arriv kirjoitti: Kun moottorin lämmöt, akun varaus, matkustamon lämpötila yms. on ok, s/s on valmiina toimintaan.
Riippuen kaiketi vuosimallista, myös ulkolämpötila pitää yleensä olla plussan puolella.
Ilmeisesti sulla on manuaali vaihteisto? Moottori sammuu kun vaihde vapaalle ja kytkin ylös.
Käynnistys kun kytkin painetaan pohjaan.
318d M6 kyseessä. Lisävarustekko ... sepä se kun tuota toimintoa en 3/2008 hinnaston vakio- tai lisävarusteista bongannut (auto valmistettu elokuun lopulla 2008) ... siksi täällä kyselemässä.Juha kirjoitti:Mitenkäs tuollainen varuste on -08 mallisessa 320d:ssä? Onko se ollut joku lisähintainen ekstrakilke?
...
Joltakin englanninkieliseltä foorumilta luin että '07 alkaen on ollut saatavilla (joihinkin) 3-sarjalaisiin.Böntti kirjoitti: Ainakin yhdessä tuon ikäsessä (muistaakseni 318d) efficient dynamics -versiossa oli tuo. Muistaakseni e-sarjaan start/stop on ollut tarjolla ainoastaan manuaalivaihteiston yhteydessä. Harvinainen varuste tuo mun mielestä on tuossa ikäluokassa.
t. Juha
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Minun muistini mukaan:
Start/stop tuli vakiovarusteena vm. 08 alkaen (kaikkiin neloskoneellisiin?) 1 ja 3 sarjalaisiin manuaalivaihteisiin.
Oletuksena se on päällä. Toimiakseen vaatii edellä mainitut parametrit ja mm. hyvässä hapessa olevan akun!
Ex e87:ssa tuo toimi erittäin harvoin loppuajasta, luultavasti akku oli nähnyt parhaat päivänsä.
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/1se ... iesel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Start/stop tuli vakiovarusteena vm. 08 alkaen (kaikkiin neloskoneellisiin?) 1 ja 3 sarjalaisiin manuaalivaihteisiin.
Oletuksena se on päällä. Toimiakseen vaatii edellä mainitut parametrit ja mm. hyvässä hapessa olevan akun!
Ex e87:ssa tuo toimi erittäin harvoin loppuajasta, luultavasti akku oli nähnyt parhaat päivänsä.
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/1se ... iesel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Loka 2014, 23:22
- Auto: F10 530d xDrive
Ex: E81 120d - Paikkakunta: Espoo
1-sarjalaiseen tuo tuli faceliftin ja manuaalivaihteiston yhteydessä "2008-malleihin" (valmistus alkoi jo 2007 syksyllä). Olisikohan tullut 3-sarjalaiseen vakiovarusteeksi samalla, kun neloskoneet päivittyivät alkujaan faceliftatuista 1-sarjalaisista löytyneisiin tehokkaampiin versioihin. Ja taas alkuun vain manuaaliin.
Tuo tosiaan aktivoituu vain, kun kytkin on nostettuna ylös ja vaihde on vapaalla. Edellisessä kulkineessa s/s lopetti neljäntenä kesänä toimintansa tai toimi vain kerran / pari kesän aikana. Sitten jo seuraavana talvena tuli kylmäkäynnistysongelmia ja erinäisiä vikailmoituksia näytölle (akun varauksesta myös herjaten). Akun vaihdon jälkeen ja ulkolämpötilan noustua +3 asteen yläpuolelle alkoi s/s taas toimimaan. Auton mittarin pitää siis näyttää vähintään +3,5 astetta (ainakin niissä ensimmäisissä s/s ominaisuudella varustetuissa autoissa).
Tuo tosiaan aktivoituu vain, kun kytkin on nostettuna ylös ja vaihde on vapaalla. Edellisessä kulkineessa s/s lopetti neljäntenä kesänä toimintansa tai toimi vain kerran / pari kesän aikana. Sitten jo seuraavana talvena tuli kylmäkäynnistysongelmia ja erinäisiä vikailmoituksia näytölle (akun varauksesta myös herjaten). Akun vaihdon jälkeen ja ulkolämpötilan noustua +3 asteen yläpuolelle alkoi s/s taas toimimaan. Auton mittarin pitää siis näyttää vähintään +3,5 astetta (ainakin niissä ensimmäisissä s/s ominaisuudella varustetuissa autoissa).
Jos on tottunut perinteiseen tapaan, eli odottamaan vihreitä valoja kytkin pohjassa ykkösvaihde silmässä ei ihme ettei moottorin sammutusautomatiikka aktivoidu. Laitteita pitää opetella käyttämään niiden edellyttämällä tavalla.arriv kirjoitti:Kun moottorin lämmöt, akun varaus, matkustamon lämpötila yms. on ok, s/s on valmiina toimintaan.jutapa kirjoitti:Tuoksi epäilinkin mutta... kun painike on kuvan asennossa niin näytössä ei sitä varoitussymbolia näy eikä kyllä ole sammuskellut/käynnistynytkään automaattisesti (no, myönnetään että pari kertaa on sammunut risteyksestä lähtiessä mutta luulenpa että kyse oli mielumminkin bensa-auton jälkeisestä totuttelusta dieselin ala-väännön puuttumiseen) pian 2v ajelun aikana. Eipä tuommosta toimintoa kyllä ole kaivannutkaan mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin testata toimivuuden joten; miten tsekkaan toimiiko järjestelmä ollenkaan (jotain tietoa vaadituista parametreista löysin... ja jossakin väitettiin että defaultti tila olisi OFF (ainakin joissakin uudemmissa malleissa)) ... kun ei ainakaan vikakoodia ole antanut?
Riippuen kaiketi vuosimallista, myös ulkolämpötila pitää yleensä olla plussan puolella.
Ilmeisesti sulla on manuaali vaihteisto? Moottori sammuu kun vaihde vapaalle ja kytkin ylös.
Käynnistys kun kytkin painetaan pohjaan.
Totta kyllä, että joidenkin toimintojen aikaansaaminen on tehty ehkä hiukan turhan monimutkaiseksi. Mutta minkäs teet.
Tuo S/S tulee vasta N47-dieselmoottorin yhteydessä ja toki muutamiin bensakoneisiin. N47 tuli 1-sarjaan 4/2007 ja 3-sarjaan 10/2007. Silloin nappi löytyy kaikista autoista (vakiona) joka on valmistettu em.kuukausien jälkeen. Paitsi niissä autoissa jossa on vanhempi 6-vaihteinen automaatti, S/S ei löydy näistä autoista. Automaattivaihteisto+S/S tulee saataville vasta myöhemmin korimallin vaihtuessa.Havis kirjoitti: Totta kyllä, että joidenkin toimintojen aikaansaaminen on tehty ehkä hiukan turhan monimutkaiseksi. Mutta minkäs teet.
Tosiaalta 520d (E6X) tuo S/S toiminto ei ole jostain syystä saatavilla vaikka on sama N47 moottori, niissä moottori käy aina pysähdyksissä. Ei ihme, että juuri 5-sarjalaisissa moottori hajoaa herkemmin jakopääongelmiin, sillä ne ei kestä pitkää tai useita tyhjäkäyntiä. Tai tilastoa vääristää juuri ne 5-sarjan taksit joka on usein tyhjäkäynnillä.
- - -
Mutta... eikös ajon jälken yleensä laiteta ensin vaihde vapaalle ja kytkin ylös (itse ainakin teen näin) ennen sammuttamista ... itse pruukaan vielä käyttää konetta hetken tyhjäkäynnillä ennen sammuttamista varsinkin pidemmän ajon jälkeen ... muistaakseni auto ei kuitankaan koskaan ole sammunut itsestään joten lienee jotain häikkää...Havis kirjoitti:Jos on tottunut perinteiseen tapaan, eli odottamaan vihreitä valoja kytkin pohjassa ykkösvaihde silmässä ei ihme ettei moottorin sammutusautomatiikka aktivoidu. Laitteita pitää opetella käyttämään niiden edellyttämällä tavalla.arriv kirjoitti:Kun moottorin lämmöt, akun varaus, matkustamon lämpötila yms. on ok, s/s on valmiina toimintaan.jutapa kirjoitti:Tuoksi epäilinkin mutta... kun painike on kuvan asennossa niin näytössä ei sitä varoitussymbolia näy eikä kyllä ole sammuskellut/käynnistynytkään automaattisesti (no, myönnetään että pari kertaa on sammunut risteyksestä lähtiessä mutta luulenpa että kyse oli mielumminkin bensa-auton jälkeisestä totuttelusta dieselin ala-väännön puuttumiseen) pian 2v ajelun aikana. Eipä tuommosta toimintoa kyllä ole kaivannutkaan mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin testata toimivuuden joten; miten tsekkaan toimiiko järjestelmä ollenkaan (jotain tietoa vaadituista parametreista löysin... ja jossakin väitettiin että defaultti tila olisi OFF (ainakin joissakin uudemmissa malleissa)) ... kun ei ainakaan vikakoodia ole antanut?
Riippuen kaiketi vuosimallista, myös ulkolämpötila pitää yleensä olla plussan puolella.
Ilmeisesti sulla on manuaali vaihteisto? Moottori sammuu kun vaihde vapaalle ja kytkin ylös.
Käynnistys kun kytkin painetaan pohjaan.
Totta kyllä, että joidenkin toimintojen aikaansaaminen on tehty ehkä hiukan turhan monimutkaiseksi. Mutta minkäs teet.
Itse en tiedä ketään joka tekisi noin enkä itse ole koskaan tehnyt noin. Nykyisin tosin automaatti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6