Paljonko paloissa on pintaa jäljellä siinä vaiheessa kun tuo tulee punainen varoitus paloista? Brake pads needs to be replaced
Viime viikolla näytti vielä 2200km jäljellä, nyt tuli punaiseksi. Olisi pakko ajella autolla vielä pari tonnia ennenkuin on aikaa mahdollisuutta käyttää huollossa. Kyseessä F20 -13
Jarrupalat loppu varoitus
Ilmoitus tulee heti kun kulutuslanka menee poikki. Eli vaihda nyt jarrupalat, tuo km arvio oli vain arvio. Valo on oikea eli syytä on vaihtaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vaihtelin sit pihalla nuo palat tänään. Ei tuossa kyllä mitään paniikkia olis vielä ollut. 5.5mm oli kitkapintaa jäljellä vielä tuossakin palassa, jossa anturi on. Tuo oli vieläpä eniten kulahtanut. Muutama milli vielä helposti kulutuspintaa ennenkuin niitit tulee näkyviin. Puoltoista tuntia meni pikku hämärässä tuhertaessa mutta onpahan nyt auto 6otkm tyytyväinen
- Liitteet
-
- jarrupalat.jpg (764 KiB) Katsottu 20228 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tämä "älykäs "jarrupalanaturi systeemi on yksi hyvä vitsi. Se anturihan kuluu useammassa osassa ja iDirve sitten laskee (tai pitäisi laskea) paljonko on kilometrejä jäljellä. Käytännössä se toimii kuten edellä tai sitten kuten itsellä yhdessä E91:ssä:
Varoitin meni punaiselle. Siitä 50km (viisikymmentä kilometriä) ja takapalat oli metallilla. Vähän oli turhan tiukkaan mitoitettu.
Tuohon on olemassa correction ohjelmointi, jonka ajan aina, kun flashaan auton. Sekään ei aina toimi kuten pitäisi vaan joudutaan tekemään käsin kalibrointi. Siihen on taas eri proseduuri, jossa mm mitataan paljonko paljoja on oikeasti jäljellä ja sitten lasketaan kilometrejä jne. Arvot sitten syötetään autoon ja sen jälkeen tuo km-lukema alkaa näyttää oikein.
Varoitin meni punaiselle. Siitä 50km (viisikymmentä kilometriä) ja takapalat oli metallilla. Vähän oli turhan tiukkaan mitoitettu.
Tuohon on olemassa correction ohjelmointi, jonka ajan aina, kun flashaan auton. Sekään ei aina toimi kuten pitäisi vaan joudutaan tekemään käsin kalibrointi. Siihen on taas eri proseduuri, jossa mm mitataan paljonko paljoja on oikeasti jäljellä ja sitten lasketaan kilometrejä jne. Arvot sitten syötetään autoon ja sen jälkeen tuo km-lukema alkaa näyttää oikein.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Miten tuon anturin pitäisi toimia? Omassani kai tuo ei edes vielä ottanut mihinkään edes kiinni tuo anturi..?jaki kirjoitti:Tämä "älykäs "jarrupalanaturi systeemi on yksi hyvä vitsi. Se anturihan kuluu useammassa osassa ja iDirve sitten laskee (tai pitäisi laskea) paljonko on kilometrejä jäljellä..
Eikös anturi ole kaksi metallilankaa palojen sisässä ja kun ensimmäinen katkeaa, syttyy keltainen valo ja kun toinen katkeaa, syttyy punainen. Laskennalliset kilometrit palojen vaihtoon perustuu jarrutusten määrään.wsaarja kirjoitti:Miten tuon anturin pitäisi toimia? Omassani kai tuo ei edes vielä ottanut mihinkään edes kiinni tuo anturi..?jaki kirjoitti:Tämä "älykäs "jarrupalanaturi systeemi on yksi hyvä vitsi. Se anturihan kuluu useammassa osassa ja iDirve sitten laskee (tai pitäisi laskea) paljonko on kilometrejä jäljellä..
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Tuo anturi on tuohon reunaan painettava naplukka josta tuo johto lähtee, joten ei tuo voi tuohon perustua. Uusi ja vanha anturi näytti minusta ainakin ihan yksi yhteen samanlaiselta.salmol kirjoitti:Eikös anturi ole kaksi metallilankaa palojen sisässä ja kun ensimmäinen katkeaa, syttyy keltainen valo ja kun toinen katkeaa, syttyy punainen. Laskennalliset kilometrit palojen vaihtoon perustuu jarrutusten määrään.wsaarja kirjoitti:Miten tuon anturin pitäisi toimia? Omassani kai tuo ei edes vielä ottanut mihinkään edes kiinni tuo anturi..?jaki kirjoitti:Tämä "älykäs "jarrupalanaturi systeemi on yksi hyvä vitsi. Se anturihan kuluu useammassa osassa ja iDirve sitten laskee (tai pitäisi laskea) paljonko on kilometrejä jäljellä..
https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw ... 351164372/
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Onkos muilla tapahtunut vastaavaa hassuutta --> eilen oli vielä 13000 km etupaloilla jäljellä ja nyt yön aikana auto muutti mieltään ja 1300 enää jäljellä keltaisen kolmion kera! Auto on F10 ja en vielä viitsinyt rengasta irrottaa ja asiaa huolella titkia. vaikuttaa softabugilta? Muutenkin outoa, että 62 000 Km ajetussa olisivat palat loppu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Minulla on jotain outouksia näissä ollut. luokkaa 30 tkm -> 5. tkm hetkessä. Tällöin vaihtoivat palat.
Toisen kerran vastaavassa huollossa todettiin anturin johto poikki ja se vaihdettiin.
Paineperusia ei näemmä pidä viedä liian lähelle anturia.
Toisen kerran vastaavassa huollossa todettiin anturin johto poikki ja se vaihdettiin.
Paineperusia ei näemmä pidä viedä liian lähelle anturia.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Eikun Autokeskukselle tarkastukseen. Joko tietokone nollataan tai palat menevät vaihtoon. Kauhu-uutinen oli se, että levytkin voivat olla alle Bemarin toleranssin. Herranen aika --> 62 000 km:ssa levyt ajettu loppuun. Vaikea uskoa kun en radalla kaasuttele ja kurvaile...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Etupalathan siellä tosiaan olivat loppu ja menivät vaihtoon. Levyt ok ja mittauksessa takapaloihin saatiin lisää maileja ja niilläkin pääsee nyt 30 000 eteenpäin. Pehmoisia ovat jarrupalat nykyään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Juupis, nyt levyt ovat vielä toleranssisn sisällä, mutta kun etupalat hieman kuluvat --> levyt ovat jo alimittaiset. Jos oikein "hyvä" onni käy, niin etupalojen ollessa lopussa ovat levyt jo niin ohuet, että mäntä pullahtaa ulos...VolvostaBemariin kirjoitti:Etupalathan siellä tosiaan olivat loppu ja menivät vaihtoon. Levyt ok ja mittauksessa takapaloihin saatiin lisää maileja ja niilläkin pääsee nyt 30 000 eteenpäin. Pehmoisia ovat jarrupalat nykyään...
Perussääntö nykyään on se, että levyt ja palat samalla kerralla vaihtoon.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ok. Taidan vielä elää takaveto-Volvojen ajassa, joilloin nämä kamat kestivät tuplta / triplát Tai sitten olen vain vaihtanut autoje liian usein ja tama ei ole ollut edessä. Levyt ovat kuulemma paksut vielä ja kestävät seuraavaan palojen vaihtoonjaki kirjoitti:Juupis, nyt levyt ovat vielä toleranssisn sisällä, mutta kun etupalat hieman kuluvat --> levyt ovat jo alimittaiset. Jos oikein "hyvä" onni käy, niin etupalojen ollessa lopussa ovat levyt jo niin ohuet, että mäntä pullahtaa ulos...VolvostaBemariin kirjoitti:Etupalathan siellä tosiaan olivat loppu ja menivät vaihtoon. Levyt ok ja mittauksessa takapaloihin saatiin lisää maileja ja niilläkin pääsee nyt 30 000 eteenpäin. Pehmoisia ovat jarrupalat nykyään...
Perussääntö nykyään on se, että levyt ja palat samalla kerralla vaihtoon.
^^^joo Väyrysmeseen levyt 200 tkm kohdalla kun katsuri sanoi että vois ens kesäks vaihtaa kun voi sillon olla jo siinä ja siinä paksuuden puolesta, vanhemmilla w204 320cdi 2009 johon vaihettu palat 140 tkm kohdalla (ei tullut vielä valoa/ilmoitusta, mutta vaihtoi kummiskin) ja nyt mittarissa 215 tkm ja levyt vieläkin ihan hyvät.
Jos mulla menee BMW:ssä ämmä-jarrujen levyt vaihtoon alta 150 tkm niin pidän kyllä heikkona esityksenä.
Jos mulla menee BMW:ssä ämmä-jarrujen levyt vaihtoon alta 150 tkm niin pidän kyllä heikkona esityksenä.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Auto näytti 24 000 kilsaa takapalojen vaihtoon. Eilen kilahti varoitus jarruista. Huoltovalikosta takapaloille ei pystytty laskemaan kilsoja. Näytti: "---". Nyt taas mennään ilman hälytyksiä ja kilsoissa 24 000. Olisiko palojen tunnistejohto katkeamassa väärästä kohtaa tms.?
Auto f10 vm. 2010
Auto f10 vm. 2010