Heips.
Kellään tietoa/kuvaa "tyypillisestä" aiheen mukaisesta halkeamisesta?
Kiitos etukäteen
E-60/61 pakosarja halki?
Omassa 530d pakosarja meni rikki turbolle menevän "putken" kaulaosasta, eli ratkeama näkyi laipan vierestä ja pakokaasun haju tuli kabiiniin autoa käynnistäessä. Onneksi palasia ei ollut irronnut särkemään turboa. Tilalle laitettiin valurautainen pakosarja, joka kestää paremmin eli tuon auton elinkaaren loppuun. koska vm.2004, mutta ajettu 187000 km.
Kyllähän se näytti ruostumattomalta raudalta, mutta laippa joka oli siihen hitsattu näytti ns."pataraudalta" jonka takia ratkeama oli hitsisaumassa. Eivät tehtaalla valmistaessa olleet käyttäneet ilmeisesti ns. rajapuikkoa liitoskohtaan. koska repeämä oli juuri saumassa. Itse olen hitsaillut eri materiaaleja ja juuri oikea lisäaineen käyttö on hyvin tärkeää.
Viestiketju ehkä jo vanha mutta kysymys koskee X5 vm.04 pakosarjan kannen halkeamaa. Nokinen konehuone ja pakokaasun haju cabin -tilassa. Huomaan lähinnä liikkeellelähdössä. Mistä p-kaasu pääsee sisätiloihin? Ei hyvä juttu.
Mitä kokemuksia - miten kannattaa edetä? Mitä kustantaa ja mitä kannattaisi tehdä asian kanssa? Onko kokemusta jostain mitä olisi syytä tehdä samalla kun em. urakka tehdään eli esim. läppien poistaminen. Siitä on ollut mainintaa useammaltakin kommentoijalta.
Seikka ollut tiedossa vuoden verran ja pitäisi saada asia kuntoon. Thx. jii
Mitä kokemuksia - miten kannattaa edetä? Mitä kustantaa ja mitä kannattaisi tehdä asian kanssa? Onko kokemusta jostain mitä olisi syytä tehdä samalla kun em. urakka tehdään eli esim. läppien poistaminen. Siitä on ollut mainintaa useammaltakin kommentoijalta.
Seikka ollut tiedossa vuoden verran ja pitäisi saada asia kuntoon. Thx. jii