Yritin aikani etsiskellä forumin syövereistä ja googlesta mutta en löytänyt
Kysymys kuuluu että onko jokin aktivoitumisen nopeusraja TMS sille että vaihdevalitsimen "P" napin painaminen aktivoituu?.
Ei ole tullut kokeiltua mutta periaatteessa se nappi on siinä niin "tyrkyllä" että vahinkopainallus on mahdollista.
Vai pitääkö auton olla käytännössä (lähes) liikkumaton että napin painallus tekisi jotain?
Automaattivaihteiston Park-tilan aktivointi "P" napista.
Tuskin menee laatikko lukkoon jos et ole paikallaan, aika pahaa jälkeä saattaisi muuten tulla. Ei ole 110tkm aikana ainakaan tämmöistä vahinkoa sattunut (8-vaihteisen zf:n kohdalla siis). Muistelisin että edes vanhoilla mekaanis-hydraulisilla laatikoilla p-vaihteen kytkentä ei vauhdista onnistu.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Kiitos "Böntti" vastauksesta.
Ajattelinkin että sinulta se irtoaa ainakin En ala ainakaan kokeilemaan ala-rajoja ihan kokeilun huumasta
Ajattelin vain että vahinkoja voi sattua ja painaa tuota nappia vaikka epähuomiossa.
Ajattelinkin että sinulta se irtoaa ainakin En ala ainakaan kokeilemaan ala-rajoja ihan kokeilun huumasta
Ajattelin vain että vahinkoja voi sattua ja painaa tuota nappia vaikka epähuomiossa.
Sen verran on tullut tahattomasti tuota kokeiltua, että pysäköitäessä lievästi kaltevaan paikkaan en ole painanut jarrupoljinta kovin voimakkaasti ettei start-stop sammuttaisi autoa, eli on ehkä aivan hitusen auto rullannut vaikka käsijarru on ollut kytkettynä, niin ei ole "P" kytkeytynyt toimintaan, eli ainakin 8v ZF ymmärtääkseni suojelee vahingoilta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 18 Elo 2013, 19:21
- Auto: F45 216i
ex: F30 316iA Sport 2013
Onkos tietoa, missä vauhdissa auton voi sammuttaa? Ja mitä siitä seuraisi? Vaihteisto P:lle?
95% ajasta tulee Start-Stop sammutettua jo käynnistettäessä. Ja loput 5% ensimmäistä risteystä lähestyttäessä, jolloin voisi vahingossa painaa sammutusnappia. Vielä on käsi ohjautunut oikealle napille, mutta esim. auton vaihdon jälkeen nappi voisi olla eri kohdassa...
Muistaakseni tänne foorumille joku aiemmin kirjoitti, että hiljaisesta vauhdista on saanut P:lle kytkettyä.
95% ajasta tulee Start-Stop sammutettua jo käynnistettäessä. Ja loput 5% ensimmäistä risteystä lähestyttäessä, jolloin voisi vahingossa painaa sammutusnappia. Vielä on käsi ohjautunut oikealle napille, mutta esim. auton vaihdon jälkeen nappi voisi olla eri kohdassa...
Muistaakseni tänne foorumille joku aiemmin kirjoitti, että hiljaisesta vauhdista on saanut P:lle kytkettyä.
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Alkuun kanssa ihmetytti että ne 2 nappia pitää olla siinä lähekkäin ja päällekkäin.
Parempi olis ollut että S/S Act/Deact nappi olisi sijainnut kauempana itse Engine Start/stop napista.
Omassa on rattivaihteen +läpyskä vielä sen verran edessä ettei kurkkimatta näe suoraan noita kyseisiä nappeja kun olen omassa "normi" ajoasennossa.
Parempi olis ollut että S/S Act/Deact nappi olisi sijainnut kauempana itse Engine Start/stop napista.
Omassa on rattivaihteen +läpyskä vielä sen verran edessä ettei kurkkimatta näe suoraan noita kyseisiä nappeja kun olen omassa "normi" ajoasennossa.
Kerran nappia hamuillessa on käsi livennyt erittäin hitaassa vauhdissa, jolloin lopputulemana, että kone sammuu. Sitä en muista meneekö aski P:lle vai N:lle vai mille, mutta auto ei suostu käynnistymään uudelleen, jos ei ole jalka jarrulla jne.TR2013 kirjoitti:Onkos tietoa, missä vauhdissa auton voi sammuttaa? Ja mitä siitä seuraisi? Vaihteisto P:lle?