Akkusuosituksia?
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Kyselin akkua Schmiedmannilta ja sain hinnan 396e ei oikein nappaa. Onko tarvikeakuista suosituksia esim. Sznajder-Silver 100Ah/800A (AGM) Motonetissä 119,90e.
"Bossi" merkkinä varmasti noista kahdesta parempi.Varmista kuitenkin ennen akun ostoa,että minkä kokoinen akku sinne fyysisesti sopii.Sekä minkälaisen akun asinne saa koodattua.Tänään painin oman auton kanssa saman pulman kanssa.Ja Varta:n AGM akun tilasin,kun oikean kokoista Bosch:a ei Motonetista meidän kaupungista löytynyt.
Viimeksi muokannut Heguli31, 22 Maalis 2016, 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bemuun pitää akku aina parittaa. Vaikka vaihtaa samanlaisen akun tilalle.
Itse vaihdoin 2013 95Ah Sznajder AGM akun ja paritin. Nyt akku kuoli.... Akkuliikkeessä ei kyseinen akku oikein saanut arvostusta, veikkailivat akun kulumisen syyksi juurikin kyseistä akkua ja sen heikkoa laatua. Uusi akku (Exide 95Ah AGM), latauksen ja vuotojen mittaus, paritus sekä vanhan akun kapasiteetin mittaus yhteensä 230€. Kesti 20min ilman ajanvarausta
Itse vaihdoin 2013 95Ah Sznajder AGM akun ja paritin. Nyt akku kuoli.... Akkuliikkeessä ei kyseinen akku oikein saanut arvostusta, veikkailivat akun kulumisen syyksi juurikin kyseistä akkua ja sen heikkoa laatua. Uusi akku (Exide 95Ah AGM), latauksen ja vuotojen mittaus, paritus sekä vanhan akun kapasiteetin mittaus yhteensä 230€. Kesti 20min ilman ajanvarausta
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
hirvefe kirjoitti: Uusi akku (Exide 95Ah AGM), latauksen ja vuotojen mittaus, paritus sekä vanhan akun kapasiteetin mittaus yhteensä 230€. Kesti 20min ilman ajanvarausta
Mistä sait tähän hintaan koko setin?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Täällä toiminut pari kk, enempää en osaa sanoa.db1005 kirjoitti:Exiden EK800 olisi näemmä myös ehdotettujen listalla?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Heitin Motonetistä ostetun Boschin (209e), joka oli ihan prikulleen sama akku, mitä Vartan alkuperäinen. Eri tarrat päällä. Koodattu autoon (50e) ja hyvin toimii.
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Olikohan tohon F10:iin jotain tiettyä akkua, joka on todettu hyväksi ja toimivaksi?
Nykyinen näyttäisi olevan 90Ah.
Ja pitääkö toi tosiaan jotenkin koodata vaihdon jälkeen.
Jos näin niin suosituksia osto- ja vaihtopaikaksi pääkaupunkiseudulla?
Nykyinen näyttäisi olevan 90Ah.
Ja pitääkö toi tosiaan jotenkin koodata vaihdon jälkeen.
Jos näin niin suosituksia osto- ja vaihtopaikaksi pääkaupunkiseudulla?
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
VeeMatti kirjoitti:Olikohan tohon F10:iin jotain tiettyä akkua, joka on todettu hyväksi ja toimivaksi?
Nykyinen näyttäisi olevan 90Ah.
Ja pitääkö toi tosiaan jotenkin koodata vaihdon jälkeen.
Jos näin niin suosituksia osto- ja vaihtopaikaksi pääkaupunkiseudulla?
Itse itselleni vastaten
Kävin tänään testauttamassa akun ja näytti että noin 35-40% kapasiteetista enään käytettävissä.
Ei muuta kuin varmuuden vuoksi uusi akku kehiin talvea vasten.
Alkuperäinen BMW akku siis autossa 5v vanha, merkiltään varsin outo Banner (90Ah). Hyvin on kestäny. Uusi akku Exide (95Ah) Hintaa akulle tuli asennettuna ja koodattuna 288eur. Ei mielestäni mitenkään paha.
Ja asennuspaikkana Suomen Akkumyynti (http://www.suomenakkumyynti.fi/), jota voin suositella varauksetta.
Homma toimi ja kaiken lisäksi ystävällistä asiakaspalvelua joka ei tänäpäivänä ole mitenkään itsestäänselvyys.
Viimeksi muokannut VeeMatti, 28 Loka 2016, 22:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
No emmää tiä. Motonetista sama akku 199, vaihto pari minsaa itse, ja joku harrastaja koodaa.
Helpompaa se tietty noin on, mutta ei sitä silloin edullisena voi pitää. En ole eläissäni tuollaisia summia maksanut akun vaihdosta...
Helpompaa se tietty noin on, mutta ei sitä silloin edullisena voi pitää. En ole eläissäni tuollaisia summia maksanut akun vaihdosta...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
En minäkään ole ikinä maksanut kenellekkään akun vaihdosta - kerta se on ekakin.Juha kirjoitti:No emmää tiä. Motonetista sama akku 199, vaihto pari minsaa itse, ja joku harrastaja koodaa.
Helpompaa se tietty noin on, mutta ei sitä silloin edullisena voi pitää. En ole eläissäni tuollaisia summia maksanut akun vaihdosta...
Sitä tuolla ihmettelinkin.
Mutta 30min ja homma bueno. Join kahvin odotellessa.
PS. Juha jos parissa minuutissa vaihdat niin Guinnessiin pääset
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Jos uuden akun rekisteröinti maksaa 50,- niin ehkä kannattaa harkita carly for bmw pro -appia jos on vähänkään diy-henkeä? Carlyllä akun rekisteröinti onnistuu iisisti ja muutkin pikku 'koodaukset'.