E36 M40 käy kolmella

alexyk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Loka 2018, 17:34

E36 M40 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja alexyk » 16 Loka 2018, 17:41

siis sitä kysyisin että missä voisi olla vika kun tuo M40 käy kolmella 3500 kohdalla ja teteenpäin muuten ihan normaalisti lämpimänä ja kylmänä seilaa kierrokset :conf:

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 861
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: E36 M40 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Aero » 16 Loka 2018, 20:33

Ottomoottori on siitä mukava laite että se on lopunviimeen suhteellisen yksinkertainen. Jos se saa edes jotakuinkin tontille sopivasti polttoainetta ja ilmaa, puristettua seoksen kasaan ja sinne mukaan kipinän ja ajoitus on lähimaillakaan, ei se voi olla käymättä.

-Ilma tulee imusarjasta ja se tulee muihin pyttyihin, niin miksi jäisi yhteen tulematta? Unohdetaan se.
-Polttoaine tulee suuttimilta - lie teoriassa mahdollista, että suutin alkaa ruikkumaan vasta kovemmilla kierroksilla, mutta epätodennäköistä. Pidetään mielessä.
-Kipinä tulee sytytystulpalta, siinäkin lie teoriassa mahdollista että alkaisi toimimaan kovemmilla kierroksilla, pidetään sekin mielessä.
-Ajoitus tulee nokkakepiltä ja sytkältä kaikkiin pyttyihin samalla kaavalla, joten se ei jätä yhtä sytyttämättä. Unohdetaan se.
-Puristukset on siitä hauskoja, että hieman vajaana ne voi saada aikaan jänniä efektejä, mm. tälläisiä. Pidetään mielessä.

Johtopäätös: pytystä puuttuu joko kipinää, bensaa tai puristuksia, joten niitä pitää metsästää.
-Tämä ei lie vielä suorasytkällä? Jos ei, niin tulpanpiuhoista on strobolla helppo ja nopea katsoa, meneekö kaikille pytyille kipinää.
-Kun tulpat kaivaa irti ja eliminoi bensansyötön, on puristukset helppo mitata ruttumittarilla. Maksaa vaikka Biltemassa parikymppiä, Mutunetissa halvimmillaan allekin (tarkista, että sopii tulpan paikalle).
-Kun koneeseen törkkää uudet tulpat, laittaa sen tulille, antaa käydä vaikka minuutin ja sammuttaa, niin tulpista näkee paljon:
*Jos pyttyyn tulee bensaa ja kipinää, tulppa on selvästi jo vähän nokinen
*Jos pyttyyn tulee kipinää muttei bensaa, näkyy tulpan elektrodeissa kipinäjäljet, mutta se on selvästi muita tulppia puhtaampi
*Jos pyttyyn tulee bensaa muttei kipinää, näyttää tulppa tyypillisesti uudelta, mutta haisee bensalle

Olisiko tästä apua alkuun vianhaussa?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

alexyk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 16 Loka 2018, 17:34

Re: E36 M40 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja alexyk » 18 Loka 2018, 17:18

siis vika ilmenee isoilla kierroksilla noin 3500 kierroksen kohtaa joku lähtee pois pelistä. tuosta pinemät kirrokset niin käy kunnolla. eli pensa sytytys pienemillä kieroksilla ok

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 861
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: E36 M40 käy kolmella

Viesti Kirjoittaja Aero » 18 Loka 2018, 18:13

Ahh, minä ymmärsin sitten väärtepäin, pahoittelen. Siinä tapauksessa lähtisin kyllä ekana tutkimaan sytkäpuolta. Strobon kanssa (kunhan ei oo suorasytkää) on kiva ja helppo kattella että mistä alkaa välke vähenemään.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence