xDrive-keskustelu

Yleistä keskustelua tekniikasta ja varusteista
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

My.Ai.Hu kirjoitti:
salmol kirjoitti:
traveller kirjoitti: Traction + Sport = Sport+
Jep, mutta mun autossa ei ole Sport+ moodia, eli kun laittaa Tractionin päälle niin menee Comfort-tilaan.
sport + taitaa tulla vasta tuo sportti looran kanssa
Sport+ ajotila tulee jos on sportloota, mutta myös jos tavan lootalla, jos varustetaso on M-Sport tai Sport lines.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:X-sarjan neliveto on aivan eri ohjelmalla, eli esim. radalla ei tee tuolla x-sarjalla mitään, toisin kuin muilla malleilla. X-sarjan neliveto on hitaammin reagoiva kuin muiden. Bemariliikkeen autotalon päällikkö kertoi minulle tämän tänään ja oli itse käynyt noilla radalla BMW Finlandin kutsumana.
Voihan se näikin olla, kuten ilmeisesti Autokeskuksen myyntipäällikkö on kertonut. Mm. Alenin Maken ja Top Gearin jäpiköiden mukaan kuitenkin mm. X6 M on helkkarin hieno vekotin myös radalla, joten ei se nelikko nyt ihan umpisurkea voi niissäkään olla.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:
salmol kirjoitti:X-sarjan neliveto on aivan eri ohjelmalla, eli esim. radalla ei tee tuolla x-sarjalla mitään, toisin kuin muilla malleilla. X-sarjan neliveto on hitaammin reagoiva kuin muiden. Bemariliikkeen autotalon päällikkö kertoi minulle tämän tänään ja oli itse käynyt noilla radalla BMW Finlandin kutsumana.
Voihan se näikin olla, kuten ilmeisesti Autokeskuksen myyntipäällikkö on kertonut. Mm. Alenin Maken ja Top Gearin jäpiköiden mukaan kuitenkin mm. X6 M on helkkarin hieno vekotin myös radalla, joten ei se nelikko nyt ihan umpisurkea voi niissäkään olla.
No ei ollut Autokeskus, eikä myyntipäällikkö vaan toisen ketjun autotalon päällikkö. Joo, kyllähän tehollakin vie ja varmaan M-sarjan X-vehkeissä on nelivetoakin painotettu eri lailla kuin perus-X:n.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

X-malleissa on ollut ilmeisesti nelivetoon liittyvä Performance control-järjestelmä ja on varmaan edelleen. Moista systeemiä on bemun sivuillakin muistettu aina mainostaa. Henkilöautojen kohdalla tuosta ei ole mitään mainintaa. Tai jos on joku vastaava systeemi, niin eri nimellä se kulkee. Henkilöautoissa oli aiemmin nelikon yhteydessä alamäkihidastin-toiminto ja sille oma nappula, mutta enää ei ole. En tiedä onko sellainen alamäkihidastin vielä X-sarjassa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

J1978 kirjoitti:X-malleissa on ollut ilmeisesti nelivetoon liittyvä Performance control-järjestelmä ja on varmaan edelleen. Moista systeemiä on bemun sivuillakin muistettu aina mainostaa..
Mulla F25.ssa oli tuo ja huomattavin vaikutus oli takapalojen nopea kuluminen :drool:

Vähän kyllä arveluttaa onko tosiaan X- ja henkilömalleissa isoa eroa (poislukien nuo etuvetopohjaiset) nelikossa. Ei olisi edes tuotannollisesti loogista. Ja miksi "maastoautossa" (nitä nuo X:t eivät ole) pitäisi nelikon reagoinnin olla hitaanpaa? Lähinnä kuvittelisin sen olevan toistepäin....
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Tuotannollisesti ei aiheuta mitään vaivaa, kun reagointitapa ja -nopeus saadaan muutettua ohjelmallisesti.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Wonderi kirjoitti:Tuotannollisesti ei aiheuta mitään vaivaa, kun reagointitapa ja -nopeus saadaan muutettua ohjelmallisesti.
Tottahan tuokin toki. Hassua on se, että mulla tuntuu tää F10 olevan nelivedon osalta hitaampi kuin aiemmat F25:t. Takapää ruopasee mm. hiekalla herkemmin kuin F25:ssa.
henoja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Marras 2017, 09:27

Nyt kuukauden verran ollut vanhempikorinen E91, tosin 2011 ja facelift malli. 56tkm ajettu niin maltoin ostaa uudemman F-sarjalaisen sijaan. Vaikka onkin "pienellä" 2.0 koneella (320D) niin xDrive on ihan mukava arkiajossa. Celticin ohjelma (stage 1 vmax off optiolla) ja AT laatikkoon uudet käskyt niin antoi 230hp/460nm lupauksen. Penkissä en ole käynyt mutta selkeä teholisäys havaittavissa.
xdxdrive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Maalis 2018, 20:58

Olisin hankkimassa ensimmäistä bmw:täni (530xd touring -07 lci->). Mallimerkintä muuttuu jossain -08 -09 tietämillä Xd:stä Xdriveksi. Auttaisitte kovasti, jos kertoisitte muuttuuko tekniikka mallimerkinnän myötä? Eli onko nelivedossa teknisiä eroavaisuuksia -07 lci:n ja käsittääkseni viimeisimmän -10 välillä. En halua vanhempaa tekniikkaa.

Kiitos vastauksistanne etukäteen!
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Voi siinä elinkaaren aikana jotain päivityksiä olla ollut, mutta kyllä ne samalla xDrive -tekniikalla kaikki e6x -nelivedot minun tietääkseni on toteutettu.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin