Taitaa vaatia juuri Carly adapterin (koodaus) ja silloin hinta nousee app in ostoksen kanssa 100e tietämille.Antore kirjoitti:Jos uuden akun rekisteröinti maksaa 50,- niin ehkä kannattaa harkita carly for bmw pro -appia jos on vähänkään diy-henkeä? Carlyllä akun rekisteröinti onnistuu iisisti ja muutkin pikku 'koodaukset'.
Akkusuosituksia?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
OK, pahoittelut väärästä infosta! Ilmeisesti ei sitten toimi akun rekisteröinti missään F-sarjan autossa? Muuten kyllä olen ollut Carlyyn ihan tyytyväinen, pikkusäätöjä sentään saa aikaiseksi
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Summary: 288eur ei paha hinta
30min, kahvit ja hyvä mieli. Kädet taskussa
30min, kahvit ja hyvä mieli. Kädet taskussa
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ei paha hinta ei mutta jos niitä käsiä ei tykkää taskuissa pyöritellä ja hyvä mieli tulee siitä, että saa edes jotain itse aikaiseksi Vielä Carlystä ja akun rekisteröinnistä, on kuulemma F-sarjaan tulossa 'lähikuukausien' päivityksessä. Projekti-saitilla statuksena 25% ja 'analyysivaiheessa', siis tuo rekisteröinti.
http://www.mycarly.com/projects/bmw-app/
http://www.mycarly.com/projects/bmw-app/
Carlyn koko F-sarjan versio oli samassa "lähikuukausina" tilassa ainakin vuoden verran ennen kuin lopulta julkaistiin. Ja sittenkin julkaistiin hyvin rajoittunut versio. Tekisipä saman kuin E-sarjalaisille niin ostaisin heti, mutta nyt on mennyt usko.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ihan samaa miettinyt, ei varmasti mitään ongelmia varsinkaan jos uusi akku ei oleellisesti poikkea vanhasta. Tässä Schmiedmannin sivuilta lainattu pätkä jossa vakuutellaan kuinka tärkeä toimenpide se onkaan
MITÄ VOI TAPAHTUA JOS UUDEN AKUN REKISTERÖINTIÄ / KOODAUSTA EI TEHDÄ ?
Jos uutta akkua ei rekisteröidä / ohjelmoida, se ei välttämättä aiheuta välittömästi ongelmia, eikä esim laukaise vikakoodia, virheilmoitusta tai sytytä toimintahäiriömerkkivaloa ("Check Engine" tai "Service Engine Soon" valoa).
On kuitenkin huomioitava, että jos uuden akun rekisteröintiä / ohjelmointia ei tehdä, se voi merkittävästi lyhentää akun elinikää tai vielä pahempaa, se voi vaurioittaa koko auton sähköjärjestelmää. Ongelmat voivat johtua esim siitä, että auton laturi lataa akkua liian aggressiivisesti kun se on kylmä, joka taas rasittaa laturia lisää.
Älä siis säästä tässä asiassa, vaan vaihdata akkusi ammattilaisella, joka myös pystyy suorittamaan akun vaihto rekisteröinnin/ koodauksen oikeaoppisesti !
Schmiedmann:lta saat uudet alkuperäiset akut edullisesti, sekä huoltomme voi suorittaa vaihdon sekä uuden akun rekisteröinnin / koodauksen oikea opppisesti merkkikohtaisella testerillä tehtaan ohjeiden mukaisesti ja näin autosi pysyy paremmassa kunnossa pidempään.
MITÄ VOI TAPAHTUA JOS UUDEN AKUN REKISTERÖINTIÄ / KOODAUSTA EI TEHDÄ ?
Jos uutta akkua ei rekisteröidä / ohjelmoida, se ei välttämättä aiheuta välittömästi ongelmia, eikä esim laukaise vikakoodia, virheilmoitusta tai sytytä toimintahäiriömerkkivaloa ("Check Engine" tai "Service Engine Soon" valoa).
On kuitenkin huomioitava, että jos uuden akun rekisteröintiä / ohjelmointia ei tehdä, se voi merkittävästi lyhentää akun elinikää tai vielä pahempaa, se voi vaurioittaa koko auton sähköjärjestelmää. Ongelmat voivat johtua esim siitä, että auton laturi lataa akkua liian aggressiivisesti kun se on kylmä, joka taas rasittaa laturia lisää.
Älä siis säästä tässä asiassa, vaan vaihdata akkusi ammattilaisella, joka myös pystyy suorittamaan akun vaihto rekisteröinnin/ koodauksen oikeaoppisesti !
Schmiedmann:lta saat uudet alkuperäiset akut edullisesti, sekä huoltomme voi suorittaa vaihdon sekä uuden akun rekisteröinnin / koodauksen oikea opppisesti merkkikohtaisella testerillä tehtaan ohjeiden mukaisesti ja näin autosi pysyy paremmassa kunnossa pidempään.
Ihan tuon saman luin aiemmin kun tuota mietin ja tuo jos joku on niin kauppamiesten puhetta että ei paremmasta väliäAntore kirjoitti:Ihan samaa miettinyt, ei varmasti mitään ongelmia varsinkaan jos uusi akku ei oleellisesti poikkea vanhasta. Tässä Schmiedmannin sivuilta lainattu pätkä jossa vakuutellaan kuinka tärkeä toimenpide se onkaan
MITÄ VOI TAPAHTUA JOS UUDEN AKUN REKISTERÖINTIÄ / KOODAUSTA EI TEHDÄ ?
Jos uutta akkua ei rekisteröidä / ohjelmoida, se ei välttämättä aiheuta välittömästi ongelmia, eikä esim laukaise vikakoodia, virheilmoitusta tai sytytä toimintahäiriömerkkivaloa ("Check Engine" tai "Service Engine Soon" valoa).
On kuitenkin huomioitava, että jos uuden akun rekisteröintiä / ohjelmointia ei tehdä, se voi merkittävästi lyhentää akun elinikää tai vielä pahempaa, se voi vaurioittaa koko auton sähköjärjestelmää. Ongelmat voivat johtua esim siitä, että auton laturi lataa akkua liian aggressiivisesti kun se on kylmä, joka taas rasittaa laturia lisää.
Älä siis säästä tässä asiassa, vaan vaihdata akkusi ammattilaisella, joka myös pystyy suorittamaan akun vaihto rekisteröinnin/ koodauksen oikeaoppisesti !
Schmiedmann:lta saat uudet alkuperäiset akut edullisesti, sekä huoltomme voi suorittaa vaihdon sekä uuden akun rekisteröinnin / koodauksen oikea opppisesti merkkikohtaisella testerillä tehtaan ohjeiden mukaisesti ja näin autosi pysyy paremmassa kunnossa pidempään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 10 Elo 2013, 23:14
- Auto: F11 530DA
E46 316i
ex E61 520DA
No bemareissa on täysin erilaiset lataus profiilit vanhalle ja uudelle akulle. Vanhaa kulahtanutta akkua lataillaan jopa yli 15 voltin jännitteellä ja uutta n 14.7. Se mitä tuo ero tekee agm akulle on että uutta akkua yliladataan ja se tuhoaa sen aika äkkiä (muutaman kk sisään) Koko bemmin lataus ja sähköjärjestelmä on tietokone ohjattua. Ja akun latautumista ja sen kapasiteettia mitataan johdossa olevalla älymokkulalla. Siksi autolle pitää kertoa että nyt on uusi patteri kiinni!wsaarja kirjoitti:Ihan tuon saman luin aiemmin kun tuota mietin ja tuo jos joku on niin kauppamiesten puhetta että ei paremmasta väliäAntore kirjoitti:Ihan samaa miettinyt, ei varmasti mitään ongelmia varsinkaan jos uusi akku ei oleellisesti poikkea vanhasta. Tässä Schmiedmannin sivuilta lainattu pätkä jossa vakuutellaan kuinka tärkeä toimenpide se onkaan
MITÄ VOI TAPAHTUA JOS UUDEN AKUN REKISTERÖINTIÄ / KOODAUSTA EI TEHDÄ ?
Jos uutta akkua ei rekisteröidä / ohjelmoida, se ei välttämättä aiheuta välittömästi ongelmia, eikä esim laukaise vikakoodia, virheilmoitusta tai sytytä toimintahäiriömerkkivaloa ("Check Engine" tai "Service Engine Soon" valoa).
On kuitenkin huomioitava, että jos uuden akun rekisteröintiä / ohjelmointia ei tehdä, se voi merkittävästi lyhentää akun elinikää tai vielä pahempaa, se voi vaurioittaa koko auton sähköjärjestelmää. Ongelmat voivat johtua esim siitä, että auton laturi lataa akkua liian aggressiivisesti kun se on kylmä, joka taas rasittaa laturia lisää.
Älä siis säästä tässä asiassa, vaan vaihdata akkusi ammattilaisella, joka myös pystyy suorittamaan akun vaihto rekisteröinnin/ koodauksen oikeaoppisesti !
Schmiedmann:lta saat uudet alkuperäiset akut edullisesti, sekä huoltomme voi suorittaa vaihdon sekä uuden akun rekisteröinnin / koodauksen oikea opppisesti merkkikohtaisella testerillä tehtaan ohjeiden mukaisesti ja näin autosi pysyy paremmassa kunnossa pidempään.
Bemariin ei päde 80 luvun systeemit, että akku vain vaihtoon ja ajoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä mä olen tuosta älykkäästä latauksenhallinnasta lukenut jutun jos toisenkin ja kyllä rekisteröin uuden akun jos vaihto tulee tarpeelliseksi. Ihmeellistä kuitenkin kun 2000-luvun bemarissa ei ole niin fiksua 'älymokkulaa' joka huomaisi, että akun varaus on nyt kohdillaan ja se myös latautuu aika lailla nätisti ja antaisi aina tarvittavan määrän latinkia...
Ihan samaa tässä olen hämmästellyt jos 50€ Ctek yms. älylaturi hoitaa homman eikä sillä ole aavistustakaan kuinka vanhaa akkua se lataa..Antore kirjoitti: Ihmeellistä kuitenkin kun 2000-luvun bemarissa ei ole niin fiksua 'älymokkulaa' joka huomaisi, että akun varaus on nyt kohdillaan ja se myös latautuu aika lailla nätisti ja antaisi aina tarvittavan määrän latinkia...
Eikä se akun ikäkään kyllä ole ihan suoraan verrannollinen sen latauksenvastaanottokykyyn mikäli BMW tuota jollain tavalla vatuloi sähköä sinne hieroessaan.
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Tuo "aina tarvittavan määrän latinkia" antaminen on juuri sitä -80 lukua. Nykybemareissa akkua ladataan silloin, kun se on järkevää ja etenkin taloudellista.Antore kirjoitti: Ihmeellistä kuitenkin kun 2000-luvun bemarissa ei ole niin fiksua 'älymokkulaa' joka huomaisi, että akun varaus on nyt kohdillaan ja se myös latautuu aika lailla nätisti ja antaisi aina tarvittavan määrän latinkia...
Ctekin ja auton laturin tuottamassa lataustehossa on kuitenkin valtava ero, joten niitä ei voi verrata ihan suoraan. Ctekin ja muiden akkulatureiden akun lataaminen on nimenomaan sitä mainitsemaasi hieromista, koska latausvirrat on parista sadasta milliampeerista joihinkin ampeereihin, kun autossa latausvirrat voivat helposti olla 50A. Lisäksi autossa akun lataamiseen ei voi käyttää samanlaista syklitekniikkaa, koska auton muu sähköjärjestelmä on ajon aikana koko ajan käytössä ja sähkölaitteiston käyttämä teho vaihtelee jatkuvasti.wsaarja kirjoitti:Ihan samaa tässä olen hämmästellyt jos 50€ Ctek yms. älylaturi hoitaa homman eikä sillä ole aavistustakaan kuinka vanhaa akkua se lataa..
Eikä se akun ikäkään kyllä ole ihan suoraan verrannollinen sen latauksenvastaanottokykyyn mikäli BMW tuota jollain tavalla vatuloi sähköä sinne hieroessaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
No oli miten oli, mutta luulisi automatiikan tunnistavan akun kunnon ja lataavan sitä nyt sitten juuri niin taloudellisesti ja järkevästi kuin mahdollista. Tätä tietysti kirjoituksellani tarkoitin ja varmasti sen myös itse tajusit. Tosin onhan saivartelu ihan hauskaa välillä...penttim kirjoitti: Tuo "aina tarvittavan määrän latinkia" antaminen on juuri sitä -80 lukua. Nykybemareissa akkua ladataan silloin, kun se on järkevää ja etenkin taloudellista.
Voihan olla että nykysysteemillä saavutetaan parempi lopputulos kuin perinteisemmällä. Akkua vaihdetaan autoon niin harvoin ettei koodaaminen haittaa, ja lämpimämmissä maissa vaihdetaan vielä harvemmin tai ei koskaan. Sama juttu kuin että ei jakopääremontinkaan "tarvitse" olla helppoa.
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Tottakai automatiikalla pystyisi akun kunnon tarkistuksen toteuttamaan, mutta ongelman aiheuttaa se, että akun lataukseen käytetty latauspiiri on suorassa yhteydessä kaikkiin muihinkin sähkölaitteisiin. Akun kunnon seuraamiseen käytetään joidenkin kymmenien tai satojen milliampeerien sähkövirtaa ja jos samaan aikaan akun kautta kiertää tuhatkertainen sähkövirta muille laitteille, niin ymmärrät varmaan, että tuo seurantavirta katoaa niihin muihin sähkölaitteisiin. Tämän ongelman poistamiseksi pitäisi akku saada irrotettua muusta sähköpiiristä tai edes vakioitua muiden sähkölaitteiden käyttämä sähkövirta ja näistä kumpikaan ei oikein ole mahdollista yhden akun järjestelmässä.Antore kirjoitti:No oli miten oli, mutta luulisi automatiikan tunnistavan akun kunnon ja lataavan sitä nyt sitten juuri niin taloudellisesti ja järkevästi kuin mahdollista. Tätä tietysti kirjoituksellani tarkoitin ja varmasti sen myös itse tajusit. Tosin onhan saivartelu ihan hauskaa välillä...
Nykyakkujen laatu ei normaalikäytössä ole niin suuri ongelma, että autovalmistajilla olisi tarvetta saada siihen parannusta. Suurimpaan osaan maailman autoista ei akkua vaihdeta kertaakaan sen suunnitellun elinkaaren aikana.
Ps. En tarkoittanut kirjoitustani saivarteluksi. Yritin tuoda ilmi sitä, että nykyautossa tärkeämpää on muut asiat, kuin aina 100% täyteen ladattu AGM-akku.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ei taida kovin fiksu tietokone/älymokkula olla tuota latautumista ohjailemassa, ehkä 80-luvun systeemi olisi sittenkin fiksumpi ainakin täällä pohjolassa - vaikka sitten desin kovammella kulutuksella. Yllättävän paljon on näinkin unisella foorumilla kirjoituksia väsähtäneistä pattereista!jukaar kirjoitti:No bemareissa on täysin erilaiset lataus profiilit vanhalle ja uudelle akulle. Vanhaa kulahtanutta akkua lataillaan jopa yli 15 voltin jännitteellä ja uutta n 14.7. Se mitä tuo ero tekee agm akulle on että uutta akkua yliladataan ja se tuhoaa sen aika äkkiä (muutaman kk sisään) Koko bemmin lataus ja sähköjärjestelmä on tietokone ohjattua. Ja akun latautumista ja sen kapasiteettia mitataan johdossa olevalla älymokkulalla. Siksi autolle pitää kertoa että nyt on uusi patteri kiinni!
Bemariin ei päde 80 luvun systeemit, että akku vain vaihtoon ja ajoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Antore kirjoitti:Ei taida kovin fiksu tietokone/älymokkula olla tuota latautumista ohjailemassa, ehkä 80-luvun systeemi olisi sittenkin fiksumpi ainakin täällä pohjolassa - vaikka sitten vähän suuremmalla kulutuksella. Yllättävän paljon on näinkin unisella foorumilla kirjoituksia väsähtäneistä pattereista!jukaar kirjoitti:No bemareissa on täysin erilaiset lataus profiilit vanhalle ja uudelle akulle. Vanhaa kulahtanutta akkua lataillaan jopa yli 15 voltin jännitteellä ja uutta n 14.7. Se mitä tuo ero tekee agm akulle on että uutta akkua yliladataan ja se tuhoaa sen aika äkkiä (muutaman kk sisään) Koko bemmin lataus ja sähköjärjestelmä on tietokone ohjattua. Ja akun latautumista ja sen kapasiteettia mitataan johdossa olevalla älymokkulalla. Siksi autolle pitää kertoa että nyt on uusi patteri kiinni!
Bemariin ei päde 80 luvun systeemit, että akku vain vaihtoon ja ajoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ei taida kovin fiksu tietokone/älymokkula olla tuota latautumista ohjailemassa, ehkä 80-luvun systeemi olisi sittenkin fiksumpi ainakin täällä pohjolassa - vaikka sitten vähän suuremmalla kulutuksella. Yllättävän paljon on näinkin unisella foorumilla kirjoituksia väsähtäneistä pattereista![/quote][/quote]jukaar kirjoitti:No bemareissa on täysin erilaiset lataus profiilit vanhalle ja uudelle akulle. Vanhaa kulahtanutta akkua lataillaan jopa yli 15 voltin jännitteellä ja uutta n 14.7. Se mitä tuo ero tekee agm akulle on että uutta akkua yliladataan ja se tuhoaa sen aika äkkiä (muutaman kk sisään) Koko bemmin lataus ja sähköjärjestelmä on tietokone ohjattua. Ja akun latautumista ja sen kapasiteettia mitataan johdossa olevalla älymokkulalla. Siksi autolle pitää kertoa että nyt on uusi patteri kiinni!
Bemariin ei päde 80 luvun systeemit, että akku vain vaihtoon ja ajoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Antore kirjoitti:Ei taida kovin fiksu tietokone/älymokkula olla tuota latautumista ohjailemassa, ehkä 80-luvun systeemi olisi sittenkin fiksumpi ainakin täällä pohjolassa - vaikka sitten vähän suuremmalla kulutuksella. Yllättävän paljon on näinkin unisella foorumilla kirjoituksia väsähtäneistä pattereista!jukaar kirjoitti:No bemareissa on täysin erilaiset lataus profiilit vanhalle ja uudelle akulle. Vanhaa kulahtanutta akkua lataillaan jopa yli 15 voltin jännitteellä ja uutta n 14.7. Se mitä tuo ero tekee agm akulle on että uutta akkua yliladataan ja se tuhoaa sen aika äkkiä (muutaman kk sisään) Koko bemmin lataus ja sähköjärjestelmä on tietokone ohjattua. Ja akun latautumista ja sen kapasiteettia mitataan johdossa olevalla älymokkulalla. Siksi autolle pitää kertoa että nyt on uusi patteri kiinni!
Bemariin ei päde 80 luvun systeemit, että akku vain vaihtoon ja ajoa.