Vakionopeuden säädin

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
Dustpan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Elo 2017, 14:06

Ongelmana on vakkari tai lähinnä sen puuttuminen ja miten sen saisi maksamatta monia tuhansia... autona on BMW X3 (F25) xDrive20i 2.0 184 HP vm.2011
Asiaa tutkittu ja kyselty vaikka mistä ,vastaus on aina että kannattaa unohtaa koko juttu tai vaihtaa autoon jossa se jo on...
Ehän toi nyt voi olla noin hankalaa??
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Uskoisin,ettei halvalla mitenkään. Sinnehän joutuu vaihtamaan ja lisäämään osia vaikka ja kuinka paljon. Mutta rahalla toki selviää kaikesta,vaikka ei olisikaan järkevää. Autosi mallista johtuen tarvittavien osien löytyminen käytettynä voi olla haastavaa vs.tavalliset henkilömallit. Eli jos/kun ostat uutta osaa isolla rahalla ja asennustyöt vielä päälle,niin varmasti aletaan touhu tonneja laittamaan pöytään.
Dustpan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Elo 2017, 14:06

Kun sais tietoon mitä ne osat on niin voisi etsiä niitä mutta vaikuttaa etteivät tiedä edes merkkihuollossa mitä kaikkea siihen tarviis...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Dustpan kirjoitti:Kun sais tietoon mitä ne osat on niin voisi etsiä niitä mutta vaikuttaa etteivät tiedä edes merkkihuollossa mitä kaikkea siihen tarviis...
Ota yhteyttä tämän foorumin jäseneen nimeltä Böntti. Hän on noita tehnyt, mutta mallista riippuen tosiaan voi mennä tonneilla tavaraa, ratti, jne.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Dustpan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Elo 2017, 14:06

salmol kirjoitti:
Dustpan kirjoitti:Kun sais tietoon mitä ne osat on niin voisi etsiä niitä mutta vaikuttaa etteivät tiedä edes merkkihuollossa mitä kaikkea siihen tarviis...
Ota yhteyttä tämän foorumin jäseneen nimeltä Böntti. Hän on noita tehnyt, mutta mallista riippuen tosiaan voi mennä tonneilla tavaraa, ratti, jne.
Ok.. pitää kysellä.. kiitos
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Riippu vähän miten täydellistä hakee. Jos ratissa on tarvittavat napit niin pelkkä koodaus riittänee. Jos taas ei ole nappeja niin oikeaoppista olisi vaihtaa ratin nappipatteristo, kytkeä se ja koodata.

Jos ratista taasen löytyy vasemmalta pelkkä LIM napppi ja rulla niin brutaali tapa on koodata tuo nopeusrajoitin pois, laittaa tilalle kruisitoiminto. Voisi onnistua pelkällä luovalla koodauksella.

Ohessa esimerkkinä melko oikeaoppisesti tehty jälkiasennus.

http://www.bmwesys.com/guides/DIY%20Cru ... %20F20.pdf

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Dustpan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Elo 2017, 14:06

phuksi kirjoitti:Riippu vähän miten täydellistä hakee. Jos ratissa on tarvittavat napit niin pelkkä koodaus riittänee. Jos taas ei ole nappeja niin oikeaoppista olisi vaihtaa ratin nappipatteristo, kytkeä se ja koodata.

Jos ratista taasen löytyy vasemmalta pelkkä LIM napppi ja rulla niin brutaali tapa on koodata tuo nopeusrajoitin pois, laittaa tilalle kruisitoiminto. Voisi onnistua pelkällä luovalla koodauksella.

Ohessa esimerkkinä melko oikeaoppisesti tehty jälkiasennus.

http://www.bmwesys.com/guides/DIY%20Cru ... %20F20.pdf

-p

Joo no nää ohjeet näyttää jo melko vakuuttavilta... ratissa ei ole näppäimiä ollenkaan vaan sileät suojalevyt.. näinköhän alta löytyy paikat johdoille?
Katselin että Ebaysta löytyy ohjeen mukaisia (ainakin ulkonäöllisesti) näppäin hässäköitä melko edullisestikin.
Miten toi koodaus? löytyykö ohjelmaa jostain järkevään hintaan vai onko liikkeen hommia?
Ja nyt kun vielä tutkiskekelin niin löytyy kokonaisia ratteja melko halvalla.... onnistuukohan koko ratin vaihto helpommalla?
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Koko ratin pois ottaminen ja toisen paikalle laittaminen on aika suoraviivainen homma. Näitä on netissä esimekkeinä. Vaikkapa tässä: https://www.youtube.com/watch?v=Q0liBHEHbTY tai sitten tässä F25 jossa näkyy hyvin mekanismi miten airbagin saa vapautettua https://www.youtube.com/watch?v=oUEfIQYlorA. Saattaa olla tosiaan helpompi lähestymistapa.

Merkkiliike ei tee kuin virallisia jälkiasennuksia joihin on valmis tehtaan retrofit kit olemassa. En tutkinut onko kruisia tarjolla mutta voisin kuvitella että jos on niin kallis.

Oikotie onneen voisi olla ratin vaihto ja visiitti asiansa osaavan koodarin luo.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Jos ei ole nappeja ollenkaan niin napit + mittaristo + johtotyöt + ohjelmointi. Ei ole tonnia näihin sentään vielä mennyt :D.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Böntti kirjoitti:Jos ei ole nappeja ollenkaan niin napit + mittaristo + johtotyöt + ohjelmointi. Ei ole tonnia näihin sentään vielä mennyt :D.
Tuo hinta tosin kuullostaa jo ihan fiksulle. Tai jos tuo muutostyö teetetään uusilla osilla merkkiliikkeessä,voi hinta tuosta "vähän pumpsahtaa". Uskoisin ettei yksi touhutonni kyllä riitä.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

No tätä tuskin merkkiliikkeessä edes tehdän, mutta uusi mittaristo lienee jo maksaa saman verran mitä minun tekemänä koko asennus.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Böntti kirjoitti:No tätä tuskin merkkiliikkeessä edes tehdän, mutta uusi mittaristo lienee jo maksaa saman verran mitä minun tekemänä koko asennus.
Tätä "hintasuhdetta" tuolla tarkoitin.
Vastaa Viestiin