BMW E39 520i öljyvuodot/kulutus

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Anabol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Kesä 2016, 21:04

Ostin noin kuukausi takaperin otsikossa olevan auton vuosimallia 2001. Mittarissa on nyt 211000km. Myyjä sanoi, että hänen aikanaan autoon on tarvinnut lisätä öljyä n. 0,5l 10000km kohti (mikä alkaa kyllä aika vahvasti epäilyttää). Noh, ajelin autolla pari viikkoa ja keltainen öljyvalo syttyi sammuttamisen jälkeen (häviää, kun laittaa virrat päälle ja pois kertaalleen). Katsoin öljyt ja aika mittatikun alarajassahan ne olivat (edellisestä öljynvaihdosta oli n. 7000km). Lisäsin sitten öljyä, niin että sitä oli taas mitta-asteikon ylärajaan ja nollasin trippimittarin. Tämän jälkeen autolla on ajettu vähän reilu 400km ja taas sama öljyvalo syttyi sammuttamisen jälkeen ja öljyä on mittatikun mukaan hävinnyt reilu puoli litraa. Oliskohan täällä kellään antaa neuvoa mistä voisi johtua. Ei jätä mitään öljyläikkiä ainakaan seisoessa, ei savuta startatessa eikä konehuoneessakaan ainakaa silmämääräisesti ole pahemmin öljyjäämiä. Mistä tällaisissa bemareissa tollaset öljyvuodot/kulutukset useimmiten johtuu?
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Veikkaisin ensimmäisenä huohotuksen öljynerotinta (CCV). Toinen veikkaus onkin jo sitten venttiilivarren tiivisteet. Omaan E39 523i:hin nuo tiivisteet vaihdettiin n. 250tkm kohdalla ja olivat jo aivan entiset.
BTCF:ltä voisi saada nopeasti vinkkejä jo pelkällä hakutoiminnollakin.
Anabol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Kesä 2016, 21:04

Kiitos vinkeistä! Täytyy tsekata nuo läpi ensimmäisenä. Sen verran korjausta, että tänään starttasin ja testasin painaa kaasua oikein kunnolla, niin kyllä savua jonkin verran tulee kuitenkin. Eli kone nähtävästi polttaa öljyä, mutta onko tämä merkki jostain tietystä asiasta, mikä kannattaisi tarkistaa?
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Eipä tuo oikeastaan kerro muuta, kuin että öljy todennäköisesti katoaa mittatikusta savuna pakoputken kautta. Öljyn reittiä männän päälle tuosta ei pysty päättelemään.
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

Miun E39 ei vienyt öljyä ollenkaan, kunnes huohotin meni tukkoon ja räkäs öljyt ulos. Sen jälkeen öljyä piti lisätä joka tankillisella.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
Vastaa Viestiin