Käännä huoli voitoksi, ja asennuta sinne kattoon samalla ylimääräiset äänenvaimennukset? Jotain äänenvaimennusmassaa tai -levyä vaan...melperri kirjoitti:Kustannusten lisäksi toinen huolestuttava asia on , että ilmeisesti sisäkatto joudutaan vaihtotyössä irrottamaan. Näistä sisustan purkamissista ja kokoamimisista on huonoja kokemuksia , tahtoo ilmestyä kaikenlaisia nitinöitä ja natinoita sen jälkeen.
F20 kattoluukku räjähti
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Tottakai takuuasian hoitoon kuuluu sijaisauto. Polttoaineet toki yleensä omaan piikkiin kuten omassakin autossa. Aina on ainakin Laakkosella takuuaikana takuuasian hoidon ajaksi tyrkätty vuokraamon sijaisauto alle. Kerran oli vääntöä kun takuuajan loppupuolella homma ei tullutkaan kerralla kuntoon vaan piti tilata uutta osaa joka tuli vasta takuuajan päättymisen jälkeen. Silloin meni kuulemma sijaisauto liikkeen goodwillin piikkiin. Tiedä sitten.Wonderi kirjoitti:Vaatiahan voi monenlaista, mutta autoliike taitaa kuitenkin toimia takuuehtojen mukaisesti. Takuuehtoihin ei kuulu sijaisauto tai sen bensat. En yllättyisi vaikka takuuehdoissa olisi poikkeus lasien särkymiseenkin (niin kuin on jarrupalojen, kytkinten, polttimoiden yms. kulumiseen). Eri asia sitten jos autoliike haluaa tarjota ehtoja parempaa palvelua.
Ja toiseen offtopiciin totean että useimpiin uutena ostamiini autoihin olen kattoluukun ostanut jos automalliin sellaisen on saanut. Ja ostan jatkossakin kun se vaan on niin mukava. Mukava puolet vuodesta ja nätti sen toisenkin puolen . Vuonna -89 ensimmäiseen uutena tilaamaani en kattoluukkua mietinnöistä huolimatta tilannut ja se kadutti koko omistusajan. Itse asiassa lyhensi sitä. Sen jälkeen olen ollut "viisaampi". On hyvä että on automerkkejä joihin saa valittua sellaisia varusteita joita itse arvostaa ja joita haluaa .
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Ei taida merkkikorjaamon pojat laittaa sinne mitään kotikutoisia viritelmiä. Toivotaan nyt , että saisivan homman tehtyä niin , ettei mikään natise tai repsota jälkeenpäin.toukopouko kirjoitti:Käännä huoli voitoksi, ja asennuta sinne kattoon samalla ylimääräiset äänenvaimennukset? Jotain äänenvaimennusmassaa tai -levyä vaan...melperri kirjoitti:Kustannusten lisäksi toinen huolestuttava asia on , että ilmeisesti sisäkatto joudutaan vaihtotyössä irrottamaan. Näistä sisustan purkamissista ja kokoamimisista on huonoja kokemuksia , tahtoo ilmestyä kaikenlaisia nitinöitä ja natinoita sen jälkeen.
No nyt valmistui auto. Kustannukset joko takuuseen tai maahantuojalle. Auto odotti pestynä hallissa. Ainakaan äkkiseltään tarkasteltuna mikään ei repsota. Kaikkkiaan hyvä palvelu Autokeskus Airportilta.
Eipä tule jatkossakaan avattua sisäluukkua maantienopeuksissa , ihaillaan taivasta vain kaupungissa.
Eipä tule jatkossakaan avattua sisäluukkua maantienopeuksissa , ihaillaan taivasta vain kaupungissa.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Kyllä niitä voi availla maantielläkin! Sulla on vain ollut erittäin huonoa tuuria.
Itsellä kesti ja toimi panoraamaluukku e91:ssä 400tkm. Kylmää ei hohkannut (=ei häirinnyt ainakaan mua) ja natinat minimaalisia paitsi kovimmilla pakkasilla. Muistaa vain voidella tiivisteet oikeilla aineilla samalla, kun ovien tiivisteet niin pysyy natinat poissa.
Itsellä kesti ja toimi panoraamaluukku e91:ssä 400tkm. Kylmää ei hohkannut (=ei häirinnyt ainakaan mua) ja natinat minimaalisia paitsi kovimmilla pakkasilla. Muistaa vain voidella tiivisteet oikeilla aineilla samalla, kun ovien tiivisteet niin pysyy natinat poissa.
^Jep. Mulla ei oo panoraamaluukkua mutta tuollainen perinteinen lasikattoluukku. Mulla on käytännössä aina se sisäluukku auki nopeuksista ja vuodenajasta riippumatta. Ihan kovimmilla pakkasilla voin joskus laittaa sen kiinni kun on saisälämppäri päällä että ei mene lämpö harakoille sitä kautta ja auto lämpiää paremmin. Ajoon lähtiessä kyllä sen sitten avaan
Mulla on kahdessa autossa ollut panoraama luukku ja tässä nykyisessä tämä lasiluukku. Yhdessäkään autossa en ole kertaakaan avannut kattoa , mekanismit on sen verran monimutkaiset ja heppoiset , että luukun kanittaminen on vain ajan kysymys , jos niitä availee ja sulkee. Varmaa on , että mahdollinen jumittuminen tapahtuu nimenomaan kaatosateella.
Nykyisessä pelissä myös sisäluukku pysyy kiinni maantiellä. On musiikin kuuntelun kannaltakin mukavampaa , eikä todellakaan huvita saada lasia silmille jossain 140 vauhdissa.
Nykyisessä pelissä myös sisäluukku pysyy kiinni maantiellä. On musiikin kuuntelun kannaltakin mukavampaa , eikä todellakaan huvita saada lasia silmille jossain 140 vauhdissa.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Mihin tämä varmuus perustuu?melperri kirjoitti: Varmaa on , että mahdollinen jumittuminen tapahtuu nimenomaan kaatosateella.
^Sama tuli mulla mieleen.
Kyllä itse ainakin availen luukkua kesäisin lähes päivittäin, joko kokonaan auki tai takareuna raollaan sisätilojen nopeampaan viilennykseen.
Nyt täytyy ehkä vähän ihmetellä miksi kattoluukun ottaa lisävarusteeksi jos sitä ei käytä ja sisäluukkukin suurimmaksi osaksi ajasta kiinni? Toki, jos käytettynä ostaa ja siinä kattoluukku sattuu olemaan vaikkei haluaiskaan niin silloin eri asia.
Kyllä itse ainakin availen luukkua kesäisin lähes päivittäin, joko kokonaan auki tai takareuna raollaan sisätilojen nopeampaan viilennykseen.
Nyt täytyy ehkä vähän ihmetellä miksi kattoluukun ottaa lisävarusteeksi jos sitä ei käytä ja sisäluukkukin suurimmaksi osaksi ajasta kiinni? Toki, jos käytettynä ostaa ja siinä kattoluukku sattuu olemaan vaikkei haluaiskaan niin silloin eri asia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Jos luukku on ehjä, ja sitä ei availe, se on kohta jumissa: rikki.melperri kirjoitti: luukkua ei tietenkään kukaan availe kaatosateella , vaan kaatosade alkaa välittömästi luukun jumittumisen jälkeen.
Jos availee säännöllisesti ehjää ja huoltaa sitä silloin tällöin ,kyllä panoramakattokin kestää ja toimii ihan hyvin yli 10 vuotta vanhoissakin.
Toki jäätynyttä luukkua ei parane availla vaan ajaa auton lämpimään talliin ensiksi.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Ok , ehkä pitäisi sitten esim kerran kuussa hallissa käyttää auki ja kiinni. Miten näitä luukkuja huolletaan ?jaki kirjoitti:Jos luukku on ehjä, ja sitä ei availe, se on kohta jumissa: rikki.melperri kirjoitti: luukkua ei tietenkään kukaan availe kaatosateella , vaan kaatosade alkaa välittömästi luukun jumittumisen jälkeen.
Jos availee säännöllisesti ehjää ja huoltaa sitä silloin tällöin ,kyllä panoramakattokin kestää ja toimii ihan hyvin yli 10 vuotta vanhoissakin.
Toki jäätynyttä luukkua ei parane availla vaan ajaa auton lämpimään talliin ensiksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Putsataan ja voidellaan. Ei mitän rakettitiedettä. Olen noita useita huoltanut. Jopa saanut jumiutuneita vielä "henkiin".melperri kirjoitti:Miten näitä luukkuja huolletaan ?
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Eipä ole itsellä ollut mitään ongelmia panoraman kanssa. Käytän luukkua aktiivisesti kesällä kaikissa eri asennoissa mihin se kykenee. Sisäverho on käytännössä kesät talvet aina auki. Suljen sen talvella vain pidemmillä reissuilla jos on suksiboksi päällä kun se laatikko kohisee jonkin verran.
E83:ssa toimi 9 vuotta moitteetta ja nyt GT:ssä on pelannut ihan hyvin 3 vuotta. Maantienopeudessa ja motarilla auki ja kiinni ihan fiiliksen mukaan mutta ennen katon avausta puolisenttiä takasivuikkunoita auki niin ilman puffaus poistuu.
-p
E83:ssa toimi 9 vuotta moitteetta ja nyt GT:ssä on pelannut ihan hyvin 3 vuotta. Maantienopeudessa ja motarilla auki ja kiinni ihan fiiliksen mukaan mutta ennen katon avausta puolisenttiä takasivuikkunoita auki niin ilman puffaus poistuu.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Eipä se luukun posahtaminen tietenkään kovin yleistä ole , mutta kun se on kerran osunut kohdalle , "luotto män" niin sanotusti. Jos ikkuna räjähtää sisäluukku auki motarivauhdissa , on lopputulos nk isommassa kädessä , eikä viitsi testailla , näyttääkö sen käden peukalo ylös vai alas.