Hei,
vaihtelavasti tapahtuu, kun nostan seisontajarrun kytkintä, niin syttyy keltainen valo ja jarru ei ole päällä.
Mikä on vika? Onko vaikea rempata?
Toinen kysymys koskee lisä kaukovaloja. Kyseisessä merkissä ei niitä näy asennettuna, mutta onko se mahdollista?
(kysyy amatööri)
Kiitos paljon asiallisista vastauksista.
BMW X5 2010 seisontajarru
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Moi
juuri viime vkl tuli vastaan x5 jossa oli nokalla 3 isoa lisäkaukovaloa, joten pitäisi olla mahdollista, siitä mitä kikkailua se vaatii sähköjen kanssa en osaa sanoa. Vaatii ainakin erillisen releen niiden ohjausta varten.
juuri viime vkl tuli vastaan x5 jossa oli nokalla 3 isoa lisäkaukovaloa, joten pitäisi olla mahdollista, siitä mitä kikkailua se vaatii sähköjen kanssa en osaa sanoa. Vaatii ainakin erillisen releen niiden ohjausta varten.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 32
- Liittynyt: 19 Marras 2014, 16:36
- Auto: BMW X5 35d
- Paikkakunta: Utsjoki
- Viesti:
Aloittaja varmaan tarkoitti omissa umpioissa olevia lisävalojen paikkoja. Kyllähän noita ulkoisia lisävaloja saa vaikka minkälaisia. Tässä esim. omassa autossa olevat. http://www.kalaharri.net/2016/12/valoa-pimeyteen.html
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
X5:n käsijarrusta palaa eräs rele joka aluksi aiheuttaa satunnaiseti herjoja mittaristoon... Pahnee ajan mittaan ja vika jää pysyvästi päälle, saattaa jädä käkkäri paalle, kontin takakulmassa on vaijeri jolla jarrun voi vapauttaa...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 03 Maalis 2021, 10:38
Moi, Pikku nosto keskusteluun.
Minulla X5 E70 -07 teki takajarrulevyjen vaihdon jälkeen näin: (Hioin myös kevyesti käsijarrukenkien pintaa karheaksi)
Moottori käynnissä käsijarru tuntuu toimivan normaalisti, kytkeytyy päälle ja irtoaa.
1. Kun moottorin sammuttaa käsijarru päällä, kuuluu iso kirskunta takajarruista (moottorista) ja käsijarru menee "vikatilaan" ja syttyy keltainen vikavalo. Tämä lähtee vain vikakoodin nollauksella. Mikä toimenpide tapahtuu käsijarruun moottorin sammuttamisen jälkeen? Keltaisen merkkivalon aikana käsijarru on ns. eloton.
2. Auto sammuksissa ja käsijarru päälle, kuuluu taas se kirskunta. Käsijarru jää vaihtelevalla menestyksellä päälle. Vapautus onnistuu manuaalisesti peräkontista. Vikakoodin nollaamalla taas tilanne ns. "nollaantuu".
Liittyykö tämä jotenkin uusiin levyihin? Voiko vanhat levyt olla kuluneet jarrukenkin kohdalta niin paljon?
Miten tätä lähtisi selvittämään?
Minulla X5 E70 -07 teki takajarrulevyjen vaihdon jälkeen näin: (Hioin myös kevyesti käsijarrukenkien pintaa karheaksi)
Moottori käynnissä käsijarru tuntuu toimivan normaalisti, kytkeytyy päälle ja irtoaa.
1. Kun moottorin sammuttaa käsijarru päällä, kuuluu iso kirskunta takajarruista (moottorista) ja käsijarru menee "vikatilaan" ja syttyy keltainen vikavalo. Tämä lähtee vain vikakoodin nollauksella. Mikä toimenpide tapahtuu käsijarruun moottorin sammuttamisen jälkeen? Keltaisen merkkivalon aikana käsijarru on ns. eloton.
2. Auto sammuksissa ja käsijarru päälle, kuuluu taas se kirskunta. Käsijarru jää vaihtelevalla menestyksellä päälle. Vapautus onnistuu manuaalisesti peräkontista. Vikakoodin nollaamalla taas tilanne ns. "nollaantuu".
Liittyykö tämä jotenkin uusiin levyihin? Voiko vanhat levyt olla kuluneet jarrukenkin kohdalta niin paljon?
Miten tätä lähtisi selvittämään?