EGR-venttiili
Heti takuun loppumisen jälkeen yleensä maahantuoja kustantaa tai ainakin osallistuu. Viestiä bmw finlandille.tom55 kirjoitti:Onko EGR-venttiilin vuoto kovinkin yleinen 2014 ikäisissä autoissa, kun heti takuun päätyttyä alkoi vuotamaan? Kovin vaihteleva on vaihdon hintakin bemarin huoltoliikkeissä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Loka 2013, 23:47
- Auto: F34 320d xdrive -14
Omassa, vuoden -14, reilu 100t ajetusta autosta EGR-venttiili jumiutui niin pahasti, että imusarjaan suli reikä. Seurauksena paha moottorivaurio. Ilmeisesti koko moottori menee vaihtoon. Oma luottamukseni näihin euro-6 diiseleihin, joissa EGR-venttiili taitaa enimmäkseen olla aina auki on ainakin koetuksella. Korvausasiaa selvitellään tällä hetkellä Saksassa asti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Näitähän on pragannu myös B47-koneisista, itselläkin takaisinkutsuna 6/2016 valmistetusta Laakkosella just pistettiin uusi ohjelma. Vaihtoehdot oli, jos yhtään jumittaa / liikerata suppeutunut niin uusitaan kokonaan, jos vielä toimii niin uusi softa. Softalla siis meni. Mutta se uusi softa varmaan järkeistää tuon toimintaa (ts. kasvattaa päästöjä :D).
Logger kirjoitti:Omassa, vuoden -14, reilu 100t ajetusta autosta EGR-venttiili jumiutui niin pahasti, että imusarjaan suli reikä. Seurauksena paha moottorivaurio. Ilmeisesti koko moottori menee vaihtoon. Oma luottamukseni näihin euro-6 diiseleihin, joissa EGR-venttiili taitaa enimmäkseen olla aina auki on ainakin koetuksella. Korvausasiaa selvitellään tällä hetkellä Saksassa asti.
Tervehdys.
Mikä moottori oli kyseessä?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Loka 2013, 23:47
- Auto: F34 320d xdrive -14
Pientä nykimistä kun kiihdytti vähänkin reippaammin. Jos teki useamman kiihdytyksen peräkkäin niin nykimistä ei enää välttämättä esiintynyt. Näin jälkeen päin asiaan tutustuneena, epäilen vahvasti että tuo nykiminen liittyi juuri egr-venttiilin sulkeutumiseen. Kun nykiminen riippui kierrosalueesta ja kiihdytyksen reippaudesta. Käyetyllä vaihteella tai nopeudella ei niinkään väliä. Olin asiasta jo maininnut edellisen huollon yhteydessä, mutta mitään kuulemma löytynyt. Mielestäni merkkihuollon olisi pitänyt osata epäillä egr-venttiilin toimintahäiriötä.jannes kirjoitti:Tuskin tosiaan Power Kit voi vaikuttaa tuohon mitenkään.
Aiheuttiko minkäänlaisia oireita ennen totaalituhoa?
Varsinainen hajoaminen tapahtui rauhallisessa matka-ajossa. Lyhyt palaneen haju ohjaamoon ja 20 km myöhemmin Drive train virheilmoitus. Ajoin kotiin ja varasin huollon.
Tuon käryn haistamisen jälkeen pysäytin auton, ennen mitään virheilmoitusten esiintymistä, mutta en havainnut mitään erikoista ja olinkin varma, että se haju johtui jostain muusta autosta. Käry nimittäin ajoittui liikenneympyrään, jossa pyöri pari vanhaa katiskaa samaan aikaan.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Tänään tuli F32:ssa taas drivetrainin virheilmoitus iDriveen ja vikamuistiin oli jäänyt merkintä EGR:stä.
Moottorina B47 ja mittarissa 27tkm. EGR-venttiili on vaihdettu tätä ennen jo kahdesti.
Käsittämätöntä pelleilyä tämä pakokaasujen takaisinkierrätys, jos venttiilit menee jumiin tuolla tiheydellä.
Moottorina B47 ja mittarissa 27tkm. EGR-venttiili on vaihdettu tätä ennen jo kahdesti.
Käsittämätöntä pelleilyä tämä pakokaasujen takaisinkierrätys, jos venttiilit menee jumiin tuolla tiheydellä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 08 Loka 2013, 23:47
- Auto: F34 320d xdrive -14
Nyt on sitten koko moottori vaihdettu. Bmw:n piikkiin. Myös puolitoista kuukautta käytössä ollut sijaisauto maksettiin. Ohjelmisto autossa edelleen -14 versio.Logger kirjoitti:Omassa, vuoden -14, reilu 100t ajetusta autosta EGR-venttiili jumiutui niin pahasti, että imusarjaan suli reikä. Seurauksena paha moottorivaurio. Ilmeisesti koko moottori menee vaihtoon. Oma luottamukseni näihin euro-6 diiseleihin, joissa EGR-venttiili taitaa enimmäkseen olla aina auki on ainakin koetuksella. Korvausasiaa selvitellään tällä hetkellä Saksassa asti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk