Ongelmia ilmastoinnin ja Eberspächerin kanssa

Yleistä keskustelua vioista ja ongelmista
sipuli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Marras 2017, 09:16

Moi,

Kyseessä 2014 320d xdrive ja viime kesänä jälkiasennettu Eberspächer Easy StartTimer.

Ilmastointi toiminut moitteettomasti aiemmin. Nyt pakkasten alkaessa (-10c) parina päivänä olen ensimmäistä kertaa alkanut käyttämään Eberspächeria päällä ennen käynnistystä ja tästä päästään ongelmaan.

Eilen aamulla Eberspächer oli päällä 5min. Kesti 15min ajossa ennen kuin ilmastointi alkoi puskea kuumaa ilmaa sisätiloihin.

Tänään Eberspächer päällä 15min. Kuumaa ilmaa ei alkanut puskea sisätiloihin koko työmatkan aikana (~35min). Puhaltimista valuu todella hennon lämmintä ilmaa, mutta ei reagoinut mitenkään vaikka lämpötilaa sääti esim 28 celsiukseen tai manuaalisesti yritti laittaa puhallustehoa voimakkaalle. Myöskään AC MAX nappi ei reagoinut mitenkään (edes valo napissa ei syty). Käytännössä ilmastointi ei reagoi mihinkään konsolin säätöihin kun yrittää säätää lämpimämmäksi - jos säätää kylmemmäksi, puhaltimista hiljalleen virtaava ilma viilenee hieman.

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa tai mitään hajua missä mättää? Käyttäjässä vai laitteen asennuksessa...?

Kiitos jo etukäteen!
BRot
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 209
Liittynyt: 15 Marras 2012, 00:41

Kuulostaa asennusvirheeltä. Yleensä lämmitin komentaa sisäpuhaltimen päälle kunhan lämmiitimen nesteen lämpötila on riittävän korkea. 5 min ei välttämättä vielä olla siinälämmössä että eberi antaa puhaltimelle luvan.

Yleensä kytkennät tehdään niin, että mikäli auto käynnistetään, niin puhaltimen ohjaus palautuu auton järjestelmälle.

Vai pyöriikö sisäpuhallin ollenkaan? Mulla meni kerran jumiin se SHAM moduli, jonkajälkeen modulista piti irroittaa liitin että normaali toiminta palautui.
Emppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 29 Huhti 2014, 19:39
Paikkakunta: Pk-seutu

Mulla on kylläkin Webasto, mutta joskus, kun esimerkiksi akusta on joutunut käyttämään virrat pois, koko konsoli on mennyt kojelaudasta pimeäksi eikä sen jälkeen ole reagoinut mihinkään säätöihin. Tähän on auttanut Webastolle / Webaston ohjaukselle menevän virtajohdon käyttäminen irti / sulakepesän aukaisu, minkä jälkeen kaikki on taas toiminut normaalisti.
Vastaa Viestiin