Muutama ongelma auton kanssa ja josko jollain olisi hyviä arvauksia seuraaviin:
- auto kuluttaa öljyä ~0,5l / 1000km. Öljyä ei näyttäisi vuotavan mistään ja konetila ei ole sotkuinen
- kylmäkäynnistyksessä kuuluu muutaman sekunnin ajan kalkatusta kunnes hiljenee kokonaan
- lähtee vähän laiskasti liikkeelle pienillä kierroksilla ja vähän kuin yrittäisi sammua. Kulkee muuten täysin normaalisti ja vedot on tallella
E39 525i '03 ongelmia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tuo laiskuus voisi johtua Vanos- viasta. Olisiko juuttunut jompaan kumpaan asentoon.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Kyllä tuo pitäisi olla ihan kunnollinen lukija millä luettiin. Näin ainakin kerrottiin. Vikakoodeja ei löytynyt. Voisi vielä luetuttaa uudelleen jossain muualla varmuuden vuoksi.
Välillä auton kierrokset humppaa 800-1000rpm välillä tyhjäkäynnillä ainakin lämpimänä. Normaaliajossa ei kuitenkaan mitään ongelmaa eli tasakaasulla, kun ajelee niin auto toimii täydellisesti.
Nyt kun selvittelin, niin tuota öljytikun haaraa ei ole vaihdettu ja jossain oli, että sinne saattaa tulla tukos mikä nostaa tuon öljynkulutuksen suureksi.. Se täytyy tutkia.
Ja onko normaalia, että öljykorkissa on alipaine? Eli jos kone on käynnissä ja yrität irroittaa öljykorkkia, niin ei se alipaineen vuoksi lähde siitä ilman pientä voimankäyttöä. Samalla kun korkin ottaa irti, niin tyhjäkäynnin kierrokset laskee selvästi korvakuulolla.
Bensankulutus ollut n. 8,6l / 100km omassa ajossa mikä vaikuttaa normaalilta tälle autolle jos siitä jotain päättelisi.
Välillä auton kierrokset humppaa 800-1000rpm välillä tyhjäkäynnillä ainakin lämpimänä. Normaaliajossa ei kuitenkaan mitään ongelmaa eli tasakaasulla, kun ajelee niin auto toimii täydellisesti.
Nyt kun selvittelin, niin tuota öljytikun haaraa ei ole vaihdettu ja jossain oli, että sinne saattaa tulla tukos mikä nostaa tuon öljynkulutuksen suureksi.. Se täytyy tutkia.
Ja onko normaalia, että öljykorkissa on alipaine? Eli jos kone on käynnissä ja yrität irroittaa öljykorkkia, niin ei se alipaineen vuoksi lähde siitä ilman pientä voimankäyttöä. Samalla kun korkin ottaa irti, niin tyhjäkäynnin kierrokset laskee selvästi korvakuulolla.
Bensankulutus ollut n. 8,6l / 100km omassa ajossa mikä vaikuttaa normaalilta tälle autolle jos siitä jotain päättelisi.