E90 320i Luistonesto nykii

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
JJL88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Heinä 2017, 01:10
Auto: E90 320i -08

Elikkäs alkoi tänään tuo luistonesto nykiin ajossa. Alkuun pienillä nopeuksilla vasemmalle käännettäessä ja myöhemmin teki sitä hieman kiihdyttäessä risteyksestä. DTC:n pois kytkettyä nykiminen loppui, mutta valo vilkutteli silti taulussa.
Vinkkejä missä mahtaisi vikaa olla? ABS-antureissa kenties?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Onko renkaat uudet? Onko paineet molemmilla puolilla varmasti samat?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jos kääntyessä alkoi oirehtimaan, ehkä ohjausakselin asentotunnistin särkyi.
JJL88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Heinä 2017, 01:10
Auto: E90 320i -08

salmol kirjoitti:Onko renkaat uudet? Onko paineet molemmilla puolilla varmasti samat?
Renkaat on viime vuoden loppukesästä ostetut. Paineita en oo vielä tarkastanut, mutta silmämääräsesti näytti hyvin pitkälti samalta
JJL88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Heinä 2017, 01:10
Auto: E90 320i -08

Wonderi kirjoitti:Jos kääntyessä alkoi oirehtimaan, ehkä ohjausakselin asentotunnistin särkyi.
Joo oireet alkoi kääntyessä vasemmalle. Lopuks oirehti jo suoraankin ajaessa välillä
JJL88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Heinä 2017, 01:10
Auto: E90 320i -08

Päivitys:
Tänään, ku kävin ajelemas, niin ei oireillut mitenkään
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Syynä voi olla myös vetoakseleissa olevat ABS-antureiden hammaskehät, jotka ruostuessaan "ponnahtavat" ja alkavat hankaamaan anturia. Siitä tulee tuon kaltaisia ongelmia.
Muistelisin, että 6- koneisissa ja nelivedoissa on aina magnettikehät laakerissa, muissa juuri nuo hammaskehät.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
JJL88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Heinä 2017, 01:10
Auto: E90 320i -08

jaki kirjoitti:Syynä voi olla myös vetoakseleissa olevat ABS-antureiden hammaskehät, jotka ruostuessaan "ponnahtavat" ja alkavat hankaamaan anturia. Siitä tulee tuon kaltaisia ongelmia.
Muistelisin, että 6- koneisissa ja nelivedoissa on aina magnettikehät laakerissa, muissa juuri nuo hammaskehät.
Unohtu mainita, että auto on -09, eli on siis sillä uudemmalla N43-koneella eli nelisylinterinen.
JJL88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Heinä 2017, 01:10
Auto: E90 320i -08

Päivitys:

Vika korjattu. Syynä ABS-kehien pullistelu jolloin antoivat väärää tietoa antureille. Meni siinä sitten vetoakselit vaihtoon.
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

No ihme ettei ABS-valoa syttynyt mittaristoon. Ainoastaan luistonestoa...
JJL88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Heinä 2017, 01:10
Auto: E90 320i -08

Alkaa saamaan koomisia piirteitä tämäki homma. Torstaina napsahti toinen uusista vetoakseleista paskaks. Ja ei muuta ku takas pajalle
jarruvalo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 04 Kesä 2017, 11:54

Oliko ihan alkuperäisvaraosa mikä hajosi?

Tämän voi itse asiassa korjata vaihtamalla uudet kehät vetoakseliin, eli koko vetareita ei tarvitse vaihtaa. Merkkiliike tietysti haluaa vaihtaa vetoakselit kokonaan, koska se on BMW:n virallinen ohjeistus. Ainakin Schmiedmann tekee tuota kehien vaihtoa.
JJL88
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Heinä 2017, 01:10
Auto: E90 320i -08

jarruvalo kirjoitti:Oliko ihan alkuperäisvaraosa mikä hajosi?

Tämän voi itse asiassa korjata vaihtamalla uudet kehät vetoakseliin, eli koko vetareita ei tarvitse vaihtaa. Merkkiliike tietysti haluaa vaihtaa vetoakselit kokonaan, koska se on BMW:n virallinen ohjeistus. Ainakin Schmiedmann tekee tuota kehien vaihtoa.
SKF:n tarvikeosa

Eikä ollu kyseessä virallinen merkkiliike, jossa vaihdettiin. Erikoistuneet kylläkin Bemareihin.
Schmiedmannilla taitaa olla vain Helsingis huolto? Joka on turhan kaukana.
mpsurf
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Touko 2019, 22:15

Itsellä tuli sama ongelma eteen ja kehien vaihdolla tuli kuntoon. Itse kehäthän ei juuri mitään maksa, mutta työtä on vähän enemmän. 240€ tuli vaihto maksamaan. Halpaa kummiskin, jos BMW vaihtaisi vetoakselit uusiin.
Vastaa Viestiin