Pari autoa olen hankkinut uutena, ja niiden kohdalla ehkä ekat 1500-2000km "sisäänajoa". Toisen kohdalla valmistaja oli sohjeistanutkin tähän suuntaan. Toisen kohdalla ei ollut tästä mitään mainintaa ja myyjäkin kehotti ajelemaan täysin normaalisti. "Ne sisäänajothan oli niitä 80-90-lukulaisten autojen juttuja.."
Uudet renkaat on hyvä mielestäni ajella myös ns.sisään.
Tosin aika vähän tulee enää tällä iällä muutenkaan millään siviiliautolla reviteltyä.
Uuden Bemun hankinta on jossain vaiheessa suunnitteilla ja varmasti aion senkin ajaa "sisään" olipa valmistajan ohjeistus mitä tahansa:) Varmaan vehkeet kestäisi ilman sisäänajoa myös vanhemmiten, mutta eipä tästä haittaakaan ole.
Ajatteko uuden auton/uudet osat ns. sisään?
Suomen nopeuksilla ajaminen on kokoajan sisäänajoa! Uudessa autossa ainoa asia mikä palkitsee
Myöhemmin sisäänajosta, on voimansiirto ja erityisesti perävälitys. Nykypäivän moottoritekniikka ei
Tarvitse mitään sisäänajoa, nastarenkaat kylläkin ( jos joku nyt vielä sellaisia käyttää )
Myöhemmin sisäänajosta, on voimansiirto ja erityisesti perävälitys. Nykypäivän moottoritekniikka ei
Tarvitse mitään sisäänajoa, nastarenkaat kylläkin ( jos joku nyt vielä sellaisia käyttää )
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Olen aina ajanut sisään uudet Bemarit ja niin teen vastakin. Minusta moottori on niin mekaaninen laite, että se tarvitsee sisäänajon. Toisaalta Suomen( useimmiten ylitiukat) nopeusrajoitukset huolehtivat asiasta ajettaessa, kunhan ei revitä kierroslukuja liian ylös alkuvaiheessa. Samoin jarrut, renkaat ja muu mekaaninen tarvitsevat hieman sisäänajoa.
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Yksi uusi auto ollut, ei BMW. Uudennahkeus on aivan todellisuutta ja ei pelkästään hyvä asia. Noin 3000km jälkeen auton vaihteisto, alusta jne oli asettunut. Oli väite mikä tahansa, totuus on että autossa on satoja toisiinsa vaikuttavia mekaanisia osia, jotka ovat ajoittain kovassakin rasituksessa. Vaikka nykytekniikka varmasti sallii pienempiin suunniteltuihin toleransseihin valmistamisen niin, että moottorinkaan ei tarvitse "koneistua" sisäisesti, pienessä määrin tällaista tapahtuu kuitenkin. Järki käteen, ei se ensimmäisten 3000km ottaminen rauhallisesti niin vaikeaa voi olla.