Moro,
Tuossa pääsiäisriennoista tuli ajettua kotia ja loppumatkalla tuli pysähdyttyä kaupan kautta. Parkkiruudusta lähtiessä syttyi moottorin vikavalo (puoliksi keltainen) ja tehot hävisivät. Tätä ennen ei ole ollut mitään ongelmaa. Sain nitkuteltua kotipihaan ja nyt tarkemmin moottoria kuunnellessa pienellä kaasutuksella kuuluu "särisevää rallatusta" mutta vähän korkeimmilla kierroksilla ns. "normaali ääni."
Onko jakoketju tuusanpaskana ja koneremontti edessä vai voiko tästä vielä selvitä vielä jotenkin muuten? Auto vm 2006 E90 320i N46 koneella ja ajettu noin 180t km.
Kiitosta!
E90 Moottorivalo ja tehojen häviäminen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Kerro nyt ekana että mitä ongelmaa se moottorinohjaus valittaa, eli millaisen vikakoodin pukkaa?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tuo ei vielä kauheasti taida kertoa. Diagnostiikkatyökalu kiinni ja tarkempaa dataa autosta ulos, niin saattaa alkaa selviämään paremmin.
Aiempi CC-ID 29 -ilmentymä tällä foorumilla: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=808
Edit: tuolla on lista CC-koodeista. 29 on "Engine problem, power reduced": http://mr-fix.info/bmw-cc-id-codes-faul ... -messages/
Aiempi CC-ID 29 -ilmentymä tällä foorumilla: http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=808
Edit: tuolla on lista CC-koodeista. 29 on "Engine problem, power reduced": http://mr-fix.info/bmw-cc-id-codes-faul ... -messages/
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Joo, turha siitä (vielä) on ressata. Ei se vika ressaamalla parane kuitenkaan, niin parempi ottaa lunkisti ja selvittelee tilanteen rauhaksiltaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Paitsi että jos siellä oli jotain vakavampaa, niin ei ehkä kannata kierrättää yms kamalasti ennen vian selviämistä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Joo, ajaminen toki kannattaa ylipäätään jättää vähälle, mieluummin pois. Ja jos pakko on ajaa, niin tosiaan maltillisesti ja rauhaksiin.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Noniin pajalla (ei marmori) käyty ja nollasivat vikakoodit. Nyt ajoin noin 50km ja sama valo iski palamaan. Pajalta annettu oheiset vikakoodit:
2A67 Venttiilinnoston ohjaus (Viallinen)
2A6B Moottorintehonrajoitus (Aktivoitu)
Ja kaupanpäälisiksi..
A6D1 Lisävesipumppu (Viallinen)
Ei auta muuta kuin uusiksi yrittää. Onko kenelläkään kokemusta vastaavista vikakoodeista? Googlen pojat kertovat kyllä lontooksi.
2A67 Venttiilinnoston ohjaus (Viallinen)
2A6B Moottorintehonrajoitus (Aktivoitu)
Ja kaupanpäälisiksi..
A6D1 Lisävesipumppu (Viallinen)
Ei auta muuta kuin uusiksi yrittää. Onko kenelläkään kokemusta vastaavista vikakoodeista? Googlen pojat kertovat kyllä lontooksi.
Voisiko olla kampiakselin asentotunnistin? Vai antaisiko järkevän vikakoodin?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ei - siitä ei seuraisi tehonalenema vaan täysi käynnistymättömyys. Äkkiseltään tuo 2A67 viittaa Valvetronicin suuntaan.
Jos oikein tulkkailen kevyen intternettitutkimuksen perusteella, selviää hyvällä säkällä Valvetronicin ohjausmoottorin vaihdolla, proseduuri kuvattuna tuolla: http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... lacing.htm - mutta kannattaa kuitenkin käyttää jossain BMW:tä tuntevalla pajalla (Schmiedmann, JMW, marmoritiskit...) varmemman ja asiantuntevan diagnoosin (sekä korjaustarjouksen) saamiseksi.
Jos oikein tulkkailen kevyen intternettitutkimuksen perusteella, selviää hyvällä säkällä Valvetronicin ohjausmoottorin vaihdolla, proseduuri kuvattuna tuolla: http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... lacing.htm - mutta kannattaa kuitenkin käyttää jossain BMW:tä tuntevalla pajalla (Schmiedmann, JMW, marmoritiskit...) varmemman ja asiantuntevan diagnoosin (sekä korjaustarjouksen) saamiseksi.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Itsellä aikoinaan tuota tuli N54 moottorissa kun vanoksen solenoidit olivat paskaiset,menivät vähän tukkoon.Iitse vaihdoin ne uusiin,mutta putsauskin olisi auttanut.Kun vika tuli,niin virtojen pois->päälle laitolla kuittaantui,jotta sai rajoituksen pois.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Ääni tuolle. Tosin parasta on ajaa tuon vikakoodin testiproseduuri, = ajetaan valvetronic aktuaattoria. Sillähän se selviäisi.Aero kirjoitti: Äkkiseltään tuo 2A67 viittaa Valvetronicin suuntaan.
Jos oikein tulkkailen kevyen intternettitutkimuksen perusteella, selviää hyvällä säkällä Valvetronicin ohjausmoottorin vaihdolla, proseduuri kuvattuna
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Je, tosiaan asiantunteva paja/tekijä osaa oikeat testiproseduurit ajaa ja tulokset tulkita, joten ei muuta kuin sopivaan tahoon yhteyttä.
Näistä pitäisi tulla ennemminkin vikakoodi venttiilien (tai oikeastaan nokan/nokkien) ajoituksesta eikä avausmäärästä, kuten tässä tapauksessa.Bimmerfanc kirjoitti:vanoksen solenoidit
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Moro
Vähän tiedonjakoa. Schmiedmannilla diagnosoivat ja korjasivat:
* Jakoketju, samalla nokkien säätöpyörät, rattaat, kiristimet ja kaikki pultit
* Venttiilikopan tiiviste vaihdettu
* Valvetronicin säätömoottori + ajastus
Nyt kone käy oikeasti niin herttaisen ihanasti kuin olla voi. Toivottavasti kestääkin. Lysti nyt oli sen +3000€. Kiitos.
Vähän tiedonjakoa. Schmiedmannilla diagnosoivat ja korjasivat:
* Jakoketju, samalla nokkien säätöpyörät, rattaat, kiristimet ja kaikki pultit
* Venttiilikopan tiiviste vaihdettu
* Valvetronicin säätömoottori + ajastus
Nyt kone käy oikeasti niin herttaisen ihanasti kuin olla voi. Toivottavasti kestääkin. Lysti nyt oli sen +3000€. Kiitos.
Moro mestarit,
Nyt pitkän remontin jälkeen (ks. yllä) on kone alkanut syömään öljyä reippahasti ja savuttamaan kaasuttaessa. (1l/1000km) Onko mitä vinkkejä seuraavaksi?
Huohotin uusiksi?
Venttiilinvarren kumiongelmat?
Männänrenkaat?
Ei prkl.
Nyt pitkän remontin jälkeen (ks. yllä) on kone alkanut syömään öljyä reippahasti ja savuttamaan kaasuttaessa. (1l/1000km) Onko mitä vinkkejä seuraavaksi?
Huohotin uusiksi?
Venttiilinvarren kumiongelmat?
Männänrenkaat?
Ei prkl.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ei ainakaan N47:ssa kampiakselin anturin johdon ollessa oikosulussa aiheuttanut muuta kuin pidentyneen startin ja vikakoodin...Aero kirjoitti:Ei - siitä ei seuraisi tehonalenema vaan täysi käynnistymättömyys. Äkkiseltään tuo 2A67 viittaa Valvetronicin suuntaan.
Jos oikein tulkkailen kevyen intternettitutkimuksen perusteella, selviää hyvällä säkällä Valvetronicin ohjausmoottorin vaihdolla, proseduuri kuvattuna tuolla: http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... lacing.htm - mutta kannattaa kuitenkin käyttää jossain BMW:tä tuntevalla pajalla (Schmiedmann, JMW, marmoritiskit...) varmemman ja asiantuntevan diagnoosin (sekä korjaustarjouksen) saamiseksi.
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
^^Vaikka ei välttämättä asiaan liitykään (ainakaan minä en heti keksi yhteyttä uuden oireen ja tehdyn listan välillä), niin ison rempan päälle savuttavasta koneesta tulisi ensimmäisenä mieleen lähestyä rempan tehnyttä liikettä. Se on avain onneen (ehkä jaettuun), jos ilmenee että uudella ongelmalla on jotain tekemistä rempan kanssa.
^Seison korjattuna, ensimmäinen tekniikka josta kuulen moista, mutta todennäköisesti vastaavaa on muissakin Bemarin koneissa (ainakin dieseleissä, mutta jos niissä toimii niin miksi ei bensakoneessa). Lonkalta voisin veikata, että auto käyttää nokkien asentoantureiden dataa kampuran sijasta, mutta joutuu pyörittämään pidempään että tietää kummalla kampuran kierroksella nokka menee.
^Seison korjattuna, ensimmäinen tekniikka josta kuulen moista, mutta todennäköisesti vastaavaa on muissakin Bemarin koneissa (ainakin dieseleissä, mutta jos niissä toimii niin miksi ei bensakoneessa). Lonkalta voisin veikata, että auto käyttää nokkien asentoantureiden dataa kampuran sijasta, mutta joutuu pyörittämään pidempään että tietää kummalla kampuran kierroksella nokka menee.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence