Uuden työpaikan takia tulee tuota Hki-Tku moottoritietä ajettua useamman kerran vkossa. Radiota/BT-audiota ajossa kuunnellessa joutuu pitämään volyymia niin kovalla, että esim määränpäässä liikenne valoissa seisoessa huomaa että korvissa soi.
F25 vakio audiolla varustettuun autoon mahtaisko löytyä apua hifien jälkikäteen päivityksestä, esim näistä BMW:lle suunnitelluista valmis asennussarjoista?
Auttaako paremmat kajarit siihen, ettei niitä tarvitse huudattaa niin kovalla, jotta ne kuuluu rengasmelun yli? Merkkejä mitä autostudion sivuilta löysin oli Eaton ja Rainbow. Olisiko antaa vinkkejä hyvästä erillissarjasta ja asennuspaikasta?
Apua audio päivityksestä maantiemeluun?
- tommiristo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
- Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Elo 2015, 15:36
Eton:in B-100 N setin laitoin omaan X3 f25:seen ja samalla vaimensin ovia. Äänenlaatu parantui mukavasti. Ko. setissä on huomioitava, että vaikka sen on plug and play, niin elementtejä pitää aavistuksen korottaa, jotta mahtuvat. Magneetit on niin paljon alkuperäisiä isommat. Noin 0,5 cm korotus riittää ja sen voi tehdä Dynamat tyyppisellä butyylikumi matolla. Diskantit taas menee heittämällä paikoilleen. Kuvassa alkuperäiskaiuttimet vs uudet. Alkuperäinen näyttää varsin vaatimattomalta.
- Liitteet
-
- Eton vs oem.jpg (130.77 KiB) Katsottu 10878 kertaa
- tommiristo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
- Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da
Kuuluiko paketiin tuo keskiäänikauitin? Ostitko Autostudiosta?nokivasara kirjoitti:Eton:in B-100 N setin laitoin omaan X3 f25:seen ja samalla vaimensin ovia. Äänenlaatu parantui mukavasti. Ko. setissä on huomioitava, että vaikka sen on plug and play, niin elementtejä pitää aavistuksen korottaa, jotta mahtuvat. Magneetit on niin paljon alkuperäisiä isommat. Noin 0,5 cm korotus riittää ja sen voi tehdä Dynamat tyyppisellä butyylikumi matolla. Diskantit taas menee heittämällä paikoilleen. Kuvassa alkuperäiskaiuttimet vs uudet. Alkuperäinen näyttää varsin vaatimattomalta.
- tommiristo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 31 Heinä 2012, 21:28
- Auto: F30 316da
F20 120da
F25 Xdrive 2.0da
http://tekniikanmaailma.fi/haku/?rows=1 ... 323/370089
Tekniikanmaailma testasi muutama vuosi sitten näitä melunvaimennusmattoja ja tulokset ei kovin vakuuta että onko sijoittamisen väärti.
Tekniikanmaailma testasi muutama vuosi sitten näitä melunvaimennusmattoja ja tulokset ei kovin vakuuta että onko sijoittamisen väärti.
Lukeehan siellä: "Ajossa auto vaikutti korvakuulolta hiljaisemmalta. Ohi ajavien autojen ääni ei kuulunut sisälle niin selvästi, ja radiota pystyi kuuntelemaan pienemmällä äänitasolla."tommiristo kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/haku/?rows=1 ... 323/370089
Tekniikanmaailma testasi muutama vuosi sitten näitä melunvaimennusmattoja ja tulokset ei kovin vakuuta että onko sijoittamisen väärti.
Dynalineriä olisi pitänyt liimata myös ovipeltiin laitetun Dynamatin päälle eikä vain kosteussulun tilalle.
Tuossakin testissä renkaat vaikutti enemmän. Vaihda ensin renkaat ja vaimenna sitten ovet, jos/kun vielä on liikaa melua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Elo 2015, 15:36
Tuossa Eton:in paketissa on (kuvassa näkyvä) oviin tulevat midbassot ja diskantit. Samaa sarjaa myydään myös penkinalus subit. Niitä en ainakaan toistaiseksi vaihtanut. Autostudiosta ostin. Eristemattoina Dynamat xtreme peltiin ja Dynaliner ovipahviin.tommiristo kirjoitti:http://tekniikanmaailma.fi/haku/?rows=1 ... 323/370089
Kuuluiko paketiin tuo keskiäänikauitin? Ostitko Autostudiosta?
...
Tekniikanmaailma testasi muutama vuosi sitten näitä melunvaimennusmattoja ja tulokset ei kovin vakuuta että onko sijoittamisen väärti.
Vaimennusmatoilla saa kyllä jonkun verran vaimenettua ajomelua, jos homman tekee kunnolla. Yhteen autoon tein melko täydellisen vaimennuksen ja kyllä se hiljeni. Rengasmelu on vähän hankalampi vaimennettava. Stereo äänenlaatuun esim. ovien vaimennuksen merkitys on jo isompi.. sehän menee siinä samalla vaivalla kun elementit vaihtaa ja ovet pitää purkaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Elo 2015, 15:36
Korjataan nyt vielä, että asentamani setti oli Eton B100Wnokivasara kirjoitti:Eton:in B-100 N setin laitoin omaan X3 f25:seen...
http://www.etongmbh.de/produkte/fahrzeu ... 1/pid/244/
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Toi ääniongelma on Suomessa paha ongelma tommiristo. Tiet kun ovat nastarenkaiden raiskaamat ja halvalla paljon kiviä sisältävä paska asvalttia.
Suosittelen että hankit (käytetyn) F10 (xDrive) jossa on perus 17" vanteet ja ei-RF renkaat ja kitkat talvelle.
Suosittelen siihen myös vähintään Hi-Fi Professional stereoita tai parempia.
Auton jälkikäteen hiljentäminen on loputon suo johon ei kannata upota.
Ja sama koskee alkuperäisen audion parantaminen.
Ovat hurjasti kalliimpia kun ostaa uuteen autoon kunnon audiot.
Ellei sitten satsaa kunnolla ja aiheuta itselleen loppuelämän kuulovaurioita.
Suosittelen että hankit (käytetyn) F10 (xDrive) jossa on perus 17" vanteet ja ei-RF renkaat ja kitkat talvelle.
Suosittelen siihen myös vähintään Hi-Fi Professional stereoita tai parempia.
Auton jälkikäteen hiljentäminen on loputon suo johon ei kannata upota.
Ja sama koskee alkuperäisen audion parantaminen.
Ovat hurjasti kalliimpia kun ostaa uuteen autoon kunnon audiot.
Ellei sitten satsaa kunnolla ja aiheuta itselleen loppuelämän kuulovaurioita.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Elo 2015, 15:36
Käytettyä ostaessa joutuu usein huomaamaan, että muutoin sopivissa yksilöissä parhaita stereoita ei ole varusteisiin ruksittu. Jälkiasennuksella ja ovien vaimennuksella saa silloin helpotusta, kohtuu vaivalla ja kuluilla.. konserttisali siitä ei tosiaan tule, ellei satsaa tolkuttomasti.. mutta eipä ne ole oem lisävaruste stereotkaan aina autoverollisen hintansa väärtejä.
Rengasmelun vaimennus jälkikäteen on kokolailla mahdotonta.. sopivan renkaan valinta helpoin tapa.
Tuo stereoiden jälkiasennus on vähän sellaista harrastelua myös. Itse asentelupuuha on sellaisesta touhusta pitävälle yhtä antoisaa kuin parantunut ääni.
Rengasmelun vaimennus jälkikäteen on kokolailla mahdotonta.. sopivan renkaan valinta helpoin tapa.
Tuo stereoiden jälkiasennus on vähän sellaista harrastelua myös. Itse asentelupuuha on sellaisesta touhusta pitävälle yhtä antoisaa kuin parantunut ääni.
Kyllä audion parantaminen auttaa, varsinkin jos sinulla ei nyt ole ovipilareilla diskanttielementtejä. Ne kun lisää, niin radion puheäänen kuulee huomattavasti selkeämmin. Itse postasin tästä F31 ketjuun aikaisemmin enemmän.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 06 Marras 2015, 08:42
Jos liikaa häiritsee, niin laittaisin bitumia esim oviin ja takaluukkuun! Auttoi itsellä, kun valtava humina vaivasi aina moottoritiellä.