Elikkäs alkoi tänään tuo luistonesto nykiin ajossa. Alkuun pienillä nopeuksilla vasemmalle käännettäessä ja myöhemmin teki sitä hieman kiihdyttäessä risteyksestä. DTC:n pois kytkettyä nykiminen loppui, mutta valo vilkutteli silti taulussa.
Vinkkejä missä mahtaisi vikaa olla? ABS-antureissa kenties?
E90 320i Luistonesto nykii
Renkaat on viime vuoden loppukesästä ostetut. Paineita en oo vielä tarkastanut, mutta silmämääräsesti näytti hyvin pitkälti samaltasalmol kirjoitti:Onko renkaat uudet? Onko paineet molemmilla puolilla varmasti samat?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Syynä voi olla myös vetoakseleissa olevat ABS-antureiden hammaskehät, jotka ruostuessaan "ponnahtavat" ja alkavat hankaamaan anturia. Siitä tulee tuon kaltaisia ongelmia.
Muistelisin, että 6- koneisissa ja nelivedoissa on aina magnettikehät laakerissa, muissa juuri nuo hammaskehät.
Muistelisin, että 6- koneisissa ja nelivedoissa on aina magnettikehät laakerissa, muissa juuri nuo hammaskehät.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Unohtu mainita, että auto on -09, eli on siis sillä uudemmalla N43-koneella eli nelisylinterinen.jaki kirjoitti:Syynä voi olla myös vetoakseleissa olevat ABS-antureiden hammaskehät, jotka ruostuessaan "ponnahtavat" ja alkavat hankaamaan anturia. Siitä tulee tuon kaltaisia ongelmia.
Muistelisin, että 6- koneisissa ja nelivedoissa on aina magnettikehät laakerissa, muissa juuri nuo hammaskehät.
Oliko ihan alkuperäisvaraosa mikä hajosi?
Tämän voi itse asiassa korjata vaihtamalla uudet kehät vetoakseliin, eli koko vetareita ei tarvitse vaihtaa. Merkkiliike tietysti haluaa vaihtaa vetoakselit kokonaan, koska se on BMW:n virallinen ohjeistus. Ainakin Schmiedmann tekee tuota kehien vaihtoa.
Tämän voi itse asiassa korjata vaihtamalla uudet kehät vetoakseliin, eli koko vetareita ei tarvitse vaihtaa. Merkkiliike tietysti haluaa vaihtaa vetoakselit kokonaan, koska se on BMW:n virallinen ohjeistus. Ainakin Schmiedmann tekee tuota kehien vaihtoa.
SKF:n tarvikeosajarruvalo kirjoitti:Oliko ihan alkuperäisvaraosa mikä hajosi?
Tämän voi itse asiassa korjata vaihtamalla uudet kehät vetoakseliin, eli koko vetareita ei tarvitse vaihtaa. Merkkiliike tietysti haluaa vaihtaa vetoakselit kokonaan, koska se on BMW:n virallinen ohjeistus. Ainakin Schmiedmann tekee tuota kehien vaihtoa.
Eikä ollu kyseessä virallinen merkkiliike, jossa vaihdettiin. Erikoistuneet kylläkin Bemareihin.
Schmiedmannilla taitaa olla vain Helsingis huolto? Joka on turhan kaukana.