E46 luistoneston ongelmat

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Avatar
MTH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:27
Auto: VW Kupla 1300 -72
Paikkakunta: Ylämylly

Ongelmana siis näillä talvisilla keleillä harmittava DSC:n päällä pysymättömyys. Kun auton käynnistää, mittaristossa palaa heti sekä luistoneston valo, että käsijarrun merkkivalot keltaisina eikä DSC-nappia painamalla tapahdu kertakaikkiaan yhtään mitään. Tähän vielä sellainenkin outous, että kun sitten lähden liikkeelle, autosta kuuluu "ping" -ääni. Eli ikäänkuin semmonen varoitusääni DSC:n toimimattomuudesta. Ongelmat tuli vajaa vko sitten, kun pesin auton ja vein sen halliin kuivamaan pesun jälkeen. Seuraavana päivänä töihin ajellessa ongelma ilmaantui kesken ajon. Voiko kyseessä olla esimerkiksi jonkun abs-anturin kosketushäiriö/jäätyminen ja siitä aiheutuva vikatila...? ABS-jarrut kuitenkin toimii moitteettomasti. Kertokaas viisaammat, jos teillä on ollut vastaavia ongelmia? Auttaako vikakoodien nollaaminenkaan tässä asiassa?
BMW G30 530e M-Sport
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Veikkaisin, että anturi joka mittaa renkaiden pyörintänopeutta, on lopettanut toiminnan jollakin nurkalla. Ei maksa maltaita. En tiedä onko se sama anturi kuin absilla, mutta tuskin jos absit kerran toimii...
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Kaverilla oli tismalleen samat ongelmat E60 buimurissa, oli vuosimallia 2004. Nyrkkipaja ehdotti ABS-anturia, vaikka vikakoodeja ei tullut. Vianor ehdotti nelipyöräsuuntaista ja voila! ongelma katosi.

Tuo pesuun liittyvä seikka kyllä taas viittaa sähköiseen eikä mekaaniseen ongelmaan.
Avatar
MTH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:27
Auto: VW Kupla 1300 -72
Paikkakunta: Ylämylly

Luettiin tänään vikakoodit ja sieltä paljastui nämä kaksi:

Lateral acceleration signal no plausible
Steering angle sensor internal

Näitä ei saanut nollattua, eli menee anturin vaihdoksi...? Vai lähtisiköhän ongelma nelipyöräsuuntauksella? :conf:
BMW G30 530e M-Sport
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA
mursu 619
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Loka 2012, 21:16

BMW e46 330ci 2001 Minulla kävi tänäänniin että kaverinkanssa unohdettiin humppakoneisto päälle liian kauanksi aikaa ja akku loppui autosta. No ladattiin akkua hetki ja auto lähti käymään ja toimi normaalisti mutta luistonestovalo palaa eikä sitä saa pois nappia painamallakaan ja myös kun käsijarrun ottaa pois niin käsijarruvalon paikalla palaa keltainen valo joten osaatteko auttaa mahdollisimman pian tässä ongelmassa! : D
Vastaa Viestiin