E39 ohjaustehostimen kanssa ongelmia

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Klarion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 09:14

BMW E39 525i -03. Ohjaustehostin pitää ääntä ja ratin kääntäminen ajoittain melko raskasta. Tehostimen öljynvaihto ei juuri muuttanut tilannetta suuntaan eikä toiseen.

Onko pumpun vaihto iso työ ja mitä kaikkea muuta osaa tuossa kannattaisi mahdollisesti vaihtaa samalla? Ilmeisesti kaikissa facelift bensakutosissa sama pumppu?
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Pumpun vaihto ei ole paha homma, muistaakseni pumppu on kiinni viidellä pultilla.
Toisaalta pelkkä tukkeutunut öljynsuodatinkin saattaa aiheuttaa tuon vian. Tehostimen öljynsuodatin on kiinteästi öljysäiliössä, eli suodatin vaihtuu säiliön vaihdolla.
Säiliö kannattaa uusia samalla, jos vaihdat pumpunkin.
Klarion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 09:14

Kiitos penttim vastauksestasi. Tilaanpa uuden säiliön samalla - se kun ei maksa juuri mitään.
Klarion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 09:14

Paljonko tuonne menee muuten öljyä ja mitä öljyä tuossa kannattaa käyttää?
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Tyhjään järjestelmään menee n. 1,2 litraa. Säiliön korkissa lukee joko ATF (öljy punaista) tai CHF (öljy vihreää), sen perusteella kysyt paikallisessa varaosaputkassa/marmorilla luokitukset täyttävää öljyä. Marmorilta saa tarvittavan öljymäärän irtotavaranakin, jolloin ei tarvitse ostaa turhaa öljyä makaamaan autotallin hyllylle.
Kaasunen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 26 Joulu 2016, 12:43

kuinka tämä säiliö lähtee irti, pitääkö ottaa koko pumppu lattialle että irtoaa kun itellä ei neste mee säiliöstä minnekkään vaan kuoheltaa nesteet säiliöön. luulis että suodatin tukossa
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Säiliö on kiinni telineessään yhdellä pultilla ja teline on kiinnitetty moottoriin kahdella pultilla. Säiliön pohjasta puolestaan lähtee kaksi letkua.
Nuo kun irrotat, niin säiliö lähtee irti. Letkut saattavat olla melko tiukassa vaikka klemmarit olisikin jo irti.
Vastaa Viestiin