Jarrupalat loppu varoitus

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Paljonko paloissa on pintaa jäljellä siinä vaiheessa kun tuo tulee punainen varoitus paloista? Brake pads needs to be replaced
Viime viikolla näytti vielä 2200km jäljellä, nyt tuli punaiseksi. Olisi pakko ajella autolla vielä pari tonnia ennenkuin on aikaa mahdollisuutta käyttää huollossa. Kyseessä F20 -13
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ilmoitus tulee heti kun kulutuslanka menee poikki. Eli vaihda nyt jarrupalat, tuo km arvio oli vain arvio. Valo on oikea eli syytä on vaihtaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Vaihtelin sit pihalla nuo palat tänään. Ei tuossa kyllä mitään paniikkia olis vielä ollut. 5.5mm oli kitkapintaa jäljellä vielä tuossakin palassa, jossa anturi on. Tuo oli vieläpä eniten kulahtanut. Muutama milli vielä helposti kulutuspintaa ennenkuin niitit tulee näkyviin. Puoltoista tuntia meni pikku hämärässä tuhertaessa mutta onpahan nyt auto 6otkm tyytyväinen :thup:
Liitteet
jarrupalat.jpg
jarrupalat.jpg (764 KiB) Katsottu 20228 kertaa
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Tämä "älykäs "jarrupalanaturi systeemi on yksi hyvä vitsi. Se anturihan kuluu useammassa osassa ja iDirve sitten laskee (tai pitäisi laskea) paljonko on kilometrejä jäljellä. Käytännössä se toimii kuten edellä tai sitten kuten itsellä yhdessä E91:ssä:
Varoitin meni punaiselle. Siitä 50km (viisikymmentä kilometriä) ja takapalat oli metallilla. Vähän oli turhan tiukkaan mitoitettu.
Tuohon on olemassa correction ohjelmointi, jonka ajan aina, kun flashaan auton. Sekään ei aina toimi kuten pitäisi vaan joudutaan tekemään käsin kalibrointi. Siihen on taas eri proseduuri, jossa mm mitataan paljonko paljoja on oikeasti jäljellä ja sitten lasketaan kilometrejä jne. Arvot sitten syötetään autoon ja sen jälkeen tuo km-lukema alkaa näyttää oikein.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

jaki kirjoitti:Tämä "älykäs "jarrupalanaturi systeemi on yksi hyvä vitsi. Se anturihan kuluu useammassa osassa ja iDirve sitten laskee (tai pitäisi laskea) paljonko on kilometrejä jäljellä..
Miten tuon anturin pitäisi toimia? Omassani kai tuo ei edes vielä ottanut mihinkään edes kiinni tuo anturi..?
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Pitääkö muuten tuo anturikin aina uusia jarrupalojen vaihdon yhteydessä?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

wsaarja kirjoitti:
jaki kirjoitti:Tämä "älykäs "jarrupalanaturi systeemi on yksi hyvä vitsi. Se anturihan kuluu useammassa osassa ja iDirve sitten laskee (tai pitäisi laskea) paljonko on kilometrejä jäljellä..
Miten tuon anturin pitäisi toimia? Omassani kai tuo ei edes vielä ottanut mihinkään edes kiinni tuo anturi..?
Eikös anturi ole kaksi metallilankaa palojen sisässä ja kun ensimmäinen katkeaa, syttyy keltainen valo ja kun toinen katkeaa, syttyy punainen. Laskennalliset kilometrit palojen vaihtoon perustuu jarrutusten määrään.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

salmol kirjoitti:
wsaarja kirjoitti:
jaki kirjoitti:Tämä "älykäs "jarrupalanaturi systeemi on yksi hyvä vitsi. Se anturihan kuluu useammassa osassa ja iDirve sitten laskee (tai pitäisi laskea) paljonko on kilometrejä jäljellä..
Miten tuon anturin pitäisi toimia? Omassani kai tuo ei edes vielä ottanut mihinkään edes kiinni tuo anturi..?
Eikös anturi ole kaksi metallilankaa palojen sisässä ja kun ensimmäinen katkeaa, syttyy keltainen valo ja kun toinen katkeaa, syttyy punainen. Laskennalliset kilometrit palojen vaihtoon perustuu jarrutusten määrään.
Tuo anturi on tuohon reunaan painettava naplukka josta tuo johto lähtee, joten ei tuo voi tuohon perustua. Uusi ja vanha anturi näytti minusta ainakin ihan yksi yhteen samanlaiselta.

https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 351164372/
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Onkos muilla tapahtunut vastaavaa hassuutta --> eilen oli vielä 13000 km etupaloilla jäljellä ja nyt yön aikana auto muutti mieltään ja 1300 enää jäljellä keltaisen kolmion kera! Auto on F10 ja en vielä viitsinyt rengasta irrottaa ja asiaa huolella titkia. vaikuttaa softabugilta? Muutenkin outoa, että 62 000 Km ajetussa olisivat palat loppu.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Minulla on jotain outouksia näissä ollut. luokkaa 30 tkm -> 5. tkm hetkessä. Tällöin vaihtoivat palat.
Toisen kerran vastaavassa huollossa todettiin anturin johto poikki ja se vaihdettiin.
Paineperusia ei näemmä pidä viedä liian lähelle anturia.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Eikun Autokeskukselle tarkastukseen. Joko tietokone nollataan tai palat menevät vaihtoon. Kauhu-uutinen oli se, että levytkin voivat olla alle Bemarin toleranssin. Herranen aika --> 62 000 km:ssa levyt ajettu loppuun. Vaikea uskoa kun en radalla kaasuttele ja kurvaile...
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Etupalathan siellä tosiaan olivat loppu ja menivät vaihtoon. Levyt ok ja mittauksessa takapaloihin saatiin lisää maileja ja niilläkin pääsee nyt 30 000 eteenpäin. Pehmoisia ovat jarrupalat nykyään...
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

VolvostaBemariin kirjoitti:Etupalathan siellä tosiaan olivat loppu ja menivät vaihtoon. Levyt ok ja mittauksessa takapaloihin saatiin lisää maileja ja niilläkin pääsee nyt 30 000 eteenpäin. Pehmoisia ovat jarrupalat nykyään...
Juupis, nyt levyt ovat vielä toleranssisn sisällä, mutta kun etupalat hieman kuluvat --> levyt ovat jo alimittaiset. Jos oikein "hyvä" onni käy, niin etupalojen ollessa lopussa ovat levyt jo niin ohuet, että mäntä pullahtaa ulos...
Perussääntö nykyään on se, että levyt ja palat samalla kerralla vaihtoon.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

jaki kirjoitti:
VolvostaBemariin kirjoitti:Etupalathan siellä tosiaan olivat loppu ja menivät vaihtoon. Levyt ok ja mittauksessa takapaloihin saatiin lisää maileja ja niilläkin pääsee nyt 30 000 eteenpäin. Pehmoisia ovat jarrupalat nykyään...
Juupis, nyt levyt ovat vielä toleranssisn sisällä, mutta kun etupalat hieman kuluvat --> levyt ovat jo alimittaiset. Jos oikein "hyvä" onni käy, niin etupalojen ollessa lopussa ovat levyt jo niin ohuet, että mäntä pullahtaa ulos...
Perussääntö nykyään on se, että levyt ja palat samalla kerralla vaihtoon.
Ok. Taidan vielä elää takaveto-Volvojen ajassa, joilloin nämä kamat kestivät tuplta / triplát :w00t: Tai sitten olen vain vaihtanut autoje liian usein ja tama ei ole ollut edessä. Levyt ovat kuulemma paksut vielä ja kestävät seuraavaan palojen vaihtoon
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^^^joo Väyrysmeseen levyt 200 tkm kohdalla kun katsuri sanoi että vois ens kesäks vaihtaa kun voi sillon olla jo siinä ja siinä paksuuden puolesta, vanhemmilla w204 320cdi 2009 johon vaihettu palat 140 tkm kohdalla (ei tullut vielä valoa/ilmoitusta, mutta vaihtoi kummiskin) ja nyt mittarissa 215 tkm ja levyt vieläkin ihan hyvät.

Jos mulla menee BMW:ssä ämmä-jarrujen levyt vaihtoon alta 150 tkm niin pidän kyllä heikkona esityksenä.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Auto näytti 24 000 kilsaa takapalojen vaihtoon. Eilen kilahti varoitus jarruista. Huoltovalikosta takapaloille ei pystytty laskemaan kilsoja. Näytti: "---". Nyt taas mennään ilman hälytyksiä ja kilsoissa 24 000. Olisiko palojen tunnistejohto katkeamassa väärästä kohtaa tms.?

Auto f10 vm. 2010
Vastaa Viestiin