Toi Traction tila on kätevä. Tosin jostain syystä nelikon kanssa en ole tuota juuri tarvinnut. Takatuupparin kanssa tuli käytettyä enemmän.Böntti kirjoitti:Luistoneston/ajonvakautuksen saa joko puoliksi (traction) tai kokonaan pois. Tuota tractionia suosittaa ohjekirja ja sillä on päässy n. 10cm paksussa lumessa eteenpäin. Täydellä luistonestolla ei tosiaan tuommosessa hangessa oikein eteneSeppo(nimi muutettu) kirjoitti:Luistonesto pois päältä, muuten auto jarruttaa helposti itsensä pysähdyksiin. Suuremmassa vauhdissa tuota eroa ei niin huomaakaan, mutta viime keväänä kun oli jo kesärenkaat alla ja piti möyriä viikonloppuna pehmennyt luminen mökkitie takaisin ihmisten ilmoille, niin vetoluistonesto päällä ei päässyt mihinkään.
xDrive-keskustelu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 102
- Liittynyt: 29 Tammi 2013, 07:25
- Auto: F31 320dXA M-Sport
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Sport+ niin etenee ihan miten kuski tahtoo. :D
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Kesä: K46 -12, Talvi: F31 -13
Vielä mukavampi olisi jos tuon Traction-tilan saisi päälle sport-moodissa.J1978 kirjoitti:Toi Traction tila on kätevä. Tosin jostain syystä nelikon kanssa en ole tuota juuri tarvinnut. Takatuupparin kanssa tuli käytettyä enemmän.Böntti kirjoitti:Luistoneston/ajonvakautuksen saa joko puoliksi (traction) tai kokonaan pois. Tuota tractionia suosittaa ohjekirja ja sillä on päässy n. 10cm paksussa lumessa eteenpäin. Täydellä luistonestolla ei tosiaan tuommosessa hangessa oikein etene
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juuri näin. Traction on itse asiassa oma ajomoodi ja sport+ yhdistää nuo kaksi.traveller kirjoitti:Traction + Sport = Sport+salmol kirjoitti: Vielä mukavampi olisi jos tuon Traction-tilan saisi päälle sport-moodissa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 93
- Liittynyt: 28 Tammi 2014, 23:34
Voiko tässä topicissa kysäistä nelivedon huollon tarpeesta...
Vaihdettavia öljyjä ja millä kilometreillä tulisi suorittaa ?
Vaihdettavia öljyjä ja millä kilometreillä tulisi suorittaa ?
Jep, mutta mun autossa ei ole Sport+ moodia, eli kun laittaa Tractionin päälle niin menee Comfort-tilaan.traveller kirjoitti:Traction + Sport = Sport+salmol kirjoitti: Vielä mukavampi olisi jos tuon Traction-tilan saisi päälle sport-moodissa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Loka 2013, 23:47
- Auto: F34 320d xdrive -14
Eikös tuon sport+ moodin (+ launch control) saa ohjelmoimalla aktivoitua. Näin olen foorumeita lukemalla ymmärtänyt. Itsellä on kaapeli ja softa, josko ehtisi keväällä tuota koodausta kokeilla.salmol kirjoitti:
Jep, mutta mun autossa ei ole Sport+ moodia, eli kun laittaa Tractionin päälle niin menee Comfort-tilaan.
Tuohan olisi hieno jos onnistuisi, raportoi foorumille vaikka F30-kokemuksiin miten meni. Mikäs tuo launch control on? Kaasu ja jarru pohjaan ja jarru ylös ja hep?Logger kirjoitti:Eikös tuon sport+ moodin (+ launch control) saa ohjelmoimalla aktivoitua. Näin olen foorumeita lukemalla ymmärtänyt. Itsellä on kaapeli ja softa, josko ehtisi keväällä tuota koodausta kokeilla.salmol kirjoitti:
Jep, mutta mun autossa ei ole Sport+ moodia, eli kun laittaa Tractionin päälle niin menee Comfort-tilaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ilmeisesti saa mutta tästä on Bimmerfestillä hieman epäselvyyttä että vaatiiko softausta vai ei. Toisin sanoen joillain toimii ja toisilla ei. Tämä on itsellä seuraavaksi tutkittavien juttujen listalla ensimmäisenä, voin raportoida kun saan jotain selvyyttä asiaan. Tässä siis kyse launch controllista, sport+ pitäis saada pelkällä koodauksella. Sport+ on toisaalta vain sport ilman ajonvakautusta joten henkilökohtaisesti en aio tähän käyttää aikaa, LC on se mikä kiinnostaa.Logger kirjoitti:Eikös tuon sport+ moodin (+ launch control) saa ohjelmoimalla aktivoitua. Näin olen foorumeita lukemalla ymmärtänyt. Itsellä on kaapeli ja softa, josko ehtisi keväällä tuota koodausta kokeilla.salmol kirjoitti:
Jep, mutta mun autossa ei ole Sport+ moodia, eli kun laittaa Tractionin päälle niin menee Comfort-tilaan.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Ei ole eroa. Uusin X1 ja 2-sarjan tila-autoissa on ainakin se ero, että moottori on eri päin kuin noissa ja perusversiot on etuvetoja, joten kait se nelikkoonkin jotain vaikuttaa.mister67 kirjoitti:Moi tietäjät!
Kysyisin että onko eri mallien (1-sarjan, 3-sarjan, 5-sarjan) xdrive malleissa mitään eroa?! Eli onko näissä malleissa samanlainen neliveto järjestelmä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Tähän tarkennuksena, että xdrive on kaikissa sama silloin kun moottori on pitkittäin, jolloin autoon voi valita takavedon tai nelivedon. Pätee siis kaikkiin 1-, 3- ja 5-sarjaan.salmol kirjoitti:XDrive on kaikissa henkilöautoissa sama, X-sarjassa on erilainen.
Eri ratkaisulla on tällä hetkellä 2-sarjan Tourerit (F45, F46) ja uusi X1 (F48).
Mitä oleellista teknista tai toiminnallista eroa X-mallien xdrivessä on henkilöautoihin verrattuna? En ole tietoinen että olisi mitään.
X-sarjan neliveto on aivan eri ohjelmalla, eli esim. radalla ei tee tuolla x-sarjalla mitään, toisin kuin muilla malleilla. X-sarjan neliveto on hitaammin reagoiva kuin muiden. Bemariliikkeen autotalon päällikkö kertoi minulle tämän tänään ja oli itse käynyt noilla radalla BMW Finlandin kutsumana.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Kertoiko mihin se X:ien neliveto reagoi hitaammin, sutimiseen?
Suurin osa nelivedon ostaneista kuitenkin ajaa enimmäkseen normaalia työmatka jne ajoa kuin rata-ajoa.
Itse olen kuvitellut että jossain M140i-tyyppisissä tehomalleissa neliveto olisi jotenkin "parempi" kuin 20d ym perusmopoissa mut kuka tietää ellei pääse ajamaan molempia perä perää...
Suurin osa nelivedon ostaneista kuitenkin ajaa enimmäkseen normaalia työmatka jne ajoa kuin rata-ajoa.
Itse olen kuvitellut että jossain M140i-tyyppisissä tehomalleissa neliveto olisi jotenkin "parempi" kuin 20d ym perusmopoissa mut kuka tietää ellei pääse ajamaan molempia perä perää...
20d ja 40i omaavat saman nelivedon. X-sarjaa on muutettu maasto-ominaisuuksien takia ja rataominaisuudet jääneet vähemmälle.
Yleisesti ottaen x-sarja reagoi hitaammin renkaiden ja pidon eroihin.
Yleisesti ottaen x-sarja reagoi hitaammin renkaiden ja pidon eroihin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 122
- Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
- Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu
sport + taitaa tulla vasta tuo sportti looran kanssasalmol kirjoitti:Jep, mutta mun autossa ei ole Sport+ moodia, eli kun laittaa Tractionin päälle niin menee Comfort-tilaan.traveller kirjoitti:Traction + Sport = Sport+salmol kirjoitti: Vielä mukavampi olisi jos tuon Traction-tilan saisi päälle sport-moodissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Muistankohan oikein noissa malleissa joihin tuli etuveto ja moottori meni vinolleen niin myös xDrive on oteutettu Haldexilla? "Perinteisissä" xDrive-ratkaisuissa käytetään Magnan ATC-tekniikkaa. Korjatkaa jos olen väärässä. Haldexia ei kyllä kauheasti mielestäni ole tuotu esille missään...J1978 kirjoitti:Ei ole eroa. Uusin X1 ja 2-sarjan tila-autoissa on ainakin se ero, että moottori on eri päin kuin noissa ja perusversiot on etuvetoja, joten kait se nelikkoonkin jotain vaikuttaa.mister67 kirjoitti:Moi tietäjät!
Kysyisin että onko eri mallien (1-sarjan, 3-sarjan, 5-sarjan) xdrive malleissa mitään eroa?! Eli onko näissä malleissa samanlainen neliveto järjestelmä?
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Muistat, siellä on Haldex hieman muokattuna. Tarkemmin, löysin esim. tämmöisen selityksen netistä:phuksi kirjoitti: Muistankohan oikein noissa malleissa joihin tuli etuveto ja moottori meni vinolleen niin myös xDrive on oteutettu Haldexilla? "Perinteisissä" xDrive-ratkaisuissa käytetään Magnan ATC-tekniikkaa. Korjatkaa jos olen väärässä. Haldexia ei kyllä kauheasti mielestäni ole tuotu esille missään...
-p
BMW says the all-wheel drive system is based on the familiar Haldex clutch mechanism, which is mounted on the side of the gearbox and – when activated – sends power and torque to the rear wheels.
However, the company says it has modified the standard-issue Haldex unit to incorporate what it calls an "efficient valve". This is, in effect, a spring-loaded valve, which helps to control the oil flow to the Haldex’s clutch plates. The speed at which oil can be released to flow between the clutch plates governs how quickly the clutch pack locks up and then diverts drive from the engine to the rear wheels.
Even thought the latest, fifth-generation Haldex unit is by far the quickest-reacting version yet, BMW says its modification makes its version of this familiar all-wheel drive system is faster still. The Active Tourer's rear differential also has its own electronically controlled clutch pack, which has to be activated to get drive to the rear wheels.
The combination of these two high-speed clutch packs, say BMW engineers, marks the Active Tourer’s all-wheel drive system out from other, ostensibly similar 4x4 conversions of front-wheel-drive cars. BMW claims the all-wheel drive mode can kick in in just 0.1sec and it is active in most driving situations, rather than just in extreme conditions or after traction has been lost.