BMW xd330 näyttö pimeänä

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
antti23
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2016, 15:32

Morjehdus!

Osaako joku kertoa, mistä löytyisi Jyväskylästä korjaaja tuolle vialle? Vein pirssin Laakkoselle merkkihuoltoon
auton ajotietokoneen kielen vaihtamiseksi saksasta englanniksi (koska valikossa sitä ei itse voinut tehdä) ja kas kas,
huolto sai koko näytön pimenemään, koska dvd navi on nyt sitten tuon kielen vaihdon jälkeen rikki. Eli Laakkoselle/ merkkihuoltoon en enää vie, koska eivät suostu korjaamaan ongelmaa, jonka aiheuttivat ja kaiken muun hyvän lisäksi heidän tuntitaksansa on järkyttävä!
Uusi osa heiltä maksaa mansikoita, käytetyn dvd- soittimen saa kolmella sadalla, mutta onko mahdollisesti vaihdettava myös näyttö tai katsottava auton läpi kaikki johdotkin?

T:AJ
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Ei muuta kuin reklamaatiota peliin. Eihän tuossa ole mitään järkeä antaa merkkihuollon rikkoa paikkoja ja vielä päästää heidät kuin koira veräjästä vain siksi että kieltäytyvät korjaamasta.

Voisi kuvitella ettei huolto suostu koskemaankaan ko. autoon mikäli ovat kielenvaihdon alussa huomanneet ettei näyttö toimisi lainkaan ---> se on siis kaiken järjen mukaan toiminut normaalisti ennenkuin ovat alkaneet koodamaan tms.

Nyt jos viet tuon auton jonnekin muualle säädettäväksi, niin tuon homman selvittämisestä tulee entistäkin vaikeampaa, tai ainakin kulujen saaminen alkuperäisen liikkeen piikkiin menee hankalammaksi.
Jos eivät vastaa reklamaatioon tai kieltäytyvät senkin jälkeen korjaamasta, tilanne onkin jo erilainen.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
antti23
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2016, 15:32

Sehän tässä ongelma onkin, koska eivät suostu vikaa korjaamaan. Vastasivat, ettei ole heidän asiansa korjata autossa heille tullessa jo ollutta vikaa. No, näyttö toimi ihan hyvin saksan kielellä, mutta halusin sen englanniksi, koska en ymmärrä saksasta mitään. Eli he tekivät jotain, mikä rikkoi dvd-soittimen ja nyt vierittävät vastuun minulle. Yritin myös purkaa autokauppaa, mutta myyjä ei siihen suostu, koska myytäessä näyttö toimi...

todella hieno fiilis tällä hetkellä! Varaosana saisin dvd-navin 300€:lla, mutta kyseinen sarjanumero ei vastaa listaa, jonka merkkihuollosta sain ja nimenomaan sieltä ilmoittivat, että sarjanumeron pitää täysin täsmätä jonkin listassa olevan kanssa, muuten ei homma toimi...

AJ
Wäinö kirjoitti:Ei muuta kuin reklamaatiota peliin. Eihän tuossa ole mitään järkeä antaa merkkihuollon rikkoa paikkoja ja vielä päästää heidät kuin koira veräjästä vain siksi että kieltäytyvät korjaamasta.

Voisi kuvitella ettei huolto suostu koskemaankaan ko. autoon mikäli ovat kielenvaihdon alussa huomanneet ettei näyttö toimisi lainkaan ---> se on siis kaiken järjen mukaan toiminut normaalisti ennenkuin ovat alkaneet koodamaan tms.

Nyt jos viet tuon auton jonnekin muualle säädettäväksi, niin tuon homman selvittämisestä tulee entistäkin vaikeampaa, tai ainakin kulujen saaminen alkuperäisen liikkeen piikkiin menee hankalammaksi.
Jos eivät vastaa reklamaatioon tai kieltäytyvät senkin jälkeen korjaamasta, tilanne onkin jo erilainen.
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

antti23 kirjoitti:Sehän tässä ongelma onkin, koska eivät suostu vikaa korjaamaan. Vastasivat, ettei ole heidän asiansa korjata autossa heille tullessa jo ollutta vikaa. No, näyttö toimi ihan hyvin saksan kielellä, mutta halusin sen englanniksi, koska en ymmärrä saksasta mitään. Eli he tekivät jotain, mikä rikkoi dvd-soittimen ja nyt vierittävät vastuun minulle. Yritin myös purkaa autokauppaa, mutta myyjä ei siihen suostu, koska myytäessä näyttö toimi...

todella hieno fiilis tällä hetkellä! Varaosana saisin dvd-navin 300€:lla, mutta kyseinen sarjanumero ei vastaa listaa, jonka merkkihuollosta sain ja nimenomaan sieltä ilmoittivat, että sarjanumeron pitää täysin täsmätä jonkin listassa olevan kanssa, muuten ei homma toimi...
Jos et ole vielä tehnyt, niin tee kirjallinen reklamaatio (esimerkkejä löytyy varmasti netistä) ko. lafkaan.
Sanalliset keskustelut ovat ihan yhtä tyhjän kanssa tässä tilanteessa. Lisäksi voisit ihan hyvin
ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan lisävinkkien saamiseksi.

Tuohan on ihan vakiokikka, että ensin kokeillaan kiistää kaikki ja samalla kokeillaan tylyttää mahdollisuuksien mukaan, jotta
ikävä asiakas tajuaisi painua tiehensä nuolemaan näppejään. Yleensä kuitenkin ääni kellossa muuttuu kun hommaa aletaan hoitamaan
kirjallisesti ja vain kirjallisesti esim. kuluttajaneuvojan ohjeiden mukaan. Olen itsekin kuullut noita vastaavia kommentteja
ihan turhan monta kertaa matkan varrella ja kas kummaa, viimeistään kun isommissa ongelmissa on tullut kuluttajariitalautakunnan ilmoitus valituksen vastaanottamisesta perille, on yllättäen löytynyt sitä mielenkiintoa sopia sitä ongelmaakin hieman aiempaa enemmän.

Ei kannata heti uskoa mitä ko. korjaamolta sanotaan ...

Wäinö kirjoitti:Ei muuta kuin reklamaatiota peliin. Eihän tuossa ole mitään järkeä antaa merkkihuollon rikkoa paikkoja ja vielä päästää heidät kuin koira veräjästä vain siksi että kieltäytyvät korjaamasta.

Voisi kuvitella ettei huolto suostu koskemaankaan ko. autoon mikäli ovat kielenvaihdon alussa huomanneet ettei näyttö toimisi lainkaan ---> se on siis kaiken järjen mukaan toiminut normaalisti ennenkuin ovat alkaneet koodamaan tms.

Nyt jos viet tuon auton jonnekin muualle säädettäväksi, niin tuon homman selvittämisestä tulee entistäkin vaikeampaa, tai ainakin kulujen saaminen alkuperäisen liikkeen piikkiin menee hankalammaksi.
Jos eivät vastaa reklamaatioon tai kieltäytyvät senkin jälkeen korjaamasta, tilanne onkin jo erilainen.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
antti23
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2016, 15:32

jep, tein asiasta kuluttaja-asiamiehelle ilmoituksen ja nyt odottelen, mitä sieltä sanovat. Liitin mukaan käydyt sähköpostikeskustelut asian tiimoilta...
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

Aika surullinen tarina - taas.
Ei muuta kuin kova kovaa vastaan. Tsemppiä.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Niin, mikäs malli on kyseessä?
Jos E39, E46 tms, tuo "DVD rikki" tarkoittanee MK3/4 navgaattoria jonka kieli vaihdetaan valikosta. Vai mistä on kysymys?
Minulla oli yksi uudempi F11 päivityksess'ä jolloin tuo keskuspönttö pimeni. Syyksi paljastui liitäntboxissa oleva ohjelmisto, joka yhtäkkiä meni jotenkin jumiin tms. Onneksi oli varapurnukka olemassa, niin saatiin homma kolmannella yrittämällä maaliin. Käytössä tismalleen samat ohjelmistot ja liitäntäyksiköt kuin merkkiliikkeissä. Olisiko tuossa ollut kyse tuosta?
Joka tapauksessa: tuon huollon pitää tuo laittaa kuntoon, tavalla tai toisella, heidän piikkiin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
antti23
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 01 Kesä 2016, 15:32

e46, vanha vuoden 2003 farkku kyseessä. Eräs henkilö nettifoorumilta omisti vastaavanlaisen MK4- navin ja nyt homma toimii taas. Tosin kaikki kulut siis omasta pussista pois tälläkin kertaa. Luulisi jokin vastuu olevan "korjaamollakin"...

Kuluttaja-asiamies (nainen) soitti ja sanoi, ettei homma etene minun kannalta suotuisaan suuntaan, koska en voi todistaa laitteen olleen toimintakykyinen huoltoon viedessä. No, en voi muuta sanoa, kuin laite ja näyttö oli toimivat huoltoon mennessä ja jos siellä oli kerran joku piilevä vika, joka päivityksessä pisti näytön mykäksi, niin mistähän minä olisin tästä viasta voinut tietää?!? Täytyy varmaan viedä auto aina ensin toiseen huoltoon testattavaksi, ennenkuin vie Laakkoselle "korjattavaksi/ huoltoon", jotta voi todistaa aukottomasti, että jokin on kunnossa/ rikki...

eli lopputulemana, artisti maksaa!
Vastaa Viestiin