F11/2010 Etupään kolina

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Apuaa! Etupää kolahtelee "kumeasti" ei metalli/metalli vaan hieman pehmeämpi. Esim. kaivon kannet, hihastetöyssyt alas tultaessa, loivissa hidasteissa saa vetää vaikka 60km/h ei mitään kolahtelua eikä ääntä. Ravistimella ei löydy väljyyttä. Iskarit vaihdettu, kolina vaan jatkuu. Niin ja molemmin puolin vas/oik erikseen ja yht. aikaa.

Olisiko kellään vinkkiä mistä etsiä, paitsi rakentamalla etupää uusiksi.
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Niin lisäyksenä. Nimismiehen kikkaroissa kolisee jos kikkarat harvakseltaan, jos tiheästi, niin kolinaa ei kuulu. Parhaiten kolinan saa esille mukulakivitiellä n. 40km./h vauhdissa


Sent from my iPhone using Tapatalk
pasiassa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Huhti 2014, 14:49

Sama vika. 170 tkm ajettu. Oisko koiranluut. Pitää laittaa tilaukseen ja kokeilla paraneeko kun ne vaihtaa.

Lähetetty minun E6653 laitteesta Tapatalkilla
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

KaKe2 kirjoitti:Niin lisäyksenä. Nimismiehen kikkaroissa kolisee jos kikkarat harvakseltaan, jos tiheästi, niin kolinaa ei kuulu. Parhaiten kolinan saa esille mukulakivitiellä n. 40km./h vauhdissa
Kysymyksestä ei ilmennyt paljonko autolla on ajettu ja kuuluiko ääni ennen iskarijumppaa? Tulihan iskarien vaihdon yhteydessä uusittua yläpään kiinnikkeet? Ns. "yläpään laakerit". Ne on yksi vaihtoehto. Ja mikäli autolla on paljon ajettu voi kallistuksen vakaajan korin kiinnitykset (kumipuslat) myös olla väljistyneet. Koiranluut ehkä,mutta niistä väljistyessään tulee yleensä terävämpi ääni,kuin kuvaamasi "kumina".
pasiassa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Huhti 2014, 14:49

Koiranluut ei auttaneet lonksuntaan. Metsästytä jatketaan raidetangoista ensi viikolla...

Lähetetty minun E6653 laitteesta Tapatalkilla
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Tarkista ala tukivarsi iskarin kiinnityskohdan kumipusla! Joutuu toki vaihtaa koko tukivarren. Mutta omassa tid näk. sen vika
PaZuZu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Heinä 2017, 14:04
Auto: BMW 520 D A F11 Touring vm. 2011

Mulla täysin sama ominaisuus ja syytä etsitty tuloksetta. Täytynee tutkituttaa tuota iskarin aluetta tarkemmin.
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Ongelma ei siinäkään, seuraavaksi hammastanko/ohjausvaihde. 3500€ remppa
LWL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 27 Tammi 2011, 09:27
Paikkakunta: Salo

Samantapaista lonksahtelua oli minullakin (E90/2010, 110000km). Valitin paikallisella korjaamolla ratin käännössä, esim. parkkiruutuun ajettaessa, satunnaisesti kuuluvasta karheasta rasahduksesta. Huoltomies kertoi laittaneensa hieman öljyä jonnekin etuiskareiden yläpäähän. Rahiseva ääni hävisi, samoin lonksahdus. Pitää kysyä tarkemmin öljyn kohdetta...
pasiassa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 02 Huhti 2014, 14:49

Löysikö joku jo lääkkeen? Kevyt lonksunta äityi nyt kovaksi kolinaksi. Muuta väljähköä ei vääntelemällä näy kuin iskarin alapää, jos sekään. Olikin löystynyt koiranluun pultti. Nyt vaan enää vanha vaiva eli vissiin se ohjausvaihde joka lonksuu lievästi.
Viimeksi muokannut pasiassa, 10 Marras 2017, 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KaKe2
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 05 Touko 2017, 15:13

Hammastanko! Tarkoittaa ohjausvaihteen vaihtoa. 3500€. Että siinä vika
Vastaa Viestiin