BWM 530 E61 2008 ketju

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
juseljuk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2016, 14:58

Moi!

Harkitsen tässä juuri minulle ensimmäisen BMW:n ostoa (530 E61 vuosimallia 2008). Yksi kaveri tässä pelotteli minua jakoketjun mahdollisilla ongelmilla, mutta olen ymmärtänyt, että ko. ongelmat ovat pääasiassa koskeneet 520-sarjan koneita?

Oliskohan tähän liittyen tietoutta tarjolla? Kiitoksia!

// Jukka
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Ongelma tosiaankin vaivaa vain N47 konetta (2l diesel), ei mitään muita moottoreita.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
juseljuk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Touko 2016, 14:58

Kiitos Jaki! Huomenna autokaupoille :) Toiseksi vaihtoehdoksi on tosin noussut 2010 530 xi, kun aikaisemmin olin katsellut vain noita dieseleitä. Taitaa olla makukysymys, kun mulla ajoa on aika vähän (mx. 10 tkm/vuosi). Onhan toi bensaversio uudempi, joten se kyllä kutkuttaa :)
Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Netistä kyllä löytyy myös tarinoita kutoskoneisten disukoitten jakoketjun katkeamisesta. Valitettavasti oma kottero liittyi myös siihen joukkoon noin 215tkm ajettuna ja mitä selvittelin niin jakoketjuongelmat eivät ole todellakaan pelkästään kakslitrasten ongelma.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Savage kirjoitti:Netistä kyllä löytyy myös tarinoita kutoskoneisten disukoitten jakoketjun katkeamisesta. Valitettavasti oma kottero liittyi myös siihen joukkoon noin 215tkm ajettuna ja mitä selvittelin niin jakoketjuongelmat eivät ole todellakaan pelkästään kakslitrasten ongelma.
Harvinaisia nuo kuitenkin on. Lisäksi pitää poislueka huollot laiminlyöneet (jos auto ostettu käytettynä, vanha historiaa ei aina tiedetä tarkkaan jne...)ja viritetyt pelit.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

jaki kirjoitti:Harvinaisia nuo kuitenkin on. Lisäksi pitää poislueka huollot laiminlyöneet (jos auto ostettu käytettynä, vanha historiaa ei aina tiedetä tarkkaan jne...)ja viritetyt pelit.
Myös 215tkm ajettu esim.Italian tuonti ilman (oikeaa) huoltokirjaa voikin todellisuudessa olla 600tkm ajettu.
Vastaa Viestiin