Joo mulla on auton telineessä kiinteästi tällä erää iPhone (aikaisemmin Samsung luuri). Akun suhteen ei ole tullut suurempia ongelmia: kun auto on käynnissä, latautuu kännykkä luonnollisesti ja telineessä ollessaan ei kännykän näyttö ole aktiivinen, niinpä kännykkä tulee toimeen aika vähällä virralla. Myös Spotifyn musiikin välittäminen bluetoothin yli auton suuntaan on nykykännykän kannalta vain vähän tehoa vaativa toimenpide. Kaiken lisäksi kännykkä latautuu auton sammutuksen jälkeenkin, kun BMW pitää kännykkätelineen virran aktiivisena vielä noin 10 minuuttia sytytysvirran katkaisun jälkeen. Auton oman kännykkätelineen etuna on lisäksi se, että sen kautta saa käyttöön auton kattoantennin, joka parantaa käytettävyyttä huonossa kentässä. Mutta niin kuin Wonderi totesi: jos luuria pitäisi jatkuvasti asettaa ja ottaa autotelineestä, on se hyvin usein väärässä paikassa.Wonderi kirjoitti:Onko sulla siis yksi puhelin aina käsinojan alla johdossa/telakassa, ja aina päällä? Pitänee ajaa tarpeeksi usein ja paljon, että sen akku ehtii latautua enemmän kuin purkautuu.jpk kirjoitti:Omakohtaisesti olen päätynyt siihen, että auton musiikki tulee Spotifiesta ja auton iPhonesta. Puhelut voi konfiguroida hoituvan erikseen taskussa olevalla Android luurilla. Tässä kohtaa tunnustus BMW:lle, että puhelimien konfigurointimahdollisuudet ovat laajat, mutta toki järjestely voisi olla yksinkertaisempikin.
Mua ihmetyttää useimpien autovalmistajien ajatus Android/iPhone-liitännästä vain johdolla, kun se ainakin mulle vaatisi ehdottomasti yhden puhelimen autoa varten. Taskusta jos puhelimen lasken autoon, niin ennen pitkää se unohtuisi ottaa mukaan ja päivä olisi pilalla.
Olen kokeillut auton ja kännyköiden suhteen monenlaisia konfiguraatioita. Tällä erää mielestäni paras, joskin vähän mutkikas, konfiguraatio on: "iPhone autotelineessä ja Android luuri taskussa" -järjestely. Kun tuohon lisää Telian (Soneran) Multi-SIM ominaisuuden siten, että pääliittymä on Android luurissa ja auton iPhone on "alaliittymä" multi-SIM ominaisuutta hyödyntäen, on järjestelyn ominaisuudet kohdallaan. Multi-SIM tuo tulevat puhelut ja tekstiviestit automaattisesti molempiin luureihin ja vastata voi haluamastaan luurista. Lähtevissä puheluissa vastapää näkee mun "pääluurin" numeron riippumatta siitä, soitinko autotelineen vai taskussa olevan luurin kautta. Taskussa olevan pääluurin kautta saa käyttöönsä "Androidin vapauden" ja autotelineen iPhone huolehtii automusiikista (esim. Spotifyn kautta) ja samalla kaupan päälle saa sujuvat autopuhelut iDriven kautta.
Telineessä oleva luuri on tosiaan USB:lla kiinni iDrivessä ja ilmeisesti tuo USB liitäntä mahdollistaa esim. Spotifyn osalta laajemmat temput kuin mitä on mahdollista pelkästään standardi bluetoothia käyttäen. Mutta varmaan bluetoothkin kehittyy ja jatkossa ehkä ei enää lankoja (esim. USBia) tarvita.