BMW E39 525i -03. Ohjaustehostin pitää ääntä ja ratin kääntäminen ajoittain melko raskasta. Tehostimen öljynvaihto ei juuri muuttanut tilannetta suuntaan eikä toiseen.
Onko pumpun vaihto iso työ ja mitä kaikkea muuta osaa tuossa kannattaisi mahdollisesti vaihtaa samalla? Ilmeisesti kaikissa facelift bensakutosissa sama pumppu?
E39 ohjaustehostimen kanssa ongelmia
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Pumpun vaihto ei ole paha homma, muistaakseni pumppu on kiinni viidellä pultilla.
Toisaalta pelkkä tukkeutunut öljynsuodatinkin saattaa aiheuttaa tuon vian. Tehostimen öljynsuodatin on kiinteästi öljysäiliössä, eli suodatin vaihtuu säiliön vaihdolla.
Säiliö kannattaa uusia samalla, jos vaihdat pumpunkin.
Toisaalta pelkkä tukkeutunut öljynsuodatinkin saattaa aiheuttaa tuon vian. Tehostimen öljynsuodatin on kiinteästi öljysäiliössä, eli suodatin vaihtuu säiliön vaihdolla.
Säiliö kannattaa uusia samalla, jos vaihdat pumpunkin.
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Tyhjään järjestelmään menee n. 1,2 litraa. Säiliön korkissa lukee joko ATF (öljy punaista) tai CHF (öljy vihreää), sen perusteella kysyt paikallisessa varaosaputkassa/marmorilla luokitukset täyttävää öljyä. Marmorilta saa tarvittavan öljymäärän irtotavaranakin, jolloin ei tarvitse ostaa turhaa öljyä makaamaan autotallin hyllylle.
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Säiliö on kiinni telineessään yhdellä pultilla ja teline on kiinnitetty moottoriin kahdella pultilla. Säiliön pohjasta puolestaan lähtee kaksi letkua.
Nuo kun irrotat, niin säiliö lähtee irti. Letkut saattavat olla melko tiukassa vaikka klemmarit olisikin jo irti.
Nuo kun irrotat, niin säiliö lähtee irti. Letkut saattavat olla melko tiukassa vaikka klemmarit olisikin jo irti.