Tällainen auto jossa ei ole vakionopeuden säädintä. Autossa on monitoimiratti (nappit).
BMW 318 diesel vm 2011 tai 2012
A E91 Touring Business Comfort. Diesel
BMW huolto väittää, että vakkarin jälkiasennus edellyttää mittariston vaihtoa, rattipylvään kaikkien kytkimien (viiksien) vaihtoa ja ajotietokoneen ohjelmointia. Hinta 1500-2000 €. Alkaa olla liian kallis hankinta.
Joku kirjoittaa netissä, että mittariston vaihto ei olisi välttämätön. Vakkari voidaan asentaa ilmankin tätä, valittu nopeusasetus ja vakkarin päällä olo vaan eivät näy näytössä. Pitääköhän tämä väite paikkansa. Tällöin säästyisi asennuskustannuksissa n. 1000 €. (Itsellä on C mersu jossa ei myöskään ole vakionopeuden säätimen toiminnasta näytössä mitään informaatiota. Ei tämä ainakaan minua haittaa. ihan hyvin sitä voi käyttää. Nopeusmittarin tieto riittää.)
Onko tietoa, voiko tuon vakionopeuden säätimen asentaa mittaristoa vaihtamatta? Onko kokemusta missä asennustyö olisi edullisinta teettää?
Vakionopeuden säädin jälkiasennuksena
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=256257" onclick="window.open(this.href);return false;
Sieltä kaikenkattava keskustelu aiheesta.
Sieltä kaikenkattava keskustelu aiheesta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Eikai näissä 4 pyttysisssä mitään mittareita tarvitse vaihtaa. Viiksi paikalleen ja koodaus/softapäivitys ?juviit kirjoitti:Tällainen auto jossa ei ole vakionopeuden säädintä. Autossa on monitoimiratti (nappit).
BMW 318 diesel vm 2011 tai 2012
A E91 Touring Business Comfort. Diesel
BMW huolto väittää, että vakkarin jälkiasennus edellyttää mittariston vaihtoa, rattipylvään kaikkien kytkimien (viiksien) vaihtoa ja ajotietokoneen ohjelmointia. Hinta 1500-2000 €. Alkaa olla liian kallis hankinta.
Joku kirjoittaa netissä, että mittariston vaihto ei olisi välttämätön. Vakkari voidaan asentaa ilmankin tätä, valittu nopeusasetus ja vakkarin päällä olo vaan eivät näy näytössä. Pitääköhän tämä väite paikkansa. Tällöin säästyisi asennuskustannuksissa n. 1000 €. (Itsellä on C mersu jossa ei myöskään ole vakionopeuden säätimen toiminnasta näytössä mitään informaatiota. Ei tämä ainakaan minua haittaa. ihan hyvin sitä voi käyttää. Nopeusmittarin tieto riittää.)
Onko tietoa, voiko tuon vakionopeuden säätimen asentaa mittaristoa vaihtamatta? Onko kokemusta missä asennustyö olisi edullisinta teettää?
Näin ainakin ex e87:ssa (vm08). Saattaa tämä kommentti löytä muualtakin.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Joo. kattava keskutelu aiheesta tosiaan linkistä löytyy. Ongelma vaan on, että siinä on käsitelty monia eri automalleja ja monet vähän iäkkäämpiä kun tämä omani. En ainakaan heti löytämyt täsmälleen saamaa automallia. Tunnen huonosti näitä BMW malleja ja en oikein osaa päätellä mikä malli noista vastaisi tätä minun autoani. Olisi hyvä, jos jollain olisi kokemusta/tietoa juuri tästä automallista tai tieto minkä muun mallin ohje on tälle autolle pätevä. Tämän auton vuosiamallia en oikein tiedä, se on ensirekisteröity 2011 viimeisenä arkena ja luovutushuollettu 2012 puolella.
Jos auto on neloskoneinen E9x niin riittää käytetyn viiksipaketin vaihto ja koodaus. Merkkarilla toki vaihtavat uuden viiksipaketin ja mittariston, ihanan kallista. Alkuperäisellä mittarilla voi käydä tosiaan niin että asetettu nopeus ei näy mittaristossa, tämä selviää asennuksen jälkeen. Säädin kuitenkin toimii muuten. Käytetyn mittaristonkin voi halutessa laittaa, pääsee huomattavasti uutta halvemmalla.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Kiitos Böntti selventävästä tiedosta. Vielä kun löytäisi asentajan joka tämän homman voisi kohtuu hintaan tehdä. Löysin tuolta hajottamoiden sivuilta viiksipaketin joka kuvan perusteella näyttäisi oikealta. Kytkinten toiminta ja ulkonäkö on ainakin täsmälleen sanannäköiset kun autossani on. Kytkin on e90 tai e91 autosta, vuosimalli muistaakseni 08. Uskaltaisikohan tuon kytkinpaketin ostaa?
Farkkuun pitää olla farkun viiksipaketti että löytyy takalasin pyyhkijän nappi. Jos näyttää löytyvän niin sitten se on siltä osin ok. Lisäksi jos autossasi on ratissa napit, pitää viiksipaketin olla autosta jossa on napit. Jos autossasi ei ole nappeja, sitten tällä ei ole väliä. Ebayssa nuo setit maksaa noin 200e. Missäpäin asut? Minä voin asentaa Tampere-Helsinki-välillä, muutama tuttu tekee asennuksia muualla päin Suomea.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Tässä minun autossa on takalasin pyyhin ja ratissa ne monitoiminapit. Varmistun vielä, onko tuossa elimen luovutusautossa ollut nämä varusteet. Käytetyn osan kuvasta kait voi päätellä sen takalasin kytkimen? Niiden ratin nappien olemassaoloa elimenluovutusautossa ei kait tiedä muuten kun kysymällä? Sitten, asun Pohjanmaalla. Minulle on hyvin mahdollista teettää asennustyö myös Tampere-Helsinki alueella. Kunhan vaan sopiva tekijä löytyy.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Sen nopeusnäytön voi koodata mittaristoon, jollon sitä kehärinkulaa ei edes kaipaa
Asennus & koodaus onnistuu täälläkin, useampi tullut noita tehtyä.
Asennus & koodaus onnistuu täälläkin, useampi tullut noita tehtyä.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Se nopeus ei toimi kaikissa mittaristoissa vaikka kuinka koodaisi.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
E90 kyllä, E87 ei.Böntti kirjoitti:Se nopeus ei toimi kaikissa mittaristoissa vaikka kuinka koodaisi.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Asenna muutama cruise lisää niin huomaat että setz_anz_dauer wert_02 ei todellakaan toimi kaikilla mittareilla. Semmoinenkin yllätys sinulle vielä jossain kohtaa tulee että koko cruise ei toimi.jaki kirjoitti:E90 kyllä, E87 ei.Böntti kirjoitti:Se nopeus ei toimi kaikissa mittaristoissa vaikka kuinka koodaisi.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28 Marras 2016, 17:07
Moro,
Osaatteko sanoa paljonko kustantaisi asennuttaa vakkari X1 vm 2010 xdrive18d?
Auto Pirkanmaalla.
Osaatteko sanoa paljonko kustantaisi asennuttaa vakkari X1 vm 2010 xdrive18d?
Auto Pirkanmaalla.
Laita yksityisviestillä puhelinnumero niin soitan ja katsotaan että mitä kustantaa. Teen näitä Pirkanmaalla.
Edit. Osaan myös auttaa toisessa topicissa kysymässäsi bluetooth-asiassa.
Edit. Osaan myös auttaa toisessa topicissa kysymässäsi bluetooth-asiassa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Böntti, luin tuon BTFC:n viestiketjun läpi. Oliko siis niin, että jos auto on 4/2007 BMW 330xda ja mittaristo Basic Combi niin autoon ei saa minkäänlaista, edes karvalakkimallia, vakionopeudensäädintä BMW:n omalla viiksellä ilman mittariston vaihtoa? Minulle riittäisi aivan perusfunktio jossa nopeuden saa lukittua, ei tarvitsisi olla nopeuden näyttöä mittaristossa tms. BMW:n oma viiksi olisi toki kivempi kuin tarvike, mutta ei sinällään kynnyskysymys. Eli jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi Uudenmaan Autovarustelun LiteOn AP 900?
Kyllä sen noin uudessa pitäisi toimia ilman mittariston vaihtoa. Ei se käytetyn mittarin laitto mikään älyttömän kallis homma ole mikäli ei toimi. Muistaakseni kaikki kaksi vastaantullutta mittariston vaihdon vaativaa autoa ovat olleet vm 2005 bensa-autoja. En tiedä tuon jälkiasenteisen crusen hintaa mutta luulen että pystyn antamaan kilpailukykyisen tarjouksen ja minun laittama laite on kuitenkin alkuperäinen. Kokeilu on myös mahdollinen mikäli käytetty mittaristo tuntuu liian kalliilta.
edit. Nuo BTCF:n jutut on pari vuotta vanhoja, eli niitä ei kannata uskoa ihan sokeasti. Tässä on tietämys kasvanut sen jälkeen melko paljon.
edit. Nuo BTCF:n jutut on pari vuotta vanhoja, eli niitä ei kannata uskoa ihan sokeasti. Tässä on tietämys kasvanut sen jälkeen melko paljon.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Tule käymään Tampereella niin laitetaan.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128