Sport+ ajotila tulee jos on sportloota, mutta myös jos tavan lootalla, jos varustetaso on M-Sport tai Sport lines.My.Ai.Hu kirjoitti:sport + taitaa tulla vasta tuo sportti looran kanssasalmol kirjoitti:Jep, mutta mun autossa ei ole Sport+ moodia, eli kun laittaa Tractionin päälle niin menee Comfort-tilaan.traveller kirjoitti: Traction + Sport = Sport+
xDrive-keskustelu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Voihan se näikin olla, kuten ilmeisesti Autokeskuksen myyntipäällikkö on kertonut. Mm. Alenin Maken ja Top Gearin jäpiköiden mukaan kuitenkin mm. X6 M on helkkarin hieno vekotin myös radalla, joten ei se nelikko nyt ihan umpisurkea voi niissäkään olla.salmol kirjoitti:X-sarjan neliveto on aivan eri ohjelmalla, eli esim. radalla ei tee tuolla x-sarjalla mitään, toisin kuin muilla malleilla. X-sarjan neliveto on hitaammin reagoiva kuin muiden. Bemariliikkeen autotalon päällikkö kertoi minulle tämän tänään ja oli itse käynyt noilla radalla BMW Finlandin kutsumana.
No ei ollut Autokeskus, eikä myyntipäällikkö vaan toisen ketjun autotalon päällikkö. Joo, kyllähän tehollakin vie ja varmaan M-sarjan X-vehkeissä on nelivetoakin painotettu eri lailla kuin perus-X:n.J1978 kirjoitti:Voihan se näikin olla, kuten ilmeisesti Autokeskuksen myyntipäällikkö on kertonut. Mm. Alenin Maken ja Top Gearin jäpiköiden mukaan kuitenkin mm. X6 M on helkkarin hieno vekotin myös radalla, joten ei se nelikko nyt ihan umpisurkea voi niissäkään olla.salmol kirjoitti:X-sarjan neliveto on aivan eri ohjelmalla, eli esim. radalla ei tee tuolla x-sarjalla mitään, toisin kuin muilla malleilla. X-sarjan neliveto on hitaammin reagoiva kuin muiden. Bemariliikkeen autotalon päällikkö kertoi minulle tämän tänään ja oli itse käynyt noilla radalla BMW Finlandin kutsumana.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
X-malleissa on ollut ilmeisesti nelivetoon liittyvä Performance control-järjestelmä ja on varmaan edelleen. Moista systeemiä on bemun sivuillakin muistettu aina mainostaa. Henkilöautojen kohdalla tuosta ei ole mitään mainintaa. Tai jos on joku vastaava systeemi, niin eri nimellä se kulkee. Henkilöautoissa oli aiemmin nelikon yhteydessä alamäkihidastin-toiminto ja sille oma nappula, mutta enää ei ole. En tiedä onko sellainen alamäkihidastin vielä X-sarjassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Mulla F25.ssa oli tuo ja huomattavin vaikutus oli takapalojen nopea kuluminenJ1978 kirjoitti:X-malleissa on ollut ilmeisesti nelivetoon liittyvä Performance control-järjestelmä ja on varmaan edelleen. Moista systeemiä on bemun sivuillakin muistettu aina mainostaa..
Vähän kyllä arveluttaa onko tosiaan X- ja henkilömalleissa isoa eroa (poislukien nuo etuvetopohjaiset) nelikossa. Ei olisi edes tuotannollisesti loogista. Ja miksi "maastoautossa" (nitä nuo X:t eivät ole) pitäisi nelikon reagoinnin olla hitaanpaa? Lähinnä kuvittelisin sen olevan toistepäin....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tottahan tuokin toki. Hassua on se, että mulla tuntuu tää F10 olevan nelivedon osalta hitaampi kuin aiemmat F25:t. Takapää ruopasee mm. hiekalla herkemmin kuin F25:ssa.Wonderi kirjoitti:Tuotannollisesti ei aiheuta mitään vaivaa, kun reagointitapa ja -nopeus saadaan muutettua ohjelmallisesti.
Nyt kuukauden verran ollut vanhempikorinen E91, tosin 2011 ja facelift malli. 56tkm ajettu niin maltoin ostaa uudemman F-sarjalaisen sijaan. Vaikka onkin "pienellä" 2.0 koneella (320D) niin xDrive on ihan mukava arkiajossa. Celticin ohjelma (stage 1 vmax off optiolla) ja AT laatikkoon uudet käskyt niin antoi 230hp/460nm lupauksen. Penkissä en ole käynyt mutta selkeä teholisäys havaittavissa.
Olisin hankkimassa ensimmäistä bmw:täni (530xd touring -07 lci->). Mallimerkintä muuttuu jossain -08 -09 tietämillä Xd:stä Xdriveksi. Auttaisitte kovasti, jos kertoisitte muuttuuko tekniikka mallimerkinnän myötä? Eli onko nelivedossa teknisiä eroavaisuuksia -07 lci:n ja käsittääkseni viimeisimmän -10 välillä. En halua vanhempaa tekniikkaa.
Kiitos vastauksistanne etukäteen!
Kiitos vastauksistanne etukäteen!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Voi siinä elinkaaren aikana jotain päivityksiä olla ollut, mutta kyllä ne samalla xDrive -tekniikalla kaikki e6x -nelivedot minun tietääkseni on toteutettu.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence