BMW e60 530d 2004 muutama ongelma. Lämppäri toimii puhaltaen tuulilasille kuumaa ilmaa, mutta taas konsolissa olevista tuulettimista jostain tulee lämmintä ja jostain haaleaa. Kaverini teki nelipyörä suuntauksen työpaikallaan ja samalla kattoi akun kunnon laitteella, näytti 50%. Voiko tuosta akusta johtua tuo lämppärin sekoilu, vai onko vika hiilissä? Vikakoodeja tuli etuajovaloista ja juuri lämmittimestä.
Etuajovaloissa tulee iDRIVEEN ja mittaristoon punainen service merkki (autonosturiss), ja valittaa jotain lightning system failure full beem lights. Valot kyllä toimivat. Voiko johtua, että auto ei tunnista polttimoja, jotka siinä ovat kiinni?
BMW e60 akku ongelma?
Okei, eli vaikka ajaa kuinka pitkän matkan tahansa ja laturin pitäisi ladata täyteen se jää silti aina 50%, jonka takia tulee sähköhäiriöitä?Heguli31 kirjoitti:Nuo kaikki sähköhäröt voi tosiaan johtua huonosta/vajaan latingin akusta.
Jos auton latausjärjestelmä ei lataa akkua täyteen pidemmässäkään ajossa,niin vika voi olla laturissa, akun latausta valvovassa IBS-kaapelissa tai sitten itse akussa.
Latausjännitteen näkee helpoiten auton mittariston salavalikon kautta,jos erillistä yleismittaria ei satu olemaan käytettävissä. Latausjännitteen ollessa alhainen,kannattaa kokeilla IBS-kaapeli irroitettuna uutta mittausta. Jos lataus on vieläkin heikkoa,niin vikaa voi löytyä laturin puolelta. Mutta jos lataus on kunnossa,niin voipi tulla akku kaupoille lähtö. Oletko kokeillut ladata akkua täyteen erillisellä laturilla? Lataantuuko akku silloinkaan täyteen?
Latausjännitteen näkee helpoiten auton mittariston salavalikon kautta,jos erillistä yleismittaria ei satu olemaan käytettävissä. Latausjännitteen ollessa alhainen,kannattaa kokeilla IBS-kaapeli irroitettuna uutta mittausta. Jos lataus on vieläkin heikkoa,niin vikaa voi löytyä laturin puolelta. Mutta jos lataus on kunnossa,niin voipi tulla akku kaupoille lähtö. Oletko kokeillut ladata akkua täyteen erillisellä laturilla? Lataantuuko akku silloinkaan täyteen?
Kaveri on Vehon korjaus puolella, jossa laitto testeriin akun, eli se laite syötti paperin ulos. Kaveri sano et akku näyttää puoltatehoa ja laturi pitäis olla kunnossa. -20 pakkasella oli akku purkautunu kokonaan ja sitä ennen lämppärit puhaltanut olemattomalla teholla. Latasin täyteen lexalla ja nyt puhaltaa täydelle teholla, mutta kaikista tuulettemista ei tule tosiaan lämmintä. Mietin et voiko toi johtuu akusta vai hiilestä. Ei jaksais vaihtaa akkua jos se onkin ok, ja joutuu silti rupee purkaa kabiinia et pääsee puhaltimeen käsiksi ja hiilten vaihtoon. Tommoisesta salavalikosta en oo ees kuullu. Miten se toimii. Kiitos muuten, kun jaksat vastailla.Heguli31 kirjoitti:Jos auton latausjärjestelmä ei lataa akkua täyteen pidemmässäkään ajossa,niin vika voi olla laturissa, akun latausta valvovassa IBS-kaapelissa tai sitten itse akussa.
Latausjännitteen näkee helpoiten auton mittariston salavalikon kautta,jos erillistä yleismittaria ei satu olemaan käytettävissä. Latausjännitteen ollessa alhainen,kannattaa kokeilla IBS-kaapeli irroitettuna uutta mittausta. Jos lataus on vieläkin heikkoa,niin vikaa voi löytyä laturin puolelta. Mutta jos lataus on kunnossa,niin voipi tulla akku kaupoille lähtö. Oletko kokeillut ladata akkua täyteen erillisellä laturilla? Lataantuuko akku silloinkaan täyteen?
Veikkaan että on roskiskamaa. Voit tietysti vielä yrittää elvyttää tuota älylaturilla mutta minä itse kyllä jo vaihtaisin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Nyt tosiaan vaikuttaa kyllä siltä,että akku on "morjens". Tuo sähkölaitteiden putoaminen pelistä johtuu melko varmasti auton omasta "suojaus toiminnasta". Eli akun varaustilan ollessa alhainen rupeaa auto pudottamaan sähkölaitteiden toimintaa. Osittain tai kokonaan. Paska akku kyykkää kuitenkin kovemmilla pakkasilla kokonaan.
Jos autossasi on Webasto/Eberi,niin ne pääsääntöisesti vielä lyhentää akun ikää. Osta sitten sellainen akku,mikä on koodattavissa autoosi. Ja muistat tehdä/teettää sen uuden akun rekisteröinnin ja mahdollisen koodauksen autoosi. Silloin akun lataus toimii autossasi optimaalisesti ja oikein.
Jos autossasi on Webasto/Eberi,niin ne pääsääntöisesti vielä lyhentää akun ikää. Osta sitten sellainen akku,mikä on koodattavissa autoosi. Ja muistat tehdä/teettää sen uuden akun rekisteröinnin ja mahdollisen koodauksen autoosi. Silloin akun lataus toimii autossasi optimaalisesti ja oikein.
Viimeksi muokannut Heguli31, 17 Tammi 2017, 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Tuon puhallinvian saat jokatapauksessa unohtaa, koska autossasi on vain yksi puhallin. Jos sisätilanpuhallin antaa lämmintä edes johonkin suuntaan, niin silloin itse puhaltimessa ei 100% varmuudella ole vikaa.Jenssi kirjoitti:Mietin et voiko toi johtuu akusta vai hiilestä. Ei jaksais vaihtaa akkua jos se onkin ok, ja joutuu silti rupee purkaa kabiinia et pääsee puhaltimeen käsiksi ja hiilten vaihtoon.
Viimeksi muokannut penttim, 17 Tammi 2017, 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielenkiintoisia "lainauksia" sinulla,kun kirjoituksien tekijätkin vaihtuu lennossa...penttim kirjoitti:Tuon puhallinvian saat jokatapauksessa unohtaa, koska autossasi on vain yksi puhallin. Jos sisätilanpuhallin antaa lämmintä edes johonkin suuntaan, niin silloin itse puhaltimessa ei 100% varmuudella ole vikaa.
Itse kirjoituksesi pointti tosin tuli varmasti ymmärretyksi.