Bmw e61 mittarilukema

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
MikaR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Marras 2016, 15:44

Osaisko joku kertoa mikä lukema pitää paikkansa? Katoin autocomilla vikakoodeja. Löyty hehkutulpalle ja samassa yhteydessä näkyi matkamittari lukema 396290. Auton mittari näyttää 317tkm Kuva

Lähetetty minun SM-G850F laitteesta Tapatalkilla
hcaape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 19:22
Auto: e92 -09 325i

eiköhän toi liki 400 000 ole oikea ellei ole ruuvattu aiemmin
siis voi olla enenmmänkin :conf:
E92 325i -09
suzuki b-king -08
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
MikaR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Marras 2016, 15:44

Juu sitä vähän kyl kans meinasin. Otin yhteyttä myyjä liikkeeseen ja taitaa mennä kaupan purkuun

Lähetetty minun SM-G850F laitteesta Tapatalkilla
MikaR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Marras 2016, 15:44

Osaako joku sanoa missä olis kone millä pystyy tarkistamaan nuo kilometrit? Virallista tietoa tarvii saada. Olen soittanu bmw huoltoon ja sieltä sanottiin ettei pysty, kilometrit on mitä mittari näyttää? Huollon mukaan olisi vaihdettu käytetty osa mistä olisi tuo lukema tullut?

Lähetetty minun SM-G850F laitteesta Tapatalkilla
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Faktuaalista ajomäärää ei pysty tarkistamaan mitenkään. Osaavat henkilöt pystyy koodaamaan kilometrilukemat kaikkiin moduuleihin, joissa se on tallennettuna, joten epäilyksen herätessä ei moduleiden lukemiin voi luottaa.
Joku paikallinen vikakoodinlukija pystyisi kyllä tarkistamaan autosi moduuleihin tallennetut ajomäärät. Jos muissa moduleissa on mittarilukemaa tukeva ajomäärä, niin silloin tuo huoltosi esittämä käytetyn osan mahdollisuus olisi ihan hyvä veikkaus.
MikaR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Marras 2016, 15:44

Eli mitä sieltä olisi sitten vaihdettu, jos hehkutulpan kautta tuleva vikakoodi näyttää väärää mittarilukemaa?

Lähetetty minun SM-G850F laitteesta Tapatalkilla
hcaape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 19:22
Auto: e92 -09 325i

ja voit käydä avaimen kanssa marmolitiskillä sieltä näkyy kaikki merkkiliikkessä tehdyt huollot
E92 325i -09
suzuki b-king -08
ex E65 735i -02
ex E38 730d -98 ;(
MikaR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Marras 2016, 15:44

Eikös sit pitäis olla pulikka avain ja nappikäynnistys? Tässä on normi avain.

Lähetetty minun SM-G850F laitteesta Tapatalkilla
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

MikaR kirjoitti:Eli mitä sieltä olisi sitten vaihdettu, jos hehkutulpan kautta tuleva vikakoodi näyttää väärää mittarilukemaa?
Siis todennäköisesti DME, eli moottorinohjausboxi. En ole käyttänyt autocomia (enkä muitakaan suomennettuja ohjelmia), mutta eiköhän sekin näytä tuossa kuvassa vikakoodin infon siten, että DME:ssä on ollut mittarilukemana 396290km, kun tuo vika on jäänyt muistiin.

Ennen kuin murehdit asiaa enempää, niin kannattaa kyllä käyttää auto jollain osaavalla harrastajalla piuhan päässä. Esim. INPA-ohjelmistolla näkee moduulikohtaisesti sen sisältämän tiedon, jolloin pystyy mahdollisesti päättelemään, että onko mittaria ruuvattu vai joku moduli korvattu vikaantumisen vuoksi käytetyllä osalla.
Viimeksi muokannut penttim, 03 Joulu 2016, 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vieras

Tuo vika on päällä tällä hetkellä. Kun poistaa sen niin tulee heti takaisin seuraavalla käynnistys kerralla. En kyllä tiennytkään että käytetystä osasta voi jäädä vanhat kilometrit. Kaveri joka pelannu enempi autojen kanssa, piti kans kaukaa haettuna tuota vanhan osan haamu lukemaa. Pitää koittaa selvittää viikonlopun aikana tuota. Missä tämä DDE boksi sijaitsee? Onko siinä merkitty päälle valmistus vuotta/päivää

Lähetetty minun SM-G850F laitteesta Tapatalkilla
MikaR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Marras 2016, 15:44

Tuo vika on päällä tällä hetkellä. Kun poistaa sen niin tulee heti takaisin seuraavalla käynnistys kerralla. En kyllä tiennytkään että käytetystä osasta voi jäädä vanhat kilometrit. Kaveri joka pelannu enempi autojen kanssa, piti kans kaukaa haettuna tuota vanhan osan haamu lukemaa. Pitää koittaa selvittää viikonlopun aikana tuota. Missä tämä DDE boksi sijaitsee? Onko siinä merkitty päälle valmistus vuotta/päivää

Lähetetty minun SM-G850F laitteesta Tapatalkilla
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Muistaakseni moottorinohjausboxi on moottoritilassa apukuskinpuoleisessa elektroniikkalaatikossa lähimpänä tuulilasia. Boxin tarrassa on valmistusaika, mutta myös auton runkomumero.
MikaR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Marras 2016, 15:44

Joo siellä se oli, katoin päivällä sitä. En kyl sit tutkinut numeroita tarkemmin. Kyllä sille ilmeisesti jotain tehty, kun se boksin lukitus klipsi oli vähän rikki. Maanantaina auto menee harrastajan tarkistettavaksi. Sitten tietää tarkemmin.

Lähetetty minun SM-G850F laitteesta Tapatalkilla
Vastaa Viestiin