Comfort Access - ovenkahvavika & takaluukku jumissa eikä aukea

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Taisi GT5 kohdata ensimmäisen vian. Kuskin ovenkahvan kosketuksella tehtävä lukon avaus- ja lukitustoiminta on hiipunut pikkuhiljaa. Toimii satunnaisesti, välillä ei lainkaan ja toisinaan turhan herkästi. Välillä avautuu siitä mistä pitäisi mennä lukkoon. Pelkkä avaimen lähelläolo saa joskus lukon sekaisin ja auto koittaa aukoa jo auki olevaa lukkoa toistuvasti ilman kosketusta. Ongelma vain kuskin ovessa, muut toimii moitteetta.

Otin pienen videon jossa lukko aukeaa kun vain tuo käden lähelle. https://youtu.be/INGc77iCwcE :blink:

Pikadiagnoosi nettiä selaamalla on kahvan johdot jotka nirhaantuvat ja hapettuvat. Korjaus tyypillisesti kahva vaihtamalla.

Ei netistä löydy GT:n videoita tai kuvia. Ja kahvoja on monenlaisia. Mutta ilmeisesti lukkopesää ei tässä tarvitse irroittaa, ainoastaan pieni torx oven sisällä jolla saa kahvan takareunan irti.

Mutta sitten se tuhannen taalan kysymys ennen kuin otan kahvan irti: saako näissä itse kahvan purettua osiin niin kuin vanhemmissa malleissa että voi uusia johdot? En pysty löytämään mitään mistä avata se eli onko klipsuteltu ja liimattu kasaan? Pääsisi nimittäin tuntipalkalle jos ei tarttis viedä autoa hoitoon ja korjaantuisi uusilla johdoilla...

Sitten mulla on epäilys että tämä myös aiheuttaa akkuvaroituksia. Eli estää autoa nukahtamasta joka taas pitää virrankulutuksen korkealla ja se taas antaa herjan että akku purkautuu paikalla ollessaan. Näitä on tullut kiihtyvästi lukon kenkkuilun lisääntyessä.

-p
Viimeksi muokannut phuksi, 26 Kesä 2017, 20:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Autojen ovissa yleisin paikka johtojen katkeamiseen on saranan vierestä kumihaitarin sisältä. Sen korjaaminen askartelumenetelmällä ei ole ollenkaan hauskaa.
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

phuksi - naapurifoorumilla lisäinfoa tähän liittyen:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=355920
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

moi,

tämä nyt on ihan arvailua koska ongelma voi myös olla johtosarjassa... Kuinka vanha akku sulla on? Nämä BMWt rupeavat toimimaan oudosti kun akku on vähänkin huono. Ei edes siis välttämättä vielä surkeassa kunnossa. Eli jos akku on 5 vuotta vanha hakisin ensiksi uuden.

Minulla sekä e46 330i:n keskuslukon ongelmat katosivat ja 335i:n comfort access ongelmat ja akkuherjat hävis kun vaihdoin uuden akun. Tähän jälkimmäiseen ostin tilalle AGM akun ja sitten nollasin ja koodasin tyypin kohdalleen.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Kyllä näissä F-sarjalaisissa vika on kahvassa kunnes toisin todistetaan. Ei johdoissa vaan kahvassa, kosteus tekee temppunsa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
hemmo202
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 31 Tammi 2017, 13:16
Auto: F01 730dA, 2009
Paikkakunta: Rauma

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=13&t=9095

Oma F01 kenkkuili juurikin kuskin oven kahvasta ja satunnaisesti myös saman puolen takaoven kahvasta.
Mulla kerkes jo polttamaan sulakkeen (katso linkin topic). Samaa vikaa useammassa mallissa jossa CA toiminto.
ex: E65 745iA, E38 730iA, E34 520i
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Komppaan edellisiä. Vika on nimenomaan kahvassa (kasattu kahdesta puolikkaasta ja väliin pääsee vettä), ei johdoissa.
yhdestä F10:tä oli sulake palanut. Asiakkaan kanssa kokeiltiin laittaa sulake paikalleen, "iloinen" savu nousi kahvasta. :w00t:
Yksi toinen asiakas oli purkanut kahvan kahteen osaan, ja kuivatellut sen. Oli kuulemma toiminut...ainakin jonkin aikaa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Clavurion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Syys 2010, 22:21
Paikkakunta: Oulu

Taattua BMW-laatua, vuotava kahvan liimaus. :tong:
Merikotka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 16 Maalis 2014, 19:33
Auto: V60 T8

Mulla oli E92:ssa sama vika -> kahvan vaihto. En ole ollut sen jälkeen erityisen innostunut ruksimaan confort accessia.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Tulipahan vähän tutkittua. Kahva irtoaa kun oven avaa ja tiivisteen alla olevasta reiästä kurkkaa oven sisään. Siellä näkyy noin 10 cm päässä torx-ruuvi jonka avaaminen ensin vaati rohkeuden keräämistä ettei vaan putoa sisään. Kun ruuvin saa löysälle lähtee kahvan takareuna oven sisältä irti ja etureuna sitten vain sopivasti pujottamalla. Ruuvi tuntuu jäävän oven sisään tukevasti vaikka sitä on kiertänyt auki.
Kahva1 (Medium).jpg
Kahva1 (Medium).jpg (103.17 KiB) Katsottu 18215 kertaa
Verrattuna netistä löytyviin joihinkin vanhoihin kahvamalleihin on tässä kyllä johdotus tehty asiallisesti kaikin puolin. Eikä niissä näy mitään vikaa. Ja tosiaan on kahdesta palasta tehty ja napsautettu kiinni joten avaamisessa voi myös tulla takaiskuja eli homma jäi sitten siihen.
kahva2 (Medium).jpg
kahva2 (Medium).jpg (210.59 KiB) Katsottu 18215 kertaa
Kahva3 (Medium).jpg
Kahva3 (Medium).jpg (208.89 KiB) Katsottu 18215 kertaa
Kahva4 (Medium).jpg
Kahva4 (Medium).jpg (264.03 KiB) Katsottu 18215 kertaa
Takaisin laittaessa sitten iski äimistys että miten kahvan saa kiinni ruuvilla. Ruuvi siis jäi avattaessa oven sisään mutten kurkannut miten. Kun kahvan työnsi oven sisään näytti ruuvi jäävän kahvan oven sisään työntyvän muovin taakse joka mietitytti että tuliko kahva jotenkin väärin paikalleen. Mutta ei. Ruuvissa on vääränkätinen kierre eli kun sen vaan kiristää, tulee se ulospäin tapiksi ja lukitsee kahvan paikoilleen.

Tilanne pahenee päivä päivältä. Hetki sitten lakkasi toimimasta pelkääjän etuovi. Takaovet toimivat moitteetta. Patsi että lukot aukeavat jopa ihan itsekseen jos on tai kävelee auton lähellä noin metrin päässä ja avain sattuu olemaan taskussa :blink: Eli pitää lukita etäältä että pysyy lukossa.

Eikä siinä vielä kaikki :curse: Takaluukku on pysyvästi kiinni. Pumput koittaa nostaa kun aukaisee mutta lukko ei vapauta vaikka muuten auton lukot aukeaa. Auto herjaa kroonisesti takaluukun jo olevan auki ja kilkuttaa varoituksen kun lähtee ajamaan eikä esim. peruutuskamerakaan näytä mitään. Mutta luukku ei liikahda milliäkään, ei kiinni eikä auki. Ja kun GT:ssä on vielä se väliseinä takapenkin selkänojan takana niin ei pääse konttiin sisäkauttakaan :wassat:

Auto menossa maanantaina pajalle. Saas nähdä saavatko kontin auki... Viallisten kahvojen vaihto onneksi on todella helppoa. Varsinkin kun se nyt tuli jo harjoiteltua. Ehkä 5 min per kahva.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

phuksi kirjoitti:Tilanne pahenee päivä päivältä. Hetki sitten lakkasi toimimasta pelkääjän etuovi. Takaovet toimivat moitteetta. Patsi että lukot aukeavat jopa ihan itsekseen jos on tai kävelee auton lähellä noin metrin päässä ja avain sattuu olemaan taskussa :blink:
Tästä tulee erehdyttävästi mieleen kaverin A8 Audi, josta pitkään etsivät akun tyhjentymisen syytä. Syylliseksi paljastui repsikan oven ovenkahva, jonka hivelytunnistin väitti, että sitä hiveltäisiin jatkuvasti ja auto sitten huuteli ympäristöön että olisiko sitä avainta lähettyvillä. Ilmeisen samaa tekee sinunklin kahvasi, kuvittelee että joku jatkuvasti haluaisi aukoa autoa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Ja ensiapuna, joko liitin irti, johto voi tosin hävitä oven sisään :blush: tai napsii tuosta kahvasta nuo johdot poikki.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Niinkuin forumikin ounasteli vika on kahvoissa. Molempien etuovien kahvat rikki ja osat lähti tilaukseen. Takaluukkuun murtauduttiin sisäkautta ja lukkoa koitettu avata. Ei tullut vielä tietoa mikä oli lopputulos. Ilmeisesti kuitenkin lukko sökö ja tilattu pikana että sais auton huomenna takas ajoon. Palvelu on ollut kyllä taas hyvää ja hommat etenee huollossa mallikkaasti. VW Polo on kovin erilainen kuin tuo GT mutta hoitaa hommansa :thuup:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Eipä kontti sitten vielä auennutkaan. Eivät olleet päässeet huollossa vielä kontin puolelle sisäkautta eilen eikä siinä vielä tänäänkään oltu onnistuttu. Koittivat olla rikkomatta mitään eikä keinoa oikein tuntunut löytyvän miten sisäkautta pääsee takaluukkuun. Autoon tehtiin kuitenkin siinä sivussa määräaikaishuolto onnistuneesti.

Ajelin auton huollosta kotiin odottamaan seuraavaa aikaa korjaukseen. Pihalla tuijotin takaluukkua väkevästi :curse: ja mietin miten päästä konttiin mahdollisimman vähillä vahingoilla. Muistaen, että väliseinä on tukevaa tekoa eikä jousta milliä enempää mistään. Eikä saranoiden päistä saa alareunaakaan avatuksi. Päädyin uhrata hattuhyllyn ja tutkiskelin sen heikkoja kohtia varovasti vääntelemällä ja kääntelemällä. Se ainakin on helppo vaihtaa jos menee rikki.

Hattuhyllyä tuijottaessa tuli ajatus koittaa purkaa sitä sen mitä pystyy eli otin siitä päällä olevan ritilätrimmin pois. Se on ainoa irtoava osa. Oli klipsuilla kiinni ja lähti helposti. Poistin alta paljastuneet pari torx ruuvia nähdäkseni tapahtuuko mitään. Eikä tapahtunut. Mutta trimmin alta löytyi vielä pari metallilevylukitinta parissa muoviatpissa ja elättelin toiveita että ne ovat hattuhyllyn alareunassa ehkä olevien "kahvojen" kiinnittimet. En muistanut onko siinä irralliset kahvakupit vai pohjamuoviin valettu muoto. Alla olevassa kuvassa kirkkaat metalliset rinkulat.
Hattuhylly_3 (Small).jpg
Hattuhylly_3 (Small).jpg (118.44 KiB) Katsottu 18019 kertaa

JA AVOT :sneak: kahva putosi kontin sisälle ja reikä oli syntnyt auton sisältä paksiin. Ei suuri mutta kouranmentävä :thup: Kurkotin reiästä paksin sisällä oleviin väliseinän vapautinkahvoihin, irvistin ja venytin vielä pari senttiä sormia pidemmäksi ja HOBLAA perkele seinän lukko napsahti auki ja sain sen kaadetuksi. Läpimurto tehty.
Hattuhylly_1 (Small).jpg
Hattuhylly_1 (Small).jpg (150.72 KiB) Katsottu 18021 kertaa
Hattuhylly_2 (Small).jpg
Hattuhylly_2 (Small).jpg (179.24 KiB) Katsottu 18021 kertaa
Nyt siis tilanne se, että homma jatkuu lukon purkamisella kontin sisäpuolelta. Jos on ideoita miten se tapahtuu tai miten voisi koittaa vapauttaa lukkoa niin ideat otetaan vastaan. Itsellä pukkaa reissua loppuviikosta eneenpäin niin auto tosin menossa huoltoon lukon vaihtoon. Voi olla että takaluukun seinän trimmi lähtee vain ottamalla pari ruuvia pois ja kampeamalla klipsit irti. Sen jälkeen pitäisi olla jo paremmin tilaa työstää ja ehkä pääsee jo lukkoon käsiksi. Ehkä. Vaan kun tietäis...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Tässä tarinassa kulkee siis kaksi eri vikaa rinnakkain. Comfort Access on diagnosoitu etuovien kahvoihin jotka tilauksessa ja antavat odottaa vaihtoa.

Jatketaan takaluukun tarinaa... Huolto oli saanut takaluukun auki ja olivat avanneet lukkomekanismin jossa ei ole vikaa. Mutta ehdottavat soft-close moottorin vaihtoa koska vetovaijeri käyttäytyy oudosti. Näennäisesti ei näy mitään vikaa. Olivat saaneet luukun pelaamaan mutta myös jumittamaan uudelleen. Päätettiin että käytetään vain pikkuluukkua lastaukseen eikä avata isoa luukkua lainkaan kunnes homma kunnossa.

Verkkaisena juhannuspäivänä oli hyvä tutkia vähän asiaa. Avasin ison luukun ja se aukesi. Laitoin kiinni ja siihen jäi jumiin taas. Eikä enää auennut. Hattuhylly oli jätetty varalta pysyväisluonteisesti talliin jotta kontin pystyy tyhjentämään sisäkautta tarvittaessa. Ja eihän se auttanut kuin sukeltaa takapenkiltä pääedellä konttiin tutkimaan.

Ajattelin, että puran trimmimuoveja sisältä päin niin paljon mitä pystyn ja katotaan mihin homma johtaa. Ja kas, kun ensimmäiset kaksi ruuvinkantta ponnautin pois, löytyi toisen alta mielenkiintoinen lenkki. Kuvat on auton ulkopuolelta jälkikäteen kuvattu.
Takaluukun_lukon_vapautin_2 (Small).jpg
Takaluukun_lukon_vapautin_2 (Small).jpg (195.7 KiB) Katsottu 17800 kertaa
Kaivelin sen sieltä ja siinähän näytti olevan lukon manuaalinen vapautin! Eipä löytynyt tätä huoltokirjasta? Tai sitten en vain etsinyt riittävän huolella.
Takaluukun_lukon_vapautin_1 (Small).jpg
Takaluukun_lukon_vapautin_1 (Small).jpg (189.05 KiB) Katsottu 17800 kertaa
Pujotin etusormen lenkistä läpi, vedin tukevasti ja toisella kädellä nostin sisäpuolelta takaluukkua joka aukeni ja nousi ihan kiltisti. Aloin tutkia tarkemmimn takaluukun käyttäytymistä nyt kun tiedän että saan sen auki.

1. Säädin ensin luukussa olevat topparit ihan sisään jolloin kontti putoaa käytännössä puskuriin kiinni. Soft Close moottori aktivoituu, lukko napsataa kiinni. Luukku jää kolisemaan koska luukku menee liian kiinni eikä lukko ja topparit pelaa yhdessä. Lopputulos oli että luukku ei taaskaan aukea mutta heiluu kiinni ollessaan ehkä 0,5cm verran ylös ja alas. Ei hyvä :mus:

2. Kun luukku oli kiinni liian löysällä ja siis kolisi suljettuna, säädin topparit sormituntumalla sisäpuolelta taas pää edellä sukeltaen niin että luukku ei enää heilu. Sitten avasin luukun manuaalivaijerista ja kiersin toppareita 1,5 kierrosta vielä auki, jotta ne ottavat osansa. Ja avot, luukku lähti toimimaan hienosti. Menee kiinni napista, soft close moottori surisee ja vetää konttia kiinni ja lukko napsahtaa kiinni. Ja aukeaa napista ihan nätisti :thuup:

3. Sitten käänsin toppareita vielä lisää ulos niin oikein reilusti. Laitoin luukun kiinni napista ja soft close moottori koitti vetää kiinni ja lukkoon. Luukku käytännössä lukittui todella piukkaan mutta ei taaskaan enää auennut. Niinpä avasin sisäkautta taas vaijerilla. Tämä varmaan oli se alkuperäinen vikatilanne.

Tulkinta tässä vaiheessa oli, että osat toimivat, kyse on säädöstä. Kun sitten tapailin rajaa missä luukku istuu koriin nähden nätisti ja toimii moitteetta oli käytännössä toppareiden säädöt vajaan kierroksen sellaiset, että homma toimi moitteetta ja näytti hyvältä. Vähän turhan herkällä ja toleranssin ääripäässä. Niinpä rupesin säätämään itse takaluukussa olevaa lukon vastakappalelenkkiä ja huomasin että senkin säädöt oli ihan toisessa ääripäässä.

Säädin luukussa olevaa lukon lenkkiä pari milliä keskemmälle ja koitin tapailla toppareita sopivaan kohtaan. Ei onnistunut että luukku olisi toiminut nätisti ilman poksahtamista avattaessa tai kolahtamista suljettaessa ja niin että luukku istuu koriin nähden nätisti. Niinpä palautin lukkolenkin millin takaisin päin ja avot, nyt on säätövaraa muutama kierros toppareissa ja luukku on siisti ja toimii moitteetta.

On siis varmaan millin sisällä toleranssit. Ja jos on sopivasti ääripäässä ja luukku jää jotenkin vinoon etenkin jos se väkisin painetaan kiinni niin homma voi olla siinä.

Vähän mysteeriksi jäi se, että mistä auto tulkitsee lukon olevan auki tai kiinni. Herja on siis, että luukku on auki vaikka se on pirun tukevasti kiinni. Lukossa itsessään on varmaan yksi rajakytkin. Mutta toisaalta se yksin ei riitä koska myös silloin kun luukku oli topparit sisässä käytännössä kiinni puskurissa oli soft close ajanut moottorin ihan tappiin eikä auton mielestä lukko ollut kiinni. Eli saa siis tiedon myös soft close moottorilta. On siis varmaan yhdistelmä soft close moottorin ottamasta virrasta ja rajakytkimestä? Tämä selittäisi, että vaikka aiemmassa kohdassa nro 1 mentiin lukon rajan yli ajoi moottori itsensä tappiin niin kevyesti että sen mielestä luukku ei lukkiintunut. Mutta nyt kun säädöt on alueella, niin rajatieto sanoo että mentiin lukko-asentoon ja kun luukku kiristyy toppareita vasten niin virta kasvaa soft close moottorissa ja kun se saavuttaa oman raja-arvonsa niin auto totetaa että kiinni on. Kolmannessa tapauksessa taas käynee niin, että soft-close moottori kyllä kertoo että lukko on kiinni mutta rajakytkin ei aktivoidu kun kontti jää niin raolleen?

Kaikenlaista. Mutta kontti pelaa nyt normaalisti :drink: Se on tärkeintä kun viikonloppuna on taas auto täynnä tavaraa...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Kuitataan tähän tarinaan vielä päätös. Comfort Access - ongelma etuovien kahvoista johtui juurikin viallisista kahvoista. Molemmat vaihdettu ja taas pelittää. On kyllä suolaisen hintaisia (sinne meni performance putkiston budjetti)... :curse: Vanhat otin jemmaan ja ne odottaa pimeetä syysiltaa jolloin otan ne auki ja kurkistan mitä sisältä löytyy.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Tähän asti comfort access sitten toimikin :curse: On häkellyttävää mitä tarkoittaa tilastollinen laatu joka jotenkin ikävästi korostuu huonon laadun yhteydessä. Nyt kosahti sitten oikean takaoven kahva. Saas nähdä koska menee vasen takaovi, veikkaisin että talven aikana.

Kannattaisko laittaa tavallinen kahva tilalle? Tai oikeastaan vaan kylmän viileesti vetää piuhat kahvan puolelta liitintä poikki? Ei takaovissa tuolla lukitus-/avaustoiminnolla mitään tee. Jos oikein tulkkasin niin tuo 4-pinninen liitin on comfort access. 2-pinnistä en ole saanut selville mutta veikkaus on kahvan LED.
20171217_201349 (Small).jpg
20171217_201349 (Small).jpg (82.89 KiB) Katsottu 16424 kertaa
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Jontterin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Syys 2013, 16:42

Näitä kahvoja on onnistuneesti korjattu. Kosteus pääsee kahvan sisälle ja tekee tuhoja.
Bimmerlife
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Touko 2022, 19:27

Ensimmäinen Bemari (F11) ja Comfort Accessin kanssa pulmaa. Luin viestejä ja vaikuttaisi että aina syy kahvassa. Korjaamolla vaihdettiin ensi alkuun apparin oven lukko mutta eihän se auttanut näihin oireisiin - eli kun lähestyy avaimen kanssa apparin puolta, niin alkaa kuulumaan ovista naputusta. Kaikki ovet kyllä avautuvat kahvasta normaalisti, joka ovesta, apparin takaovesta en ole ihan varma olenko tullut kokeilleeksi. Kuskin puolelta avainten kanssa lähestyessä autoa ei kuulu naputusta. Ja taasen apparin puolella kun avaimesta lukitsee ovet, niin ne avautuvat samantien, kuskin puolelta tai kauempaa autosta lukitus onnistuu normaalisti. Vikakoodia oli antanut apparin oven lukosta. Täsmääkö nämäkin oireet ovenkahvaan, jos niin mistä tunnistaa ongelmakahvan?
Laku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 108
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 23:50
Auto: F11 535d ja E81
E31 850Csi ja E31 850i
E24 635Csi

Bimmerlife kirjoitti: 18 Touko 2022, 19:43 Ensimmäinen Bemari (F11) ja Comfort Accessin kanssa pulmaa. Luin viestejä ja vaikuttaisi että aina syy kahvassa. Korjaamolla vaihdettiin ensi alkuun apparin oven lukko mutta eihän se auttanut näihin oireisiin - eli kun lähestyy avaimen kanssa apparin puolta, niin alkaa kuulumaan ovista naputusta. Kaikki ovet kyllä avautuvat kahvasta normaalisti, joka ovesta, apparin takaovesta en ole ihan varma olenko tullut kokeilleeksi. Kuskin puolelta avainten kanssa lähestyessä autoa ei kuulu naputusta. Ja taasen apparin puolella kun avaimesta lukitsee ovet, niin ne avautuvat samantien, kuskin puolelta tai kauempaa autosta lukitus onnistuu normaalisti. Vikakoodia oli antanut apparin oven lukosta. Täsmääkö nämäkin oireet ovenkahvaan, jos niin mistä tunnistaa ongelmakahvan?
Jos vikakoodinkin on antanut, aika varmasti viittaa, että vika on apparin kahvassa. Ota sieltä piuha irti ja kokeile loppuuko naputus. Mikäli haluat kuntoon, yksi kaveri ainakin Suomessa korjaa noita tai sitten uusi ja maalaus marmorilta ~500€.
Vastaa Viestiin