Myyjä lupasi jo pari-kolme kuukautta ennen uuden auton(235ix) toimitusta että start-stop -toimintoon voidaan koodata viimeksi käytetyn valinnan muisti, eli uudelleen käynnistettäessä auto muistaa start-stopin off-asennon.
Vasta kaupantekohetkellä myyjä kertoi minulle etteivät huollon pojat voi sitä tehdä, koska silloin päästöt kasvavat ja verot kasvavat. Kas kun ei kertonut aiemmin vaikka useasti koodauksista keskustelimme
Kyselin kyllä siinä minkä pystyin, mut auto tuli maksettua. Myyjä vakuutteli ettei auto sammu enää parin asteen lämpötiloissa, eikä missään tapauksessa ainakaan pakkaskeleissä. No, heti kotimatkalla sammuili ulkolämmön näyttäessä -2 astetta
Minulla on sähköpostissa "mustaa valkoisella" luvatusta koodauksesta. Voiko myyjä noin vain sanoa ettei se onnistukaan? Onkohan tuo tosiaan niin et ko. muistitoiminto muka nostaisi veroja? Varmasti päästöt ovat ihan samat jos heti käynnistettäessä painaa start-stopin pois päältä.
Pyöränmutteriavain puuttuu, siitäkin laitin jo mailin..
Muuten auto on aivan loistava, varsinkin nyt lumisilla teillä
Start-Stop -muistin koodauksen veroseuraamukset?
Verot on laskettu päästöjen mukaan jotka tulevat kun start-stop on toiminnassa. Unohda myyjä ja pyydä Böntti tai joku muu koodaamaan, maksaa muutaman kympin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Outoo verotusta, kun hyväksyvät kuitenkin napin jolla päästöt "lisääntyy". Ei tietty ainoo kummallisuus verottajan toimissa..salmol kirjoitti:Verot on laskettu päästöjen mukaan jotka tulevat kun start-stop on toiminnassa. Unohda myyjä ja pyydä Böntti tai joku muu koodaamaan, maksaa muutaman kympin.
Böntti taitaa vaikuttaa pääkaupungin seudulla, onkohan Turussa päin ketään?
Liike on nyt 230km päässä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 06 Loka 2014, 23:22
- Auto: F10 530d xDrive
Ex: E81 120d - Paikkakunta: Espoo
Ei tuolla ole "mitään" tekemistä Suomen verottajan kanssa. Auton päästöarvot on mitattu valmistajan toimesta start-stop-automatiikka päällä ja oletuksena sen tulee silloin olla päällä. Taitaa olla sen verran suoraan kulutukseen vaikuttava ominaisuus (ainakin laskennallisesti). Monet muut kulutusmittauksien aikana pois päältä olevat sähkölaitteet taas vaikuttavat epäsuoremmin kulutukseen. Esim. ilmastoinnin tai soittimen äänen voimakkuuden tason yms. vakiointi eri autojen välille olisi haastavaa ja sen vuoksi ymmärrän niiden pois kytkennän mittauksen aikana. Start-stop on taas kyllä/ei tilanne.
Ainakin dieselissä täräyttää sammuessa ja käynnistyessä vähän. Ja joskus sammuu just kun liikkeelle pitäisi lähteä. Ainakin minua tuo rasitti, vaan ei rasita enää. [emoji1]Huivei kirjoitti:Miksi ihmeessä start stop pitäisi koodata pois päältä? Liikennevalopysähdyksistä tulee paljon mukavampia kun voi nauttia hifi-pro soundeista ilman moottoriääntä
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Melko vähän ne moottoriäänet sisään kuuluu vaikkei poppikoneen nuppi oo kaakossa.Huivei kirjoitti:Miksi ihmeessä start stop pitäisi koodata pois päältä? Liikennevalopysähdyksistä tulee paljon mukavampia kun voi nauttia hifi-pro soundeista ilman moottoriääntä
Mua sammutus ärsyttää varsinkin pakkasella ku haluis et kone pysyy mahdollisimman lämpimänä hytin tehokkaan lämmityksen takia. Ja useimmiten sammuttaminen on aivan turha ku pysähdyt valoihin on lyhyitä. Mun mielest on kyseenalaista onko 3 litran koneen edes 2 minuutin sammutuksessa kesälläkään järkeä. Paljonko päästöt vähenee / paljonko kuluu virtaa käynnistykseen ja paljonko eri vermeet kuluu on-off tilanteissa? Startit on ilmeisesti kestävempiä tän takia, mitähän sekin on maksanut..
No, mielipide asioitahan tääkin lienee
Oli miten vaan, mielestäni myyjä on vastuussa siitä mitä on asiakkaalle luvannut. Ja tässä tapauksessa ihmettelen jos ei myyjä tiennyt asiasta hyvissä ajoin ennen luovutuspäivää jos kerran koodauspolitiikka on toi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Jokainen käynnistys kuluttaa starttia ja syö virtaa, joka taas vaatii lisää työtä laturilta. Joku saksalainen autolehti/muu instituutio ennusti jo 2000-luvun alussa näiden start/stop -automatiikkojen tullessa, että sähkövikojen osuus vikojen kokonaismäärästä nousee. Ja näin myös kävi.Huivei kirjoitti:Miksi ihmeessä start stop pitäisi koodata pois päältä? Liikennevalopysähdyksistä tulee paljon mukavampia kun voi nauttia hifi-pro soundeista ilman moottoriääntä
Itse painan lähes automaattisesti start/stopin pois. Äärimmäisen ärsyttävä lisä, mutta anteeksiannettava jossain todellisissa kaupunkiruuhkissa, jossa 1km vie 10min.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
- Auto: F11 520d
Eikö insinöörit muka ole tuota seikkaa huomioineet startin ja akun mitoituksessa? Johan on varsinainen mutteriwiritys, jos ei normaalia käyttöä kestä.Petteri75 kirjoitti:Jokainen käynnistys kuluttaa starttia ja syö virtaa, joka taas vaatii lisää työtä laturilta. Joku saksalainen autolehti/muu instituutio ennusti jo 2000-luvun alussa näiden start/stop -automatiikkojen tullessa, että sähkövikojen osuus vikojen kokonaismäärästä nousee.Huivei kirjoitti:Miksi ihmeessä start stop pitäisi koodata pois päältä? Liikennevalopysähdyksistä tulee paljon mukavampia kun voi nauttia hifi-pro soundeista ilman moottoriääntä
Muistan katalysaattorienkin tulon, kun ns. automiehet uhosivat välittömästi rälläköivänsä koko pöntön pois. Samaan aikaan lehdistä sai lukea, kuinka metsäpalot tulevat lisääntymään räjähdysmäisesti kuumien kattien sytyttämänä. Autolehdet kirjoittivat, että katti voi tuurilla kestää jopa 100 tkm.
Tässä antamasi tiedon perusteella myyjä ei ole velvollinen lisäkoodauksiin. Jos myyjä on ennen kaupantekoa sanonut, että koodausta ei tehdä, ja sinä olet sen hyväksynyt, niin aikaisemmilla sähköposteilla ei ole enää merkitystä.reheat kirjoitti:Myyjä lupasi jo pari-kolme kuukautta ennen uuden auton(235ix) toimitusta että start-stop -toimintoon voidaan koodata viimeksi käytetyn valinnan muisti, eli uudelleen käynnistettäessä auto muistaa start-stopin off-asennon.
Vasta kaupantekohetkellä myyjä kertoi minulle etteivät huollon pojat voi sitä tehdä, koska silloin päästöt kasvavat ja verot kasvavat. Kas kun ei kertonut aiemmin vaikka useasti koodauksista keskustelimme
Kyselin kyllä siinä minkä pystyin, mut auto tuli maksettua. Myyjä vakuutteli ettei auto sammu enää parin asteen lämpötiloissa, eikä missään tapauksessa ainakaan pakkaskeleissä. No, heti kotimatkalla sammuili ulkolämmön näyttäessä -2 astetta
Minulla on sähköpostissa "mustaa valkoisella" luvatusta koodauksesta. Voiko myyjä noin vain sanoa ettei se onnistukaan?
Neuvottele tuon tilalle vaikka takavalojen palaminen päiväajovalojen kanssa. Minun mielestä paljon järkevämpi koodaus.
Tampereella asun, en pääkaupunkiseudulla.
Kyllähän reheat on sen sopimuksen tehnyt jo tilaushetkellä ja silloin on tuosta koodauksesta sovittu? Hinnanalennusta vois pyytää sen 200e mitä marmorilla kynyttävät noista koodauksista.
Kyllähän reheat on sen sopimuksen tehnyt jo tilaushetkellä ja silloin on tuosta koodauksesta sovittu? Hinnanalennusta vois pyytää sen 200e mitä marmorilla kynyttävät noista koodauksista.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Jos tehdään kirjallinen sopimus, sen (tekohetken) ehdot yleensä määräävät kaupan ehdot. Jos myyjä sanoi koodauksesta ennen kuin nimet pantiin papereihin, myyjän ilmoitus koodauksen pois jäämisestä voidaan katsoa uudeksi tarjoukseksi, jonka ostaja hyväksyy jos hän allekirjoittaa sopimuksen.
Se tästä itse asiassa jää epäselväksi, että sanoiko myyjä koodauksen puuttumisesta ennen vai jälkeen allekirjoitusten. Jälkikäteen sitä ei voi yksipuolisesti määrätä.
Joka tapauksessa minustakin kannattaa valittaa ja pyytää myyjältä joko toista koodausta tai hinnanalennusta. Pyydä sitten vaikka Böntiltä SS koodaus, jos sen haluat.
Se tästä itse asiassa jää epäselväksi, että sanoiko myyjä koodauksen puuttumisesta ennen vai jälkeen allekirjoitusten. Jälkikäteen sitä ei voi yksipuolisesti määrätä.
Joka tapauksessa minustakin kannattaa valittaa ja pyytää myyjältä joko toista koodausta tai hinnanalennusta. Pyydä sitten vaikka Böntiltä SS koodaus, jos sen haluat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
- Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013
Tietyö ja pysäytys matkalla. Auto sammuu hienosti ja nautit tekniikasta, kunnes minuutin kuluttua auto käynnistää itsensä uudelleen pari lisäminuuttia odottelua kunnes pääset jatkamaan matkaa. Jotenkin tulee mieleen ettei tuo S/S oikein ole loppuun asti mietittyä.Huivei kirjoitti:Miksi ihmeessä start stop pitäisi koodata pois päältä? Liikennevalopysähdyksistä tulee paljon mukavampia kun voi nauttia hifi-pro soundeista ilman moottoriääntä
Itse tilanteesta samaa mieltä kuin Böntti
Kiitos Böntti ja muut henkisestä tuestaBöntti kirjoitti:Tampereella asun, en pääkaupunkiseudulla.
Kyllähän reheat on sen sopimuksen tehnyt jo tilaushetkellä ja silloin on tuosta koodauksesta sovittu? Hinnanalennusta vois pyytää sen 200e mitä marmorilla kynyttävät noista koodauksista.
Soitin just myyjällä. Hän lupas selvittää start-stop koodausta vielä, et miten sen sais tehtyä.
Lupas myös hätistellä tuntemaansa Webastokauppiasta vastaamaan puhallinkytkennän tekemiseen.
Eiköhän noi tosta ratkea. Ja pääasia on tietty loistava auto
Ei siinä webastokytkennässä mitään ihmeellistä ole, Fancontrol U2 vaan kehiin. Samalla lailla menee kun F20- ja F3x-malleissa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Ok, hyvä saada sultaki varmistus Myyjist ei ain tiiä..Böntti kirjoitti:Ei siinä webastokytkennässä mitään ihmeellistä ole, Fancontrol U2 vaan kehiin. Samalla lailla menee kun F20- ja F3x-malleissa.
Eli kaavailemani Eberinkin pystynee asentaan samoin U2:lla. Ja siihenkin hyvin istunee Remucin ohjaus?
On muuten mielenkiintoista kun autosähköasennusliikkeessä sanottiin et Webaston ja Eberin takuut ei oo voimassa jos niitä ohjataan Remucilla..
Meillä on F30:ssä tommonen eber+remuc+U2 -kombo ja hyvin on toiminut. Samat sähköt molemmissa autoissa. Kysyppä tarjousta eeperi.com:sta, niitä poikia ja niiden takuuta ei Remuc haittaa, myyvät sitä itsekkin. Meillä makso tuolta eber+remuc noin 1200e (osat siis). Fancontrol U2 Tampereen autosähköstä päälle 300e. Ainoa huono puoli tuossa on että eber on melkoisen äänekäs, webasto on huomattavasti hiljaisempi. Asennusta (ja koko pakettia) kannattaa kysyä myös foorumin käyttäjältä WSE (http://www.autoelektro.fi" onclick="window.open(this.href);return false;), tekee ammattitaidolla, hinta ei ole paha ja kuitinkin saa. WSE myy myös peruskorjattuja webastoja kahden vuoden takuulla.reheat kirjoitti:Ok, hyvä saada sultaki varmistus Myyjist ei ain tiiä..Böntti kirjoitti:Ei siinä webastokytkennässä mitään ihmeellistä ole, Fancontrol U2 vaan kehiin. Samalla lailla menee kun F20- ja F3x-malleissa.
Eli kaavailemani Eberinkin pystynee asentaan samoin U2:lla. Ja siihenkin hyvin istunee Remucin ohjaus?
On muuten mielenkiintoista kun autosähköasennusliikkeessä sanottiin et Webaston ja Eberin takuut ei oo voimassa jos niitä ohjataan Remucilla..
Tämä ei kyllä liity start-stopin verovaikutuksiin mitenkään.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti kirjoitti:
Meillä on F30:ssä tommonen eber+remuc+U2 -kombo ja hyvin on toiminut. Samat sähköt molemmissa autoissa. Kysyppä tarjousta eeperi.com:sta, niitä poikia ja niiden takuuta ei Remuc haittaa, myyvät sitä itsekkin. Meillä makso tuolta eber+remuc noin 1200e (osat siis). Fancontrol U2 Tampereen autosähköstä päälle 300e. Ainoa huono puoli tuossa on että eber on melkoisen äänekäs, webasto on huomattavasti hiljaisempi. Asennusta (ja koko pakettia) kannattaa kysyä myös foorumin käyttäjältä WSE (http://www.autoelektro.fi" onclick="window.open(this.href);return false;), tekee ammattitaidolla, hinta ei ole paha ja kuitinkin saa. WSE myy myös peruskorjattuja webastoja kahden vuoden takuulla.
Tämä ei kyllä liity start-stopin verovaikutuksiin mitenkään.[/quote]
Kiitos ja kumarrus
Lähiseudun pajalla väitti et U2 toimii vain Webaston kans, esitti kyl et asiat ois hallus..
Eeperillä näky 1170€ hinta paketille. U2 ja asennus enää, löytynevät..
Ekaa kertaa kuulen Eberin äänekkyydestä, vain positiivist juttuu ollu tähän asti. Jos sattuu ite oleen autos tai siin vieres, jos se on melkeenku joku kosanilla tohottais
Oikeestaan aika paljon on Eberiä kehuttu mulle, ja Webastosta puhuttu vähemmän hyvää. Webastos on kuulemma hiukan kalliimmat osat, mut Muurlassa..
Lopultaan lienevät aika hyviä laitteita molemmat..
No, WSE:lle laitin tarjouspyynnön, siel taitaa olla hinnat kohillaan.
Näkyvät tekevän bemmeille muutakin elektroniikkaa, koodaushinnatki järkevähköi..
Ja sit bemmiunille
Meillä on F30:ssä tommonen eber+remuc+U2 -kombo ja hyvin on toiminut. Samat sähköt molemmissa autoissa. Kysyppä tarjousta eeperi.com:sta, niitä poikia ja niiden takuuta ei Remuc haittaa, myyvät sitä itsekkin. Meillä makso tuolta eber+remuc noin 1200e (osat siis). Fancontrol U2 Tampereen autosähköstä päälle 300e. Ainoa huono puoli tuossa on että eber on melkoisen äänekäs, webasto on huomattavasti hiljaisempi. Asennusta (ja koko pakettia) kannattaa kysyä myös foorumin käyttäjältä WSE (http://www.autoelektro.fi" onclick="window.open(this.href);return false;), tekee ammattitaidolla, hinta ei ole paha ja kuitinkin saa. WSE myy myös peruskorjattuja webastoja kahden vuoden takuulla.
Tämä ei kyllä liity start-stopin verovaikutuksiin mitenkään.[/quote]
Kiitos ja kumarrus
Lähiseudun pajalla väitti et U2 toimii vain Webaston kans, esitti kyl et asiat ois hallus..
Eeperillä näky 1170€ hinta paketille. U2 ja asennus enää, löytynevät..
Ekaa kertaa kuulen Eberin äänekkyydestä, vain positiivist juttuu ollu tähän asti. Jos sattuu ite oleen autos tai siin vieres, jos se on melkeenku joku kosanilla tohottais
Oikeestaan aika paljon on Eberiä kehuttu mulle, ja Webastosta puhuttu vähemmän hyvää. Webastos on kuulemma hiukan kalliimmat osat, mut Muurlassa..
Lopultaan lienevät aika hyviä laitteita molemmat..
No, WSE:lle laitin tarjouspyynnön, siel taitaa olla hinnat kohillaan.
Näkyvät tekevän bemmeille muutakin elektroniikkaa, koodaushinnatki järkevähköi..
Ja sit bemmiunille
Minä laitoin sen polttimen puskurin sisään kuskin puolelle eli alkuperäisele paikalle. Pakoputki jäi todella lyhyeksi, samoin eberissä ei ole imuilmanvaimenninta. Huomattavan äänekäs on, tosiaan niinku kosanilla tohottais. Joskus ku jaksais niin olis tarkoitus laittaa webaston imuvaimennin ja katsoa että auttaako mitään. Muuten kyllä hyvä laite tällä lyhyellä muutaman kuukauden kokemuksella. Makuasioita nämä toki on, eihän tuo tohotus oikeasti mitään haittaa.
Se U2 käynnistyy ihan jänniteohjattuna, en tiedä että mikä tuo webastosekoilu on. Homma menee siis niin että Remuc käynnistää Eberin, ja Eber käynnistää U2:n kun jäähdytysneste on lämmennyt riittävästi. Molemmat käynnistykset menee Eberin tapauksessa jänniteohjauksella, lisäksi Remuc osaa kyllä myös Webaston W-bus-ohjauksen.
Se U2 käynnistyy ihan jänniteohjattuna, en tiedä että mikä tuo webastosekoilu on. Homma menee siis niin että Remuc käynnistää Eberin, ja Eber käynnistää U2:n kun jäähdytysneste on lämmennyt riittävästi. Molemmat käynnistykset menee Eberin tapauksessa jänniteohjauksella, lisäksi Remuc osaa kyllä myös Webaston W-bus-ohjauksen.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128