Löytyskö täältä apua ongelmaan. Bmw 330i N53-moottorilla. Kylmänä kun auton käynnistää niin ääne täysin samallainen kun alla olevassa videossa. Moottori vikavalo syttyy myös yleensä kylmänä käynnistäessä. Lämpinänä toimii moitteetta.
https://m.youtube.com/watch?v=rFxDGpRo42E
Vikakoodit luettu. Nosx-anturi vaihdettu ja suuttimia vaihdettu.
Ideoita?
N53 käy kylmänä huonosti
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 08 Tammi 2017, 13:10
2010 523i N53 samavika. Moottorin suojakannesta oli revitty foamia pois. Sitä oli ollut liikaa ja hangannut polttoainesuuttimien 3 kpl kohdot puhki. Nämä hohdot pätki ja aiheutti sytytyshäiriöitä kylmällä tyhjäkäynnillä.
Uusin suuttimien johtosarjan (n. 100,-€) ja vika poistui. Minäkin vaihdoin ensin suuttimet ensin.
Nyt olisi 6kpl toimivia suuttimia myynnissä kohtuuhinnalla, esim. 100 € kpl.
Uusin suuttimien johtosarjan (n. 100,-€) ja vika poistui. Minäkin vaihdoin ensin suuttimet ensin.
Nyt olisi 6kpl toimivia suuttimia myynnissä kohtuuhinnalla, esim. 100 € kpl.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Montako suutinta vaihdettiin? Monesti vaihdetaan väärä suutin kun väärin tulkitaan vikakoodeja. Se ei useinkaan ole se sylinteri mistä tulee misfireä.Lemmings kirjoitti:Löytyskö täältä apua ongelmaan. Bmw 330i N53-moottorilla. Kylmänä kun auton käynnistää niin ääne täysin samallainen kun alla olevassa videossa. Moottori vikavalo syttyy myös yleensä kylmänä käynnistäessä. Lämpinänä toimii moitteetta.
https://m.youtube.com/watch?v=rFxDGpRo42E
Vikakoodit luettu. Nosx-anturi vaihdettu ja suuttimia vaihdettu.
Ideoita?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
2. sylinteri antoi vikakoodin ja puolien vaihtaminen päittäin 1 <=> 2 ei auttanut asiaa vaan vika pysyi sylinterissä 2. Suutin vaihdettu kyseiseen pyttyyn mutta tosiaan ei vaikutusta asiaan.Kuudensuora kirjoitti:Montako suutinta vaihdettiin? Monesti vaihdetaan väärä suutin kun väärin tulkitaan vikakoodeja. Se ei useinkaan ole se sylinteri mistä tulee misfireä.Lemmings kirjoitti:Löytyskö täältä apua ongelmaan. Bmw 330i N53-moottorilla. Kylmänä kun auton käynnistää niin ääne täysin samallainen kun alla olevassa videossa. Moottori vikavalo syttyy myös yleensä kylmänä käynnistäessä. Lämpinänä toimii moitteetta.
https://m.youtube.com/watch?v=rFxDGpRo42E
Vikakoodit luettu. Nosx-anturi vaihdettu ja suuttimia vaihdettu.
Ideoita?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Minimissään 1,2,3 pyttyjen suuttimet vaihdettava. Ehkä kaikki kuusi jos on vanhat suuttimet sisässä. Ja koodaus myös.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Ahaa, semmonen homma. Kuulemma nyt paikallaan olevat suuttimet on jotkut "päivitetyt" tai uudemman sarjan.Kuudensuora kirjoitti:Minimissään 1,2,3 pyttyjen suuttimet vaihdettava. Ehkä kaikki kuusi jos on vanhat suuttimet sisässä. Ja koodaus myös.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
..ja tiettyjä sarjoja ei saa sekoittaa keskenään!
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Tämä käy hyvinkin ainakin meikäläisen järkeen. Yksittäinen suutin vuotaa tai tökkii, jonka perusteella ko. sylinteri ja sitämyöten valvottava sylinteriryhmä (näissä muistaakseni 3 sylinteriä, kuten Kuudensuoran tekstistä voi päätellä) menee rikkaalle tai laihalle, minkä lambda huomaa ja ECU korjaa tilanteen kääntämällä koko sylinteriryhmää vastakkaiseen suuntaan, jolloin ne kaksi muuta sylinteriä menee laihalle tai rikkaalle ja sieltä lävähtää sytkäongelmavika tauluun, kun joko laiha seos ei halua syttyä tai rikkaalla on tulppa tukossa.Kuudensuora kirjoitti:Montako suutinta vaihdettiin? Monesti vaihdetaan väärä suutin kun väärin tulkitaan vikakoodeja. Se ei useinkaan ole se sylinteri mistä tulee misfireä.
Edit: korjattu typo kursivointimerkissä.
Viimeksi muokannut Aero, 21 Touko 2017, 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Hmm, mikä tuo kaapelisarjan numero oli? Tämäkö 12517566531 ? Itsellä samanlaista ongelmaa, tosin 6 sylinterin tulppa on melkoisen musta, joten voi olla suuttimessakin vikaa. Tuon johtosarjan jos vaihtaisi samalla kun ei kovin iso kustannus.Bayerische FML-495 kirjoitti:2010 523i N53 samavika. Moottorin suojakannesta oli revitty foamia pois. Sitä oli ollut liikaa ja hangannut polttoainesuuttimien 3 kpl kohdot puhki. Nämä hohdot pätki ja aiheutti sytytyshäiriöitä kylmällä tyhjäkäynnillä.
Uusin suuttimien johtosarjan (n. 100,-€) ja vika poistui. Minäkin vaihdoin ensin suuttimet ensin.
Nyt olisi 6kpl toimivia suuttimia myynnissä kohtuuhinnalla, esim. 100 € kpl.
Paljonko ajettu noilla sun ylimääräisillä suuttimilla?
Lainattu muualta. N53 on hyvä huoleton, kunhan suuttimet. korkeapainepumppu ja puolat on vaihdettu uusimpiin versioihin. Ongelmat ovat tulleet nimenomaan viallisista suuttimista (niitä on käsittääkseni 11 (yksitoista) eri versiota, joista ainoastaan viimeisin on täysin toimiva), joita on vaihdettu aikoinaan kasapäin. Monesti onneksi takuuseen.Jatkan tästä minulla venttilikannen tiiviste vuotaa tulpan reikiin öljyä auto pätkii. Täytyy vaihtaa heti tiiviste. 07 e60 lci 523i vaihdettu suuttimet korkeapainepumppu,tulpat,puolat, edellisen omistajan toimesta joka maksoi itse koko laskun.
Luin tän jutun oma 523i 07 n53 kävi startissa huonosti misfire 5 ja 6 pytyt nox anturi herja moottorin vikavalo. Vein pikku korjaamolle sanoin ei muuta kun suuttimet vaihtoon ne vaihdettiin ja koodattiin sarja 11. Parin päivän päästä soitettiin että auto kunnossa nox generointi tehty pakkopoltolla.