F30 vm2014

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
petri1971
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Helmi 2017, 07:34

F30 320ia 25000 km ajettu niin jakopää menee uusiksi! Autokeskukselta ja Laakkoselta sanoivat että onhan näitä jouduttu vaihtaan jonkin verran! Vika ilmeni kiihdyttäessä jolloin kuuluu (vinkunaa) no mulla oli autolle varattuna eka huolto Autokeskukselle jossa kerroin äänestä, lupasivat kuunnella ja antaa tuomion mikä olikin aika yllätys tälläiselle autolle elinkaaaren tässä vaiheessa!! Suosittelen JOKAISTA ostamaan kaikki lisätakuut mitä vaan myyvät! Rempan hinta 1885,44 egee!!! Autokeskukselta ei olisi annettu sijaisautoa veloituksetta, Laakkoselta sellainen luvattiin antaa, mut katotaan ny mikä on lopputulema tälle hommalle,,,menee meinaan vasta viikon päästä korjaukseen, ajaa autolla saa joten toivon että laukee koko hyvin rakennettu kone siihen mennessä!!! Ps.osaan on kuulemma tehty muutoksia koska varaosa numero oli eri kuin vanhassa!! Toivon vastauksia sellaisilta jotka ovat kokeneet saman kohtalon!!!!!!! Tarkennuksia tulee kun homma on tehty! DODIIII,,,,sain auton tänään takas, moduli vaihdettu(se lyhempi ketju ja hammasratas ja jotain muuta pientä osaa mitkä siihen kuulu,,,,EI siis vaihdettu jakopäätä eikä varsinkaan sitä pitempää ketjua,,,,,moduuliksi ne laakkosella sitä osaa nimitti,,,näytti ne rikkinäiset osat ku pyysin,,siinä oli hammasratas ja ketju sekä muuta sälää,,,koneesta lähtevä ääni johtui siis tästä viallisesta (moduulista)!!!!!! Takapään äänen lähdettä ei löytynyt mutta antoivat ajaa toista kolmesatasta josta ehkä lähti sama ääni,, nimitti sitä lotinaksi eli taitaa olla ominaisuus,,,,nooh täytyy toivoa et ei tulis muuta maanantai osaa enää tähän yksilöön,, joutuu muuten vaihtaan johki toiseen merkkiin,,ehkäpä ST tiisseli focukseen,,,,ps. Sain kyllä hyvää palvelua Espoon Laakkosella
Viimeksi muokannut petri1971, 22 Helmi 2017, 19:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Minulla oli aikoinaan ko. mallinen autot nelivedolla. Menin valittamaan, kun iskareiden kohdalla takaa kuului kolinaa huonoilla teillä ajaessa.
Kertoivat silloin, että koneesta tarkastatetaan samalla nokka-akselit yms.
Kuuluu tehtaan mahdolliseen korjauskamppanjaan.
No, auto vaihtui ennen tuota tapahtumaa, joten en tiedä mitä tekivät myöhemmin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
petri1971
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Helmi 2017, 07:34

Jep,,,talvella kuuluu ku ajaa epätasaisilla pinnoilla (kolinaa) pelkääjän puolelta takaa,,iskarin yläpää vaihdettiin keravan autosalvassa mut ei se ääni mihkään hävinnyt,,,katsovat sen nyt samalla,,ainakin lupasivat!! Minusta se ääni kuulostaa siltä ku olis joku löysällä,, siis huonosti kiinni!! Mut siis kuuluu vain ajettaessa epätasaisilla pinnoilla!!
Jake
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 50
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:37
Paikkakunta: Kokkola

petri1971 kirjoitti:Jep,,,talvella kuuluu ku ajaa epätasaisilla pinnoilla (kolinaa) pelkääjän puolelta takaa,,iskarin yläpää vaihdettiin keravan autosalvassa mut ei se ääni mihkään hävinnyt,,,katsovat sen nyt samalla,,ainakin lupasivat!! Minusta se ääni kuulostaa siltä ku olis joku löysällä,, siis huonosti kiinni!! Mut siis kuuluu vain ajettaessa epätasaisilla pinnoilla!!
Kerro toki jos saat selville mistä ääni kuuluu. Omassa sama vika.
Wir sind miteinander, nicht gegeneinander
petri1971
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Helmi 2017, 07:34

Moro,,,taitaa olla kaikenlaisia ylimääräisiä ominaisuuksia näissä vehkeissä,,,mikähän merkki olis ongelmaton?? Ei oo kyl laadussa hurraamista!!!
ocram
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Marras 2014, 19:51
Auto: Volvo ex.F31 328i Xdrive M-sport

Toisaalta voit olla tyytyväinen että jakopää uusitaan ennenkuin hajoaa. Jenkkifoorumeilla on noista paljon juttua, jakoketjun ohjureiden tai öljypumpun ketjun hajoamista seuraa moottorinvaihto joka taitaa olla 15-20 kiloeuroa.



Pyytäisin itse samalla vaihtamaan myös oljypumpun ketjun jos sitä ei olla vaihtamassa, sekin on muuttunut vuosien varrella ja niitä on myös mennyt poikki. Jos omaa N20-moottorista autoa olisin pitänyt vielä pitempään olisin harkinnut jakopään osien uusimista ihan ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä.



Noita ongelmia on paljon spekuloita jenkeissä, kannattaa käydä kurkkaamassa Bimmerpostissa tai Bimmerfestissä. Toisaalta joskus on parempi vaan mennä eteenpäin tietämättä liikaa. On ajateltu että Start-Stop- systeemi voi tähän vaikuttaa. Ainakin jos ajaa paljon ruuhkissa, kone käynnistyy usein ja öljynpaine on alhaalla eikä kiristä ketjua. Jokatapauksessa huonoa suunnittelua. Itse ajelin aina Sport-moodissa, tuntui että 1200 kierroksella jyryyttäminen ei tee hyvää koneelle.
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

ocram kirjoitti:
Noita ongelmia on paljon spekuloita jenkeissä, kannattaa käydä kurkkaamassa Bimmerpostissa tai Bimmerfestissä. Toisaalta joskus on parempi vaan mennä eteenpäin tietämättä liikaa. On ajateltu että Start-Stop- systeemi voi tähän vaikuttaa. Ainakin jos ajaa paljon ruuhkissa, kone käynnistyy usein ja öljynpaine on alhaalla eikä kiristä ketjua. Jokatapauksessa huonoa suunnittelua.
Onhan tuosta n47 moottorista pitkä keskusteluketju tälläkin foorumilla. Minulle selvisi että öljynpainetta säädetään sähköisesti ja jos säätömekanismi ei toimi niin öljynpaine jää 0.6 kun varoitusvalo syttyy 0,5. En toki tiedä onko vika tuossa, mutta mahtaako vikavalo syttyä jos öljynpaineessa on häiriö? (ELi jos olo ja ohjearvo poikkeavat liikaa) enkä tiedä että onko bensakoneessa sama järjestely öjlynpaineen säädössä.

Onko jenkit saaneet moottorivaihtoja valmistajan piikkiin vai menikö aina ja kaikki artistin piikkiin?
Kai_Von_Veivi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 29 Elo 2016, 17:17
Auto: 320i Touring ( 11/16->)

petri1971 kirjoitti:F30 320ia 25000 km ajettu niin jakopää menee uusiksi!

Rempan hinta 1885,44 egee!!!

No etkai nyt sentään itse tuota maksanut ?


ps: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, tossois pari pilkkua lisää :-)
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kai_Von_Veivi kirjoitti:ps: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, tossois pari pilkkua lisää :-)
:lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
petri1971
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Helmi 2017, 07:34

En maksanut ja antoivat Espoon Laakkoselta sijaisautonki toisin kuin airport autokeskukselta!!!! Startti topin otan aina pois päältä!!! BBS takuullekki pystyy ilmeisesti ostaan jatkoa!! Tehdastakuutakin ois pystynyt ostaan jos oisin ollu ajoissa hereillä 3 vuotta lisää 1306egee,,,,maksaa äkkiä itsensä takaisin remiunautossa!!!!
Vastaa Viestiin