Tyyppivikoja: Raidetanko väljä - tämä aiheuttaa sen, että etupää kolisee. Korjaus on raidetangon vaihto. Voi yrittää takuuseen - kallis n. 3000 eur remppa merkkiliikkeessä ja tämä vaivaa lähes jokaista F 300-sarjan autoa.
Kiljuvat jarrut - tämä on käytännössä kaikissa F sarjan 300 autoissa ja tähän ei ole olemassa korjausta. Eli asiakkaalle ei kerrota tästä
ostohetkellä ja kun se selviää hyvin nopeasti niin vastaus on, että tämä on tyyppivika 300-sarjan BMW:ssä ja emme korjaa sitä. BMW:n laatu on
tullut selvästi alas ja hävetti niin paljon ajaa autolla, että myin pois ja vaihdoin automerkkiä. En osta enää ja en voi suositella BMW F 300-sarjan autoja kenellekään. Tämä jarruvika on nykyisin myös ainakin 400 ja 500 sarjan autoissa.
BMW F30 pahoja tyyppivikoja - BMW ei korjaa
On sinulla erikoisia kokemuksia. Tottakai jos sinulla on takuu päällä ja raidetanko on viallinen, niin se vaihdetaan takuuseen. Se tietysti edellyttää että se on oikeasti viallinen, senhän voi käydä testaamassa vaikka kuntotarkastuksessa katsastusasemalla. Jos ei menisi katsastuksesta läpi, niin korjataan takuuseen. Kaikkia pikku kolinoita taas ei välttämättä korjata.BMW driver kirjoitti:Tyyppivikoja: Raidetanko väljä - tämä aiheuttaa sen, että etupää kolisee. Korjaus on raidetangon vaihto. Voi yrittää takuuseen - kallis n. 3000 eur remppa merkkiliikkeessä ja tämä vaivaa lähes jokaista F 300-sarjan autoa.
Kiljuvat jarrut - tämä on käytännössä kaikissa F sarjan 300 autoissa ja tähän ei ole olemassa korjausta. Eli asiakkaalle ei kerrota tästä
ostohetkellä ja kun se selviää hyvin nopeasti niin vastaus on, että tämä on tyyppivika 300-sarjan BMW:ssä ja emme korjaa sitä. BMW:n laatu on
tullut selvästi alas ja hävetti niin paljon ajaa autolla, että myin pois ja vaihdoin automerkkiä. En osta enää ja en voi suositella BMW F 300-sarjan autoja kenellekään. Tämä jarruvika on nykyisin myös ainakin 400 ja 500 sarjan autoissa.
Minulla oli F30-autossa kiljuvat jarrut, ja Autokeskus teki siihen jarrupalojen viistämisen ja jarrulevyjen käsittelyn, jolloin metelöinti loppui. Tämä tehtiin takuuseen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Mitähän tuo jarrulevyjen käsittely mahtaa tarkoittaa?salmol kirjoitti: Minulla oli F30-autossa kiljuvat jarrut, ja Autokeskus teki siihen jarrupalojen viistämisen ja jarrulevyjen käsittelyn, jolloin metelöinti loppui. Tämä tehtiin takuuseen.
Väittivät että levyjä liotettiin jossain liemessä, mutta kuulosti ihmeelliseltä kun sen vaikutushan jää siihen pintakerrokseen vain. Mutta ehkä siinä pintakerroksessa oli tullut valmistuksen aikana jotain mikä aiheutti kiljuntaa, ja tuon käsittelyn jälkeen ei kyllä kiljunut enää.wsaarja kirjoitti:Mitähän tuo jarrulevyjen käsittely mahtaa tarkoittaa?salmol kirjoitti: Minulla oli F30-autossa kiljuvat jarrut, ja Autokeskus teki siihen jarrupalojen viistämisen ja jarrulevyjen käsittelyn, jolloin metelöinti loppui. Tämä tehtiin takuuseen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Todella tuubaa. Jos "RAIDETANKO" on väljä,niin ei remontti varmasti maksa tuollaista summaa edes merkki liikkeessä. Ei edes puoliaan tuosta. Hammastanko kokonaisuutena on taas sitten ihan eri juttu. Mutta siitähän tässä ei ollut mainintaa.BMW driver kirjoitti:Tyyppivikoja: Raidetanko väljä - tämä aiheuttaa sen, että etupää kolisee. Korjaus on raidetangon vaihto. Voi yrittää takuuseen - kallis n. 3000 eur remppa merkkiliikkeessä ja tämä vaivaa lähes jokaista F 300-sarjan autoa.
Viimeksi muokannut Heguli31, 19 Marras 2016, 16:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
- Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03 - Paikkakunta: Espoo
Mulle aikoinaan vaihdettiin tarvike jarrupalat niin loppui vinkuminen. Jarrut vinkuu muissakin uusissa autoissa, kiitos uudet ympäristö ystävällisemmät materiaalit paloissa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Autolla ajettu nyt n. 400km, ei vinkuvia jarruja? Valkoinen väri on yllättäen aika epäsopiva loska-aikaan. Edellinen 320i -12 omasi 70tkm vaihtoon mennessään, etupäässä ei mitään vikaa ja kun tämä on 1. vuosikerran autoja, niin pitäisi varmasti olla ne viatkin.
Ihan kaikkea ei pidä yleistää, ainakaan mun 116tkm ajetussa F31:ssa ei kolise yhtään mikään eikä jarrut vingu. Pysähtyessä ja paikalta lähtiessä jarruista kuuluu kyllä pieni narskahdus, ilmiö joka tapahtuu kaikilla jarruilla ainakin polkupyörästä junan kokoluokkaan, todennäköisesti myös sitä isommilla ja pienemmillä ajoneuvoilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 75
- Liittynyt: 17 Elo 2011, 10:27
- Auto: F30 LCI 320i xDrive 2018
F25 LCI 2.0D 2014 - Paikkakunta: Tampere
Ei tuosta jarrujen vinkumisesta kovin sydäntäsärkevää tyyppivikaa saa, harmillisen toki. Tämän vuoden mallin vinkuminen alkoi tuossa 20000km kohdalla, pienempänä kuin 2013 mallissa. Jarrupalat on jo tehtaalla viistetty, joten eikös tuo sitten materiaalin tai toteutuksen/suunnittelun piikkiin.
Voisiko BMW driver muuten avautua lähteestään, tuosta raudetankojutusta en ole kuullut vielä mistään, eikä ainakaan minun kummassakaan ole ollut mitään etupään kolinaa (kilometrejä tulee noin 45000/v).
Voisiko BMW driver muuten avautua lähteestään, tuosta raudetankojutusta en ole kuullut vielä mistään, eikä ainakaan minun kummassakaan ole ollut mitään etupään kolinaa (kilometrejä tulee noin 45000/v).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Tuota tuota...päätit sitten luoda tunnukset BMW-forumille ja tulla kolmen vuoden viestittömän kauden kertomaan ensimmäisellä viestilläsi ikinä että BMW on paska auto?BMW driver kirjoitti:Tyyppivikoja: Raidetanko väljä - tämä aiheuttaa sen, että etupää kolisee. Korjaus on raidetangon vaihto. Voi yrittää takuuseen - kallis n. 3000 eur remppa merkkiliikkeessä ja tämä vaivaa lähes jokaista F 300-sarjan autoa.
Kiljuvat jarrut - tämä on käytännössä kaikissa F sarjan 300 autoissa ja tähän ei ole olemassa korjausta. Eli asiakkaalle ei kerrota tästä
ostohetkellä ja kun se selviää hyvin nopeasti niin vastaus on, että tämä on tyyppivika 300-sarjan BMW:ssä ja emme korjaa sitä. BMW:n laatu on
tullut selvästi alas ja hävetti niin paljon ajaa autolla, että myin pois ja vaihdoin automerkkiä. En osta enää ja en voi suositella BMW F 300-sarjan autoja kenellekään. Tämä jarruvika on nykyisin myös ainakin 400 ja 500 sarjan autoissa.
Tuli vaan mieleen...
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Mulla F32:ssa jarrut vinkui ensimmäisen kerran, kun mittarissa oli 5tkm ja yhteensä vinkumisen olen kuullut max. neljä kertaa 8tkm aikana.akkipaa kirjoitti:Ei tuosta jarrujen vinkumisesta kovin sydäntäsärkevää tyyppivikaa saa, harmillisen toki. Tämän vuoden mallin vinkuminen alkoi tuossa 20000km kohdalla, pienempänä kuin 2013 mallissa. Jarrupalat on jo tehtaalla viistetty, joten eikös tuo sitten materiaalin tai toteutuksen/suunnittelun piikkiin.
Kuten täällä foorumillakin on käynyt selväksi, niin tuohon vinkumiseen on saatavilla parikin ratkaisua ja olen varma, että jälleenmyyjä tuon vinkumisen poistaa minunkin autosta, jos se alkaa häiritsemään ja haluan sen korjattavaksi.
Topicin aloittajan kertomuksesta saa sen käsityksen, että autosta on jo takuu päättynyt ja sillä on ajettu jo niin paljon, että raidetangon vikaantuminen on normaalia kulumista. Tai sitten vika ei oikeasti ole raidetangossa, vaan hammastangossa. Tai sitten auto on joskus ollut kolarikorjauksessa, jolloin takuu on päättynyt.
Varmaa kuitenkin on, ettei pelkän reidetangon vaihto maksa missään liikkeessä 3000€.
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
samahan tuosta tuli mieleen.jva kirjoitti:Tuota tuota...päätit sitten luoda tunnukset BMW-forumille ja tulla kolmen vuoden viestittömän kauden kertomaan ensimmäisellä viestilläsi ikinä että BMW on paska auto?BMW driver kirjoitti:Tyyppivikoja: Raidetanko väljä - tämä aiheuttaa sen, että etupää kolisee. Korjaus on raidetangon vaihto. Voi yrittää takuuseen - kallis n. 3000 eur remppa merkkiliikkeessä ja tämä vaivaa lähes jokaista F 300-sarjan autoa.
Kiljuvat jarrut - tämä on käytännössä kaikissa F sarjan 300 autoissa ja tähän ei ole olemassa korjausta. Eli asiakkaalle ei kerrota tästä
ostohetkellä ja kun se selviää hyvin nopeasti niin vastaus on, että tämä on tyyppivika 300-sarjan BMW:ssä ja emme korjaa sitä. BMW:n laatu on
tullut selvästi alas ja hävetti niin paljon ajaa autolla, että myin pois ja vaihdoin automerkkiä. En osta enää ja en voi suositella BMW F 300-sarjan autoja kenellekään. Tämä jarruvika on nykyisin myös ainakin 400 ja 500 sarjan autoissa.
Tuli vaan mieleen...
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
En tiedä autoista juuri mitään enkä tännekään ole kirjoitellut - ajan vaan. Kuitenkin omassa 320 Gt:ssä oli myös itekseen vinkuvat jarrut, joka oli kiusallista kun vaikka kaupungissa ajeli hiljaa. Korjauksena takuuseen Autokeskuksessa jotkut uudet pienet peltikiinnikkeet paloihin - edelliset oli kuulemma liian tiukat ja kitinä loppui. Eturaidetangon vaihto X3 F25 toiselle puolelle oli Bemarihuollossa Ahokkaalla töineen n. 250 euroa eli kovin on kallis tuon F30 tanko se on varmaan platinaa kun kultainenkaan ei varmaan maksa 3000 euroa. Mutta jos aloittajan paha mieli toisaalta purkautui niin viesti teki tehtävänsä - terapeuttista, kuten myös auton vaihto.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: 10 Joulu 2013, 15:42
- Auto: X3 20dA f25
- Paikkakunta: Helsinki
En tiedä minäkään, mutta olen käsityksessä, että tuo 3000 euron jobi pitää sisällään koko ohjausvaihteen molempine raidetankoineen, siis osapuilleen osakokonaisuus, joka näkyy linkin kuvassa? Tuosta on tainnut ainakin f25 ja ilmeisesti myös f30 malleihin olla joku aktio ameriikoissa ainakin? Osakokonaisuuden hinta taitaa keikkua varustelutasosta riippuen 1500-2500 euron hujakoilla osapuilleen?samini kirjoitti:En tiedä autoista juuri mitään enkä tännekään ole kirjoitellut - ajan vaan. Kuitenkin omassa 320 Gt:ssä oli myös itekseen vinkuvat jarrut, joka oli kiusallista kun vaikka kaupungissa ajeli hiljaa. Korjauksena takuuseen Autokeskuksessa jotkut uudet pienet peltikiinnikkeet paloihin - edelliset oli kuulemma liian tiukat ja kitinä loppui. Eturaidetangon vaihto X3 F25 toiselle puolelle oli Bemarihuollossa Ahokkaalla töineen n. 250 euroa eli kovin on kallis tuon F30 tanko se on varmaan platinaa kun kultainenkaan ei varmaan maksa 3000 euroa. Mutta jos aloittajan paha mieli toisaalta purkautui niin viesti teki tehtävänsä - terapeuttista, kuten myös auton vaihto.
https://i.ebayimg.com/00/s/NjAwWDgwMA== ... f/$_20.jpg
Tuo 250 euroa taas käsittänee remontin, jossa vaihdetaan vain jompi kumpi tai molemmat raidetankojen päissä olevat väljäksi menneet pallonivelet, eli raidetangon päät. Tällöin vaihdettavien osien hinta alkuperäisvaraosina lienee pikemminkin 100 euron hujakoilla.
Onko sitten tuossa kolmen tonnin tapauksessa sitten tosiaan aiheellista vaihtaa heti koko ohjausvaihde kaikkineen on taas toinen juttu...
Jotain outoa tuossa F30:n ohjausvaihteessa kuitenkin on, sillä siitä taisi olla jo 17 eri versiota kun viimeksi ETK:sta katsoin. Ilmeisesti vasta LCI-malli on tuon osalta ns. turvallinen ostos.
(Edit. versioiden määrä 12/2016 mennessä)
(Edit. versioiden määrä 12/2016 mennessä)
Viimeksi muokannut TJJ, 09 Joulu 2016, 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Tuolla tais olla juttua just tästä ongelmasta: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=908819
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta