Connected Drive Suomessa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
Aviatore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 10:13

Onko kenelläkään tuoretta ja mielellään suht' luotettavaa tietoa Connect Drive-toimintojen mahdollisesta rantautumisesta Suomeen?

Entä onko mieltä rekisteröityä palveluun esim. Saksan BMW-sivuilla vai aiheuttaako se enemmän huolia kuin iloja?
Avatar
rbemmer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2014, 17:24
Auto: F11 530D XDRIVE -13

Maahantuoja vastasi että, kyllä tulee mutta tarkka aikataulu vielä avoin.Sama vastaus jo neljän vuoden ajan.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Kyllä ne minulla pelaa, ihan Suomessakin. Lienee kärryn speksistä tai kärrystä kiinni. Olen rekisteröitynyt Ruotsin kautta systeemiin.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Pitkis kirjoitti:Kyllä ne minulla pelaa, ihan Suomessakin. Lienee kärryn speksistä tai kärrystä kiinni. Olen rekisteröitynyt Ruotsin kautta systeemiin.
Sulla on Ruotsista ostettu auto, niissä on ollut bmw assist jo jonkin aikaa. Ei vaikuta "suomi-autoihin". Toimiiko sulla muuten remote servicet yms?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Aviatore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 10:13

Toimii, mutta käyttää puhelimen verkkoyhteyttä. Liikennetietoa ei myöskään ole Suomessa saatavilla. Remotea ei saa Suomen Appstoresta ja US Appstoren versio ei taas suostu käyttämään saksalaista BMW-tunnusta. Online-palveluihin on sopimuksia voimassa, mutta pelkään, että jos rekisteröin auton omaan profiiliini niin nykyiset palvelut kyykkäävät ja saanko sitten uudelleen niitä aktivoitua?
Avatar
rbemmer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Loka 2014, 17:24
Auto: F11 530D XDRIVE -13

Mulla on Saksasta tuotu f11 ja jotkut toiminnat pelittivät Samsung puhelimella.Sitten autoon asennettiin sähk.vetokoukku
ja päivitettiin ohjelmat.Sen jälkeen katosivat internet ym. toiminnat.Nyt pitäisi auto ajaa Ruotsiin tai Saksaan ja päivittää BMW palvelut I-drivellä.Ei ole enää asiaa Saksaan taidan odotella tuloa Suomeen.Auto mallia -13 ja siinä on kaikki mahdolliset CD-palvelut.
Avatar
stonde73
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 17 Huhti 2011, 22:09
Auto: Volvo S90 T8
Paikkakunta: Helsinki

Teeppä se update services, mulla ainakin alkoi toimimaan sekä netti että live kännykän yhteydellä tuon jälkeen.
ex: E92 330 CxiA, F10 BMW 530dA xDrive
-T-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 06 Loka 2014, 23:22
Auto: F10 530d xDrive
Ex: E81 120d
Paikkakunta: Espoo

Vaatiiko tämän toiminta nyt sitten koodausta Saksasta tuotuun autoon (F10 prof navilla)? Puhelin on yhdistetty ja "Update Services" menee kyllä läpi ilman virheilmoituksia. Kaikki palvelut näyttäisi olevan käytettävissä, mutta saan silti herjaa etten ole oikeassa maassa.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Connect Drive asetukseen liittyen jäsen Böntti neuvoi asettamaan maaksi "Great Britain" kun kerran valikoista ei Suomea löydy - ainakin omalla kohdalla tuo on pelittänyt mukisematta. Oma autoni on kyllä Suomi auto ja Saksassa käytössä olevaa sisäistä SIM korttia ja palvelua ei autossa ole (koskaan) ollutkaan.

Olen myös huomannut, että Connect Drive on vähän ronkeli siitä, miten ja missä järjestyksessä puhelimen autoon liittää. Jos puhelin on ollut poissa autosta, saattaa uudelleen kytkennässä ilmetä ensin hämminkiä, mutta silloin tavallisesti auttaa auton sammuttaminen ja pieni odotus ja sen jälkeen kaikki alkaa taas pelaamaan.

Autopuhelimena mulla on snap-in adapterissa pysyvämmin loikoileva Samsung (Android 4.4)
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

-T- kirjoitti:Vaatiiko tämän toiminta nyt sitten koodausta Saksasta tuotuun autoon (F10 prof navilla)? Puhelin on yhdistetty ja "Update Services" menee kyllä läpi ilman virheilmoituksia. Kaikki palvelut näyttäisi olevan käytettävissä, mutta saan silti herjaa etten ole oikeassa maassa.
Kyllä vaatii koodausta.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
JiiPeeS
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Syys 2011, 12:14

Itselläni ollut kolme vuotta Saksasta tuotu Jahrewagen F11. Siellä pelasi kaikki, mutta Suomessa ei. Nyt hain vaimolle 220d xDrive:n taas kaikille herkuilla (vajaa vuoden vanha). Taas kaikki pelasi hienosti Saksassa. Suomessa herjasi, että ollaan ulkomailla - ei toimi. Soitin Laakkoselle, jossa huoltoneuvoja sanoi, että auto pitää reksiteröidä BMW:n järjestelmään auton sijainniksi Suomi. Kestää kuulemma pari päivää ja sitten kaikki toimii kuten Suomi-autossakin. Itseäni vähän harmittaa, että oma BMW-merkkikorjaamoni ei ole puhunut asiasta mitään. Samoin kun yritin soittaa suoraan BMW:lle Suomessa - pyydettiin lähettämään kysymys info@bmw.fi, mutta vastausta ei koskaan tullut. Odottelen nyt jos saisin ekana tuon vaimoni F45:sen toimimaan - katsotaan sitten oma. Tärkeää olisi saada näin talvella tuo lämmitys käynnistymään puhelimen appsilla.
Vastaa Viestiin